Megnéztem az Autópiacban, nem olyan kicsi ez az autó. 10 cm-el szélesebb mint az Sklasse.
A képeken nem csúnya, inkább fura. Nekem nem illik a Maserati palettájára.
En azt nem ertem, mi a losegg ez a kisauto mania. Mercedes A, Audi A2, jon kis BMW, kis Maseratit mutogatnak, ... mar varom azt a napot, mikor a 147 GTA helyett kijon a haromkereku 148 STA - S mint solar. Vagy Maserati hybrid V3 :((((
Azt hallottátok, hogy a márkavédjegy biturbó motort nyugdíjba küldik a szigorodó környezetvédelmi eloírások miatt? Négyliteres szívó V8 lesz helyette, 400 lóerovel.
Látom evil hozzászólása kicsit megindította a topikot, de nem tudom sikerült-e lebeszélni őt a BMW-ről a Maserati javára.
Mivel sokan ezen a megbízhatatlanságon lovagolnak, leírom a fater 7. éve használ egy most 15 éves Maseratit, és még „nem esett szét” sőt egyre jobb lesz, hazudnék ha ezt mondanám, hogy nem voltak vele gondok, de ez minden autónál vannak és még csak Bécsbe se kellett vinni, végülis ez is csak autó még ha nem is akármilyen.
Csak még annyi, hogy 6,6 alatt van százon és annyiba került mint egy fél suzuki.
akinek van egy kis sütnivalója Bécsbe viszi szervizbe a kocsiját. Nem lopnak, szakszerűek és olcsóbbak! Ezt én is meggondolom. Miközben az autóm gyógyul, lehet sétálgatni stb.
A Bécsi úton, Solymár Ipartelepen, ahol a Daewoo kereskedés is van, a Bertinus Kft. telephelyén. Ott van egy épület, ami a Maserati hivatalos képvisletének márkaszervíze.
Az utastér télleg nem bömbölős, viszont a karosszéria nagyon Aston Martinos (elölről). SZVSZ ez az autó, legalábbis kívülről, egyáltalán nem illeszkedik a Maseratik eddigi stílusába.
Az meg egyenesen elszomorító, hogy azzal büszkélkedtek, hogy a kifejlesztéséhez a Ferrari mérnökei is hozzájárultak. Hosszas munkával kellett a Maseratinak odáig leküzdenie magát, hogy a Ferrari tanácsot tudjon adni neki. :(
Csak egy ok: Szervizhatter. (Legalabbis ha uj autorol beszelunk)
Audit majd minden magyar nagyvarosban szervizelnek, Maseratit hol?
(Ettol persze meg jo auto, nekem is tetszik, ugy altalaban)
Nem tudom, hogy Te hogyan értesültél róla, de a Quattroporte/Royale sorozatot még 89-90-ben is gyártották.
A minöségi problémák pedig a Fiat rémuralmával kezdödtek és akkor szünt meg a márka annak lenni ami volt, mert hát a Ferrarinak nem lehet házon belül konkurenciája.
Ezt én évente megjelenő értékesítési statisztikákból veszem. Tényleg siralmas a mennyiség, de nehéz is lehet a dolguk. Abszolút 0-ról kellene kezdeniük: 100 emberből max 3 tudja, hogy mi is az a Maserati. A korábban említett márkákat viszont mindenki ismeri, nem kell őket bevezetni a piacra, csak sulykolni, hogy milyen gazdag, sikeres jócsávó vagy, ha ilyet veszel.
Sok "öreg"-nek a Merga az igazi autó, holott fel sem ismerné pl. az új C-t, csak a klasszikust (W123-ast).
Mondjuk ez az évi 1 db. röhej. Ezek vagy ennyire bénák, vagy mi nem tudunk valamit.
Egyébként úgy tudom, hogy többet adnak el, csak azok az autók mennek tovább keletre.
Amennyire én tudom Magyarországon jópár éve csak 1 Maseratit adnak el évente. Nem lepne meg, ha ugyanaz a csóka cserélné le a sajátját évente - mert mondjuk tartósbérletezik.
A másik dolog, hogy a turbó motor egészen más tolóerő élményt ad, mint egy szívó, akkor is, ha adott esetben a gyorsulás másodpercre ugyannyi.
A harmadik, hogy valóban stílus kérdése (is) a Maserati vásárlás. Én nem tudok érvet amellett, hogy ugyannnyi pénzért ne Maseratit, hanem BMW-t, vagy Mecit vegyek. Más biztos tudna, csak az esetleg nem ebben a topicban mozog. :-)
Dehogynem, én értem, Te nem értettél engem.
Én nem azt mondom, hogy a Morgan szar autó, hanem azt, hogy ráz, kényelmetlen, nem biztonságos.
Ezek a hátrányai. A Maserati varázsát sem vitattam, de az is butaság, ha valaki azt állítja a Morgan-ről, hogy ugyanolyan kényelmes, és biztonságos, mint egy Hetes. Ha visszaolvasol, a topic elején valaki azt kérdezte, hogy vehet valaki Porschét, amikor ugyanannyiért vehetne Maseratit. Erre reagáltam egy Maseratitulajdonostól vett idézettel, ennyit akartam, semmit többet!
evil, te tökre nem érted a Maserati lényegét. Ez egy ritka, kézzel összerakott egzotikus "játékautó". Tök hülyeség nagyszériás járgányokhoz hasonlítgatni.
Az biztos, hogy van egy olyan varázsa, amit egy 5-ös BMW-ben soha nem találsz meg (meg egy kicsit stílusosabb dolog is járkálni vele).
