lehet hogy csak az előtöltés van rossz időpontban. ellenőrizni kellene, de egy porlasztócsúcs ellenőrzés beszabályozás is ráférne. vidd el egy adagolós műhelybe
Van egy 92-es, 1.8TD motorral megáldott 4-es galantom. A gondom hidegindításkor van, főleg télen. Beindul, de olyan, mintha nem menne 1 henger 1 darabig, kb. 10-15sec-ig. Egyenetlen az alapjárat, füstöl mint az állat (szürke v. kék, de nem fekete, kormos), majd az említett 10-15sec múlva helyreáll és abba marad a füstölés is. Most nyáron, a 400fokos melegben is, napi első indítás után mintha 1 henger le-leállna 1 pillanatra, "köhög", de már nem minden indításkor és amikor csinálja is,az első 2-3 másodpercben, utána nem. Leginkább a kipufogógáz szaga a rettenetes még nyáron is. Aki érezte már, szerinte égett olaj szag-szerű.
Hogy eszi-e az olajat nem tudom, mert folyik valahol :) Tavaly mértek kompressziót (akkor még nem folyt az olaj) és 32-35 között vannak a hengerek (a gyári érték 35), másrészt megy rendesen.
A másik, hogy hiába meleg a motor, ha odalépek, szürke szerű füst jön ki vagy inkább tódul, nem fekete, ahogy állítólag a dízelekből jönnie kéne.
Tavaly tavasszal cseréltek vízpumpát+főtengely szimeringeket. Azóta folyik az olaj. Gondoltam, jobb ha leírom ezt is, hátha mást is elb..intottak. 5let?
Végül is nem tudhatjuk, hogy valójában mekkora a nyomásveszteség, mert az is lehet, hogy még gyári értéken van minden, de akkor úgy tűnt ott a gond és cam topic társ is ezt írta persze tőlem függetlenül
"de ha azt nézed, hogy a klíma bekapcsolásakor is forralja, akkor már lehet benne valami."
A klíma hajtása jelentős teljesítményt igényel, amihez több üzemanyagot kell elégetni, így a hőterhelés is nagyobb lesz. De valójában azt sem tudjuk, hogy a "forralás" valóban túl meleg hűtőfolyadékot jelent, vagy csak a korábbi "hőmérő felszalad 130°C-ra" probléma folytatódása. Mindenesetre egy eltömődött kondenzátor, meg a két hűtő közé berakódott szemét, pont ilyen jelenségeket tud okozni.
„Kíváncsi lennék, mi módon "haldoklik" egy vízpumpa úgy, hogy 50 km/h alatt döglött, felette meg feltámad?”
Így valóban semmi értelme, de ha azt nézed, hogy a klíma bekapcsolásakor is forralja, akkor már lehet benne valami. Szóval ezzel csak azt akarom mondani hogy szerintem elég ellentmondásos dolgokat állít ő is
"a leírtak alapján az a valószínűbb hogy teljesen szét kell szedni a motort "
A leírtak alapján semmire sem lehet következtetni! Valószínűsíteni meg egyáltalán!!!
"Nem tudod a vízpumpát, megnézték? Csak azért kérdezem, mert ha esetleg az haldoklik, és ha bekapcsolod a klímát, akkor olyan terhelést kap, hogy már nem tudja keringtetni a hűtővizet és elkezdi forralni a motor "
Lehet, hogy Te érted mit akartál ezzel mondani, de így leírva semmi értelme. Kíváncsi lennék, mi módon "haldoklik" egy vízpumpa úgy, hogy 50km/h alatt döglött, felette meg feltámad?
Emlékeim szerint az egy sima úszókapcsoló. Multiméter, úszó lent: rövidzár. (Ha rosszul emlékeznék, mint az szokott lenni, akkor a folyadék ellenállását mérik két tűvel, ott csak a csatlakozó/tű folytonosságát kell kimérni, a hűtővíz pár tíz kiloohm, ha ellepi a tűket. Mondjuk ha belepte a vízkő/trutyi, akkor érdemes lesmirglizni. :)
VW jetta 86-os, 1,6D. A kiegyenlítő tartályban van egy szintjelző, azt hogy lehet kimérni, mert a víz eltűnt a rendszerből, de nem jelzett be a műszerfelon.
Angol betegeknél simán előfordul, hogy a főtengely síkja és a hengerfej síkja nem párhuzamos. A dugattyúnak a főtengely síkja az, ami számít, a gépműhely meg leginkább a hengerfej síkjára derékszögel. Ezen kívül még lehet piros, ahogy tanult kollégám szokta mondani. :)
Annak idején a képek alapján a gépimunka hibájára mutattunk rá. Azt mondtad, ez az ország legjobb gépműhelye, az nem lehet. Akkor most most mi a kérdés? Vidd vissza.
Kicsit visszaolvastam! Nem tudod a vízpumpát, megnézték? Csak azért kérdezem, mert ha esetleg az haldoklik, és ha bekapcsolod a klímát, akkor olyan terhelést kap, hogy már nem tudja keringtetni a hűtővizet és elkezdi forralni a motor
Inkább azt írta, hogy a klímája koszos. Bár abból amit leír nekem az jön le, hogy nincs teljesen tisztában a hűtőrendszer és a klíma közötti „apró” különbséggel :(
Neked is csak annyi: +bízható szerelő akit ,,mások is dicsérnek,, :-)
1 diagnosztika és veszteség mérés
ha már indul és megy túl sok baja biztos nincs ,ha annyira sz@r lenne a motor akkor menni se menne tökéletesen ,vagy füstölne stb veszteség mérésnél ,ha lelkiismeretesen csinálja valaki akkor +nézi hol szökik a levegő és ha a szelepek engednek át akkor a hf-et kell rendbe rakni és kész
""majdnem minden új rajta.(sokba van már.. nagyon..""
közben felsorolsz fél tucat hibát (lehet van több is)
""nincs egy olyan szerelő aki rászánná az idejét ""
na ez nekem magas:-(
a ,,környékeden ,, biztos vannak autók amiket javíttatni szoktak,azoknak vannak gazdáik akik közül 1 párat biztos ismersz . Ők nem mondták még ,h ez+ez oké az+az kerülendő??? mert 1 olyat kellene keresned ...........
kipufogó- befogod a végét 1 ronggyal és le van tesztelve, ha rá csepeg az olaj az+látszik ,ezekhez nem kell csili-vili szakszervíz
pl. Mondták ,h koszos a hűtőd. de itt kérdezed ,h tényleg koszos? na ezért érzem a naívságot
Sajnos a mérési értékeket nem adták oda nekem. Majd elkérem. Azért az már kiderült, hogy tényleg szét kell kapniuk a pontos diagnozishoz, nem csak lehúzás miatt ilyeszgettek vele. Ez van. köszi az infókat
ha bontani kell, akkor nincs mit tenni. Csak nem akarom hogy lehúzzanak valami nagy tételre ezért is kérdeztem, hogy szerintetek mi lehet a gond. Amúgy (ahogy már írtam lejebb) benzines, 2000-es évjárat, Vectra 1.8-as motorral.
Figyelj, naív alatt nem tudom mit értesz. Én már váltottam szerelőt mert igen olyan érzésem volt hogy megy a lehúzás. De most egy autószalon-komplexum közös szervízébe elvileg jó szerelők nézik majd meg. Mostmár biztos hogy nem adom el, majdnem minden új rajta.(sokba van már.. nagyon..) De egyre jobban idegesít hogy nincs egy olyan szerelő aki rászánná az idejét és 1-2nap alatt átnézne rajta szépen mindent amit mondok...
Hidegen gyenge a motorom, amég 70°C-ot el nem éri. Hosszabb út után égett olajszaga van a kocsinak, szóval valahol szívárog az olaj.(gondolom én..) Épület melett elhaladva hallom hogy hangos a kipufogóm, szelel valahol... Melegben a klíma felforralja a vizemet ha nem megyek min 50km/h-val. Ha hűtőventilátor bekapcsol rezeg az egész kocsi... Jobb első kerekemnél rossz úton kotyog valami.. Klíma kikapcsolása után is jön be a hideg vagy a meleg a nyílásokon attól függ mit használtam elötte.
És ezeket hiába mondom a szerelők arcába. Mindent megnéznek és aztmondják minden rendbe van, mert hogy ők gépre kötötték és nincs hibaüzenet.
DE ILYEN NINCS.....például ha hallom hogy szelel a kipufogó akkor csak szelel valahol..
Mond meg akkor mit csináljak? Mert itt irogatok, és amiket mondotok megnézettetem, vagy kicseréltetem hátha az a baja. Most már szeretnék a végére jutni az ilyen régóta meglévő kis hülye hibákra...
sziasztok! hozzáértôk véleményét kérdem sajnos az autóm rakoncátlankodik.
alig akar elindulni, van hogy egy percig kell egyfolytában erôltetni. aztán egyszercsak elkapja és beindul, utána viszonylag normálisan megy. Füstöt nem észleltem se elöl se hátul, de a motorházba nem néztem bele mivel totál kínai nekem. Sötét olaj foltok viszont vannak a kocsi alatt (nem túl sok, de azért van). elvittem szerelôhöz ott kompressziómérés után közölték, hogy 2-es, 3-as és 4-es hengerben nem elég magas a kompresszió. Azt mondták, hogy lehet, hgy meg kell fúrni újragyûrûzni stb. sôt, ha a hengerek totál rosszak, akkor komplett motor csere is lehet belôle. Mindez persze horribilis összegekért. Egy másik helyen is érdeklôdtem, ott azt mondták, lehet, hogy csak a hengerfejjel van valami, nem kell az összes fenti macera. Olcsóbban lehetne megcsinálni (na azért ez sem olcsó).
