Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

semetka Creative Commons License 2009.12.13 0 0 62155
Ti hány óra állás után indítotok felnyomott AC-val?? 48 óra állás után és persze ilyen hidegben kell már nyomkodni? Ti mennyit szoktatok nyomni rajta?
pitt78 Creative Commons License 2009.12.13 0 0 62154
Köszönöm a válaszokat! Úgy tervezem, legkésőbb a két ünnep között beszerzem a vasat, és amint lehet, csinálom is.

Tudtok javasolni valami szakit Budapesten, vagy nagyon a környékén?

Köszi még egyszer!

Előzmény: bandura130 (62153)
bandura130 Creative Commons License 2009.12.13 0 0 62153
Nekem Merci első rugó van hátul (vigyázni kell, hogy gyárilag a jobbos és a balos nem egyforma keménységű!).
A Lada első szerintem puhább, mint a gyári Skoda hátsó, csak picit hosszabb. A megfáradt Skoda rugót szokták ilyenre cserélni, legtöbbször munkásautókban.
Előzmény: PoisonDart 86 (62152)
PoisonDart 86 Creative Commons License 2009.12.13 0 0 62152
Hello! 123 as merci rugó előre jó vágva, hátra lada első rugó jó szintén vágva. Motor ami minden gond nélkül berakható azok a 8 szelepes blokkok (favi felicia 1.3 fabia 1.4)
Előzmény: pitt78 (62151)
pitt78 Creative Commons License 2009.12.13 0 0 62151
Sziasztok!

Péter vagyok, és a közeljövőben tervezem egy régi skoda vásárlását. Leginkább a kereklámpás 120 tetszik, de jöhet bármi faros.

Szeretném kicsit építgetni az autót. Ehhez szeretnék segítséget kérni, hogy mit, hogyan, hol stb...

Ilyeneket hallottam eddig: 123-as Mercedes rugó (???) kell a gyári helyére (előre? hátra?)

Favorit motorról is írtak sokan.

Várok tehát minden ötletet, tippet! Akár ha jó eladó szekeret tudtok!

Köszi!!
Danaskull Creative Commons License 2009.12.12 0 0 62150
He he:)

Hát talán nálam ekkora gáz nincs, de ha tényleg rendbe akarnám rakni akkor az megint hf le motor ki főtengely köszörülés, csapágycsere , új: hüvely, dugó, gyűrű, garnitúra, karbicsere valami mechanikusra....ekkor talán hozná a gyári értékeket, mert most lehet kb 30 ló:P na de ennyi pénzből már veszek favi motort ami alapból minden tekintetben jobb szóval eljárkálok ezzel még így egy darabig...

Esetleg ha valakinek lenne nagyon fölöslegbe valami mechanikus kéttorkú karbija amit ajánl és nem nő tőle brutálmód a fogyi azt bevállalnám olyan tél vége - tavasz elejétől, vagy esetleg lekapni valami 2hengeres motorról a karbikat ahhoz egyenes szívócsonk valami üvegszálas légszűrőház és hadd szaladjon....:D de max ennyi....


(azért ha valaki esetleg csinált már ilyet, hogy 120as mocira motorkarbisor, érdemes e erre pénzt kiadni tapasztalatokat beszámolót nagyon szívesen vennék:) akár ide akár mailre(danaskull@freemail.hu) előre is köszi!)
Előzmény: daVeFR (62147)
M4x Creative Commons License 2009.12.11 0 0 62149

55.000 Ft / garnitúra



Előzmény: M4x (62148)
M4x Creative Commons License 2009.12.11 0 0 62148
Sziasztok!

Eladó 1 garnitúra 8 küllős Skoda Motorsport magnézium felni faros skodára. Kettő 5,5˝, kettő 6˝ széles.
A 6˝szélesek hátra, dobfékre valóak, előre nem mennek fel.

Érdeklődni lehet: telefonon hétköznap 14 óra után, hétvégén egész nap.


