Szín felvitele nélkül aligha sikerül a fényezés,ugyanis a lakk szélét csiszolással nem tudod úgy eltüntetni,hogy az csak lakkozással eltünjön. Ha teljesen tuti megoldást akarsz akkor a tetőablakot célszerű kiszerelni,hogy alatta is meglehessen csiszolni a jó tapadás érdekében. Amúgy utastetőt ködölve bejavítani nem biztos ,hogy célszerű.
Az alábbi képen látható dologgal kapcsolatban lenne kérdésem. Tisztán látszik, hogy a pereg lefelé a lakk, az A-oszlopról. A kérdésem az, hogy ezt vajon el lehet tüntetni újralakkozással? Mittomén, megcsiszolni ezt a részt vagy lecsiszolni az egész elemről a lakkot, anélkül, hogy újrafényeznék színnel teljes egészében az elemet. Az oszloptól végigfut és a fél seggét borítja a kocsinak ez az elem, tehát valami kis árnyalat is lenne benne, szétmarnám magam.
Ezt leszámítva különben teljesen egészében egészséges a lakk mindenhol, még csak nem is karcos, szóval nagyon örülnék, ha nem kéne színnel újrafényeztetni az egészet. :(
Ha valaki tud valami okosságot, köszönöm előre is! :)
Mégegyszer köszönöm a választ!Holnap lesz a nagy nap,hogy milyen lesz!A festő azt mondta elöször csak az egyik lökhárítón probálja meg,ha jó mehet az egész autó!Köszönöm!
Semleges kémhatású lakkot nem ismerek,viszont az összes autóipar számára használatos lakkok alkalmasak ilyen célra.Elsősorban a HS lakkok jók higítás nélkül. De mindenképp úgy kell használni,hogy az utolsó réteg sima szemcse nélküli lakk legyen.
Semleges kémhatású lakkot nem ismerek,viszont az összes autóipar számára használatos lakkok alkalmasak ilyen célra.Elsősorban a HS lakkok jók higítás nélkül. De mindenképp úgy kell használni,hogy az utolsó réteg sima szemcse nélküli lakk legyen.
Szoktak sokfelé vállalni alvázvédelmet, jó drágán, pisztollyal fújva, meg egy nap száradással (minimum 1 ejszaka). Azt viszont nem szeded le... legalább is nem ajánlott. Miért is akarnád leszedni tavasszal ? Amúgy alvázmosás után szokták, és nem kell a koszra tapadjon akkor.
Köszönöm a választ!Sajnos utólag gondolkodtam!Kérdésem még az lenne,hogy akkor lehet ezt az ezüstport keverni lakkal,és milyennel?A hígító milyen legyen?A dobozra az van írva,hogy semleges kémhatású lakkal lehet keverni.A metál lakk jó?Elöre is köszönöm!
Miért nem gyöngyház fehéret kevertettél?? Az utólagosan lakkba kevert cuccokkal csak a baj szokott lenne. Az utolsó réteget mindenképp csillám/szemcse/mentes lakkal kell fújni ,hogy polírozásnál ne szedjed ki a szemcséket stb,stb...!!
Lassan befordulunk a télbe- ezzel kapcsolatban szeretném megkérdezni, használ e valaki vmiféle alvázvédő szert a kocsijára? Értem ez alatt hogy egy utólagosan felvihető eccerű anyag, ami tavasszal könnyen eltávolítható! Amolyan viaszféle. Érdemes- e egyáltalán ezzel foglalkozni?? Mivel naponta használom az otót munkába járásra- engem érdekelne ilyesmi. Anno az Mz- khez ajánlottak vmi hasonlót a gyárban- ilyesmire gondolok. Bár nyilvánvaló hogy a kocsi koszos aljára nem sok minden tapadna- nem??
Segítségeteket kérném!Ma fényezték az autóm,bázis fehérrel és utána metál lakkal lakozták.Én szeretem volna,ha ezüstösen csillog a lakkozás ezért vettem ezüstport és kértem a festőt ezt keverje hozzá!A festés elkészült,de nem került bele az ezüstpor,a festő azt mondta,hogy nem lehet összekeverni.Az ezüstpor dobozára rá van írva,hogy jó fém felületre és lakkal kell keverni úgy hordható fel.Most akkor lehet így ezzel lakkozni?Vagy kell valami speciális lakk?A festő azt mondta,ha megtudom melyik lakkal(szintetikus 1k,2k vagy kemény lakk) és hogy hogyan kell keverni,át fújra újra!Elöre is köszi,ha valaki tud segíteni!
