Csak nem hivatalos információim vannak, hogy a parkba kerül majd, és daruzással emelik át a kerítéseken. Várható még egy Ka-26 is. Remélhetőleg minden összejön. Lehet drukkolni.
Köszi, ezt jó látni! (Persze a legjobb azt volna látni, ha a másik motort (a valahai terv szerint) kicserélték volna az évek óta erre váró példányra. Akkor már kettőnek lenne értelme, hogy átforgatják. :-) )
Ez a célállomástól függ. Európai és USA városi reptereken éles a helyzet. Máshol szódával elmegy. Korlátozzák őket időben is. Este, éjszaka nem engedik. De a nagy orosz sztyeppéken és a Déli sarkon biztosan nem szempont. De hosszú távon a modern hajtóművükkel gazdaságosabbak is az újabb gépek. Ilyen üzemanyag áraknál ez is döntő lehet. Sokváltozós függvények ezek.
köszönöm az alapos felvilágisítást mindenkinek...ezeket nem is tudtam....
Nem akarom itt tovább húzni a rétestésztát, de még megkérdezem, hogy ez a zajos gép, még ha kiváló műszaki állapotú is, tud-e akkora hasznot termelni, hogy a bírság ellenére is megéri reptetni?
De. Csak a pilóta fejhallgatókban erős zajcsillapítás van. Régen mechanikus (hangelnyelő anyaggal van kitömve), az újakban már elektronikus zajcsökkentés. Ez minimum tizedére, de akár századára is csökkenti.
A környezetet durva zajjal szennyező típusok meg még durvább büntetéseket fizetnek. Egyes repterekről pedig teljesen ki vannak tiltva. Amelyik durván zajos, az a legtöbb esetben rossz hatásfokú (gazdaságtalan) is.
Általában, a hő és hangszigetelés sokat számított, de a légcsavar vonalában nem voltak utasülések. A Malév legutolsó Dash-8 Q400-as repülőgépeknél a zajhatást úgy próbálták csökkenteni, hogy a törzs részein mikrofonokat, valamint mozgató aktuátorkat helyeztek el, és így a hanghullámmal ellentétes rezgéssel csökkentették a hanghatást.
köszönöm kérdésed, ez még eszembe sem jutott...változtatok a szokásomon, eddig kertbe sosem vittem telefont...
Egyszerű az ötlet, de nagyszerű...
Köszönöm.
Ha tiszta az égbolt, akkor a kapanyélre támaszkodva csodálom az emelkedő gépóriásokat...gépész lévén, én a tolóerőn rémüldözök, az félelmetes lehet....ihazából azt lesem, látok-e füstölő hajtóművű repcsit..az utóbbi években már nem fordult elő.
(ráadásul egyik sem olyan zajos, mint a csavaros gép)
Ha már segítettél ebben, légyszí mond meg, hogy a gépben lehet-e ezt a rendkívül erős motor/légcsavar zajt hallani?
nagyon köszönöm a válaszod, és a radart is...élni fogok vele...hogy egy kis humor is legyen, a baj ezzel a radarral az, hogynamkertben metszek(mint ma), vagy kapálok, akkor érdekes ahogy berontok a lakásba, és rácuppanok amképernyőre..a nejem furcsán fog nézni...