Keresés

Részletes keresés

Hepci Creative Commons License 2020.10.04 0 0 80994

Unalmas az élet a távoli Floridában.

Az itteni egészségügyi dolgozók majd eltakarítják...

Előzmény: naivkezdo (80990)
naivkezdo Creative Commons License 2020.10.04 0 0 80990

Na én most hagytam abba a hárs szűrését, ülepítem a mustot reggelig, meglátjuk mi lesz, meleg van, nem volt időm szárazjeget venni.

De te miért cseszegeted a Zolit, Hepcit?

Előzmény: zoli.nem.borasz (80989)
altimus Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80988

Hat legyen. Beleneztem 1-2 videojukba. Azert ez rem gyenge, es a ket ficko se emlitheto egy lapon Magyarosival. De a konkluzio akkor az, hogy van ma mo-on 10 ezer koruli ember, akit erdekelnek az orak. Mondjuk ez egy tematikus csatorna, mig Magyarosi visz egy utazos vonalat, zold vonalat, egy tech vonalat, ott a varosban blog ... szoval egy joval valtozatosabb es nagyobb erdeklodesi kort megcelzo csatorna az ove.

 

Előzmény: Tybald_ (80987)
Tybald_ Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80987

Ahogy loading is írta, mostanra csökkent a nézettség, de ha előre lapozol látszik, hogy az első 2 évadban csak 10 ezer fölötti, de sokszor 15-20ezres nézettséggel mentek. (A félperces beharangozó videók nézettsége nem releváns)

Szóval, de lehet 10ezer fölötti nézettséget hozni tartósan, ha megfelelő a content.

Előzmény: altimus (80986)
altimus Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80986

ha jol latom a 10 ezres megtekintes ritka, tipikusan 5-7 ezren nezik a csatorna videoit.

Előzmény: Tybald_ (80980)
Tybald_ Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80985

Egyébként azt, hogy mennyire számít a tálalás jól mutatja, hogy Jenni férje videóinak nézettsége nagyságrendekkel marad el tőle.

https://www.youtube.com/c/WatchWise/videos

 

Bár, gondolom mint minden főleg férfiak által űzött hobbi esetén itt is rátesz egy lapáttal, hogy ellenkező nemű-e az előadó.

Előzmény: loading (80982)
Tybald_ Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80984

A másik sráctól én is lábrázást kapok, szóval alapvetően én csak erre a megállapításra reflektáltam:

"magyar nyelven, bezarva egy 10 millios fogyasztoi korbe, nem lehet pl. olyan svajci orakrol szolo blogot, vlogot, akarmit letrehozni amit tizezres nagysagrendben rendszeresen fogyasztanak az emberek"

 

Mint a legtöbb témában, ha érti valaki az angolt kinyílik a világ, de itt most a hazai közeg megszólít(hatós)ása volt a kérdés.

 

Egyébként abban egyetértek BZolival, hogy ha a meglévő vagy új potenciális vásárlók (elvileg utóbbiak vannak többen), vagy érdeklődők megszólítása a cél ki kell mozdulni a komfortzónából és meg kell találni a megfelelő csatornát és módot.

A köldöknézős, pohárban bort pörgetős szakportál; -blog; -folyóirat ezt a célt nem éri el (vagy ahhoz magát az érintett médiát kellene a megfelelő csatornákon és megfelelő üzenettel a célcsoport elé tolni, de ha a tartalom nem a befogadó közegre van szabva ez utóbbi is kontraproduktív)

Előzmény: loading (80982)
BZoltan Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80983

PAP Wines - Pinot noir 2018 - Szent György-hegy

850 palackos ritkaság tétel. Szerintem percek kérdése, hogy az egyik legfelkapottabb garázsborászat legyen az országban. De lehet, hogy sosem lesz felkapott, mert eladják semmi idő alatt a boraikat.