30/384-0580
Borsod-Abaúj-Zemplén megye


daVeFR Creative Commons License 2009.12.10 0 0 62147
tejfölösödik még mindig az olajbetöltő
Ha nem hosszú utakra használod, akkor így télen ez normális (is lehet).

nkább motort cserélek..csak nyárig nem lesz rá időm:(
Helyes.
Meglepően sokat elmennék még ezek a szerencsétlen motorok, mikor már véres a torkuk. Nálunk utólag derült ki, hogy minden gyűrű darabokban volt. Nem is volt százas a gép, de még Csehországot is megjártam vele. :)
Előzmény: Danaskull (62146)
Danaskull Creative Commons License 2009.12.10 0 0 62146
Valszeg a hőtágulás szórakozik:D
Mert mostanság rendben van a víz szint...

Olajat megnéztem, nyár közepén volt cserélve, 15W40 re és mostanra sajna szépen megette minimum szint alá, u-h gyorsan után töltöttem....

Sajna ez motor már nem egy fitt alkatrésze az autónak:D Nem törődtek vele eleget ... tele van olajsárral, azt nem tom miért tejfölösödik még mindig az olajbetöltő mert nyáron volt hengerfejezve...
aztán kompresszió se nagyon van már benne...

u-h kifejezetten favi moci érett az autó mert amennyiből ezt generálozni lehetne inkább motort cserélek..csak nyárig nem lesz rá időm:(
Előzmény: Szkotti1 (62145)
Szkotti1 Creative Commons License 2009.12.10 0 0 62145

Vagy eszi az olajat, vagy nem. Olyan, hogy csak az alsó nívóig fogyasztja el, nincs.

Nem csöpög egyébként valahol? Elég jelentős mennyiség ki tud szivárogni belőle, ha az AC-nál, vagy a kartertömítésnél nincs minden rendben.

 

Egyszer régen, volt egy olyan motorom, amit a másik motor felújításának idejére használtam, abban előfordult, hogy amikor bejelzett az olajnyomáslámpa, akkor a nívópálca már el sem érte az olajszintet (öreg szakik ilyenkor szokták megjegyezni, hogy meg kell toldani a nívópálcát :o))). Ez azt jelenti, hogy a motorban kb. 1,5-2 liter volt. Garantált csapágysérülés! Meg is kotlott a moci, de ez már egy másik történet.

 

Egy szó, mint száz: az olajszint alsó értéke a nívópálca minimuma. Ahogy azt a neve is mutatja...

Előzmény: semetka (62137)
Szkotti1 Creative Commons License 2009.12.10 0 0 62144

Hát, nem csak a tartályból tud elfolyni...

Ha a túlfolyón rajta van a gumicső (a sapka alatti csatlakozáson), akkor ha felmelegedett a rendszer, és túl sok a víz, azon távozik, szóval a tartály nem lesz vizes kívülről.

A szint emelkedést meg egyértelműen a hőtágulás okozta. Más nemigen lehetett...

Előzmény: Danaskull (62138)
skoodri Creative Commons License 2009.12.08 0 0 62143
Amúgy meg szerintem csak akkor kötözkönek, ha kilóg az autó síkjából. Ez meg nem lóg ki.
Előzmény: SKODA105LS (62139)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.08 0 0 62142
Miért köthetnek bele? Bár mondjuk kértek már tőlem a 2x éves alufelnikre is műbizonylatot - magyarázhattam, hogy akkor nem igen volt olyan amikor a felni és az autó készült, de szedjük le ott a gyári szám a felnin....
"Ha pénz kell" bármibe belekötnek.
Előzmény: SKODA105LS (62141)
SKODA105LS Creative Commons License 2009.12.08 0 0 62141
Tiszta sor hogy a szélvédő ragasztó megfogja...
De műszakin nem fognak belekötni?
Mert műbizonylat nincs róla...
Amúgy eredeti Ellri szárny...
Az egyik haveromtól vellem 2000Ftért...
Már csak le kell festeni és kész...
Szép estét!
skoodri Creative Commons License 2009.12.07 0 0 62140
Szia!
Szerintem ne csavarozd!
Szélvédőragasztó szerintem bazi jól megfogja.
Amúgy így néz ki? Mert egy ilyen engem is érdekelne. Ez kinek a terméke?
Előzmény: SKODA105LS (62139)
SKODA105LS Creative Commons License 2009.12.05 0 0 62139

