Házilag, szerszámok nélkül nem sok mindent tudsz sajnos csinálni. Szerelőből meg érdemes hozzáértő(bbe)t keresni.
A diaggal látható lenne, hogy indítózás közben van-e szinkron (gondolom van, mert különben nem pöccenne a nyáltól, bármire is gondoltál itt), nincs-e reteszelve a motorvezérlő (gondolom nincsen, szintén az előbbi ok miatt), mekkora az üzemanyagnyomás indítózás közben, stb. ? Én ez utóbbira tippelnék, hogy kevés, ami lehet bármelyik porlasztócsúcstól, levegősödéstől, a nagynyomású pumpától, a szabályzó szelepektől és lehet még a nyomásérzékelő hibájából is, de kábelhiba miatt is. (ami hirtelen eszembe jutott)
Az ok kiderítéséhez minimum szükséges lenne egy diag és esetleg egy résolaj veszteségmérő.
Még az jutott az eszembe, hogy nagy ritkán előfordul olyan főtengely jeladó hiba, hogy indítózásra nem indul a motor, de ha kap egy kis féktisztítót, akkor beröffen. Ha akarsz Lottózni, akkor azt kicserélheted próbából.
külföldi aukciós oldalakról régebben lehetett venni lexiát, nem is volt egy vad összeg, talán 20 000 pénz körül volt annak idején, mikor nézegettem. 29-30 000 alatt találsz jófogáson is.
Az országon belül van, nem rizikós a vám, meg egyéb kellemetlen intézkedések, hamar meg is oldható. Én halkan azt mondanám, vegyél egyet, ha később nincs rá szükséged, szinte ugyanannyiért tovább is lehet adni.
Szia. Köszi a hozzászólást erre sajnos nem tudok válaszolni hogy megnézte-e a szerelő diagn.műszerrel, mert kb. 1 hónapig volt nála s utána meguntam hogy semit nem tesz és elhúztam haza.Jelenleg nem tudom semmilyen szerelő környékére sem eljuttatni.
Jelenleg annyit tudok hogy ha nyálat kapnak a hengerek akkor bepöccen.
Állítólag megnézte és állítólag a nagynyomású hiba jött elő, de itt megállt a történet amikor kiköhögte hogy fingja nincs miért nem indul, de kb 150-200e ft. amiért szétszedi és összerakja + az anyagköltség. No ekkor küldtem el a p...... !
Megvettem hozzá egy nagynyomású szivattyút-ami köszöni szépen bent pihizik a kocsiban.A szerelő ( én totál laikus vagyok) a magasnyomású 2 szelepét lecserélte gyári újra de ekkor sem történt semmi változás.
Jelenleg szeptember közepe óta szívok vele és nagyon kéne a kis autó, de ár-érték arányban sajnos nekem rentábilis az ilyen összeg egy 18 éves kis oroszlán javításához.
Ami kicsit furcs hogy 2 hónappal előtte volt olajcsere+összes szűrő csere benne. Ebből kiindulva talán totál dugulás nem hinném hogy előfordulhat.
Mindenesetre köszönöm a hozzászólásodat, ha van még valami építő ötlet szívesen olvasnám.
SOS segítségre lenne szükségem, van egy 2001.évjáratú peugeot 206. 2.0 diesel kis ördögöm.
Szeptemberben megadta magát a kuplung szerkezetem és 2 fokozatban próbáltam hazaérni amikor is a motor fogta magát és előjel nélkül lefulladt. Azóta sem tudtam sem én sem 2 autószerelő beindítani és ez elég komoly probléma.
Üzemanyagszivattyú jó és működik, 3 éve volt komputer cserélve benne ( igaz nem a drága eredeti, csak egy utángyártott ).
A nyál állítólag nem jut tovább a mag.nyomásútól holott az állítólag jó !
Előtte semmi nem utalt arra hogy megálljon s ne induljon ! :( Mág csak meg sem röffen, csak teker !
Kérdés vajon mi okozhat ilyen hibát s hol keressem annak megoldását.
Létezhet-e hogy a lambda szonda okoz ilyen problémát ?