A fenti tüneteket figyelembe véve szerintetek mi a valószínûbb? csak hengerfej? vagy komplett nagygenerál kell?
ha az olcsóbb javítás nem oldja meg a gondot, akkor gyakorlatilag még többet bukok mert ugyanúgy el kell majd vinnem a drágább melóra is.
Nem tudja valaki, hogy a renault thalia 2001 1.4 benzinesnek az elsső lökhárítójának a felfogatása egyforma mindegyiken? mert van aminek a lökhárítón van a hűtőrács, meg amin csak a jel van felhuzva a motorháztetőig! a hűtőrács nincs egybe a lökössel
""De tavaly akár fél órát is állhatott a kocsim járó motorral és klímával, akkor sem történt semmi. Minden halk volt, és lökte a hideget a klíma, a vízem hőfoka pedig meg se moccant.""
ezért lehet felelős a termosztát ( lusta dög) és 1 külső-belső tisztítás
de ennek az ,,autónak,, 1 normális szerelő kellene nem 1 naív tulaj :-) (bocs saudhege) :-)
Arra gondolsz, hogy csak részben nyit a termosztát? Mert szerintem valamennyire nyitnia kell, ha bekapcsol a hűtőventilátor, mivel a legtöbb típuson, a hűtő alján található a kapcsológomba
Renault Clio 2. A riasztó nem reagál az imós kulcsra. Hiába nyomom a gombot a kulcson, nem reagál az kp zár de a led világít rajta. Újra kéne instalálni a kulcsot vagy mit tegyek? (elemek újak.) Aki ismerős a témában kérem segítsen!! Köszönöm előre is!!!!!!
1-4 hengerben nem volt szikra, (2-3asban igen) raktam bele új trafót , azzal sehol sincs szikra kérdeztem fordos szerelőt , azt mondta, hogy a trafó (ami benne volt eredetileg) kivégezte a vezérlőt
"Ott jelezte nekem az úri ember hogy kikéne tisztittasam majd a hűtőt mert tele van bogárral és ez miatt romlik sokat a klímám hatásfoka. " És? Ki lett mosva?
Van egy B Opel Vectránk, az ecotec 2literes 16 szelepes dízel, abból is a leggyengébb változat. X20DTL m.kód.
A tünet hogy lámpánál vagy csak úgy elindulásnál nagyon lomha lett az elmúlt 1 -1,5 évben, viszont fent jól megy.
Amit tudunk: -fogyasztás 5,5-6liter körül
-300ezer Km nél jár, s nem elhanyagolt kocsi
-mindig jól indul, télen is hibátlan!
-valóban megkímélt , sosem volt taposva
-olajfogyasztása Zéró!
-Üa. szűrő cserélve már jópárszor
-nem fúj ki, nem szív falsot
-kipuffrendszer nincs eltömődve
-az a pici turbó is tülyül ha fülel az ember,és nem szorul a tengelye mondjuk nemtom mennyit tölt be, de érezni elindulás után egy kisebb rántást mikor tölt akkor már jobban is megy a kocsi. lehet itt lesz a hiba....
-hibatárolóban volt még régebben 1 légtömegmérő hibajel, szerintem mostis van. Engine lámpa nem világít de attól még lehet szar. Ez lehet még hiba, ugyanis olyan mintha nem kapna elég Üa-ot mivel sosem kormol és nem is olyan büdös mint sok D-kocsi ,s ez alátámasztaná mért ilyen lomha.
Kicsit már nézelődtem mivel elég sok egyéb hiba is lehet pl AGR , vagy turbónyomásszabályzás,vagy gázpedál jeladó , esetleg ebben is van szívócsőhossz állítás, vagy ami a legrosszabb az öreg VP44 halódik rajta!
Ehhez a kocsihoz eddig nem kellett nyúlni ezért nemis igazán értek hozzá.
Érdekelne milyen típushibái vannak ezeknek a konstrukcióknak, merre induljak!
A következő a problémám: Az autó klímája sziszegett, ezért elvittem feltöltetni. Ott jelezte nekem az úri ember hogy kikéne tisztittasam majd a hűtőt mert tele van bogárral és ez miatt romlik sokat a klímám hatásfoka. Most pedig ha bekapcsolom a klímát vagy ki akkor valami fémes kattanás hallatszik, és az autó ha nem megyek legalább 50el akkor elkezdi felforralni a hűtővizet. Motorháztetőt ha felnyitom akkor a kocsi orrába a nagy ventilátor megy rendesen. De már sokszor klímát se kell kapcsolnom ahoz hogy városi totyogásnál felmenyjen a vizem 90°C fölé... És nem tudom ez miért van. Ha pedig bekapcsol a ventilátor azt hallom, és érzem is mert érdesebben jár a motor... De tavaly akár fél órát is állhatott a kocsim járó motorral és klímával, akkor sem történt semmi. Minden halk volt, és lökte a hideget a klíma, a vízem hőfoka pedig meg se moccant.
Diagnosztikára elvittem, hiba üzenet nincs.
Szerintetek ez mi lehet?.. Mégis csak az a ventillátor?
Az elmúlt "pár" hétben kérdeztem itt többx is, mivel elszakadt a vműszíjam és egy kisebb motorgenerált kellett végeznem a vason: hengerfej, dugattyúk, gyűrűk, hajtókarcsapágyak, szíjak, szűrők stb.... Hogy mindez mibe került, jobb nem is belegondolni....
Nos tegnap elindult a vas, elsőre beröffent, olyan szépen ketyereg, hogy élvezet hallgatni. Eddig kb 100 km-ert mentem vele, úgy tűnik minden faszájos. A riasztóm a hosszú állásidőben ugyan meggajdult, mivel állandóan szól és a távirányítóval nem tudom leállítani, szóval egyenlőre kikapcsoltam és kulccsal nyitom az ajtókat, de majd megnézem azt is....
Szóval a lényeg, hogy 1000 köszönet mindenkinek a hsz-ekért és a segítségért!
Azt írják róla, hogy a speciális olaj, ha két kimenő tengely között megnő a fordulatszám-különbség ( megpörög valamelyik kerék ) akkor az olaj nagyobb hőterhelést kap ( mint a hidrodinamikus nyomatékváltóban ) és ezáltal kitágul és jobban összenyomja a lamellákat, aminek eredményeként csökken a slip ( csúszás).
LSD=Limited Slip Differential
Olyan differenciálmű, ami bizonyos mértékben önzáró.
Viszont ha barmi szinkron, vagy egyeb csuszo teng.kapcsolo van a diffidben.. akkor ne tedd bele.
Akkor ne tegyel bele semmit, csak olajat. de azt keményet. ;)
Esetleg probald meg azt a motor life nevezetu lottyot.. csak azert, mert szakmabeli haver nagyon dicserte... en meg kivancsi vagyok.. de mas karan jobb tanulni.. ;)
Benzinszint normal. tuszelepe nem folyik. befolyo uza mennyiseg folyamatossan megvan.
Subertu kozep kozeleben.. ill, inkabb kicsit feljebb.
Fuvokak erdeti kozeleben.
Innen.. elsosorban olyan alapjaratot probalj ra allitani, keverek csavarral, s suber utkozovel. .. mi ad egy stabil fel/1 perc alapjaratot, ami utanis jol reagal a gaz adasra.
Ha csuklik gazra, dusits keverekcsavaron.. ha dadadadrrrog.. szegenyits. *
Minden allitast elozon meg alapjarat ketyeges.. allits.. es kergesd meg.. ujra alapjarat. .. ujra allit, ujra kerget. stb.
Ha ez megvan, akkor mar max a subertuvel kell varialnod fordulatra. .. ha karbi jo.. es egyeb hiba nincs a motorban.
* ha nincs rajta keverek csavar, mi elofordulhat.. akkor szimmeringes, egyeb fals levego. .. karbi dugult.,vagy karbi kopott.
Menetkozben nem all meg, csak ha kifogy karbibol az uza.. ha ilyenkor kis szivatot huzol.. es perpill erore kap.. akkor ez jogos. bar gyenge szikra is jobban atut a dusabb kevereken.
Szval.. sztem is cserelj gyertyat.. sott..ha az nem jon be.. probalkozz jelentossen kisebb gyertyahezaggal is.
Bajaj Spirit 50 cm3, 2 sebességes autómata váltó, 2000-es évjárat. Nemnagyon használták eddig. A km csekély, mindössze 5000 km van benne.
Kézi szivató is van rajta a bal fékkarnál.
Amit tudok róla, hogy motorszervizben a gyári fúvókánál nagyobbat tettek bele, igy kicsivel jobban megy.
Nemrég van nálam, kb 4-500 km-t mentem vele hiba nélkül.
Tegnap sikerült kifogyasztanom a tankot. Mondom semmi gond, hozattam bele benzint, AROL 2T-vel 1:50-re bekevertem, ahogy eddig is. Kicsit rugdostam, beindult és mentem is tovább.