Szép estét SKodás Honfitársak:)
Egy Műszakival kapcsolatos kérdésem lenne...
Beszereztem egy Hátsó szárnyat az ablak felé...
Csak azt nem tudom hogy rakjam fel...
Ragaszthatóm vagy csavarozzam?
Műszakin belefognak kötni?
Köszönöm előre a válaszokat...

 

 

 

 

 

 

 

 

Danaskull Creative Commons License 2009.12.04 0 0 62138
Nos megnézem majd ezeket...de ma reggel megint alacsony volt a szint...nemtom már mivan, aztán nézem, alatta ott a tócsa..elfolyt reggelre de a tartály még csak nem is volt nedves kívülről...

Szóval tanácstalan vagyok de most nincs időm foglalkozni vele megint itt lesz hagyva Veszprémben.

Még 2 hét és vizsgaidőszak majd akkor megnézegetek mindent....

Üdv.
Előzmény: crixtm (62135)
semetka Creative Commons License 2009.12.04 0 0 62137
Nem megerőltető, csak ha teljesen fel van töltve és fogy akkor jobban szembetűnőbb hogy megy a szint lefele. Amúgy meg alsó nívón nem szokott lejjebb menni, mindig csak addig megy le.
Előzmény: bandura130 (62133)
Köny Creative Commons License 2009.12.04 0 0 62136

Keresek gyári automata "Moravan" első biztonsági őveket 1989-es 125-ös Skodába!

Köszi!

crixtm Creative Commons License 2009.12.04 0 0 62135
Szerintem tedd el az autót zsírba.
Aztán amikor kitör a madmax időszak (vagyis kincs lesz a víz) vedd elő és járasd sokat. Termeli a vizet, meggazdulsz belőle. Vagy add el az araboknak. Nekik olajuk van vizük nincs. :D
Olajnyomást, szintet nézz! Valamint, kéne légteleníteni. Valamint nézd meg nem jönnek-e bubik a kiegyenlítő tartályba. Ha pedig ez is megvan, lehet hogy valahol leszűkült a rendszer. Vagy esetleg átbaxott a hőtágulás :P
Előzmény: Danaskull (62134)
Danaskull Creative Commons License 2009.12.03 0 0 62134
Üdv!

Vicces dolog történt velem..mármint az autóval...
Hétvégén csinálgattunk ezt azt, apróságok pl díszléc, visszaültettem az elejét stb, és mivel azzal jöttem föl Pestre Veszprémből(110Km) megnéztem h mennyi víz van benne,
hát bőven a minimum alatt állt u-h utánatöltöttem egy kis desztvizet
egészen a maxig...
feljöttem Pestre itt is kicsit mászkáltam és durván 200 km alatt megint a minimum alatt volt a vízszint...

Aztán feltöltöttem a min és a max jelzés közé kicsit megjárattam hogy cirkulálódjon benne az anyag.

Ma mikor néztem délután még kicsivel a max jelzés felett is volt a víz.

Az hogy eszi a vizet az még egy dolog...azzal sem tudom mit csináljak, mert nyáron volt felújítva a hengerfej meg a szelepek és ugyanúgy tejfölösödik az olajbetöltő sapkánál ha leveszem és megnézem..:S Remélem nem repedt a blokk vagy a HF.