Segítségeteket előre is köszönöm és B.U.É.K. Lezli
Köszi a képeket és a választ!!A pollenszűrőt kivettem és csontszáraz és az a jobb oldalon van bár mintha a vízfoltot látnék a középső kardánboxnál ahol a meleg levegőt fújja ki de amikor eső van és odanyúlok meg még egy nedvszívó törlőkendőt is tettem oda nem érzek annyi nedvességet mintha csak páralecsapódás lenne aztán lehet hogy mégiscsak ott jut be a víz!!Olvastam valahol hogy a tűzfal szivacsa is megszívhatja magát vízzel és az folyamatosan szivároghat befelé itt is van olyan szivacs?!
Vízelvezető, amire te gondolsz, nincs ezekben. A víz a szélvédőről lefolyik a tűzfal és a kerékdob lemezének találkozásánál.. Sőt, víz még jut a kocsi alatt lévő merevítésbe is. Alul meg kicsöpög.
Még csak kábel átvezetésre sem emlékszem azon a környéken, hogy ott jutna be a víz. (de ez nem zárja ki, hogy nincs :))
Sziasztok!Van egy Peugeot 206-osom 2004-es 1.1 Riviera model és van egy olyan problémám vele hogy a vezetőoldali kárpitom nagyobb esőzések után vizes!!Gondoltam először a fűtéscsövekre is de a fagyállóm nem fogyott és nem is kellett utántöltenem aztán felszedtem az ablaktörlőkar alatti műanyag burkolatot hogy kitakarítsam a vízelvezető lyukakat de nem találtam semmit a sáros koszon kívül lehetséges hogy nincsen vízelvezető ezekben a 206-osokban??!Az első sárvédők mögött is nagyon sok volt a falevél és a sáros lerakódás ezt is kitakarítottam és reménykedtem hogy megoldottam a problémát mivel ki is szárítottam a szőnyeget hősugárzóval de sajnos az utóbbi napok esőzései után megint el kezdett vizesedni a kárpitom!!Valami ötlet hogy hol kéne kitakarítanom még mert az utóbbi időben sokat álltam fa alatt és ezért gondoltam hogy eltömődtek a vízelvezetők?!Még a kaszniban lévő alsó gumidugókra is gyanakszom de még nem volt lehetőségem aknára állni azóta és megnézni milyen állapotban vannak nincsen kedvem kárpitot felszedni úgyhogy minden ötletet szívesen fogadok!!Előre is köszi!
Melyik videóról van szó? A videót töröltem, vagy a hozzászólást? Megnézheted az indexes hozzászólásaim számát (és ez csak az index..)...nem gondolod, hogy egy kérdésre nem válaszolok? És a fórumokon én nem csak kérdéseket teszek fel, építő jelleggel is hozzászólok, segítek másoknak is..
Én biztosan nem töröltem semmit, lelkiismeretem tiszta :), max. a gyerekeim törölhették, mostanában youtuboznak a tv-n..
Ha gondolod, tedd fel mégegyszer, ha nem akarod, akkor én lezártam a témát.
Van egy Peugeot 206-osom, 1998-as 1,4-es, benzines.
Egy olyan jelenség állt elő, hogy 3-as illetve 5-ös fokozatba váltáskor egy pillanatra halk nyikorgást hallani a váltó felől. Olyan mint, mikor gumi csúszik el fémen és nyikorog. Valakinek volt már ilyen jelensége?
Szerintem nem olvastad el amit a multkor írtam, ezért megismétlem:
"Hát ha ez ilyen, oké." Nem ilyen nem oké!!!!
"Itt is beáll ilyen (téli) időben is 90-92 fokra. Ha nem, meg kell nézetni olyannal, aki ért hozzá! A hűtés ezeken az autókon is a legegyszerűbb, könnyen érthető és javítható rész, ami ráadásul az elmúlt 50 évben semmit sem változott szemben például a keverékképző résszel, elektronikával.
A 206 -nak -az enyémnek biztosan- kifejezetten jó a hűtése és a fűtése.
Azok után amit írsz, egy dolgot biztosan nem értek: a benzin motorban keletkező hő durván harmada a hűtőrendszeren keresztül távozik . Hová tűnik ez a hő a Te motorodból, ha a hűtő hideg, te meg fázol ?