Századmásodperceket meg amúgy is baromság összeméregetni.
Akkor pl. a Morgan milyen szar autó, mert ráz, kényelmetlen, nem biztonságos,...
Most komolyan hány Maserati lehet ebben az Országban? 100-150? Gondolom ezeknek is durván 80%-a 15-20 éves lehet. Mind külföldről magánimportban behozott ismeretlen előéletű példány. És ezek alapján akar bárki is véleményt kreálni a márka megbízhatóságáról? Az eredmény valószínüleg nagyon torz lesz! Mivel a hazai importőr ha jól tudom évi 2-3 autót ad el, nem is kapunk reális képet még egy jó ideig a márka megbízhatóságáról. De ugyan ez elmondható az Aston Martin-ről, vagy a Bentley-ről. Azok vajon mennyire megbízhatók?
Amennyiben a "luxusautó" kategóriába a méret is bejátszik, akkor szerintem 455 cm-el a C Mercedes, vagy az A4- el van egy méretben.
Egyébként én arra gondoltam, hogy a luxuautóknak lágyra, kényelmesre van hangolva a rugózása, a Quattroporte-ról meg úgy tudtam, hogy éppenhogy kemény,és a cikkben is mintha ezt irták volna:
"The ride is hard and uncomfortable and long rides can be a pain"
Pontosan mit jelent az, hogy "leverheti neki a vigyázzt"? A stílus teljesen MÁS, ez világos, de egyéb tulajdonságaiban nem marad el a Porsche mögött, ugyanolyan jó, jobb nála, vagy lényegesen jobb nála, és ha igen, mik ezek a tulajdonságok?
A Royale-ban , egy kupéformájú hosszú autó rémlik, majd megnézem, mert pont a 76- os autobobil revue-m van meg. Egyébként mintha azt olvastam volna, hogy pont a minőségi, ill megbizhatatlansági problémák miatt szüntették be, de javíts ki ha tévedek!
evil.
Egy pár részlet a Quatroporte belsejéről, dönts el hogy luxus-e!
Szerintem ez a minőség és kidolgozás minden tekintetben megállja a helyét. A menetdinamikáról csak annyit hogy ez nem is a Sportautója a Maseratinak. Az a 3200 GT. Gondolom tudod melyik az a modell. Ahhoz képest a Porsche legtöbb modellje, bizony leverheti neki a vigyázt!
És ismered a régi, 76-tól gyártott Quattroportet, amit késöbb Royale néven is forgalmaztak? Ezt nem egy kupé toldásaként hozták létre. Méretei hossz 507 cm (a mostanié 455), szélesség 189 cm (181).
Na ez az autó valódi luxusautó volt. Egyébként láttál már belülröl Maseratit? Össze sem hasonlítható a német "presztízsmárkákkal". A Jaguar talán az egyetlen hozzá fogható.
Valóban közelebb áll hozzám az északiak higgadt tárgyilagossága, mint a rád jellemző
délvidéki temperamentum. Mivel ez egy olaszos topic, direkt nem saját, hanem egy volt
Maserati tulajdonos szavaival próbáltam válaszolni a topic elején feltett kérdésre,
felvillantva egy esetleges lehetőséget. Ennyit akartam csak, de ha már, akkor:
Hogy luxusautó-e a Quattroporte, nem tudom, nekem úgy rémlett, hogy bár négyajtós, igen
keményen sportkocsis jelleggel bír, ezért rákerestem, és rögtön az első pár link között volt
ez:
http://www.fantasycars.com/sedans/html/quatt.html
Among these competitors, however, the Maserati is the only one which is handbuilt although
its build quality lags behind its German competitors. Another downside to the Quattroporte
is its minuscule size, compared to the 540i and XJR that is. This provides the driver and
especially rear seat passangers with precious little room and comfort. Also, by using a
stiffer derivate of the Ghibli suspension, the model upon which the Quattroporte is based
on, this sedan manages to achive above-average handling but nonetheless at a harsh cost. The
ride is hard and uncomfortable and long rides can be a pain
Nem értem az angolt, de azt vettem le, hogy nem egyértelműen pozitiv az iró reakciója.
"A Porsche is leverheti neki a vigyázt, a BMW M5-el karöltve!":
0-1000M Quattroporte:24.9 M5-E34:25.2 M5-E39:24.1 911 Carrera 4:24.3 911Turbo(hogy turbót
turbóval hasonlítsunk):23.9
Az olasz erre azt mondja, hogy ""A Porsche is leverheti neki a vigyázt, a BMW M5-el karöltve!" én azt mondom hogy az egyik autó lemaradt 3 tizeddel, a többi gyorsabb 8-10 tizeddel.
"Gondolod hogy el lehet a mai világban adni 27 millió Ft-ért olyan autót ami nem megbízható????"
Hát persze! A név számít a marketing, meg az emberek téveszméi. Ez utóbbit a Te eseted is jól példázza, mert a 95-ös Alfádat, ami minőségben és megbizhatóságban semmivel nem marad el a német márkáktól csak 1.65-ért tudod meghirdetni, holott ennél egy valóban sokat szidott Opel is drágább, az Audi pedig 1M-el feljebb van, pusztán az emberek németautóüberallez kényszerképzete miatt.
Na már igy is hosszú lett, nem nyújtom, a lényeg, olasz autót a szivével vesz az ember, de ne egyen annyira elvakult, hogy nem ismeri el a hátrányokat.