Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
A bevételi kiadási adatok egy közpénzekből gazdálkodó társaságnál nyilvánosak, csak indokolt esetben képezik üzleti titok tárgyát. http://www.pfdsz.hu/hirek.php?id=68
Kedves péter. A panaszod az ügyfélszolgálaton teheted meg személyesen vagy levélben nem itt. A menetidőket a veled beszélgető urak állapították meg és most a forgalomirányításra kenik az eltéréseket. Ne tegyél föl az utasokról képet a beleegyezésük nélkül mert pórul járhatsz. Ne nevesíts senkit és ne is utalj senkire itt ahogy említették. Figyelmedbe ajánlom az új polgári törvénykönyvet. Egy ptke tag által bepanaszolt kolléga perelt mert az említett varázsdoboz mást mutatott mint amit a panaszában állított az illető. Ne akarj így járni.
Persze, vitathatatlan, csak erre megvan a megfelelő csatorna. És szerintem úgy fair, ha ezt névvel vállaljuk. Én is vezetek, engem is lehet szidni, sokan meg is teszik helyben. Azzal nincs gond, mert arccal, jelenléttel vállalja (a vállalhatatlant is :p), de egy nyílt fórum, az más. Az is ember, még ha sz*rul is dolgozik.
Csak neveket ne írjatok. Már ez az őszes bajuszozás, majd HB oldaláról kikockázás nélkül belinkelés is elég meredek. Pécsett még nem olyan idők vannak, ahol a munkáltató nem hívja be a sofőrt elbeszélgetni. Topiktársak beszélhetnének erről - ki itt van még mindig, ki nincs már...
Most már biztos vagyok benne hogy szívatsz. A BPV-126-t emlékszem hogy hajtotta. Temetőnél be 6-ba, csőgáz, természetesen 6ban is letiltás, 70-t mutatott az óra, és még véletlen sem volt üresben. Minden fokozatban letiltásig hajtotta, néha a letiltást használta tempomatnak. (Másfelől én úgy tudom, üresben többet fogyaszt a busz mint motorfékkel.)
Szerintem tök feleslegesek ezek a körök, 11 éve rendszeresen buszozom, a legtöbb sofőrt tudom hogy vezet. A bajszossal pedig elég sokat jártam anno, 7-sen, meg 107-sen. Semmiképp sem tömegközlekedésbe való, lehet hozni ellenpéldákat, hogy nem csak ő nem való oda, attól a tényen hogy ő neki semmi keresni valója nem lenne így egy városi tömegközlekedési cégnél az tény.
De, én egyáltalán nem egy sofőr vezetési "stílusára" szerettem volna a korábbi mondandóimat fókuszálni, szerintem egy összetett problémáról van szó, a bajszos sofőr csak hangsúlyozom, hogy szerintem a legrosszabb az összes közül.
A vezetéstechnikai tréningen meg tényleg el kéne gondolkoznia a tükének, ha sikeres lenne, egy halom pénzt megspórolhatna a javításokon, és az üzemanyagon.
Remélem azért a korábban megfogalmazott, sofőrök felé való elvárásaimmal egyet értesz.
Te ezt most direkt csinálod? Délután 3kor, nem hiszem hogy arra számítasz, hogy 5 perccel előbb jön a 60-s. Ki van írva hogy jöhet, de a sofőr is látja azon a cuki kis gépén hogy 5 perccel siet. Egy normális sofőr, akkor nem csőgázzal 65-el megy a megállók között, nem nyüstöli a gépet, hanem lelassít. És mint mondtam, tuti nem tesz jót a busznak ez a fajta hajtás, no meg a fogyasztásnak sem. Jaj de jó, aki a menetrendhez alkalmazkodik az le van szarva, hiszen ez a sofőr jól vezet, neki megbocsájtjuk hogy szétcseszi a buszt, és 5-10 perccel gyorsabb mint a menetidő. Persze, gondolom te is 7 perccel előbb ott lettél volna a főpályán, hiszen ki nem gondolná hogy ennyivel előbb jöhet a 4Y.
Összegzésül, szerintem egy pályát tévesztett emberről van szó, ezek a buszok nem erre valók (kíváncsiságból érdekelne hogy mióta az utasokat "boldogítja", mennyi többletjavítást, mennyi többletüzemanyagot kellett kifizetni, illetve mennyien késték le azért a buszát, mert ő "jól vezet". )
A menetrendhez kéne alkalmazkodnia a sofőrnek, és nem a sofőrhöz az utasnak.
Amennyiben tényleg megyén belüli utasszállításra fogják használni őket, arra tökéletesek:-)
Ha a VB-s M.A.N. fix,kemény tömésű, karfa nélküli ülései vannak ezekben is, akkor hosszabb távon elég kényelmetlen lesz.
+ a hátsó ajtóval szemben lévő tánctér sem kell
Mi alapján? Menetidő betartása? Buszok normális használata? Szerintem 0km-s Credo-t nem 2500-nál kell elváltogatni sík úton. Főleg az előbb említett menetidő sietés mellett. DUB-097-n szintén, 5 perccel előbb ment el a megállóból, és hasonló fordulatszámon bőgött a motor. Ilyen embernek szerintem semmi keresni valója nincs a tömegközlekedésben. És mindezektől függetlenül egy bunkó marad. Ez az én véleményem, az meg a tied.
Lehet, de ezzel nem lesz gyorsabb, azt a pár mp-t amit talán nyer vele, azt a pirosnál elbukja. Egyszerűen semmi értelme, és tényleg mindennek csak árt, az utas dülöngél, a fogyasztás nagyobb, a gép nagyobb igénybevételnek van kitéve. Senkinek sem jó.