Keresés

Részletes keresés

söröm Creative Commons License 2023.08.29 0 0 138679

Köszi az infot.

Előzmény: HG. (138677)
HG. Creative Commons License 2023.08.29 0 1 138678

Külön kiemelném a győzelmi jelentésből a maximális sebességeket: 15 ill 18.

Na, ennyivel nem fognak menni, a kompok azért, mert tök felesleges, a katamaránok meg azért, mert akkor sokat fogyasztanak.

Mellesleg a hajók jó része ma is tudja a 18-at, csak éppen soha nem használják ki.

Előzmény: HG. (138677)
HG. Creative Commons License 2023.08.29 0 0 138677
söröm Creative Commons License 2023.08.29 0 0 138676

Köszönöm! Akkor figyelem tovább a topicot  és az egyéb hírportálokat.

Előzmény: zjakabfi (138673)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.29 0 3 138675

Végülis 63 évesen megérdemel egy ilyen szép tűzijátékot.

 

 

:-))

Előzmény: gumidani (138674)
gumidani Creative Commons License 2023.08.29 0 3 138674

A SOPRON benne van a zújságban!

zjakabfi Creative Commons License 2023.08.29 0 0 138673

Szerintem azt senki. Tippem a gardafesztivál, november.

Előzmény: söröm (138672)
söröm Creative Commons License 2023.08.29 0 0 138672

Köszönöm! Esetleg egy pontos dátumot tudsz? 

Előzmény: zjakabfi (138671)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.29 0 0 138671

Állítólag a kompok már idén.

Előzmény: söröm (138670)
söröm Creative Commons License 2023.08.29 0 0 138670

Tiszteletem a topik lakóknak! Azt szeretném kérdezni, hogy az új hajók a Balatonon, mikor fognak forgalomba állni. Köszönöm!

smith Creative Commons License 2023.08.28 0 1 138669

Személyautó...

Ott van mellettük a fedélzeti daru a felépítmény jobb oldalán, azzal emelik be/ki.

Előzmény: Atis57 (138668)
Atis57 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 138668

Szia!

 A lakórész tetején áll 3db személykocsi.....(közuti  )

A rakomány , egy másik történet.

Előzmény: scsabi (138666)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.28 -1 0 138667

8 db dízelmozdony vagy 8 db villamos mozdony ?

Előzmény: tehtube (138661)
scsabi Creative Commons License 2023.08.28 0 1 138666

Off.

 

Azok nem személykocsik 8 db volt BR Class 86-os, amit a bulgárok megvettek a Freightlinertől. Darabja 85 t.

Előzmény: Atis57 (138664)
smith Creative Commons License 2023.08.28 0 0 138665
Előzmény: Atis57 (138664)
Atis57 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 138664

Sziasztok!

 

A képen látható  személykocsik, hogyan "repülnek" a partra + vissza?

 

                                                                                       köszi.

Előzmény: tehtube (138661)
jakyg Creative Commons License 2023.08.28 0 2 138663

zjakabfi Creative Commons License 2023.08.28 0 0 138662

Én nem feltétlenül a gyorsaságon változtatnék, hanem a 2 fő menetrendi vonalon megpróbalkoznék legalább hétvégén a szezonhosszabbítással, vagy akár az egész szezonos közlekedéssel.

Régen a komp is leállt november végétől március elejéig.(utoljara 2000 őszén, de 2001 tavaszán mar februárban elindult.)

Nullszaldóra biztos kijön,különben nem járna. 

Egy próbát megerne.

 

 

 

tehtube Creative Commons License 2023.08.28 0 0 138661

Pozsony-Bulgária

tehtube Creative Commons License 2023.08.28 0 1 138660

Tényleg nagyon különleges élmény a halk száguldás, ráadásul százévesnél idősebb hajókon. Még nagyobb attrakció lehetett a tízes években, amikor a szárazföldi közlekedés jóval lassabb volt! (Nem szoktak hozzá autópályákon, országutakon, városi hidakon való száguldozásokhoz.)