Kb 1 km után leállt újra, fokozatosan elment belőle az erő dombon felfelé. Nem is indult újra csak kis kinlódással, utána látszólag megint jó lett. 500m után ugyanez, alig értem haza, állandóan megállt.
Azt csinálja, hogy hidegen pöccre ketyereg kicsit, elindulok vele, megy ahogy kell, majd ha felmelegedett gondol egyet menet közben és mintha engedném vissza a gázt megáll, indulni nem akar. Ilyenkor rugdosom, inditózok vele egy darabig, majd ha mi sem történt volna megy tovább.. Ha megáll akkor ha sikerül beinditani, csakis full kézi szivatóval ketyereg elég betegen, ha elengedem megáll... Ha járva marad és gázt húzok neki azonnal megáll... Menet közben is a gázra lesz allergiás, ha rájön a hepp és húzom neki megáll.
Gondoltam valami dugulás lehet a gond.
Van rajta benzincsap, elöször ezt akartam kiszürni. Direktbe kötöttem és ugyis maradt a jelenség. Benzinszürö tiszta.
Karburátort leszedtem szétszedtem darabokra, 2 fúvókát kiszedtem kimostam féktisztítóval az egészet, átfújkodtam a járatokat, összeraktam. Gyertyát kivettem kiégettem, normál állapotban volt. Légszűrőt kitakaritottam.
Összeraktam és pár rugással feltelt az úszóház, utána pöccintélsre indult többször is.
Kicsit állitottam a keveréken, hogy a hangja egészséges legyen. Gázhúzásra vette a lapot.
Aztán bemelegedett álló helyben és leállt... :( Hiába állitgattam nem indult el. Féktisztítót befujva kettyent párat és leállt.
---
JAH!!
Azt hogyan kell beállitani, hogy teljes terhelésen is megfelelő legyen az olajzása, tehát ne az összes keveréket égesse el. Azt tudom, hogy többet kell adni neki, de honnan tudjam, hol van ez a pont?
Jó estrét Urak! Először is a "Te" az nagy betűvel kezdődik...;-) Szerintetek érdemes nagy terhelésű differenciálműbe valami kenés fokozó adalékot tenni a hajtóműolajba? És ha igen, akkor milyet, vagy mit?
( minden követ megmozgatva, próbáltam szerezni, de csak használt volt, az meg olyan lutri, amit ebben a kategóriában nem ér meg a félár, gari nélkül...)
ugye ez ugy müködne elvileg elöször balra forditom a kulcsot ekkor a géptetö felpattan majd jobbraforditom és nyillik . nade balra forditva nem csinál semmit ellenállás nélkül fordul a kulcs a zárba ugy hugy a hátulja nem fordul (szerintem a kulcsok vannak szarrá kopva mivel inditozni is könnyü vele de lállitani már elég nehéz ugyan ez van az ajtozárnál is zárni könnyü nyitni nehéz) nade mit is várjunk egy fordtól :))) sajna nem ugy van hogy fogom és másoltatok egy kulcsot:((
ha szétszeded lehet hogy csak a belekötött sarat, koszt kell kiganézni belőle és jó lesz. előbb áztasd petroleumban pár órát, lehet az is segít ökör egy találmány a a fordtól a zárdugó és ez a kulcsos motortér zárás is
Köszönöm a választ de már leszedtem a tengelyről a szabályzót .
Már bánom is mert, fogalmam sincs hogy fogom vissza tenni jelzésre, és még a zörgés okát , eredetét nem találtam meg benne legalábbis első szemrevételezésre nem láttam semmi kopást törést .
Annyi viszont biztos hogy itt kell lenni a bajnak , mert ha a mágnesszelepről lehúztam a csatlakozót akkor megszünt a zaj !!
Forralta a vizet. illetve nem.. csak nem kapcsolt be a venti forro viznel.
/ jooo . akkor hutofolyadek... :) /
Eloadat, stb.. gyonyoruen latni termosztat nyitast, stb,, de manual modon is forro a huto.. es forro mindket cso, jo idoben. ./infras izevel is merve. /
De a venti nem kapcsol.... .
Direktbe kotve gombat megy a venti.. (hutoben van)
Kapott uj gombat.
Aztan megegyet.
Aztan feltunt, hogy direktbe kotott gombaval 2-3 perc mulva mar hideg levego jott a hutorol.. de a motor meg mindig meleg volt.
Termosztat csere utan jo lett.
Ez csak egy szaros termosztat..nem osszetett. es hosszut irtam.. elfeledtem kozben mire is irok. :)
No holy.. 409 nem fog alaposabban irni.. mert minek ?
Aki erti, az erti.. aki meg nem.. annak hiaba ir 5 oldalt is.
Igaza van.
Te elmeleti sikon osztod, o meg gyakorlatin..
/ kurva arrogans lettel az elmult parhetben. de ez te dolgod. /
konkretan az amit irtam, alaposabban te sem irod le, csak kommentalod, hogy ugy nem mukodik.
(meg kulonben pont elotte vkitol kaptam egy e-mailt,hogy "az hitte, hogy nem problema megfoltozni egy gumit". Neki is ilyen volt a hozzaallasa. Talan nem hinni-e kellett volna neki sem a gumifoltozasban, hanem megfoltoznia (közös autonk gumija, de nem en vagyok erte a felelos...) Ha mar nem foltozza meg akkor legalabb ne kommentalja, hogy "azt hitte egy gumifoltozas nem problema")
Ezt így, és ennyiből biztosan nem tudja megmondani senki. Lehetne mondani erre vagy 50féle lehetőséget, aztán a végén az 51. lesz a nyerő. A diagnosztika tűnik a legésszerűbb megoldásnak, ha már hibajelzés is van. Esetleg próbálj keresni helyszínre kiszálló embert.
Nem olvastam az eredeti kérdést,én még most sem tudom,hogy mire akarja használni.Nem voltam itthon,pont az autóm javításával vagyok elfoglalva,mint tudod.Már több,mint 3 éve.De köztudott,hogy a dizeleknél,nincs fojtószelep,mert ti tudjátok.
Miért nem válaszoltál az eredeti kérdésre (77223) azonnal, ha akkora a segítőkészséged??? Mert úgy már kurva könnyű okosnak lenni, ha többiek kihúzták belőle, hogy mit is akar. Ja, hogy hülyeségre Te sem tudsz okosat válaszolni.
Segítség kellene! Citroen Xantia 2.0hdi.Menet közben megállt,nagyon nehezen indult ujra. Mil lámpa világít.Itthon már be sem indult.Amint lehült kissé a motor be tudtam inditani nagyon nehezen.Már egy ideje melegben észrevehetően nehezebben indult.
Mit nézzek meg? Ezt a szart csak márkaszervizben tudják diagolni,ami nincs közel,és csak trélerrel lehet odavinni.
A problémája hogy zörög a motor illetve a vezérmü tengely végén van egy olajnyomás által vezérelt szerkezet ami eltolja a vezérlést fordulatszám fügvényében ! ( HA jól tudom )
Annyi lenne a kérdés hogy ezt hogyan szereljem le vegyem ki az egész tengelyt vagy lelehet nyugodtan venni a középső csavar eltávolitásával a vez tengely kiszerelése nélkül is
HA valaki csinálét már ilyet segitsen egy kicsit legyen szives !
Köszönöm,,de nem leszek fórumlakó.Sok helyen vagyok,de ha valahonnan elmegyek,oda nem nézek vissza.Most,csak a töltő miatt írtam ide.A Tronic töltője,1,2 Ah-tól,120 Ah-ig jó.
Gyengébbek kedvéért: Nem a ctek xs3600-ról szeretnék többet megtudni, hanem a párezer forintos "Lidl"-ös megfelelőjéről... Arról sem műszaki adatokat, mert azok egyeznek a ctek készülékével, hanem mint irtam: gyártót/tipust, jelenlegi árat, illetve hogy jelenleg is kapható-e egyáltalán az emlitett boltban.
A 70757 számú hsz-ben 409 nevű felhasználó irta: "Olvasd már el az ajánlott töltők leírását" Ebből gondoltam, hogy van valamiféle "vásárlási utmutató" hogy mire kell figyelni akkutöltő vásárlásakor + egy-két ajánlott töltőtipus. Szóba került pl valami olcsó "Lidl-töltő", amely hasonló tulajdonságokkal bír, mint a jóval drágább ctek xs3600. Erről tud valaki valami pontosabbat? Ugyértem gyártót/tipust, jelenlegi árat, illetve hogy egyáltalán jelenleg is kapható-e egyáltalán az emlitett boltban...
Az eredeti kérdésre válaszolva, szerintem ez nem okozhat alapjárat hibát, de mint tudjuk, csak az a biztos, hogy a tehénszar mindig lapjára esik. A felforrásra/melegedésre ennyiből nem tudok mit mondani.
Azzal, hogy Carina, quva sokat árultál el, majd 30évig gyártották, legalább két tucat motor változatban!!! ):(( Szóval addig ne remélj válaszokat amíg rejtvényfejtő fórumnak nézed ezt a helyet!! :-(
Ha semmiképpen sem nyílik, még a másik kulccsal sem, és nincs benne külön géptető nyitás gátló, akkor, bár nagy szopás, de alulról a két csavar kibányászható. Nem cseréltél hűtőrácsot?