Nem vagyok egy pinó rajongó és szakértő sem. De mondom, bontsunk valamit amit máskor nem szoktunk. A színe téglásvörös, nekem egy kicsit korainak tűnik ez a szín egy két éves bortól, de végülis legyen. A barnás, gránátalmás majdnem silleres szín végülis elfogadható a pinótól. Az illata első körben egy kicsit nekem barikkhordós, de nem veszélyes. Az gyümölcsök simán ellépik ezt a hordó jegyet. Fekete ribizlis, áfonyás, málnadzsemmes, frankó illat. Nagyon tetszik... okés a körömlakklemosó a hátsó traktusban az kicsit disszonáns. Nem tudom miért van az ott. Pont nem zavaró még, de szerintem vannak akiket már zavarna ennyi illó. Az íze fantasztikusan jó, finom, gazdag, gyümölcsös. Szesz akad, de én azt bírom. Összességében szerintem nagyon szépen oldották meg a pinó feladatot. Ügyes bor, finom bor, szívesen innám máskor is és akár pénzt is adnék érte. Az árát nem tudom mert ajándékba kaptam egy somlói cimborától.

loading Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80982

Értem mit szeretnél mondani, de szerintem a megvalósításuk az utóbbi időben kontraproduktív. Az egyre jobban, a klasszikus, Eddie Murphy-sedő megjelenés k. unalmas. És a Stan & Pan felállás is....

Már nem nézem őket, mert nem viccesek, marhára elhúzzák az időt az érdemi információk átadására: ha 10 percnyi anyagod van, akkor legyen annyi, ne 30-40 perc.

Szerintem Jenni Elle jobb az óra témában. Akárcsak John Darko hifiben Gedeonnál, bár utóbbi küzd, hogy másolni tudja (a köldökig kigombolt ing az a magyar extra...., nem tudom ki lehet a stylistje).

 

Magyarósi Csaba videóihoz nem fűznék hozzá sokát: a napelemeset láttam, cég promón kívül nem adott új információt, persze én elég sokat olvastam + beszéltem gyakorlati emberekkel a témában. Egyébként nem nézem, mert engem idegesít. De ha van 100e ember, akit nem, az számára szerencse.

Előzmény: Tybald_ (80980)
BZoltan Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80981

Minden pillanat lehet a megfelelő pillanat, ha elkapjuk a jó témát, jó csatornát és a jó platformot. A blog akkor is csak az eszköz volt. Ma is megvan a jó eszköz és a jó csatorna, csak kreatívnak kell lenni. A legutóbbi nagy háborúk nyerő fegyverével biztos vereségbe vonulsz a következő háborúba. Vagyis 2020-ban nem bloggolni kell a sikerért :) Mondom, vicces olvasni, hogy ááá nem lehet amikor tessék, itt van az ékes bizonyíték, hogy lehet 100k+ elérést csinálni boros tartalommal.

 

De ne felejtsük, hogy azért nagyon sokat fejlődött az online tartalom fogyasztás. A SAP FB oldalán a jobb tartalmak simán elérnek 3-8 ezer embert, de egy sima poszt is röhögve jut el 500-2000 emberhez. Mi lenne ha még fizetnék is, hogy ne fékezze be a cukkerberg. Szóval rühögve érek el a blogok nélkül is annyi vagy sokkal több fogyasztót mint amire nekem 2008-2010 környékén a blogtérre szükségem volt. Ezt próbáltam a bajnárnak magyarázni, de ő sem értette meg. Minden korban, minden helyzetben azt a formátumot és azt a platformot kell használni ami legcélravezetőbb.

De az atomi szinten a lényeg ugyanaz. Rétegesen felépülő közösséget kell tudni építeni. Aki nem ezt csinálja az toporog egy helyben és nem érti, hogy mi a szarért nem jönnek az eredmények.

Előzmény: Hepci (80975)
Tybald_ Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80980

Órást speciel pont lehet, csak egy főállásban médiában dolgozó órab*zi kell hozzá (Viktor), aki ügyesen felépíti a csúnya szóval "énmárkáját", hiteles és van elképzelése róla, mi az ami működik vlog esetén: Órákról őszintén

https://www.youtube.com/c/kronometerhu/videos

 

Előzmény: altimus (80969)
Hepci Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80977

Kb. 3-4 éve elérte őt a megvilágosodás: rájött, hogy a napi 6 óra edzés + korai lefekvés előrébb visz, mint a korábban alkalmazott éjszaka-buli-whisky-jócsajok kombó. :)

Előzmény: kifli (80976)
kifli Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80976

hasit Fucsovis:)

Előzmény: Hepci (80975)
Hepci Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80975

Az általad írtakon kívül bőven kellett hozzá a megfelelő pillanat is - akkor még új dolog volt a blogolás és volt az ilyesminek svungja, és a platformnak is volt egy olyan (be)húzása (vonzása), ami ma már nincs.

