Tehát akkor: az oxidot kicsiszolom fémig, a lakkot mattulásig és jöhet az alapozó. Ezután az oxid helyére gitt, csiszolás, szórógitt, csiszolás (vizesen). Ha esetleg kilátszik az alu, akkor újra alapozó, aztán a szín. Jól gondoltam el?
A lakkot nem fogod tudni úgy elcsiszolni,hogy ne maradjon széle amit a bázis festék nagy valószínűséggel meg fog "csípni" ezért kellene valamilyen alapozó ami szigeteli a felületet. Ha meg a fémig lecsiszolod akkor mindenképp szükséges alapozni,mert az alu. úgy oxidálódik,hogy azt szabad szemmel nem látod és csak később jelent problémát amikor lemászik a felületről a festék.
Nem nagy, kb. 5x1,5 cm a peremtől 1 cm - re. Lakkot lecsiszoljam a festékig vagy csak annyira, hogy ne legyen fényes? Eléggé karcos, de nem annyira, hogy a lakk alá is benyúlna.
Helló! Ha nagy kiterjedésű az oxidáció akkor mindenképp célszerű az egész felniről eltávolítani a festéket lehetőleg homokszórással. Ezután csiszolás, zsírtalanítás korrózióvédő alapozás kimondottan alufelületre való alapozóval. Ha szükséges akkor vastagabb töltőalapozót lehet felvinni a felületre . Száradás után csiszolás ,és a fedőbevonet felvitele következik. Léteznek kombi alapozó és töltő füllerek is . A fent említett töltőalapozás akkor kihagyható!
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Alufelni oxidálódását, felpúposodását mivel érdemes kiszedni? Alapozáshoz milyen alapozót ajánlotok? Mekkora mélységet illik először felhegeszteni és utána gittelni?
Sajnos lassan fényező kellene a kocsimnak (Megane II) az apró szépséghibák javítására, de ma még inkább megfogalmazódott bennem a dolog, mivel ma egy benzinkút parkolójában szépen rányitottak a bal hátsó ajtómra egy másikat. Pont ott találták el, ahol az él van az ajtóban az ablak alatt 10 centivel. Egy nagyon picit behorpadt (ez annyira nem zavar, mert tényleg csak egy nagyon picit kisimult az él, csak ujjal érezni), viszont sajna a lakk és festék egy kb fél 1 forintos nagyságú területen alapozóig lejött. Így van ott most egy fehér folt. Ezenkívül még az első lökhárító jobb eleje lett meghúzva, műanyag nem horpadt le, de a festék lejött a fekete műanyagig. Ezeket szeretném most kijavíttatni.
Tehát információ gyűjtésbe kezdek most fényezőkkel, fényezéssel kapcsolatban.
Lehet az ilyen jellegű hibákat telibe fényezés nélkül szépen javítani? Mire kell odafigyelni, hogy szép legyen a javítás? (Persze nekem elég ha a fényező tudja, de ha majd esetleg tesztelni szeretném, akkor 1-2 keresztkérdés nem árt :) )
Hanyag munkára alapból nem adom oda az autót, akkor inkább maradjon így. Ezért lenne jó 1-2 referencia. Van valakinek jó/rossz tapasztalata egy-egy műhellyel kapcsolatban?
Nos a műanyagot nem csiszolnám sokat mert az csak szőrösödik egyre jobban, minél jobban csiszolod. Új dobozt nem veszek sorry az új 80- 90 ezer lenne. Az meg így volt 32 ezer.... Nem lehet csak lakkozni- kiszívta a nap- az már fekete nem lesz. Tetőt nem lehet külön kapni. Nem vok kezdő annyira- csak a zsírtalanítás érdekelne..
Az a kérdésem, hogy valaki vizsgáztatott már gyári Xenonos autót? Vannak tapasztalatok az automata magasságállító vizsgálatával kapcsolatosan? Hogyan vizsgálják, mit néznek, ha néznek?!?
Az jutott még eszembe, ha kezdő vagy és sima egyszerű feketére szeretnéd festeni, akkor inkább akril festéket használj.