A magam részéről azt cserélném ami rossz. A légtömegmérő és a turbónyomás is tesztelhető megfelelő diagnosztikával. Igaz, az így kapott adatokat értelmezni is tudni kell. A légtömegmérő hiba nem múlik el újraindítástól.
"ha a ventilator elindul akkor csak a termosztat marad."
???? Ha a kapcsolója a hűtőben van, sosem fog elindulni a ventilátor zárt termosztátnál. Azt meg ugye véletlenül sem tudjuk, hogy milyen autóról van szó. ):-((
Sziasztok!Kis segítséget kérnék ismét.A vwlt 2500tdi 2000évj., már rég sakkoznak vele miért mehet el időnként/3-400km-ként/ az ereje menet közben pár másodpercre,és olyankor 75kmh a max.Ma már 30km-en csinálta míg leállítottam és megint rendben minden, elején minimális megtorpanással.A gép turbónyomásszabályozást és légmennyiségmérőt ír.A szerelő egynapos turbónyomásszabályzó meg vákumszelep takarítással folytatná!Szerintetek kezdjem a l.mennyiségmérő cserével/20000ft.és egyszerűbb/?Mi a véleményetek?Köszönöm
Két nappal ezelőtt forrt fel akkor először és utoljára amikor autópályán mentem kb. 150-es tempóval. Azóta városban mentem csak vele és eddig nem jött elő. A ventillátort nem néztem.
- konstans, hosszu 80-90-s temponal beall 90 fok kore a viz vagy akkor is tulmelegszik?
(ha a ventilator elindul akkor csak a termosztat marad. (meg persze hengerfej hiba, de mielott ahhoz akarki is hozzafogna berak egy uj termosztatot...))
Az eredeti hiba az, hogy felforrt a hűtűvíz, hűtő és vízpumpa pedig már volt cserélve, így ha a fordulatszámcsökkenés is köthető a termosztáthoz, akkor remélem megvan a hiba oka. Így már akkor majdnem biztos a termosztát, ugye?
Az őz szerintem sem ennyire vörös az inkább szürkésbarna. Szerintem ez valami lerakódástól van esetleg detonációs égés de akkor meg elégne a testelektróda
Sziasztok, lenne egy kérdésem. A termosztát meghibásodása lehet felelős azért, ha az alapjárati fordulatszám meleg motornál nagyon lecsökken akár lefulladásig?
VW Passat 3C BKP motoros. Motor ki-be szerelés után P3102 hibakódót irja be. Ez a leállitócsappantyú egybe van az EGR-rel, semmi hibás müködést nem mutat. Engedi törölni, majd rövid idő után visszajön a hibakód. Valami infó Valakinek?
" Viszont tavaly hengerfejpakolást cseréltem az autón és a gyertyákon, illetve a szelepeken is látható volt a téglavörös réteg, amit a forgalmazó védőrétegként jellemzett."
Seicento 1.1 vezérlésbeállításáról van valakinek illusztrációja,vagy az is elég ha valaki megmondaná hogy az alsó kereket mihez kell pontosan állítani mert nem találok rajta egyértelmű jelölést!
"Azért ciki, hogy egy csomó német és japán alkatrész van a csigaevők elektronikájában... mégis a franciát szidják."
Miért lenne ciki? A beszállító olyan alkatrészt készít, amilyet a gyár rendel és finanszíroz. Ha a gyár 10€-t határoz meg, akkor nem fog/tud a beszállító 50€-s minőséget gyártani.
mivel az ismerosome a kocsi, es nincs tul sok loveja, gondoltam a termosztat a hibas, azt meg meg en is meg tudnam csinalni. kek paszta, uj tomites, aztan kesz is...
Közben agyaltam a témán, és arra jutottam, hogy miután összedugtam a csöveket: 1. Pedál padlóig 2. Légtelenítéshez kicsit kihúzom a csövet a kuplungháznál 3. Miután kijött a levegő, a légtelenítőre dugott csőbe fékolajat öntök és lassan engedem vissza a pedált, hogy beszívja az olajat. 4. Légtelenítőt összenyomom, és 1 - től újra tábla.
Az a tágulási tartály meg szerintem azért kell, mert ahogy kopik a tárcsa, kijjebb jön a kinyomócsapágy és kell a hely az olajnak. Gondolom valamilyen rugós tároló, hogy ne legyen holtjátéka a pedálnak. Sztem.
Sziasztok Jó a rettenetes :)) igaz nem ment simán (közben elszált a fesszabályzóm)a végén már be sem indult,vissza engedte az olajat.El vittem adagolóshoz ki cserélte az "O" gyűrűket és láss csodát nem folyik a tetején meg seholsem nem engedi vissza,Tegnap meghoztam ma elvittem villamosságihoz fesszabályzó csere de ha már lud akkor legyen kövér az 1ik rudfejem ugy gondolta ő nem akar továb dolgozni elkezdett kopogni,jövő héten csere.Remélem már nem jön semmi közbe és élvezhetem az autókázást a nyári forróságban. Még1szer köszi mindenkinek a segitséget és atippeket.
Igazad van kényelem szülte megint eme csodaszerkentyűt is, mert tényleg úgy látszik már ahhoz is lusták, vagyunk, hogy a bicskakulcsért kotorászunk, ami ugye nem áll a hátsódba, mert összecsukható. Viszont a lopásbiztonságban ez sem sokat segít a dolgon, mert amelyik autót el akarják azt el is, lopják.
Valamit nem értek. Azon a pici lyukon kell az egész renszert áttuszkolni? Fizikailag lehetetlen. Valahol a kuplungházon még oldhatónak kell(ene) lennie.
Ránézésre olyasmi a légtelenítés módja, csak hova töltsem az olajat? Vagy vegyem ki a főhengert, és feltöltve , felszippantva az olajat, dugjam össze? Jól gondolom, hogy az a kis hengeres izé párhuzamosan bekötve tágulási tartály? Ha nem, akkor mi? Xantiámon is hasonló rendszer van, de szerencsére még nem kellett hozzányúlnom.
Sziasztok! 2007 Clio, 1,5 dCi. Kuplung hidraulikarendszert (ami úgy tűnik, teljesen zárt, nincs tartály)a bekarikázott résznél bontottam szét. Kevés fékfolyadék (0,5 dl) a pedál felőli csonkból kifolyt. Ha itt összedugom, működni fog? Vagy mi a teendő, ha nem?
Válassz. http://gima.hu/hu/partnerek.html Mindet nem ismerem, de úgy általában rendesek a srácok, adnak anyagot is ha kéred, vagy meg is csinálják, emberi áron. Szerintem érdemes az utóbbit választani, mert nekik van hozzá zsírtalanítójuk, aktivátoruk, mittudoménmégmikellhozzá, meg szakértelmük. :)
Ha valakinek esetleg feleslegessé vált,jó-rossz,bontott katalizátor lenne eladó,ne habozzon,keressen.Néhány ár:Benzines BMW-k 1995-ig:18-60000ft között,Opelek 10-22000ft között,Mazda 8-15000ft,HDI-k 10-50000ft,CDI-k: 10-40000ft Egyéb régebbi (2001 előtti)benzinesek,dieselek 4-20000ft között,új típusú dieselek 4-80000ft között. www.katguru.hu
valamilyen fehér hígító volt a kannában ,abba csűröltek 5 l benzint , hozzá öntötték 10l-hez és 1 km után elkezdett visítani a szivattyú és 2 km után leállt , alíg tudtam kitakarítani a tankot:-)))
Focusod sugárhajtóműves tengeralattjáró? Akkor minek??? pl mivel erősen oxidáló nyugodtan öntsd a tankodba, maximun felrobban benne az benzinszivattyú, hiszen az egy olyan szénkefés! elektromotor amin keresztülfolyik a benzin. de mivel nincs oxigén ezért nem történhet baj. ezen tudsz változtatni egy kis hidrogénperoxid hozzáadásával. kellemes landolást:-)
vezkereket nem stiteltem hanem élvonalzo a végébe a hasitásba máshogy nem tudom irni hogy ne álj belém érthetö???? nade igy nem indul majd mikor attforditottam ugy hogy az élvonalzo vastavabb része nem megy bel csak az élével tudom sikbanézni akko meg indul !!!
"nem a kereket kell stiftelni hanem a vonalzót be tenni , és azt csak 1 féle képpen lehet"
annyi eszem nekem is van hogy nem állok neki stfteni a kereket mikor egyértemü jel van (hasitás )csak az nem egyértemü hogy ennek a vw elentétben forditva kell állni :)
én arra gondolok hogy az adagolot javitották és nem tul frankon sikerül :(((( de nem érdekel hogy mi lehet rajata aszar :)
Ha van 20 liter benzinben 1-2 deci hidrogénperoxid az hazavághatja az üzemanyagrendszert?Olvasom a neten hogy oxidáló hatása van,viszont azt is írják,hogy üzemanyagként is felhasználják tengeralattjárókban és sugárhajtóművekben. Mivel repülni nem szeretnék a Focusommal,arra lennék kíváncsi milyen kárt tehet az üa.rendszerben.
Mert sztem valahol visszaengedi a nyomast. / de hol ?? :@ / es ez miatt esik le az aramfelvetel is...
Nyomaszabalyzora egy kis vakumcso megy.. valahonnan a tankrol... esetleg abban valami idoszakos dugulas ? vagy egyaltalan mi alapjan szabalyoz tankbol ??
Nem tudom mit csinaljak vele. foleg hogy idoszakos a hiba.
