Keresés

Részletes keresés

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.12 0 0 609

Sziasztok!

 

Szeretnétek tovább olvasni a közlekedéstörténetet?

Előzmény: BUDAPEST 2004 (608)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.12 0 0 608

Egy kis kiegészítés:

 

A 18-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1902-TŐL NAPJAINKIG:

1902.05.14.
Elindult a villamos Nyugati pályaudvar - Nagykörút - Mester utca - Sertésközvágóhíd útvonalon.

1905.11.21.
A villamosok Nyugati pályaudvartól már Erzsébetfalváig közlekedtek.

1906.11.12.
A villamosok Szabadság tér - Nagykörút - Erzsébetfalva útvonalon közlekedtek.

1910.
A villamosjárat 18-as jelzést kapott.

1913.07.
A 18-as villamos Erzsébetfalva (Vezér utca) - Nagykörút - Országház tér - pesti Dunapart - Erzsébetfalva körforgalmú útvonalon közlekedett.

1914.07.
A 18-as villamosjárat megszűnt.

1920-as évek végén
A 18-as villamosok Népliget - Delej utca - Baross utca - pesti Dunapart - Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.

1940-es évek közepén
A 18-as villamosok Városliget - Erzsébet híd - Flórián tér útvonalon közlekedtek.

1949.03.21.
A 18-as villamosok Nagyszombat utca - budai Dunapart - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1953.
A 18-as villamosok Óbuda kocsiszín és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1956.
A 18-as villamosok ismét Nagyszombat utca és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1957.
A 18-as villamosok Nagyszombat utca és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

1961.
A 18-as villamosok Margit Kórház és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

1962.
A 18-as villamosok Óbuda, Forgalmi telep és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.
Menetideje 50 perc volt.

1971.03.07.
A 18-as villamosok immár Császárfürdő és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

1972.12.31.
A 18-as villamosok János Kórház - Krisztina körút - Fehérvári út - Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.
/A 4-es villamos kieső szakaszának pótlására./

2005.02.01.

A 18-as villamosok János Kórház - Krisztina körút - Fehérvári út - Savoya park útvonalon közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BUDAPEST 2004

Előzmény: BPO-700 (282)
Blöky Creative Commons License 2005.01.25 0 0 607
Na, az IE5.0 és az Index együttműködve jól elqrták >:-( Beírom kézzel (hátha vki még nemlátta): villamos.budapest.hu/solymosi/vonal-jav.html
Előzmény: Blöky (606)
Blöky Creative Commons License 2005.01.25 0 0 606
[link1] nézzétek meg! (Bár sztem nem hibátlan)
UV pót Creative Commons License 2005.01.25 0 0 605
Hááát, a feléledés még nem következett be... ))-:
UVP
Előzmény: Blöky (604)
Blöky Creative Commons License 2004.12.24 0 0 604

Boldog karácsonyt kívánok

és

az új évben feléledést a topicnak! ;-)

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2004.12.24 0 0 603

Békés, meghitt Karácsonyt mindenkinek

 

és

 

2005. évre sikeres Új esztendőt!

 

Budapest 2004.

ARIBOY Creative Commons License 2004.08.26 0 0 602
toto92:köszi!
Előzmény: toto92 (601)
toto92 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 601

A 48-as busz története: 202. hsz.

Az 59-es villamos története: 387. hsz.

Előzmény: ARIBOY (600)
ARIBOY Creative Commons License 2004.08.25 0 0 600

Sziasztok!

 

A 48-as busz közlekedéstörténete érdekelne valamint az 59-es villamossé!

Üdv:ARIBOY

Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 599

Sziasztok!

 

Az 51-es busz történetéről tudna nekem valamelyikötök írni egy kicsit?

Nagyon megköszönném.

Blöky Creative Commons License 2004.08.21 0 0 598

"Eltűntek a nagy BKV matricák"

 

Azok nem matricák voltak, hanem világítótestek.

Előzmény: toto92 (594)
Blöky Creative Commons License 2004.08.21 0 0 597

ad 96A

 

A 96-os (és a 47-es is) eredetileg nem kerülte meg a Tungsram tömböt, hanem végig ment a Fóti úton, befordult a Váci útra, és az Izzó bejáratával szemben volt egy buszforduló (kb. a McDonald's helyén), ot volt a vá.

Erre a konfigurációra Csak hétköznap csúcsban (tkp. E.I. műszakváltáskor) volt szükség, ezért máskor a járat csak a Cérnagyárig járt, az volt a 96A (és a 47A).

 

Sajnos megközelítően sem emlékszem az időpontra, amikor a buszfordulót felhagyták, és a 96, 47 kvázi körforgalomban közlekedik. Ekkortól a betétjáratok már szükségtelenné váltak.

Előzmény: ARIBOY (590)
Blöky Creative Commons License 2004.08.21 0 0 596
Ha jól értettem toto92 beírását, 1972.01.18-tól.
Előzmény: ARIBOY (587)
Blöky Creative Commons License 2004.08.21 0 0 595

"a 116-os végállomásai megváltoztak.Ez évtől Moszkva tér és az Irányi utca között közlekedett,valószinüleg az Erzsébet hidon át"

 

Nem csak valószínűleg :)

 

"1989-től újjabb változás a 116-os busz vonalán,ekkortól a Március 15.tér és Disz tér között"

 

Ez nyilván a Vár-busz megindításával függött össze. Bár én úgy emléxem, '87-ben már járt a Vár-busz (de tévedhetek is).