Több ötletem nincs. Nézesd meg szakemberrel!"
Most komolyan: Ha jó a termosztátod, hogy melegedhet át a hűtőd 70 fokos fagyálló mellett?
Múlt héten fáztam, mert 10 km alatt alig melegedett 70 fokra, persze ott már kellemes meleget fújt be. Egyértelműen durván lehűti a menetszél. Ma már sokkal hamarabb melegedett be, ebbe a kellemes melegbe. Egyszerű fizika. Hűtőt nem kívánom letakarni, azért is írtam, ha ez ilyen, oké, többen mondjátok, akkor úgy van. Csak, mint írtam nem ehhez voltam szokva, de jövőhéten várós egy kettes focus és pihenhet a kis oroszlán. Persze a főtengely jeladó cserét hétvégén megkapja.
Megbízható autószerelőt keresnék Budapesten vagy vonzáskörzetében.
2003. szeptemberi 2.0 HDI SW autóról lenne szó. Olajfogyasztás eddig nem volt. Némi kormolás már van 140km/h környékén. Jelenleg 208 000 km van benne. Olaj, szűrők 10-12 000km periódusban cserélve. 80-20 arányban autópálya-városi használatban van.
Hibalista:
biztosra tudom, hogy a nagynyomású szivattyújával gond van, gázolajszivárgás van. Ez már elég régóta így megy (mehetett) de az utóbbi 45 000 km-ből 5,74 átlagfogyasztás jött ki, így nem foglalkoztam vele, de most erősödött a szivárgás. Ezzel mindenképp szeretnék foglalkozni. Tisztítás után látható volt, hogy a 3 dugattyúból pont a motor oldalinál nagyobb a szivárgás, másik kettő se 100%-os. A szerkezet nem bonyolult, márha a neten talált metszeti rajzok, modellek igazak. (Én is foglalkozok szívattyúkkal csak más téren) Kiszerelni nem tudnám és nem merem mivel egész nagy bontással jár
a fontosabb, hogy a héten egyik reggel indítás után kis szíj hang volt, majd következő lámpánál abbamaradt, (eddig ez nem volt) majd következő lámpánál morgó hang. Akkor lettem és azóta nem megy. Elég tág fogalom, sajnos pontosabban nem tudok
szelepfedéltömítés csere lassan megérik.
természtesen az index kar sem 100%, de ez már csak ilyen. Erre nem találtam még házi megoldást.
Szóval szerelőt keresek a fenti motorikus problémák megoldására.
Nem éreztem, hogy durva lenne, amit írtam...csak hát...van itt vagy 20-25 éves tapasztalat, ami pont homlok-egyenest szembe megy azzal, amit "megtanítanak a néppel"!
A tanítás okés, de a valóság kissé eltér ettől...mert a tanítás szélsőséges és alap, pont azért, hogy mindenki megértse, hogyan működik valami...de ettől még senki sem tud -szerencsére otthon- atom bombát összerakni!
Vagyis...azaz... én sem akarok ezzel a témával tovább foglalkozni...mert aki ezt beveszi, hogy pl a termosztát "késik" (persze késik, mert mechanikus cucc, de folyamat nem áll meg...és akkor melegen is késne...pedig ott aztán észre sem veszel semmit) és akár -10 fokos víz megy be a blokkba, vagy nyáron, a +35 foknál is ugyanez a helyzet... annak azért el kellene azon gondolkodni....hogy mi és miért nem stimmel itt!?
A blokk hűtőközeg térfogata jelen esetben vagy 5 liter, a hűtőé meg vagy max 1 liter...és az is elég durván...meg van itt azért még percenként vagy 100 liter folyadék csere...
Na, de mindegy...
Ha mínusz 5-10,esetleg 15 fok van...és álló helyzetben pont ugyanúgy működik minden, mint nyáron...de menet közben alá hűl a rendszer és fázol (mert a termosztát valóban késik, de nem annyit) és aláhűt a hűtő...akkor takard le a hűtőt, úgy...ahogy írtam...oszt várom február végén az értékelést ugyanitt!!!