Ha jelentkezik , akkor jar 5-10 percig. majd nyomas le. motor leall.
szeva köszi az infot a fordnál valoban az volt a hiba :)))
na de az adagolo stiften a fötengö stiften ez nem vitás a vezértengely megy ugy stiften hogy az élvonalzo élével tudom ellenörizni (a hasitás a a hf teteje alatt van ) ilyenel még nem találkoztam :)
végülis valoszinü hogy az adagolot tette el csak azt 180fokkal nem lehet stiftelni a vezértengely meg nagyábol pontosan :)
mindenesetre elég érdekes a dolog mármint a vez.engö hogy fordiva áll :)) lehet valki mokolta valami nem belevalo !!??
na mindegy nem is érdekel a miértje igy elindul :)))))))
ez meg a malacorru Passat utolso sorozata, gyakorlatilag megegyezik a 2-3 Golfokkal. tele van vele az Ebay, szoval nem olyan lehetetlenseg a potlasa....
lemosták sterimóval a motort azóta 2500 az alapjárat.
de : már kimértek mindent, ki-be ezt -azt eltekerték a pillangó állító csavart , elszakadt a szívó cső (de már betekerték) tele vágták hibakódokkal . 1 óráig tapogattam de már izzott a motor , nem találtam semmit 1800ra ment le most hűl, levett saruval, reggel lesz rá 1 órám:-)
Falsot azthiszem kizárnám, gondoltam én is rá, meg is fujkáltam féktisztitóval, de semmi hatás, na meg amugy teljesen normálisan működik a motor így az elmúlt 4 hónapban mióta megvan az autó. Ettől a két esettől eltekintve. A benzinhiány jó tippnek tűnik, de miért csak ebben a két esetben?
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék. Suzuki swfitnél szeretnék szimeringet cserélni a főtengelynél az ékszíj oldalán. Minden simán ment, amíg a vezérműkerék csavarjához nem értem. A lendkeréknél nem találtam lyukat, hogy letudjam blokkolni a főtengelyt. Van ötletetek hogyan tudnám meglazítani ezt a csavart? Előre is köszönöm!
Lenne egy érdekes kérdésem.. az autó egy fekete 155-os Alfa 8V 1.8TS motorral.
Történt úgy két hónapja, hogy mikor indultam, nem nyomtam elég gázt, motor berángatott, lefulladt és lelötte a szivósort. Visszaraktam, ez almúlt két hónapban nem volt semmi gond. Ma benzintankot cseréltem az autón, utána inditáskor szépen el is indult, hagytam alapjáraton forogni egy fél órát hogy tuti rendben legyen a benzinnyomás, de utána gázadasára torpant, majd egyszercsak megint ledobta a szivósort.
Hozzátartozik, hogy a szivósor rögzitése törött, így csak a gumiszivócsövek tartják a helyén, de elég masszivan áll igy is a helyén, de ez a ledobja magáról a motor elég érdekes... Lecserélem majd, de addig is, azért itt valami nem kerek, csak nem tudom mi...
Lemodhatod adásvételi nélkül is, uis. kivonhatod a forgalombol bemondás alapon, mert nincs nyilvántartása és rendszáma. Azt is megteheted, hogy nem fizeted a dijat, jön néhány levél és mindenféle retorzió nélkül elhal a biztositás....
Múltkor kérdeztem már robogó adás-vétellel kapcsolatban, de most kiegésziteném.
Adott 1 robi amit eladnék, de adás-vételit akarok róla iratni. Átiratni nem kell, mert nincs is a nevemen, csak szerződés lett irva anno. A nevemen van róla biztositás is, amit le kellene mondanom, de ehhez be kell vinnem az adásvételit, vagy csak bemegyek a biztositóhoz és anélkül is felmondhatom a biztositását?
Kérdésem lenne, mert nem ég a WV. JETTÁM (2007) műszerfalán a városi visszajelző (zöld) lámpa. Hogyan kell kibuktatni a műszerfalat? Gondolom a kormányburkolattal kell kezdeni....
Segítséget szeretnék kérni abbban hogy, G astrában kell vezérműszíjjat cserélnem,
vízpumpával,de ehez a tipushoz még nem volt szerencsém( 1.6 benzin 74kw).
F astrában már cseréltem 1.4-es ben,ahoz képest van-e valami változás, vagy valami más-e,kell-e valamilyen különleges szerszám? Vw dieselekben jártasabb vagyok,de néha kell csinálni mást is!
Segítséget szeretnék kérni abbban hogy, G astrában kell vezérműszíjjat cserélnem,
vízpumpával,de ehez a tipushoz még nem volt szerencsém( 1.6 benzin 74kw).
F astrában már cseréltem 1.4-es ben,ahoz képest van-e valami változás, vagy valami más-e? Vw dieselekben jártasabb vagyok,de néha kell csinálni mást is!
...mmmm avagy arra gondolsz.. hogy mixet sziv.. es nem is befecsinel durrant... hanem mikor suriti a mixet pl, koveztkezo utemben ? hmm.. gazolaj.. ganaj dolog.. sokaig lebeg az porlasztott cucc...
szerintem akkor a gázra abszolut nem reagálna ! vw már találkoztam és az csak padlo gázon pörgött ugy 1500-öt. (nem biztos hogy ez is ugy reagálna) de szerintem az adagolot egy helyann lehet stiftelni de viszont a vezértengely hasitása ugy áll mint a vw -é felfele az ugy jo ??ugye? én arra gondoltam hogy a prlasztoba belekerült valami az összerakásnál és nyitva van, kompresszio pedig visszadolgozik az adagoloba!! nagy hülyeség ???
" adagoló beállítás" lucas stiften elvileg jo lehetne finomitani ha járna alapjáraton:) de nem is szették le a motorrol elötte meg ment "és + kérdezni: a gyűrűket ,,tájolták," igen lehagytam 120 fokba
"kompresszió , veszteség " ez lesz a következö csak gondoltam hogy megkérdezem valakinek hátha van ötlete!
Egy jo barátom csinálja és megkért hogy segítsek:) Mit szurhattak el a gépen ha 1500 rpm alá megy egyszerüen megáll,gyenge mint a harmat. csak huzásra indul ,füstöl mint a gyárkémény ,(szerintem a motorolajat égeti) ugy kopog mintha egy porlasztoba kosz került volna ,a vizet pedig forralja, szivocsöröl leveszem a turbonak a nyomocsövét szorja az olajat(a szivocsöböl), kartelgáz is van rendesen.
Elözmények
-vezérmüszij szakadással kezdödött ,majd látták hogy két dugo el van repedve , motort ki kellet emelni a helyéröl (nem jön le a kartel).
-a hengerfejet gépmühelyben sikolták +8db uj szelepet kapott -a két dugo helyett dobtak bele négyet uj gyürüvel (Kolbenschmidt ) -az eddig hf tümités 3 ék volt most 4ékese raktak bele (de nem mértek dugo elöállást) -szelephézag van
-amit megnéztünk rajta
-vezérlést lestifteltük (egy fogat el volt rakva)egy kicsit jobb lett! -turbo csovet levettük ( evvel kizártuk a hibáját) -ha az elsö porlaszto hollandiát lazitom megáll a többire nem ennyire érzéken:)
Gondoltam leirom mielött nagyon belekeveredek a motorba hülye kérdés esetleg ötlet????
Köszi, a héten mindenképp el akarom vinni a szervizbe, de holnap még muszáj vele mennem. :S Ha valóban ez az alkatrész a hibás, akkor szerencsére nem is horribilis tétel (valami 5 ezer valamennyi), viszont a féltengely már az. :P
Sajnos ma egy régebben már javított hibára lettem figyelmes. Rossz utakon fémesen csattogó hangot hallok alulról. 2 éve már volt ilyen hibája az autónak, a féltengely harmonika tömítése (a számlán így szerepel) szakadt ki és kifolyt belőle a zsír vagy olaj, ezért nyikorgott. A hang most kísértetiesen ugyanaz. Akkoriban jelentkezett a féltengelyem kopogása is, amit először a kormányműves típushibának hittünk a szervizzel együtt. Azt ki is cserélték, de pár nap múlva vittem vissza, akkor jöttek rá, hogy féltengely csukló. Garanciában javították. Létezik, hogy a tömítés elszakadása hozzájárult a féltengely csuklójának elromlásához? Inkább siessek a szervizbe és máshova ne nagyon? Opel Meriva 1,4 az autó.
Tud-e valaki segíteni 1,6 Hdi (16szelep) C5 szíjcsere folyamán hogyan kell beállítani a vezérlést??! (főtengely, szivattyú, vezértengely viszonya).
Valamint utána kell-e a computeren resetelni valamit, mert "Economic mode active"-mutat és nemigen hajlandó kiugrani belőle, így nem is indul még akkor sem, ha jól van összerakva a vezérlés.
Köszi a gyors választ. Nem tudod honnan lehetne óccsóbbért beszerezni? Pesten említettek valami Csörsz vagy hasonló nevű céget ahol talán van, csak nem tudom az elérhetőségét.
pedig muszáj lesz:( aztán megint jó lesz pár évig.... C Corsa ugyanez volt, aztán módosították a váltó mögött lévő himbát, onnantól elmúlt ez a problem
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 2003-as 1,6-os benzines Merivámon kiakadt a váltókulissza és csak 3 és 4 sebességem van. kézzel visszapattintom a helyére és megy egy darabig, aztán megint kiugrik. Nincs valami megoldási javaslatotok? A gyári kulissza 29eHUF. Ha nem muszáj nem cserélném.