Egy néma, 20-30km/h körüli utazósebesség célravezető lehetne. De gőzön kívül, főleg gazdaságosan hogy oldható meg, az nagy kérdés. Talán elektromosan, ha egyszer tényleg kitalálják a versenyképes akkumulátort?

Érdemes addig a svájci gőzösöket kipróbálni, fantasztikus a rezonancia és búgásmentes sebesség. Egy különleges velejárója van, a kb. másodpercenkénti előrebólogatása a hajónak a 90 fokban álló két hajtókar jóvoltából. (bezzeg a triplexnél!)

 

De lehet, hogy mindez csak alpesi virtus. Még utaztam a Petőfivel, Kossuthtal, Dulással, melyek szintén ráérős módon haladtak. Ok, méretben hasonló, teljesítményben fele. Azonban a DDSG eredetű Dunaföldvár szintén durván hasította a vizet hozzájuk képest, a kedvencem volt.

Előzmény: gigabursch (138652)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.28 0 0 138659

S a lecsapódott gőzkondonzátum egyben lágyvíz is.

Előzmény: csecsaba2 (138658)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 138658

A kondenzációs kazán a gőzlecsapódásból nyer többlet energiát, azaz, azt, amit a gőzgép felhasznál. 

Előzmény: gigabursch (138652)
révész64á Creative Commons License 2023.08.27 0 1 138657

trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -2 0 138656

Kenesén üdültünk a családdal mikor (kis kamaszok) kitaláltuk, hogy végig hajózzuk a Balatont, és visszafelé vonattal jövünk.

Csináltunk útvonal tervet.

A két apa helyeselte a két anya megfúrta.

 

 

Előzmény: zjakabfi (138654)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 138655

Kb. 1970-1980 közöttiek az ilyen emlékeim.

Előzmény: zjakabfi (138654)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.27 0 0 138654

Lehet reális a 8.

Egyes napokon Almáditól Keszthelyig el lehet jutni több átszállással , több jeggyel.

Kenesét mint állomást viszont megszünteték,amikor 2020-ban meg kellett menteni a balatoni hajózást.

 

Előzmény: trizs77 (138653)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 138653

Pár évtizede volt pár nyáron olyan lehetőség, hogy Keneséről egy átszállással el lehetett jutni Keszthelyre hajóval a Balatonon.

 

Azután már csak két átszállással.

 

Nem emléxem már a részletekre meg az összes hajós menetrendemet már évekkel ezelőtt elajándékoztam, de talán 8 óra körüli lehetett a menetidő ?

Vagy több ?

 

 

 

 

gigabursch Creative Commons License 2023.08.27 -2 0 138652

Írod, hogy a gőzüzem milyen halk.

 

Ilyenkor mindig bújkál bennem a műszaki kisördög, hogy ne lehetne kondenzációs gázkazán rendszerrel megoldani a hazai gőzüzemű hajók újrakszánozásával a hajók életre keltését.

Bár az igazi megoldás az lehetne, ha biztonsággal és hatékonyan mehetne a paksi hulladékpasztillákra építve a remanens hőből a gőzfejlesztés.

Pláne a jelenlegi CH árak mellett.

Előzmény: tehtube (138634)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.27 0 1 138651

Az Ercsi talan megmenekül.

Előzmény: gigabursch (138649)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 138650

Tudom, hogy ebben markánsan eltér a véleményünk.

 

Az is igaz, hogy egy kellemesen szeles, nyári napon a keleti-medencében kb megoldhatatlan lenne ez a tempó, mert annyi a vitorlás, de a Tihanyi csőtől Keszthelyig viszont gond nélkül.

S továbbra is úgy vélem, hogy a "csettegős" menetrendi járat megfelelő ráhordási ütemezéssel nagyon jó kiegészétést adhatna, érdemben felpezsdítve a hajózás iránti igényt.

Előzmény: HG. (138642)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!