Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trafo2000 Creative Commons License 2005.06.11 0 0 493
Ez alapos volt.Thx.Van is egy tarcsi motorom azon kipróbálom.
Előzmény: tclar (492)
tclar Creative Commons License 2005.06.11 0 0 492

Ford Transit fűtőventillátor javítás (Évjárat 95-2000-ig)

Jelenség: a fűtőventillátor bekapcsoláskor először 1-2-es fokozatnál majd később a 3-asnál is súrlódó hangot ad.

Hiba oka:a fűtőventillátor motorjának ventillátorkerék felöli csapágya (önbeálló siklócsapágy) kikopott

Javítás módja:siklócsapágy kiváltása golyóscsapággyal

Fontos többé-kevésbé spéci lépések:

1.Gyújtáskapcsoló borítás (3db csavar) levétele, indexkapcsoló (2db csavar)és ablaktörlőkapcsoló (2db csavar) leszerelése, kilométeróre borítás levétele (4db csavar)

2,Rádiónál lévő műszerfalborítás leszerelése: 2 csavar a bal szélén, majd alul kipattintani és felfelé emelni

3.Ami a levegőcsövek közül kijön azt mind kiszedni.

4,Feltűnik a zaj forrása, a mumus, maga a ventillátormotor a jobb felső részen.Lehúzzuk az elektromos csatit, a motort az óramutató járásával ellentétes irányba tekerjük, majd jobbra kihúzzuk és így már ki tudjuk szedni.

5.A körbe 120°-ként lévő gumi bordákat benyomjuk csavarhúzóval, így kijön a motor a tartójából

6.Kiugrasztjuk a keferugókat így a kefeszerelvény vezetékestől és a motortartó is leszerelhető a motorról. NAGYON FONTOS! Mérjük meg, hogy hány mm-re van a kefék külső széle a kommutátor külső szélétől, mert összerakásnál ez a méret fogja az egész armatúra pozícióját meghatározni!

7.Befogjuk a motort satuba a kommutátor felöli tengelyvégnél fogva, majd két kézzel belekapaszkodva felfelé lehúzzuk a ventillátorkereket.(vagy csapágylehúzóval)NAGYON FONTOS! Meg kell mérni, hogy mennyi lóg ki a tengelyből ezen az oldalon a ventilátorkerék furatánál, hogy összerakásnál ugyanoda kerüljön vissza!)

8,A csapágytartó lemezek sajtolt rögzítőfül kötését laposvágóval visszahajtjuk egyenesbe, így leszerelhető.Ezt eljátszuk mindkét csapágytartó lemezzel.Ez macerás művelet, kezdők bízzák szakemberre.

9.Itt látható hogy a ventillátorkerék felöli oldalon ki van kopva a csapágy, ki kell szedni a rugós leszorítógyűrű kifeszítésével mindkét oldalon.

10.Vásárolunk 2db SKF608 2Z golyóscsapágyat.A svédcsavar az egészben amit Trafo2000 is kérdezett, hogy a 8mm átmérőjű tengelyhez valóban nem létezik olyan golyóscsapágy aminek a külső átmérője olyan kicsi mint a volt siklócsapágyé.Viszont mi nem pontosan a siklócsapágy helyére, hanem a 26mm átmérőjű rugós leszorítógyűrű helyére illesztjük a golyóscsapágyat.Ezt már nem ússzuk meg szakember nélkül, fogjuk a két csapágytartó lemezt és a csapágyakat, és az esztergályos előtt a magyar fizetőeszköz néhány 3 nullát tartalmazó példányát lobogtatva elmagyarázzuk, hogy legyen oly kedves a két golyóscsapágy 22mm-es külső átmérőjét a csapágytartó átmérőjéhez igazítani bronzpersely segítségével.

11.Jöhet az összeszerelés. NAGYON FONTOS! A kommutátor végénél lévő szigetelő alátétet cseréljük fele olyan vékonyra, az armatúra ventillátorkerék felöli végén szintén kb 1 mm-t le kell vágni a szigetelésből a tengelyen.Mindezeket azért, mert a golyóscsapágy beljebb kerül a szélessége miatt mint a volt siklócsapágy, kevesebb a hely. Bár ha más csapággyal más illesztéssel csináljuk, akkor elképzelhető hogy erre nem lesz szükség.

12.Felmegy a csapágytartólemez a csapágyakkal, lezömítjük a rögzítőfüleket.

……innen már visszafelé mehet minden.