Mára elkoptattak mindent, promóció van mindenhol, a drága emberek közül a legalább átlagos értelmi képességűek már el se hiszik, ha valahol mégse reklámot látnak.

Előzmény: BZoltan (80973)
kifli Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80974

fiatal voltam, kellett a pénz:D

 

ma már semmit sem feszegetnék:(

Előzmény: BZoltan (80973)
BZoltan Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80973

Nem, ez nem így működik. A modern online média nem úgy működik, hogy felbérelsz egy csapatot akik tolják a tartalmat. Ezzel max egy 5000 körüli elérést tudnál elérni. Ami persze még így is tízszer több mint amennyit bárki manapság elér. Láttad a nagyok számait... organikusan (értsd: nem nigériai klikkgyárral és nem fizetett facebook lájkpumpával) 50-500 közötti elérést tudnak hozni.

Ha csinálnál egy olyan csapatot amit mondasz (6-8 szerző, egy olvasószerkesztő és egy menedzser) akkor  cirka 5000 lenne a max amit el tudnál érni rendszeresen. Egy-egy szerencsésebb témával akár fölé is szaladnál, pont ahogy a művalkesz és néha mások is fölé tudnak szaladni.

 

De a 100k feletti elérés már nem erről szól.

 

Magyarországon gyakrabban vagy ritkábban minőségi bort iszik úgy 200-500 ezer ember. A minőségi bor alatt most az 1000Ft feletti sávot értem az élelmiszerboltokból. Lehet, hogy ez a szám 170 ezer de az is lehet, hogy 600 ezer. Teljesen mindegy, mert a nagyságrend a lényeg. Ez az a közönség akik alapvetően elolvasnak egy boros, borvidékes tartalmú cikket és megnéznek egy boros videót.

 

Hogy ez nem délibáb az teljesen egyértelmű. Látod, itt van egy Thummerer és Eger témájú fullosan boros videó amit 115 ezren megnéztek. De ott van a Borbás Marcsi Gasztroanygal sorozata aminek a Káli és Somlói videóit 40-50 ezren nézték meg. Szóval nem lehetetlen rávenni a népet arra, hogy klikkeljen egy boros tartalomra.

Tény, hogy ehhez olyan szerzők és olyan csatornák kellenek ahol van lehetőség egyáltalán megcélozni a nagyobb közönséget. A trükk az, hogy ezeket a szerzőket és ezeket a csatornákat hogyan szedi össze az ember.

Sokan megfeledkeznek arról, hogy a művalkesz sem a szűzanya szoknyájából fordult ki. A Művalkesz bizony 2-3 boros blog összeolvadása volt.
Kezdetben vala  a húzós tannin (http://tannin.freeblog.hu/ már rég nem él), ha jól tudom akkor ez volt UP első egyszemélyes boros blogja. Meg volt a Jónás Csaba http://alfoldimerlot.freeblog.hu/ (ez sem él már)  hozzájuk csatlakozott a Biszak Gábor a http://borvirag.blogspot.com/ (most is tök érdekes olvasni) és az Ábel Péter a https://palack.blog.hu/ (ez is olvasható). Meg ugye a később szólókarrierrel a Mávalkeszt simán lebloggoló Albert Gazda. Szóval a 2005 júliusában indult Művelt Alkoholista indexes blog azért robbant be... mert voltak olyan szerzői akik tudtak írni (UP speciel az egyik legjobb magyar újságíró) és akiknek volt egy jó közvetítő platformjuk (indexponthu)... és csatlakozott hozzájuk évről évre, egyre több szerző... akiknek a nagy része persze szánalmas faszfej volt, de hát jó tollú, jó arc nem terem minden bokorban.