Érdekes....mondtam a csajszinak Téged keressen, mégiscsak abban az országban vagytok.
Apropo van nálunk egy 2.0 16V PD, megette az összes nyugvót...motor jár, csak csattog. Olajnyomás rendben, végig vezetett szervizkönyves. turbo+veztengelyek van a legtávolabb az olajszivattyútól, mégis rendben vannak. Hajtócsapok rendben. Ezt is mitől produkálhatta, egyenlőre rejtély.
A 2000-es 1.4-es Golf IV-emhez akarok első féktárcsát venni. Most 256 mm-es tárcsa van az autón, de láttam AET gyártmányú tárcsát, de 280 mm-es. Azt írják, hogy Golf IV-hez jó, de nem vagyok tisztában, hogy érdemes-e nagyobbat rátenni, illetve rá lehet-e egyáltalán és ez az AET milyen minőségű. Amúgy nem hajtom az autót, havonta max. 500-1000 km rakok bele.
Nem hiszek az ufok-ban. De hétfőn jártak nállam:-)
Astrát húztam haza amit 1 hete csináltam: új elosztó fedél + kábelköteg -+gyertyák és jó lett.
Szombaton az ország másik felén elkezdett rángatni , kicserélték a 7lábút és haza jött. Másnap nem indúlt. A jeladó nem adott jelet és 8 ohm-ot mértem.
Rendeltem 1 újat ,teszem be de előtte még 1x kimérem : 855ohm és indul.......
és előtte a laptop is behalt rajta ami este már vigyorgott ujra mielőtt a haver oda ért volna +nézni :-)
Octavia1 1.4 AMD EU2 láncos skoda OHV engine,lényegében olyan mint a Fabia 1.4 AME EU2
bő egy éve vettem,de azóta is van egy olyan hiba,hogy a gáz-gyorsulás-gyújtás valahogy mintha nem lenne szinkronban
tegnap vettem észre a kézi diag műszerrel menet közben,hogy megyek 80-90nel és alig érek a gázpedálhoz és 38-43 fok a gyújtás
ha ilyenkor lenyomom a gázt teljesen,akkor pedig 0-2 fok lesz a gyújtás és az autó gyorsulni kezd,de érezni,hogy valami nem okés,reszket mintha gyertya gond lenne
mitől lehet ez a hiba
Donibcsi írta,hogy akár lehet egy rossz chiptuning is?
egy tulaja volt,de nem tudom,hogy az csináltatott e rajta valami chiptuningot
márkaszervíz vissza tudja állítani ilyenkor az eredeti állapotot a vezérlőben,vagy ezt más is meg tudja csinálni?
sajnos ebből az autóból csak pár darab fut,így pl.egy bontott ECU-t nem is tudnék szerezni hozzá
Octavia 2006, BCA moci. Hátsó szonda fűtőbetétje elszállt. Csere gyárira. OK.Ez volt kb. 1 hónapja. Checklámpa azóta nem jelzett hibát. Ma volt műszakin, CO 8(!) alapjáraton, fordulaton jó. Check lámpa nem világít. Akkor most mi van? Kiolvasót még nem dugtam rá. Köszi! ferixa
Szia! Nemrég jártam így egy Octaviával. 4 Ohm-os(univerzális) NGK szondával tökéletes lett.Hidegen mérve. Előtte 12 Ohm-osal hozta a hiba üzenetet.Ki lehetett törölni de 3-4 perc járás után visszajött.
Futes madzagok ECU-tol , a szondaig vegig terhelve, nincs szakadas, nincs rossz keresztmetszet.
Ha osszedugot csatival nezem szkoppal a szenzornal a jelet, akkor mind a plusz/tap szal, es mind az ECU kapcsolt testje = akksi fesz. . /szenzorral is. 10W-os egovel is. /
Ha szet huzom a csatit, akkor akkufesz a tapszalon, es 4Volt (:S ) az ECU testjen.
Madzagok jok. Beterhelem a rendszert 10Wattal.. es akkor is.
Sztem ez ECU problem. de nemi megerosites, vagy tipp nem artana,.
Koszi. :)
Egy kep, inditas kozben., es utanna.
Sarga >> Bank1 szenzor oldali ecu test. (referencianak )
Sziasztok Lenne 1 kérdésem a beteg egy 124 E 200 D (94-es) az adagolóm teteje és alatta a blokk tisszta olaj és ha leállok vele mondjuk este és reggel indulok akkor kis "tócsa" van alatta és erős go szag van. Mi lehet a probléma? Segitségeteket előre is köszönöm.
látod ezért nem jön harmadszor meg még másodszor sem mert elsőre jó lesz Szerintem egy hengerfej tömítés életkorát nem kellene összekeverni egy fékbetéttel:( 0.05-0.1mm síkólással olyan nagy kárt nem lehet tenni !!! ha meg többet kell levenni akkor meg hiába is raknám össze nem lenne jó(csak ideig óráig) azért még annyit hozzátennék hogy nem ma kezdtem a szakmát és néhány hengerfej tömítést már cseréltem de olyanra még nem volt példa hogy háromszor jött volna vissza:))) egy autó :) és általában nem a hf. töm. árán spórolok:) ezt én így csinálom de lehet más nem így gondolja jónak.
végűlis az is egy jó üzletpolitika hogy úgy csinálom meg hogy visszajöjjön........
"diesel fejet nem rakok vissza köszörülés nélkül ." és az a tulaj mit szól hozzá, amelyik harmadszorra jön hozzád és rádöbben hogy többszörmár nem síkolható a hengerfej? vetetsz vele másikat hogy legyen miből farigcsálni? tudsz élni.
szerintem valahonnan rácsepeg a motorolaj valami forró alkatrészre pl. a kipuffogóra és ráég és azt érzed. ha majd gépre teszik a másik gond miatt akkor emlitsd meg hogy nézzék meg ezt is
Most én a hűtővízre mondtam hogy büdös, de nem benzinszagú. Viszont amit hosszabb út után érzek az ha nyitva vannak klíma nyílások akkor ha megállok pl piroslámpát kapok, akkor beérződik.. De ez városi használatkor nem jelentkezik. Ha meg felnyitott motorháztetőnél nézem akkor nem lehet behatárolni hogy honnan jön, mert az egész motort egy ilyen égett-olaj szag lengi körbe..
A szag amit érzek az nem a kiegyenlítő tartályból jön az 100%. Ez egy ilyen, nem is tudom, olyan mint amikor olaj csere után elöször hosszabb útra mész vele, és érzed ahogy kezd beégni az új olaj, olyasmi a szag.
az rendben hogy büdös! de honnan érzed? csak az utastérből vagy ha felnyitod a motorháztetőt akkor ott is érzed még? az olaj nem szivárog sehol hogy esetleg az égett olajat érzed? bár elvileg ez sem okozhatja a leirt tüneteket
"csak a saját korongos motoromat tudom felhozni, ezt 220ekm-alatt nem kellett hézagolni, nem verődött be még tizedet sem. ( viszont megrepedt :-( ) "
kophat a szelepszár vége is :)
néhány hengerfejet már szettem szét és néhány szelepet köszörültem is . akkor a szelet ives kopása hova lesz ?? valoszinü ott is kopik valamennyire ahol a pohárral találkozik a szelepszár !szerintem :) és az a sorja mikor keletkezi amikor kiveszed a szelepéket és a kopott szelepvezetön ugy kell átt ütni a szelepet????
"Kérdés, mennyiből jön ki síkra?? Ha 0,10- 0,15mm-nél nem kell többet leszedni, akkor nem érdemes hozzányúlni, de ha 0,30mm, vagy több, akkor már igen."
amiböl 0,3 mm rel jönki az már elég szarnak kellet lennie !!!
én mindig megkérdezem a foszert és az a motor amelyiknek nem volt tömités probélémája az szinte 0,05 mm el kitisztul max egy tized !
"0,30mm" nem azt mondom hogy nem volt mert volt de az már nagyon a végét járta vagy már nem is járta !( de találkoztam olyannal ami 0,5mm erel tisztult ki !)
"Vagy ugy is nézhetjük hogy az ujhengerfejhez képest egy használt az idő során beljebb is verte magát pár tizeddel a szelep ."
Erre csak a saját korongos motoromat tudom felhozni, ezt 220ekm-alatt nem kellett hézagolni, nem verődött be még tizedet sem. ( viszont megrepedt :-( )
"És ha nem viszem beljebb a szelepeket tegyük fel hengerenként 2 szelepes dieselnél?? Vastagabb tömités teszel ??"
Kérdés, mennyiből jön ki síkra?? Ha 0,10- 0,15mm-nél nem kell többet leszedni, akkor nem érdemes hozzányúlni, de ha 0,30mm, vagy több, akkor már igen.
Nem tudom megmondani, egyrészt messze vagyok, hogy megnézzem, másrészt a TDI talán nincs is felegyezve. De majd jön traktorhang kolléga, neki ezt hivatalból tudnia kell. :-)
háthát. valahogy furcsállom. mi indokolta a cserét? azon kívül, hogy nem indult el. mert amit leírtál, azt tisztán arra utal (és semmi másra) hogy nincs kommunikáció a kormányelektronika és a bsi közt. annak meg egy picsa ötamperes biztosítéka van, volt már ilyenünk, hogy elpukkant, de akkumlátorcsere miatt bsi-t még nem igazán cseréltünk.
más.
víz van a motorelektronikában. naná, hogy nem indul. szétkaptam, megkóstoltam, fagyálló. na, aranyos, mi?