Elvileg az akrilnak nem is kell lakk, magában tükörfényesre polirozható.
De a tükörre én tennék lakkot, mert a lakk sokkal keményebb, ellenállóbb, és a tükör borításon sok bogár tud fennakadni.
Ha a felület előkészítését elsietted, azaz a filler után nem tükörsimává csiszoltad a felületet, az egy hagyományos festék esetén látszani fog, még a lakk alatt is. Ellenben akril esetén egyszerűen újracsiszolod (800-as és/vagy 2000 papírral) és mégegyszer átfújjod. Egészen addig, míg tökéletes nem lesz az eredmény.
Ha véletlenül por menne a festésbe, akkor is kicsiszolhatod 800/2000-es papírral, majd polirozhatod. Kezdőknek ez könnyebb...
Én csak egy dilettáns vagyok, de én felcsiszolnám simára, és erre fényes festéket fújnék - hadd csillogjon.
Nem tudom mennyire rücskös a felület, de ha nem nagyon akkor ...
csiszolod vízes 200-es papírral
csiszolod vízes 400-as papírral
műanyagra való fillert fújsz rá
csiszolod vízes 800-as papírral
festék
lakk
csiszolod vízes 2000-as lakkpapírral
polírozod pasztával
Ha 200-asnál durvább papírral mész (pl. 100-as), akkor kicsit tovább kell csiszolnod 200-assal, hogy eltűnjenek a karcok.
A csiszolás miatt nem érdekes milyen szennyeződések vannak most a dobozon, úgyis lecsiszolod. Ha mélyebb karcok vannak, akkor 2K kittel töltsd ki előbb, ne csiszold ki, mert fényes felületen látszani fog, hogy megtörik az ív.
Dobozoknak általában nincs sík felülete, szóval marad a kézi csiszolás.
Kérdés, hogy nem olcsóbb-e új dobozt venned? Vagy a dobozra új fedőt.
Kérdésem lenne- adott két 36 literes GIVI oldalkoffer- természetesen műanyagból motorra. Egy kissé használt stb- egyik kicsit napszítta- ezért úgy döntöttem, hogy lefújom őket feketére - már- csak a fedeleket. Ugyanígy szeretném majd a Skoda visszapillantóimat is lefújni nyáron.
Kérdés- a visszapillantókat rendszeresen kezelem a Turtle Wax lökös ápolójával- ilyen fekete színű lötty- gondolom van abban minden jó- ami ápolja a műanyagot. A kérdés- mivel gondolom a dobozok is lehet ápolva voltak előző tulajnál, mint a tükröm, mivel lehet lezsírtalanítani ezeket a cuccokat hogy műanyag alapózhassam őket??
Egyáltalán lehet?? Sima szilikon eltávolítóval?? Vagy ???
A műanyag felülete eredetileg rücsis gondoltam zsírtalanítás- alapozó- rá a 2K töltőalapozó- kis rugalmasító hozzáadásával.
Utána metál fekete-azt csá Skoda tükör kék:) de ez mindegy is. Így remélhetőleg kellő vastagságú füller réteggel elérem a sima felületet- eltűnik a rücsi belőle?!
Én is tüzépről vettem végül Knauf térkőfugázó kvarchomokot próbálni. Ha jól rémlik 0-1,2mm a szemcsemérete és 800Ft körül volt a 40kg, de nekem valahogy nem működött rendesen a szóróhatás. Persze egyáltalán nem biztos, hogy pont a homok az oka. Majd megnézetem azzal, aki adta nekem a (régi használt) pisztolyt, mert ő egy aluöntödében naponta használja profi kamrás körülmények között a homokot és fémszemcsét is. Ígérte, hogy hoz rendes szóróhomokot is, de még nem ért ide..
Az én knauf homokom nem igazán kellett szárítani amúgy - egy gramm víz nincs benne..
Nem, sima tüzépről. 0-1 mm-es. Habár nekem csak egy 4kW os kompresszorom van, meg egy kis homokszóró pisztolyom, de kicsi elérhetelen helyekre műxik. Inkább a gond a homok szárítása...