Kommutátor felöli oldal már a golyóscsapággyal
trafo2000 Creative Commons License 2005.06.10 0 0 491
A motort is fényképezd le,érdekelne hogy fért a siklócsapágy helyére görgős
Előzmény: tclar (490)
tclar Creative Commons License 2005.06.09 0 0 490
Márminthogy a műszerfalat nem raktam össze teljesen, csak a motort...
Előzmény: tclar (489)
tclar Creative Commons License 2005.06.09 0 0 489
Még nem raktam össze, csinálok néhány picture-t...
Előzmény: trafo2000 (487)
trafo2000 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 488
Van egy eladó tranyó 5ös váltó.Beszereléssel garanciával
trafo2000 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 487
Klassz!De kár hogy nem csináltál képeket a szerelés fázisairól,10-12 éves tranyókon már elfáradnak a ventik jó lett volna látni hogy csináltad.
Előzmény: tclar (484)
trafo2000 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 486
Hát én is a cromaxnál vettem ajtóra javító elemet de mint kiderült kétszer ekkora kellett volna.Azt mondták nagyobb nincs csak komplett ajtó.Ezért gyártottuk mi,ez meg maradt tarcsiba.Oldalfalat azt sikerült venni,a tanksapka körüli oszlopot viszont nem lehet venni,gyártani nagyon bonyolult lett volna,ezért levágtuk,kikalapáltuk,visszahegesztettük.
Előzmény: Transit91 (483)
Transit91 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 485

Szintén fűtő/hűtő venti problem.  Vagyis csak hangos.  A problem az hogy már nagyon kerreg szegény 3. fokozatban. Mi van abban amit ki kell cserélni?

 Milyen csapágy? Vagy nagyon nehéz megcsinálni? Nagyon szét kell bontani hozzá a műszerfal alsó részét?

 

tclar Creative Commons License 2005.06.08 0 0 484
Trafo2000! Szuper a fordszámmérős műszerfal! Felújítottam golyóscsapággyal a fűtőventillátor motoromat, jobb mint új korában (siklócsapágy helyett golyós).Most jön a szorulós fűtéselosztó gomb és a lifegő levegőfúvó elosztók.Üdv 
Transit91 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 483
A multkor pont voltam Cromaxnál és láttam olyan oldalelemet ami nekd kellet volna a tranyóhoz!  Amit kivágtál.  Volt ajtóra meg ajtó mögé is(oldalfal).
Előzmény: trafo2000 (468)
trafo2000 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 482
Megkaptam a nemzetközi engedélyt is rá,de meló még nincs
trafo2000 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 481
Hi t 98 nincs mit.Na ez meg a gépem két bevetés között.
Transit_98 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 480
Trafo2000!
Jó lett a bendzso! Thx!
trafo2000 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 479
Na!Ne offolj! Főleg Adolf kedvenc márkájával.
Előzmény: Transit91 (478)
Transit91 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 478

A másik gépecske,Nem Tranyó, de jó gép!

De itt egy pár kép ismét a tranyórol is!   

trafo2000 Creative Commons License 2005.05.27 0 0 476
Érdekes oldal.Vannak benne szép és hihetetlenül röhejes dolgok, pl japan van.
Előzmény: Törölt nick (475)
Transit91 Creative Commons License 2005.05.25 0 0 473
Miért kellett kicserélni?????????????
trafo2000 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 472
Vagy komplett ajtó horror árért,vagy javító elem csak az alsó élig.Szal élhajlítóval csináltuk.Egyébként látszik hogy a középső él végig megy a gyári meg nem de az préselt ugye.Festés után senki sem vette észre.
Előzmény: Transit91 (471)
Transit91 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 471

Nem kapni hozzá?????

 

Hogy lehet az?

 

Nem semmi. Jol megcsináltad :))))

trafo2000 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 470
Nekem van egy 99es.hivj fel06203998121
Előzmény: Transit_98 (467)
trafo2000 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 469
Nem tudom mi van de nem tudok képeket feltölteni.Virust kaptam?Van tűzfalam.A tranyó javításánál az az érdekes hogy nem tudtunk hozzá venni ajtó javító lemezt, ami a képen látszik azt mi gyártottuk.
trafo2000 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 468
Transit_98 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 467
Üdv mindenkinek!
Szükségem volna a vasamhoz hűtőventillátorra, amolyan hidrokuplungosra! Elfáradt a lelkem! Ha valakinek volna elfekvőben esetleg tud valahol bontóban ilyen évjáratut az jelezze! Előre is köszönöm!
trafo2000 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 466
Transit91 Creative Commons License 2005.05.22 0 0 465

hmmmmmmmmmmmmmmmmmm

 

Kicsit lyukas a kicsike!

Előzmény: trafo2000 (464)
trafo2000 Creative Commons License 2005.05.22 0 0 464
trafo2000 Creative Commons License 2005.05.21 0 0 463
Unfall auto
tclar Creative Commons License 2005.05.12 0 0 462
sajna az enyém is 5,14 nekem meg 4,63 kell... 
tclar Creative Commons License 2005.05.09 0 0 461
Az áttétel hova van írva?A difin csak a 95VB.... szám van.
Előzmény: trafo2000 (459)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!