Ugyanezt bármikor meg lehet ma is csinálni. Csak kell egy nagy elérésű platform, pár olyan arc akik meg tudják szólítani az olvasót és tolni kell mint süket a csengőt.


Hogy mit azt mutatom:

2007-ből palack tollából: https://palack.blog.hu/2007/09/06/raspi Érted.. innen indult a Ráspi kultusz :)

Vagy 2005-ből egy _HÍR_ bazmeg.. lefosom a bokámat!!! 15 éves tudás, hogy lehet releváns hírt megbloggolni??? Nem csak a geciunalmas borosszótárral femondani az ötpontost? Rövid, de vicces: https://alkoholista.blog.hu/2005/12/24/bordiplomacia

De ugyanettől a szerzőtől: https://alkoholista.blog.hu/2005/07/14/olyan_roze Olvassad el, szórakoztató még ma is. Ugye, lehet ilyent is. Lényegében azt csinálta ez a poszt mint a Thummererrel a 115k nézettségű videó.

Lassan írom, mert a magyar boros közéletben ez nem szokott átmenni _k_ö_z_ö_s_s_é_g_ építés volt a trükk! Már írtam erről sokat, de tudom, hogy kurvára nem érti szinte senki, hogy miről is szól ez. Leginkább el sem szokás hinni, hogy van ilyen :)

Pedig UP pontosan ezt csinálta. Az első körben megcsinálta a belső körét egy közösségnek amely képes volt tágulni, bővülni és fokozatosan egyre több embert elérni. Persze ehhez kellett az Index platformja és pénze is. Mert a művalkeszt bizony finanszírozta az Index. Nem ok nélkül hisztült be alföldi merlot amikor kifli akkoriban pedzegette a blog függetlenségét.

Előzmény: Hepci (80968)
Hepci Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80970

Pontosan - M. Csaba nem boros tartalmat készít, hanem ő maga a tartalom.

Elért egy szintet, amíg ezt tartja, 100k ember megnézi azt a videót is, amit a szentjánosbogarak szerelmi életéről készít.

Előzmény: altimus (80969)
altimus Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80969

Sarkitsuk ezt kicsit. Nyilvan magyar nyelven, bezarva egy 10 millios fogyasztoi korbe, nem lehet pl. olyan svajci orakrol szolo blogot, vlogot, akarmit letrehozni amit tizezres nagysagrendben rendszeresen fogyasztanak az emberek. De meg pl. egy ilyen nezettsegu szivarokrol szolo projektet se tudok elkepzelni. A borokkal kapcsoatban ha pl. BZolit megkerdeznenk, hogy szerinte mo-on hany tudatos borfogyaszto van (aki tud valamit a borrol, ismeri a regiokat, a nagyobb pinceszeteket, tudatosan valaszt bort ...), akkor szerintem meglepoen alacsony szamot fog mondani.

 

Egy nepszeru blogger/vlogger, akar influenszert is irhatnek, ha nem utalnam annyira ezt a szot, alapvetoen barmilyen tartalomra epitve tud meglepoen nagy nezettseget produkalni. Ezesetben az emberek alapvetoen nem a promocio targya irant erdeklodnek, hanem a blogger szemelye irant.

Előzmény: Hepci (80968)
Hepci Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80968

Nem tagadom dogmatikusan, de elképzelni sem tudom, hogy létrejöjjön egy tömegeket vonzó boros felület.

Mondjuk összeállna a megmaradt 6-8 komolyan vehető borblogger, a kitűnő gazdasági szakember F. Attila borprofesszor-docens, valaki, aki olvasószerkeszteni képes (mondjuk J. Csaba vagy én, hehe), és egy jó online marketinges és nekilátnak valami krőzus pénzén naponta frissülő, érdekes, teljesen nonprofit tartalmat tolni.

Ebből se biztos, hogy lenne a régi MűvAlkesz látogatottságát elérő valami, pedig teljesen délibáb az egész.

Előzmény: BZoltan (80966)
BZoltan Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80967

Köszönjök a megosztást, Emese...