Előzmény: ARIBOY (582)
toto92 Creative Commons License 2004.08.20 0 0 594

a többi annál inkább! eltűnt a hosszú I  K  A  R  U  S felirat, vele együtt a típusszám is a Ikarus felirat mellé került, és a megálló is komfortosabb lett. Ja, és a viszonylattábla betűtípusa megváltozott. Azt nem tudom, hogy a hibás tábla akkor is volt-e, vagy ez egy mostani kényelmi extra? A ráncajtó azért nem tűnt el teljesen.

 

Ui.: Az épület is változott: Eltűntek a nagy BKV matricák.

Előzmény: BOROS-L (593)
BOROS-L Creative Commons License 2004.08.20 0 0 593

Ja, a képek meg lemaradtak.

Előzmény: BOROS-L (592)
BOROS-L Creative Commons License 2004.08.20 0 0 592

"A fotó,melyik végállomáson készült?"

 

Újpalotán. Érdekesség hogy a végállomás épülete semmit sem változott a kép készülte, és napjaink köszt. Bár a második képen nem nagyon látszódik.

 

 

Előzmény: ARIBOY (590)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2004.08.20 0 0 591

Ez is!

 

BPI-985

A kép,

a felvétel készítőjének

(szerzőjének)

a tulajdonát képezi!

Újraközléshez

a szerző engedélye kell!

Előzmény: BUDAPEST 2004 (589)
ARIBOY Creative Commons License 2004.08.20 0 0 590

Boros L:A 96A jelű busz,mikor szünt meg?A fotó,melyik végállomáson készült?

Én a Újpalota,Felszabadulás útjára(ma:Szentmihályi út)tippelnék!

Gondolom a 96A megszünése után tették a 96-os valamint a 96 Gyors végállomását

az Újpesti Cérnagyárhoz?

Üdv:ARIBOY

Előzmény: BOROS-L (588)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2004.08.20 0 0 589

Már ez is a múlté... :(

 

Az első BPO-s kocsi az ideiglenes vonalon!

A kép,

a felvétel készítőjének

(szerzőjének)

a tulajdonát képezi!

Újraközléshez

a szerző engedélye kell!

BOROS-L Creative Commons License 2004.08.20 0 0 588

"Volt egy 96A is ami Újpest,Cérnagyár és Újpalota,Felszabadulás útja között járt!"

 

Előzmény: ARIBOY (587)
ARIBOY Creative Commons License 2004.08.19 0 0 587

toto92:Köszi az információt!1977-es térkép szerint a 96-os és 96 GYors busz Egyesült izzó és Újpalota ,Felszabadulás útja(ma:Szentmihályi út)között közlekedett.

Volt egy 96A is ami Újpest,Cérnagyár és Újpalota,Felszabadulás útja között járt!

Ezen az útvonalon,mikortól közlekedett a 96-os?

Üdv:ARIBOY

Előzmény: toto92 (586)
toto92 Creative Commons License 2004.08.19 0 0 586
'65-től '72 01. 17.-ig.
Előzmény: ARIBOY (585)
ARIBOY Creative Commons License 2004.08.18 0 0 585

toto92:A 96-osnak,ezt nem is tudtam mikor volt ott a végállomás a 96-osnak?

Pár hsz-el lejjebb irtam,hogy 1994.Szeptember 28.tól jár Ikarus 435-ös a 7A vonalán,a 3-as busz vonalán mikortól jár IKARUS 435-ös?

Azt tudom,hogy 1995 tavaszán változott meg az útvonala a Fehérvári út helyett azóta a Budafoki úton jár,és lehet e  naptól jár IKARUS 435 a 3-as busz vonalán?

Még valami a 3-ssal kapcsolatban a 3-as busz mikor még a Fehérvári úton járt,meg e állt Albertfalva kitérőnél?

Üdv:ARIBOY

Előzmény: toto92 (583)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2004.08.17 0 0 584
A 47-esnek is...
Előzmény: toto92 (583)
toto92 Creative Commons License 2004.08.17 0 0 583
96
Előzmény: ARIBOY (581)
ARIBOY Creative Commons License 2004.08.16 0 0 582

Sziasztok!

 

Nem rég ha jól tudom szó volt ebben a topikban a 116-os buszról.

A 116-os autóbusz 1985 óta közlekedett a Clark Ádám tér és a Budavári palota között előtte V jelzéssel közlekedett busz ugyanezen az útvonalon.

majd 1986-tól a 116-os végállomásai megváltoztak.Ez évtől Moszkva tér és az Irányi utca között közlekedett,valószinüleg az Erzsébet hidon át.

1989-től újjabb változás a 116-os busz vonalán,ekkortól a Március 15.tér és Disz tér között járt körforgalomban.

1994.Szeptember 1.én meg is szünt a 116-os autóbusz.

 

1994.Szeptember 28.tól közlekedik a 7A vonalon Ikarus 435-ös!Majd egy éven belül

még 170db érkezik ebből a tipusból!

Üdv:ARIBOY

 

 

 

 

Előzmény: toto92 (580)
ARIBOY Creative Commons License 2004.08.16 0 0 581

toto92:Melyik járatnak volt a végállomása a Kozák téren?

Üdv:AB

Előzmény: toto92 (574)
toto92 Creative Commons License 2004.08.16 0 0 580

Egy kis kiegészítés:

 

145 jelzéssel Örs Vezér tere- Cinkota, Gyógyszertár között közlekedtek végig a Gödöllői HÉV vonala mentén. Külső végállomásuk a Szabadföl út és a Vidám Vásár utca sarkán volt. A járat 1980 környékén járt (egy 1981-es térképen rajta van, Békásmegyeri reinkarnációja sehol), időszakos járat volt. Megszűnése ismeretlen számomra.

Előzmény: BPO-700 (445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!