A nitróval és a benzinnel az a probléma,hogy magas párolgási számmal rendelkeznek és párolgás közben hőt vonnak el a felületről, ami ugye párásodással társul, és egyben a korrózió melegágya is. Ezért célszerű szilikonmentesítő folyadékot használni.
Sziasztok, abban kérnék segítséget, hogy tudtok e javasolni olyan fényezőt, aki egy három hetes vadi új kocsinak eltudja tüntetni ködöléssel, vagy tököm tudja hogy
egy kb 10 cm es részen keletkezett szöggel történt karcolását... rongálását...
Az elreped meg nem igazán olyan ,van egy amit elszoktam kérni most is úgy lesz csak gondoltam hátha van valakinek ocsóé egy ,vetem hozzá kartusos tömítőt sárgás színűt mint a gyári .
Erről a kerékpárról van szó egész pontosan. Nitrohígítót egyszerű szerezni, de ha van a zsírtalanításra jobb szer is, akkor szívesen veszem a tanácsod.
Ez b"b inkább dekor festék mint alapozó. Bár igaz, a sarki placcos picsáknak is van alapozójuk. A fémtiszta jó dolog. Az RO és egyéb kegyszerek csodásak a vaskerítésre stb. A lemezen pöttyben mély korróziót nem tudja eltüntetni, legfeljebb rátapad egy kis hólyag, ami kiszárad, vagy nem. Nem is folytatom. Kicsiszolással, füller-rel ....
Köszi! Az az érdekes, hogy olyan felületen is megjelentek a rozsda miatti felhólyagosodások, ami korróziógátlóval volt lealapozva. Lehet, hogy maradt rajta tényleg minimális rozsda és nem tulajdonítottam neki elég jelentőséget. Ezen kívül a pincében tároltam pár hónapig ... Alapozás előtt mivel célszerű áttörölni a felületet ami zsírtalanít és kiszárítja. Nem tudom, de ez a párás környezet a vesszőparipám :-S
van olyan, h korrózió gátló alapozó, mely egy korróziógátló adalékot tartalmaz.ez elvileg véd a korrózió ellen, szemben a sima alapozóval ami csak arra van h megfelelően tapadó felületet biztosítson a fedőfesték számára. az h a pincében fényeztél nem feltétlenül baj, mert a pára csak a végeredményt (felület szépségét, simaságát) befolyásolja. az már nagyobb baj, h rozsdás volt a felület, szerintem ez a valódi hiba oka. a flakonos festékeket nem igazán ismerem, de sztem azoknál is a korroziógátlót kellene keresni, de azt se a rozsdára szórd rá. nekem ro 55-el az a tapasztalat, h ha nem szeded le, akkor az alapozó lesz egyenletlen (konkrétan látszik ahogy a rozsdamaró folyott/ kenődött a felületen), alapozás után mindenképp átcsiszolni, és újra kell alapozni. ezért inkább csiszold át szerintem és 1 alapozó réteggel kevesebbet kell felvinni. remélem segítettem
Remek, én alapozót kértem a Standox márkaboltban. Végülis csak két évi munkámat szarta el :-(. Az alapozó értelmezésem szerint azt jelenti, hogy meggátolja a korróziót is. Valószínűleg ott is lehetett némi hiba, hogy pincében fényeztem és párát zárt be a festék ... Meg talán maradt némi rozsda is, mert mikor lekapartam egy ilyen hólyagot, brutális rozsda volt alatta :-S. Ezek a flakonos alapozók jók, vagy nem érdemes velük próbálkozni? Kompresszorom ugyanis nincs.
Az RO55-tel kezelt felületről érdemes vajon lecsiszolni a foszfátréteget? Hallottam olyat, hogy nem, de olyat is, hogy ha nem szedi le az ember, akkor átüthet a felületen, mint a salétrom.
Az alábbi problémában kérném a segítségeteket: 1 K Füllerprimer flakonos szórógittet ajánlottak alapozó gyanánt acélfelületre. 3 rétegben szórtam fel, majd erre 3 réteg Neolux-ot fújtam. Az egyes rétegek közt 24 óra száradási időt hagytam. Elég jó lett a fényezés, majd 2-3 hónapnyi állás után észrevettem, hogy a felület elkezdett hólyagosodni. Kissé párás környezetben (pincében) volt ugyan, de szerintem az alapozónak meg kellene védeni a felületet. Mi lehet ennek az oka? Már mást is fényeztem ilyen technológiával és ott nem tapasztaltam hólyagosodást.