De olyat tapasztalt már valaki h "termeli a vizet?:D" mert direkt megjárattam h mozogjon benne és ma elmentem kb 20 km-t és megnéztem és több volt benne mint feltöltéskor...különösebben nem akadályoz meg a közlekedésben csak aggaszt h nemtom mi baja...
A végén kénytelen leszek még nyár előtt rakni bele egy favi mocit XD


Előre is köszönöm ha valaki hajlandósul válaszolni a hülyeségeimre:)







bandura130 Creative Commons License 2009.12.03 0 0 62133
Nem értem a logikádat. Annyira nem megerőltető dolog szerintem.
Előzmény: semetka (62131)
crixtm Creative Commons License 2009.12.03 0 0 62132
Az alsó jelzésig :)
Előzmény: semetka (62131)
semetka Creative Commons License 2009.12.03 0 0 62131

Sziasztok.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a skoda 120 nívópálcáján meddig mehet le az olaj ahol még jó a kenés. Azért kérdezem mert sajna az enyém is eszegeti az olajat,

Így nem öntenék bele ha egy kicsivel kevesebb van, hanem mikor már szükséges.

Előre is köszi a válaszolat.

daVeFR Creative Commons License 2009.12.03 0 0 62130
a 120-asnál anno nekem akkor volt ilyen, amikor a generátorba menő vékony vezeték (ha jól emlékszem, a gerjesztő tekercs vezetéke) végén lévő csatlakozó lazult meg.
Előzmény: mavasi (62129)
mavasi Creative Commons License 2009.12.03 0 0 62129

Sziasztok!

 

Az utóbbi néhány napban csinálaj azt a kocsi, hogy véletlenszerűen kigyullad a töltés visszajelző lámpája. Van amikor csak néhány másodpercre, de előforul olyan is hogy hosszabb időre.

Mi lehet a probléma?

Lehet, hogy a generátort kéne széteszdni és kitisztítani, vagy valahol kontakt hibás a gép?

 

dani_642 Creative Commons License 2009.11.30 0 0 62128
Hali!

annyit tennék még hozzá a szimeringezéshez, hogy nekem is meg van csinálva a 120-as motoron, jó régen. Azért anno az a motor kapta az ívet rendesen, de csak pozitív tapasztalatok vannak a dologról.

Az azért hozzá kell tenni, hogy gyárilag az öntöttvas hengerfejek nem szelepvezetősek. Viszont az én HF-em szelepvezetős. Én már így vettem, csak fel lett újítva, mikor összeraktam a motort.
Az elképzelhető, hogy az öntöttvas és a szelep között kéne valami kenés, de szelepvezetővel biztos, hogy nincs rá szükség. Sok autó szelepvezetős és szimeringes gyárilag.

Szóval én is azt mondom, hogy érdemes megcsinálni, és ha van rá lehetőséged, akkor tegyél/tetessél be szelepvezetőket. Az Andrt könyv írja hogy hogy kell megcsinálni.

üdv, d.
Előzmény: daVeFR (62127)
daVeFR Creative Commons License 2009.11.30 0 0 62127
Nem akartam már tovább ragozni, de pontosan ez lett volna még a hozzáfűznivalóm.
Szóval alapvetően nem hiszem, hogy baja lenne a cuccnak, de emellett ráadásul nem gondolom, hogy reális lenne 100e km-es további futásteljesítményeket tervezni egy vas hf-es blokk esetében. Néhány év, és nem fog szinte senki napi szinten ilyen autóval szaladgálni.

Jön az alu hf-es motor, vagy egy Felicia, vagy egy Octi, stb.

Hobbiautónál meg minimális a futásteljesítmény.
Előzmény: Szkotti1 (62126)
Szkotti1 Creative Commons License 2009.11.30 0 0 62126

Én is csináltam szimmeringet anno a 120-ra.

És igen, praktikusan megszűnt az olajfogyasztás.

És igen, belátható időn belül (2-3 év) nem tapasztaltam egyéb mellékhatást. Azért nem tovább, mert jött a 135-ös motor...

Előzmény: daVeFR (62118)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!