Előzmény: menut (80964)
BZoltan Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80966

Az egy ócska kamu, hogy jáááj engem nem is érdekel, hogy hányan olvassák a blogomat. Minden blogger alapvetően azért kezd el publikálni, hogy mások elolvassák az írásait.

 

A Művalkesz azért költözött a gumilóra mert az UP azt mondta, hogy az egy hatalmas frankóság lesz és a majd dől oda a tömeg. Hát nem lett hatalmas frankóság és nem dőlt a tömeg :) Uj Péternek sem jön be minden jóslata.

 

Amúgy nyilván az ős művalkesznek sokat számított, hogy az egyik szerzőjük az Index főszerkesztő alapítója. Az Index és UP nélkül a művalkesz soha nem futott volna be.

 

Az nem igaz, hogy ne lett volna esélyük több tízezer kattintásra. Mindig is volt és most is van. Olyan tartalmat kell csinálni és olyan csapattal amit a fogyasztók szeretnek. De látom, hogy te is dogmatikusan tagadod, hogy ez lehetséges.

 

Órákat beszélgettem erről boros újságírókkal, laptulajdonosokkal... nem értik, egyszerűen nem értik. Mondom, mindenki azt hiszi, hogy az online tartalomgyártás az olyan amit minden bölcsész csak úgy kiránt a seggéből. Aztán amikor ez nem sikerül akkor vagy azt mondják, hogy ők nem is akarták vagy azt, hogy ilyen nincs is.

Előzmény: Hepci (80965)
Hepci Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80965

A bloggereket aligha érdekli különösebben, hogy tömegek olvassák az írásaikat. Egy blogot olvastak (relatíve) tömegek, a MűvAlkeszt, de ők is simán elkövették a nézettségben a harakirit, amikor átköltöztek a Gómijó alá, számomra nem világos megfontolásból.

A többieknek sose volt esélyük többtízezer kattintásra, láthatóan jól meg is vannak nélküle, akik még blogolnak.

Az egyéb boros tartalmak pedig láthatóan nem találták meg azt a konstrukciót, amiben hosszabb távon színvonalas tartalmat lehet előállítani és esetleg pénzt is lehet csinálni a dologból.

Előzmény: BZoltan (80961)
menut Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80964

De gáz, hogy visszakézből leszólsz bárkit, érdemi információ nélkül.

Előzmény: BZoltan (80942)
shiraz2 Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80963

utóbbi felvetésed szuper lenne, hívj fel, szerintem jó ötleteid lennének!

Előzmény: BZoltan (80938)
BZoltan Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80961

Szerintem alapvető félreértés, hogy a hóna alá nyúlt az Index. Ő volt az Index :) Az Indexet ilyen arcok csinálták. Az a trükkjük, hogy tudnak olyan tartalmat előállítani ami százezreket érdekel. Ez egy szakma! Ez az amit a magyar boros közélet soha nem akart elfogadni. Hogy a kommunikáció és a tartalom gyártás az egy szakma. Nagyon aranyos és kedves lányok és fiúk képzelték magukat a magyar boros közéletben borszakírónak, meg borbloggernek és bor boros megmondóembernek... de nem egyik sem tud olyan tartalmat előállítani ami érdekele 1-2 ezer embernél többet. Az, hogy hogyan érjünk el 100 ezer embert az egy szakma. Úgy, ahogy az is szakma, hogy hogyan kell csempézni úgy, hogy az szép is és tartós is legyen. Szakma! De ebben a pipacsvirágos szép hazában lakik 10 millió tartalomgyártó és 10 millió online kommunikációs szakértő.

 

Aztán a borszakírók, borújságírók, borlaptulajdonosok, borbloggerek azon sírnak, hogy jaj nekik nem nyúlnak a hónuk alá és jaj hát őket nem reklámozza senki és hát ők csodát csinálnak, de a világ nem érti meg őket... De amikor mondom nekik, hogy csajok-srácok, 100 ezer ember elérése az egy szakma amit csinálni kell és egy tudás amiért fizetni kell akkor azt nem értik.