Ma égnek is állt a hajam emiatt a műanyag huzalú csapos körkefe miatt. Visszamentem a festékboltba és ma más eladó volt aki az életére esküdött, hogy ilyent márpedig náluk nem vehettem :-). Egy kicsit elbizonytalanodtam és elmentem az obiba, mert ott is jártam aznap, de ott nem 1100 Ft volt, hanem 2600 Ft. Ebből kifolyólag mégis csak a festékboltban kellett vennem, mert 1100-ért vettem és rá is volt irva. Felhívtam a Kucsa-ker Kft-t - Veresegyházán van nekik raktáron sokféle durvasággal és 880Ft+ÁFA az ára. Holnap megyek Pestre és hozok tőlük.
Akkor érthető - 3ezerért eszembe sem jutna venni. 30ezer egy autóra nagyon sok lenne nekem is. Úgy tűnik, hogy azóta lejjebb mehetett az ára, mert én még egy viszonylag drágának ismert helyi festéküzletben vettem 1100-ért.
A hőlégfúvó nélkülözve van már. Egy helyen vettem hasznát - az autó alján a festék alatt rücsiréteg van, amit a kefe inkább éget és ken. Azt előbb felmelegítettem és lekapartam a nagyját és csak utána keféltem.
Amikormutatják,meg mondják,hogy ezt meg ezt horpadásjavítással javítják. Ami a lehetetlen kategória. Volt esetem már,hogy meg akartak győzni,hogy azzal meg lehet. Kértem hozza vissza ha kész. Át lett fényezve. Akkor lehetett?
Én így gondolkodtam: Ez 1100 Ft volt. Lehet, hogy a kromofág literje 1000 Forintból is kijön, de minimum 2x kell kenni, hogy a 4 réteg lejöjjön és azért abban sem úgy csúszik a spakli, mint a kés a vajban. Szóróhomok 3kg 2-3e ft (amit találtam), de annyi biztosan nem elég az autóhoz. Hőlégfúvó csak áramot fogyaszt, de egyszerre csak kis területet tud melegíteni, így lassú a haladás. Normál csiszolókorong - olcsó, de hamar telítődik a festékkel és az apró résekhez/kanyarulatokhoz külön csiszoló kell.
Ezzel szemben a képen látható 1db körkefe a 10 centi átmérőről lefogyott a lenti mutatvány után (minusz egy 5x120 centis csík ami már kész volt hátul) 7 centire és bár már a kisebb kerületi sebesség miatt lassú, de félre rakom a kis körívekre, gócpontokra stb.. A restaurálás tervezett költségvetésében egy ilyen max 10e forintos tétel -nálam legalább is- szinte semmi. Pláne egy ilyen időigényes munkafolyamatnál.
Persze lehet, hogy a piacon kapható ilyen kefék között van minőségbéli különbség és csak én fogtam ki. Emellett a festék is elég gagyi (bár több helyen is fél centi kittet szedtem le a körkefével)
Lehet, ott még nem nézelődtem ilyesmit, mert sokszor egy -egy szerszámboltban egyszerre sokmindent meg tudok vásárolni -és megfelelő tanácsot is adnak néhol. Anno pár riválisnál is jártam.. Egyre kevesebb az idős szaki, és sok fiatal "kezdő" vagy akár alig hozzáértő kerül a boltokba.. pl obi eladók. Nem akarom őket bántani, mert én is ilyen vagyok, nagyon sokmindent tanultam a főnökömtől és kollégáimtól, épp ezért lényeg, hogy komolyabb szakembertől vásárolhassak. Na persze ha ugyanabból a tételből kell állandóan vásárolni, akkor nyílván OBI.
Nem, mert az tompította volna a fényességét. Ez így jó. Most hogy tél van, majd átmegyek rajta P400assal meg a polírpasztával és tavasszal olyan lesz, mint újkorában.
Pár napja vettem meg a felpolírozandó felnit az előbbi kisautóra is :-)
Én a régi melohelyem(szerszámbolt kőbányán) miatt voltam kapcsolatban velük, ezért nem tudtam, hogy kik vásárolhatnak pontosan, én mindig cégesre vettem.. :)