A közös képviselői megbízatásodhoz szerintem nem kell szerződés. Én csak a közgyűlési jegyzőkönyvet vittem a bankba és az APEH-hoz is, és elég volt nekik.
Kíváncsi vagyok, mennyi pénz marad nálad, ha a könyvelőt kifizeted... Ekkora házban egyszerűen nem lehet annyit elkérni, hogy neki meg neked is jusson elég.
A BT-nek, természetesen van papíron egy kültagja is :) De gyakorlatilag én végzek csak egyedül benne munkát, mint beltag és egyben ügyvezető. Azért gondoltam, hogy számlázok a BT-n keresztül, mert amúgy sincs sok bevétel és így adózásügyi szempontból talán jobban jönnék ki, mint magánszemélyként a tiszteletdíjjal. Amit lényegesnek tartok megjegyezni: a ház olyan közös képviselőt akar, aki egyben ellátja a házfelügyelői-gondnoki tevékenységeket is. Bármennyire bátorítanak itt a fórumban sokan, a könyvelést akkor sem merem első körben bevállalni. Azok alapján, amiket leírtatok a következő megoldást látom a számlázásra és megbízásokra: A társasháznak szerintem akkor három 3 szerződést kell kötnie: - egyet a könyvelőcéggel, aki számla ellenében megfelelő díjért végzi ezt a tevékenységet; - egyet a BT-mmel, aki ellátja a gondnoki teendőket megfelelő díjért, és építményüzemeltetésről (SZJ: 81.10) ad számlát; - további egy szerződés szükséges velem, mint magánszeméllyel, aki díjazás nélkül vállalja a közös képviseletet. (Lehet, hogy ez utóbbihoz nem kell szerződés és elég csak a közgyűlés jegyzőkönyvében rögzíteni?)
Kiosztasz szép színes lapokat a TH-nak megfelelően, csak egy tulajdon egyet kap ! Szavazáskor összeszámolod külön-külön a színeket szorzol és meg van, TH-ra . Jelenléti kiosztásánál adod ki a cédulákat. És speciel táblázatkezelőben végzem, kicsit lassabb név szerint, de örökélet , mivel minden szavazatra van egy munkalap, számolás meg automatikus, jegyzőkönyv mellé nyomatat ható , statisztika stb.
köszönöm.... ez a valóságban hogyan valósul meg? Fel kell hívni a figyelmüket, hogy lakásonként csak egy ember szavazzon, függetlenül attól,hogy hányan vannak jelen adott lakásból?
Akkor nem fizethette be a közös képviselő a gondnok munkaviszonya utáni Járulékokat ? A közös költségből fizetjük a közösen használt áramot és a vízórákon kívüli víz fogyasztást. Az üzemelési számlánkon mindig kell pénznek lennie.
Az APEH rögtön Végrehajtást rendel el vagy előbb felszólíthat a fizetésre?
Egy lakás csak egyszer szavaz. És ami fontos: tulajdoni hányadot kell nézni, nem sima darabszámot! Akinek két lakása van, annak a szavazata természetesen mindkettőnek a tulajdoni hányada alapján számít.
Sziasztok szeretném megkérdezni, hogyan zajlik a szavazás a közgyűlésen...
pl. van 30 lakás 66 tulajdonos... vannak lakások egy, kettő vagy több, mint két tulajjal.
A jelenlétire mindenki felírja a nevét, de ha egy lakásból több tulaj részt vesz a közgyűlésen, szólni kell, hogy csak egy szavazzon? (A gyűlés az előtérben zajlik, ott ácsorgunk egy csomóban, nehéz követni, h egy lakásból hányan szavaznak.)
amúgy a társasházkezelő ezzel nem bajlódik, aki felteszi a kezét, azt beleszámolja....
de most én szeretnék közgyűlést összehívatni és tudni szeretném pontosan hogyan zajlik.
Még egy kérdés: vagy egy ffi, aki egy lakásnak teljes egészében a tulaja, egy másik lakáson pedig négyen osztoznak. Tőlük soha senki nem jön közgyűlésre, de ha jönne, jól gondolom ugye, hogy lenne 1 szavazata a saját lakása után és lenne 1 szavazatuk a közös lakás után (meghatalmazás alapján)
Az Easy Study cég szervezett könyvelők részére szemináriumot "Társasházak gazdasági ellenőrzése" címmel, és azoknak a névsorát felteték az oldalukra, akik ezen a szemináriumon résztvettek.
Itt lehet keresni olyan regisztrált könyvelőt, aki a társasház könyvvizsgálatát elvégzi. Hátha ez segít valamelyikötöknek könyvelőt találni.