 

Ez a Magyarosi egy profi szakember... lám-lám tudja is hozni a 100+ elérést  akár Index nélkül is. Nem azért van neki 100 ezres elérése mert az Index a hóna alá nyúlt, hanem azért volt az Indexnek kétmilliós elérése mert dolgozott náluk 80 olyan arc akik együtt tudtak olyan tartalmat csinálni ami behúz ennyi fogyasztót.

Előzmény: altimus (80955)
BZoltan Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80960

Ennyi. Ez az amit a magyar boros közélet nem vett észre húsz év alatt. Ki kell jutni a fősodorba, mert ott lehet 50k+ eléréssel dolgozni.

Az, hogy hogyan jutsz oda az a jó kérdés. Amire amúgy van válasz... de a sok mindenhez értő borszakíró sosem akarta megérteni.

Előzmény: Hepci (80953)
Hepci Creative Commons License 2020.10.03 0 0 80958

Magyarósi Csabáról és a videóinak színvonaláról nem állítottam semmit.

Nem is tudnék, ugyanis nem néztem meg egyet se, és nincs is a közép-, valamint hosszabb távú terveimben a videóinak a nézegetése.

Annyit állítottam, hogy a pár évvel korábbi Index főoldalának támogatásával bármilyen fos kontentre (is) lehetett látogatottságot generálni, és az ilyesmit művelő arcokból könnyen lettek megélhetési bloggerek.

Természetesen nem irigylem tőlük, soha nem voltak ilyen ambícióim.

Előzmény: altimus (80955)
altimus Creative Commons License 2020.10.02 0 0 80955

A szoban forgo tartalmat nem mint "boros tartalmat" tette fel Magyarosi a netre, hanem egyszeruen mint egy vlog epizodot. Ezeket hetente szallitja es mindegyiknek megvan a szazezres+ nezettsege. A vlog epizod nezoi nem Thummererre voltak kivancsiak, hanem arra, hogy Magyarosi mit kanyaritott ez alkalommal. Ha a nezok par szazaleka levesz egy Thummerer bort a kozertben a polcrol a kovetkezo bevasarlaskor ok mar ennyivel is beljebb vannak. Hogy ez a marketing mibe fajt Thummerernek nem tudom, de nem is erdekel, nem az en dolgom. Magyarosi sokmindenrol csinal videot, a napelem telepitestol a fu gondozasig. Itt egy granola gyarto kis magyar cegrol keszitett videoja: https://www.youtube.com/watch?v=SsORjukf4fE Ez par honapos, szinten szazezer+-os nezettseggel. Az a vicc, hogy korabban nem hallottam errol a cegrol, de a vlog utan a DM-ben eszembe jutott, megkerestem a ceg termekeit, es azota is vasarlojuk vagyok, mert a termekek tenyleg jok. Nem lepodnek meg azon ha kiderulne, hogy egy ilyen 15 perces video erezheto forgalom novekedest tud okozni.

 

Magyarosival kapcsolatban azert megjegyeznem, hogy az en tapasztalatom szerint szart nem promotal. A vlogjaiban eddig minden olyan termek promocio amit en lattam nagyjabol mind szinvonalas termekrol szolt, es maga a vlog se volt gagyi. Amator eszkozokkel es koltsegvetessel azt hiszem o ezt a mufajt nagyjabol kimaxolja. Hogy hogy jutott el eddig a nezettsegig azt nem tudom, nem tudom az index meddig es hogy nyult a hona ala. Ma mar ugy tunik, hogy onjaro a dolog, van egy stabil kozonsege, ami meg talan bovul is.

 

 

Előzmény: Hepci (80949)
Hepci Creative Commons License 2020.10.02 0 0 80954

[gumiszoba]

Előzmény: Tybald_ (80951)
Hepci Creative Commons License 2020.10.02 0 0 80953

Ez így van, de te is tudod, hogy akit állandóan kinyomtak a főoldalra, az a tartalomtól tökéletesen függetlenül is "eladhatóvá" vált - gyakorlatilag bármilyen színvonaltalan szart írtál, ha kint volt 2 napig a posztod, lett 20-30000 látogatód.

Magyarósiék aztán részlegesen leváltak, amikor már elég ismertek lettek.

Előzmény: BZoltan (80950)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!