hát igen,ami tönkre mehet az tönkre is megy.de az a baj ,hogy szeretem ezt az autóm és meg adok neki mindent,de mégse jó.az elektronikát meg sajna nem tudjuk mi baja,a webasto hiba olvasó nem ir semmit.majd most jön a bmw hiba olvasó,hátha a kocsi add neki-vagy nem ad jó jelet.majd kiderül.
egy minősített hegesztő topiktárs ajánlotta a fórumot ;)
bocs fewfewe :D
a kérdés ami megfogalmazódott bennem miután elolvastam a totalcar cikket:
ott írnak arról, hogy a németországban/ausztriában forgalmazott dízelekbe tesznek gyárilag kiegészítő kályhát amit kicsit tuningolni kell és lesz egy állófűtés...
és erről az jutott eszembe, hogy az én németországból származó 2001-es 2.0 d4d avensis versomban van egy webasto matrica, de arra a német kereskedő csak azt mondta - amikor ujjongtam a matrica láttán -, hogy "ja, az csak egy kiegészítő cucc, nem állófűtés" - lehet, hogy az enyémben is van ilyen átalakítható állófűtés?!?
ha igen, akkor merre kell nézelődnöm és hogy néz ki?
ugyan már több mint 100k mentünk vele, de a motorban még nem kellett turkálni, úgyhogy gőzöm sincs, hogy van-e benne...
apropó, a matricán kívül belül van egy olyan gomb, amit ha benyomok, megemeli az alapjáratot és segít bemelegíteni
Sziasztok, nem tudja valaki, hogy azok a kályhák, amik csak wbus-on keresztül indíthatók, milyen jelre is indulnak? Esetleg akinek van tárolós szkópja, nem akarja megnézni? :)
nekem csak neha fustol, de akkor odateszi magat, nem lehet, hogy pára vagy valami leult a rendszerben, es az eg ki? eleg remiszto a kertben fustolo auto...hat meg ha az utcan csinalja :-)))))
a forumon olvastam, hogy koltottek ra 50ezret, uganezekkel a hibajelensegekkel.. en nem koltottem meg ra semmit, kivárok, hatha valaki tudja mi a baj :-|
detto!!!!!!!!!! bar en nem koltottem ra semmit, inkabb kivarom, hogy azoknak, akiknek ugyanez a baja, hogy oldjak meg :-)) en sajnalom, hogy Te enynit koltottel ra, es meg mindig nem jo, remelem csak valami elektronikai baja van, ugy latom ami elromolhat, azt kicserelted, igy mar csak az elektronika marad....
Ha abbahagyja a füstölést, akkor még lehet normális.
Nekem kb 1 percig "okádja a füstöt", utána már nincs semmi látható füstölés. Enyémen (10 éves dizel) a sok munka hatása jön ki rajta, kb 2 éve csinálja gondolom a kipuff cső-dob tele van korommal-kosszal. A másikban a kiegészitő (eber) füstmentes, csak hangja (erős füleléssel) árulja el.
Dss: Sikerült megtudnod átalakítás lehetőségét? Eléggé eltüntél másik topicról.
nemrég vettem autot, gyári kiegiszitö fütés van benne, webasto 5kw. reggel indulás utan, mikor gondolom bekapcsol, elég fehéren és szemmel láthatoan nagyon füstöl. ez normális? vagy baj van vele?
most költöttem rá 54eft-tot,és azt csinálja,hogy elindul megy 2 percet és leáll,utánna megint elindul,megint 2 perc és leáll,a szerelőm kezdi feadni.De én is!
Valakinek nem csinált már ilyen,most cserélték az összes tömités-izzitó stift+üst vagy mi a tökömet.
Naja: + komfortérzet, motor és egyéb alkatrészek kopásának csökkentése és csak utána jön a "spórolás". Azért az idéző jel mert a spórolás kamu. Mire bemelgszik a motor addig a kályha megeszik 3-5 decit. 7l/100 km fogyasztással (2.4D5) az a 3-5 deci 5-7 km autókázáshoz elegendő. Viszont fűtés nélkül is bemelegszik kb. 2-3 km alatt. Szóval inkább üzemanyag ráfordítás a komfortérzet és a kopáscsökkentés tekintetében.
" egy brutális téli hidegindítás utáni kilométeren az autó fogyasztása (persze száz kilométerre vetítve) elérheti a száz litert "
Hogyne. A tripkomputeren tesztelgettem már, a hideg-melegindítás közti eltérés a legdurvább esetben is kb. 20% körül volt.. A károsanyagkibocsájtást aláirom de ez hülyeség!