"Ez akkor igaz, ha a síkolás mértékével a szelepeket is beljebb vitték. Meg van adva, hogy a szeleptányér és a hengerfej síkja között mekkora a távolság."
És ha nem viszem beljebb a szelepeket tegyük fel hengerenként 2 szelepes dieselnél?? Vastagabb tömités teszel ??
végülis igen hallotam a dologról (de én nem tartok akkora jelentöséget neki ) ugyhogy én nem szoktam bántani (max köszörülés csiszolás)
Vagy ugy is nézhetjük hogy az ujhengerfejhez képest egy használt az idő során beljebb is verte magát pár tizeddel a szelep . Magyarul a köszörüléssel csak utána megyünk pár tizedet!
azt meg tudnád mondani hogy a kb. honnan jőn ez a szag? esetleg azt nézd meg hogy a kiegyenlitő tartályban bugyog-e a viz vagy szagolj bele ha benzinszagú akkor beledolgozik a motor ha nincs benzinszaga akkor lehet tovább lépni
Kérdésem az hogy szerintetek lehet-e hengerfejes az autóm? Mert egy ismerősöm mondta hogy szerinte az, és azt nem érteném hisz mindig melegítem indulás elött, sose lövöm neki hidegen...
Mindenképpen elviszem diagnosztikára...
( aki nem tudná miről van szó: Alapjárat hol ingadozik, hol nem. Viszont menet közbe ha üresbe kirakom a váltót akkor végig ingadozik az alapjárat amég gurul a kocsi... Vízet nemtudom hogy eszi-e nem rég lett feltöltve (mer min-nél volt), szóval majd figyelem. Hosszabb út vagy autópályázás után megálláskor égett olajszag vagy ilyesmi. Hidegen, napi első indításnál 10-15mpig fulladozik, rezeg az egész kocsi mintha valamelyik henger nem menne. Utánna beáll jól. Hidegen erőtlen a motor, nem húz a kocsi 2000es fordulat és 70°C-os vízhőfok alatt. Füst nincs a kipufogóból. Olajfogyasztás kb 5000km-enként fél liter.. Kiskönyv szerint ez normális. hűtővízfogyasztást meg már írtam. )
Vízhőfok jeladó volt cserélve. Fojtószelepház most lett kitakarítattva szakszervízbe.
"Az nem számit mindig a dugo elöállást kell mérni és attol fögg a tömités vastagsága"
Ez akkor igaz, ha a síkolás mértékével a szelepeket is beljebb vitték. Meg van adva, hogy a szeleptányér és a hengerfej síkja között mekkora a távolság.
Igazad van bocs az ékezetért. Akkor, ha jól értem a dupla gyertyás konstrukció csak az égés minőségére van jobb hatással és a motorjáráshoz nincs sok köze. Gondolok itt, arra hogy egy-egy gyertya csak a gyújtási feszültség felét nyújtják
Azt írta, hogy twin spark. Szerintem az Alfa Rómeó dupla gyújtásos motorjáról lehet szó, és ha így van, akkor ebben az esetben szvsz okozhatja, a leirt hibajelenséget az egyik gyertya „kiesése” is. persze ez csak tipp! biztosat csak a számítógép mond
Mindenesetre én sem értem miért nem lehet a hiba mellé legalább az autó típusát leírni!
Valószínűleg elkúrták az lmm tisztításodat. Húzd le, ha akkor megszűnik a rángatózás meg a többi, csak egyszerűen gyenge lesz meg sokat fog fogyasztani akkor biztossá válik hogy ez történt. Ha nem akkor vidd el szerelőhöz aki gépre dugja és megnézi neked milyen hibakódokat ír. Azokkal gyere majd vissza, és írd be a többiek kedvéért, hogy milyen autóról van szó, milyen évjárat és a motorkódot is. Ugyanis az hogy 2.0TS motor az kb annyit jelent mint ha Magyarország népességében arra hivatkoznál, hogy "Biztosan tudod kiről van szó, hiszen Szombathelyen lakik".
Na ez megint egy olyan örök vita téma, mint a diesel/benzin idióta háború. Lehet valaki 40évesen is balfék, meg lehet 16évesen is felelősen gondolkodó. Tény, hogy azért nem ez az átlag, de valahol muszáj határt húzni. Abban viszont erős kétségem van, hogy aki esetleg 17évesen alkalmatlan a vezetésre, az 18 évesen egycsapásra alkalmas lesz. Ja, egyébként anno én is 16évesen vizsgáztam. :-P
Ezt a biztosítás megkötésekor lehet igénybe venni.
www.netrisk.hu itt csinálj egy kalkulációt, itt lehet választani ezt az opciót azután kiadja listában az összes biztosító ajánlatát és megnézheted, hogy olcsóbb-e mint ami most neked van.
"A párhuzamos üzemeltetés az amikor van egy autóm és veszek még egyet és rá is kötök kötelezőt és erre adnak kedvezményt ha mind a kettő azonos kategóriában van mondjuk 2 személyautó vagy 2 teher autó stb."
ez pontosanhogy kell csinalni? nalunk 3 auto van ugyanazon a neven es ugyanaz a kategoria.
.."amúgy Én 18ig nem engednék senkit kocsit vezetni:-(.." - de háborúba sem!! Inkább legyen 17 évesen gokart bajnok..:-)) - Bocs hogy belevaaúúzok. Amennyiben hinni lehet a vizsgarendszerben, akkor miért ne? Ne említsük most azt a néhány "tömöttkacsa"-ért szerzett jogsit! Aki alkalmas, az sikeres vizsgát tesz. Véleményem szerint korán, már kis gyerekként a forgalomhoz és közlekedéshez kell szoktatni, - gyalog, kerékpárral, segédmotorral.... aki így mobilizálódik, könnyen veszi az akadályokat. Mindezen felül a mai fiatalok nagyon ügyesek. A diszkós dolgok? Hát az egy másik történet......az már inkább a rossz szocializálódásnak róható fel. Talán nem is tehetnek róla....
Az autó alapjárata szórakozott. Elvittem szervízbe, kitisztitották a fojtószelep házat 1 hétig jó is volt.
Most pedig hidegen (reggelente) beindítva a motort fulladozik, rezeg az egész kaszni, mintha nem menne minden henger, ez kb 10mpig tart. Amíg el nem éri a víz a 70°C-ot addig a kocsi erőtlen, nem húz, lassan pörög fel 2000ig (onnantol jó), amint 70 fölé melegedett utánna már jó.
Az alapjárat megint szórakozik. Ha menet közbe kirakom üresbe akkor fel-le hintázik 1200 és 0 fordulat között.
Ezen kívül mintha hangosabb is lenne a motorom picit :S Hidegen egész biztos hogy hangosabb mint eddig.
Olajcsere 3000km-el ezelött volt. Hűtővíz min és max között. Hibaüzenet nincs műszerfalon. Fojtószelep kilett takarítva. Vízhőfokjeladó kilett cserélve. Kipufogó gáz színtelen.
Áprilisba öntöttem utánna hűtővizet, de legalább 1évig elötte nem néztem. remélem nem hengerfejes vagy nem valami nagy baj.
Tippeket légyszives.
Ja ezen kívül mikor hosszabb útra megyek vele, mondjuk pályázok, utánna sokszor érzek ilyen büdös olaj szagot, vagy nem is tudom minek nevezzem a motortér felől megállás után. (menet közbe nem).
Benzines a kocsim. 2000ccm twin spark
Utántöltéskor megmérték hogy milyen, és azt mondták a "legerősebb" van benne, abbol töltettem utánna. Egyébként a minimum szint alatt volt picivel :S de elötte legalább 1 évig nem ellenőriztem.
Adott 1 robogó 2011. januárig biztositással rendelkezik.
El szeretném adni, de nem tudom, hogy a biztositással nekem kell felkeresnem a biztositót vagy a vevőnek, hogy átirják a nevére? Véleményem szerint én is kellek hozzá. :D
Ha nem veszed tolakodásnak akkor megkérdezném, hogy miért nem engednél 18 év alattiakat autót vezetni?
Én is 17 éves koromban kezdtem és egyszer sem volt balesetem. Most 52 éves vagyok és 31 éve hivatásos sofőr vagyok és ugyanúgy ha adódik egy baleseti helyzet lehet én se tudnám jobban kikerülni a másik autót, mint aki most szerezte a jogosítványát és még félénken vezet jobban figyel nem rutinból vezet mint a legtöbb korombeli autós.
Azt hogy pontossan mennyit azt nem tudom. Viszont megmérték hogy milyen, és azt mondták a "legerősebb" van benne, abbol töltettem utánna. Egyébként a minimum szint alatt volt picivel :S de elötte legalább 1 évig nem ellenőriztem.
Ja ezen kívül mikor hosszabb útra megyek vele, mondjuk pályázok, utánna sokszor érzek ilyen büdös olaj szagot, vagy nem is tudom minek nevezzem a motortér felől megállás után. (menet közbe nem).