Tovább nem pocsékolok erre betűket, de ha szükséges, felrakok 1-1 digitális hőmérőt a hideg és a meleg gumicsőre és félpercenként jegyzetelem az Asszony 206-osán, mikor elemegyünk ide-oda..és hidd el, -10 foknál is vagy +50 fokos lesz a visszatérő ág hőmérséklete!
Szia! Akkor nem foglalkozom vele, tudomásul veszem hogy ez ilyen. Fűtés van egyébként, csak kicsit nehezen melegszik be. Köszönöm a segítő hozzászólásokat, még tavasszal az üzemanyagszűrőt lecserélem, az ugyanis lemaradt.
Nincs róla tudomásom, hogy bármit is címeztem volna neked, így nem értem, azt az indulatot -az igazság az, hogy azt se nagyon amit írtál- amire ragadtattad magad az irányomba.
Úgy gondolom ennek a fórumnak a célja nem az, hogy egymást ekézzük, hanem az, hogy mások tudásából, tapasztalataiból gazdagodjunk, ha problémánk van kérdéseket tehessünk fel és arra megoldást találjunk.
Ennek megfelelően nem kívánok reagálni sem tartalmilag, sem stílusban arra, amit írtál!
Amt "trakisbandi" írt, azzal viszont egyetértek -még ha a fejemre zúdítom is ezzel a haragodat, mert az én autóm is a fizika törvényei alapján működik.
"Az a helyzet, hogy ha már egyszer kinyitott a termosztát, akkor a meleg viz a teljes hütöben átfordul, onnantól kezdve olyan nincs, hogy a hütö alja hideg!"
Ez nem így van , mert mikor a motor eléri a termosztát beállított nyitási pontját (legyen 92°C) akkor elkezd nyitni és ekkor kis mennyiségű 92°C fokos hűtőfolyadékot enged a hűtőbe. Viszont ekkor a hűtő alsó csonkjából a környezeti akár mínusz 10 °C os (mert a környezeti hőfok annyi) hűtőfolyadék kerül keverésre a motor 92°C os hűtőfolyadékába. Mivel nem a termosztát előtt van a keveredési pont (hanem a szivattyúnál ezért a termosztát csak kicsit késve érzékeli a hőmérsékletet (néhány sec). A hűtőfolyadék a termosztát nyitási hőmérséklete alá csökkenjen (MERT AKKOR A TERMOSZTÁT VISSZAZÁR).
A jármű halad menetszél hűti tovább környezeti hőmérsékletűre a hűtőben levő hűtőfolyadékot.
Lehet indítás után padlógázzal közlekedni, viszont akkor is ez a folyamat játszódik le a hűtőrendszerben, de idővel megmelegszik a hűtő visszatérő hőmérséklete .
Réges-régen mikor tanultam vezetni akkor még nem sok fagyállót használtak az autósok.
Meleg vízzel töltötték fel a hűtőrendszert és muszáj volt takarni a hűtőt, mert képes volt menet közben elfagyni a hűtő (télen nagy mínuszokban).
Na, most aztán kivetted egy mondat egy bizonyos részét és hozzátetted az okosságot is...de én is azt irtam...hogy hidegebb, hiszen hütő!!!
Ne akarjuk már megmagyarázni magunknak, azaz magatoknak, hogy az a nyamvadt hütö visszahüti környezeti hömérsékletre a vizet, és mondjuk -10 fokban a -10 fokos fagyálló megy vissza az amúgy kb 70-80 fokos motorba!?
Szerinted mi lenne ennek az eredménye?
Jó, nem erőlködöm én veletek tovább...mondjuk hogy ti tudjátok, nekem meg fogalmam sincs róla, oszt jónapot!
Nálam másként müködik ez a dolog, de nekem így is jó, kész, keressétek a nem létezö baját tovább, a felül 80-90 , alul meg -10 fok vonalon tovább!
Azt is úgy, hogy egyik ide irja, az övé mintha 5-7 fokkal többet mutatna, a másik meg, neki mintha 3-5 fokkal kevesebbet...
Nem, nem sértödtem, haragudtam meg, de úgy vélem, nincs szükségetek a logikus gondolatmenetre és a segitségemre...
Kellemes termosztát, hütö, fagyálló, müszeregység cserélgetést...ja, a vizpumpát majd kifelejtettem...