Hagyd a számlát, vegyél föl megbízási díjat, mint magánszemély. Vonni kell az SZJA-t, és a most 11-ről 27 %-ra emelkedett eho-t, a többi megy a zsebedbe. És vállald el mindenestül, különben lószart sem fogsz kapni érte, mert a nagy része megy a könyvelőnek. Egy ekkora házban nem nagy dolog mindent rendesen számon tartani, és a bevallás sem bonyolult. Ha van a háznak valami bevétele (mondjuk közös tulajdonból bérbe adott helyiség), akkor az talán megnehezítheti egy csöppet, de csak egyszer kell hozzáértővel konzultálnod, hogy mit kell tenni, aztán már minden hónapban ugyanazt a bevallást csinálhatod, kb. 5 perc munkával, ha nincs változás.
Ez meg lemaradt . Vagy IB (intézőbizottság) vagy K.K nem és ! Azaz IB elnöke ugyan azok a jogok é kötelezettségek terhelik, mint a K.K-t (jogilag ugyan az ) A tiszteletdíjat nem mint BT hanem mint személy veszed fel ! Amúgy a felvető tustelet díj , mérteke még több is mint amit 11 ingatlan után , hivatalból egy K.K kérhet , azaz semmi gond. Majd adózol külön.
No most jöhetnek a könyvelők, ugyan is van ez a kisösszegű kifizetés is, így egyik részét így is felveheted.
Először is köszönöm eddigi válaszaitokat. A helyzet az, hogy nekem egy egyszemélyes BT-m van, nem pedig egyéni vállalkozásom. A gazdasági társaságoknál tudomásom szerint újabban csak az APEH-nél kell bejelentést tenni, ha egy újabb tevékenységet akarnak folytatni. (Tehát nincs vállalkozói igazolvány.) Ezzel kapcsolatban megnéztem, hogy a TEÁOR’08-ban valóban még a társasházi közös képviselethez és a társasházi lakóingatlan-kezeléshez hasonló tevékenység sincs. (Olyan sincs, hogy tiszteletdíj :) ehez miről kellene számlát adnom?) Ilyet találtam csak például, hogy építményüzemeltetés (81.10) vagy ingatlankezelés (68.32). Az előbbihez szerintem nem kell semmiféle végzettséget igazoló okirat, az utóbbiban nem vagyok biztos. A kérdésem tehát, hogy a társasház egyik lakásának tulajdonosaként elláthatom-e én a közös képviseletet és gondnoki feladatokat, úgy, hogy mondjuk a BT-k építményüzemeltetésről ad a társasháznak számlát? Ez nem üzletszerű társasházkezelésnek számít? A társasházi törvényből ez nem derül ki számomra. (A könyvelési és bevallási feladatokat egy erre hivatott cég végezné, külön szerződéssel. A ház kicsi, csak 11 lakás, de első közben semmiképpen nem merném elvállalni a könyvelési és bevallási feladatokat is.) Olvastam a törvényben azt is, hogy a közös képviselő feladatkörét a társasház intézőbizottságának elnöke is elláthatja. Mikor van értelme egy ilyen intézőbizottságnak? Ha van intézőbizottság, akkor is kell közös képviselő?
Én úgy gondolom, nem a "vak ló" bátorsága szerint jártam el, és mindent megtettem, megteszek azért, hogy törvényesen végezzem a társasházkezelést, amihez szerintem a kezelt házak könyvelése is hozzá tartozik, a már többször leírt jogszabályi feltételek mellett.
Kharmiene1 viszont folyamatosan arról próbál meggyőzni bennünket, hogy jogszabály ellenesen végezzük az általunk kezelt házak könyvelését.
Ezért kértem, hogy egyértelmű törvénnyel támassza alá az állítását, álláspontját.
Ennyit akartam, és nem többet. Az egyértelmű kérdésre, nem kaptam egyértelmű választ, sok mellé beszélést viszont igen. A leírtaktól nem lettem okosabb, viszont egy csomó időmet elvett. Megyek, és inkább könyvelek. J
Ebbe a szakágazatba tartozik: - az infrastruktúra kiépítése a tárhelyet biztosító (hosting), adatfeldolgozó és kapcsolódó egyéb hálózati szolgáltatáshoz - a speciális tárhely szolgáltatás, mint: - web hosting, - on-line adat- vagy tartalomletöltési (streaming) szolgáltatás - felhasználói tárhelyszolgáltatás, - egyéb felhasználói szolgáltatás, - általános időmegosztásos szolgáltatás a központi számítógéptől a felhasználók felé - az adatfeldolgozás: - az ügyféltől kapott adatok teljes feldolgozása - jelentések összeállítása az ügyfél adataiból - adatrögzítés
A tevékenységnek megfelelő szakágazat a 6832. Csak ez alatt meg nem számlázhatod a könyvelést. És ami meg odatartozik az a könyvelői munkakör jellemzője. (kivéve a recepció)