Az autó alapjárata szórakozott. Elvittem szervízbe, kitisztitották a fojtószelep házat 1 hétig jó is volt.
Most pedig hidegen (reggelente) beindítva a motort fulladozik, rezeg az egész kaszni, mintha nem menne minden henger, ez kb 10mpig tart. Amíg el nem éri a víz a 70°C-ot addig a kocsi erőtlen, nem húz, lassan pörög fel 2000ig (onnantol jó), amint 70 fölé melegedett utánna már jó.
Az alapjárat megint szórakozik. Ha menet közbe kirakom üresbe akkor fel-le hintázik 1200 és 0 fordulat között.
Ezen kívül mintha hangosabb is lenne a motorom picit :S Hidegen egész biztos hogy hangosabb mint eddig.
Olajcsere 3000km-el ezelött volt. Hűtővíz min és max között. Hibaüzenet nincs műszerfalon. Fojtószelep kilett takarítva. Vízhőfokjeladó kilett cserélve. Kipufogó gáz színtelen.
Áprilisba öntöttem utánna hűtővizet, de legalább 1évig elötte nem néztem. remélem nem hengerfejes vagy nem valami nagy baj.
A biztosító azt csinál amit akar (sajnos) akkor ad kedvezményt amikor akar
A legjobb ha kifogsz 1 rendes üzletkötőt és Ő elmondja ,h a legolcsóbb
És vedd a nevedre simán ,a fiad majd ha korosodik és már olcsóbban tud kötni biztosítót majd akkor indulhat a maga nevén . És örüljön a ,, kölyök,, ,h van fater a háttérben:-)
amúgy Én 18ig nem engednék senkit kocsit vezetni:-(
A párhuzamos üzemeltetés az amikor van egy autóm és veszek még egyet és rá is kötök kötelezőt és erre adnak kedvezményt ha mind a kettő azonos kategóriában van mondjuk 2 személyautó vagy 2 teher autó stb.
A biztosítás fizetésével nincs gondom csak az, hogy egy fiatal sofőrnek nagyon nagy összeget szab a biztosító.
Tulajdonképpen csak az érdekelne, hogy a tulajdonos és az üzembentartó között milyen jogi különbségek vannak?
Illetve, hogy a biztosítás összegét nem lehet-e akár a biztosítónál személyesen lealkudni vagy valamilyen kedvezményt kérni?
Mert szerintem ezzel a magas díjjakkal elriasztják a fiatal autóvásárlókat.
Illetve ha én venném az autót akkor nekem 20 ezer forint lenne az éves biztosítási összeg, (a fiamnak évi 145 ezer lenne a legolcsóbb )de a fiam veszi és nem akarom, hogy tőlem függjön, hogy mikor adhatja el vagy ilyesmi ezért gondoltam, hogy az üzembentartó leszek.
Mi ez a "párhuzamos üzemeltetés"? Nem úgy van, hogy a B10 az egyik autón, a másikon meg B0? Egyébként az üzembentartóé a jármű összes kötelezettsége és haszna, vagyis az objektiv felelősség is rád hárul.
Szerintem, ha amúgy sem lesz az autó használva, most az átiráshoz kell kötni egy 1hónapos biztositást, aztán ideiglenesen kivonni a forgalomból amig meg lesz a jogositvány.
Igen a b10 az én saját autómon van és mivel így akkor a párhuzamos üzemeltetést választom így mint üzembentartó a biztosító figyelembe veszi a saját autóm besorolását a fiam autójánál.
Teljesen igazad van csináltam egy online kalkulációt és mivel én az üzembentartó Bonus10 -ben vagyok ezért sokkal kevesebb a díj.
Az , hogy én vagyok az üzembentartó fiam a tulajdonos így ő ugye nem lesz korlátozva az autóval kapcsolatban? Gondolok itt például az autó eladására? Bármikor eladhatja így, hogy ő a tulajdonos? Mert én nem szeretném korlátozni.
Mivel objektív felelősség van ezért a tulajdonos felel az autóért igaz?
Szia VWTD! Egy leirás a BSI úratanitásáról, állitólag ez használ. 1- Húzza le az első ablakokat, emelje fel a motorháztetőt, vegye le a gyujtást. 2-Zárja be az ajtókat, várjon 3 percet. 3-Kösse le az akkut, várjon 15 másodpercet, kösse vissza az akkut. 4 -10 másodperc után (Ajtók zárva) kapcsolja fel a helyzetjelző világitást. 5- kapcsolja be a gyujtást, 10 másodpercig nyomjy a lock gombot kulcson. 6-Zárja-nyissa az ajtókat, inditsa be a motort. Estleg ez segit?
Egy furcsa kérdésem lenne egy autó biztosításával kapcsolatban remélem tud valaki segíteni.
A fiam most 16 és fél éves és szeretne venni egy autót (használtan) amit majd csak akkor használ ha már lesz jogosítványa. Addig is kell rá kötelező felelősségbiztosítást kötni amíg nem használja. Mivel a fiam lesz a tulajdonos ezért az ő életkorára és a semmilyen tapasztalatára kalkulál a biztosító egy összeget, ami hát elég magas lett.
Kérdésem az lenne, hogy ha megveszi az autót de még nincs jogosítványa viszont egy fél éven belül lesz akkor ezt a változást a biztosítónál jelezni kell ? Mert most még jogosítvány nélküli gyerekre kalkulál a biztosító
Illetve ha már meglesz a jogosítványa akkor nem lehet valamit lealkudni a biztosítás összegéből?
Nem tudom ez hogyan működik mert nekem 6 éve ugyan az a biztosítóm és ráadásul a feleségem intézi az enyémet is.
furcsa. ennyitől nem igazán mekken meg, még ha bent tölti az ember, akkor azt mondom, oké.... a kezelési útmutatóban szerepel, hogy melyik a bsi biztosítéka, egyrészt azt nézze meg, másrészt meg szerepel egy olyan, hogy "com2000", na azt is nézze meg. ha a kürt, az index sem működik illetve nem tud világítást kapcsolni, akkor ez utóbbinak a biztosítéka ment ki. ez a komplett irányjelző/ablaktörlő/rádióvetérlő/tempomatvezérlő/légzsákátvezető/indídásgátló antenna modulja, ha nincs rajta delej, nem indul az autó. ilyenkor az ablkatörlő járása természetes, nem hiba.
A tulaj rajt hagyta a világitást és lemerült az aksi ,majd feltöltötte és nem indul ! -ablaktörö csak ugy magátol bekapcsol és olyan mint a karácsonyfa minden világit rajta :) -önindito teker
Lehúzod a csatlakozóját, és a csatlakozóban multiméterrel megnézed, hogy kap-e testet, tápot, valamint eljut-e az ECU-ig. Gyakorlatban: ráadott gyújtással a csatlakozó 2 lábán +5V (ritkábban +12V) van, a harmadik lába test, ohmmérővel ellenőrizendő. Utána visszadugod, ellenőrzöd a pluszt, hogy megvan-e így is, azután szkóppal látod a jelvezetéken, hogy gyön- jel. Ha nincs szkóp, a főtengelyt nagyon lassan kurblizva multiméterrel is látod a feszültségváltozást.
1. motorkód, esetleg mekkora motor? 2. hűtőventilátor bekapcsol? 3. vidd el szerelőhöz, mérje meg az olajnyomást rendesen műszerrel. 4. szerintem az olajgomba halt meg.
Sziasztok! Egy kérdésem lenne hátha ti találkoztatok már ilyennel. 4-es golfnél jelentkezik a probléma, mármint kb. 20km megtétele után, amikor már a motor is elérte rendesen az üzemi hőfokot, olykor-olykor kigyullad, majd folyamatosan jelez az "olaj vészjelzés". Az olajszint rendben, hűtővíz rendben, a hőfok jeladó is teljesen jó értéket mutat. Mi lehet a baja? Olajszívattyú? Én csak annyit tapasztalok mintha piszkosul felmelegedne a motor, létezhet ha a műszerek nem mutatnak erre utaló jelet, hogy mégsem kap megfelelő hűtést? (ez lehet csak egy hülye tipp).
a műszerfal világítás rajta marad , világít a STOP . max olajat mutat és nem sípol ajtónyitásra ha benne a kulcs a gykapcsolóban. Ezen kívűl semmi baja indúl- megy ja és a fordulatszámmérő sem megy ilyenkor
perselyes a kapcsolórudazat tengelye és az a persely nagyon egyszerűen cserélhető.... még az alkatrészbeszerzés sem nagy cucc, mert kereskedésben fillérekért kapsz hozzá mindent, ami kell.
ennel azert bovebb info kell hozza, mivel gondolom nem mindegy hogy Kaposvar, vagy Nyiregyhaza...... sot azt sem art tisztazni hogy viszed a valtot vagy le is fel is kell szerelniuk:))
Szia GAZ 69! Az első összerakáskor nem indult be, ami sztm. azt jelenti hogy nem jól raktad össze. Viszont megforgattad a motort, ez okozhatja a galibát. Nem lehet hogy a veztengelyek valamelyikén a bütyök elfordult? A sima nyolcszelepes megteszi! Aztán ez is PUG...
namost nem igazán tudom, hogy ha a láncot nem léptetted odébb, akkor ezt hogy sikerült... vegyük azt, hogy a lánc a két lánckeréken a helyén van (ezt mondtad, ha jól vettem ki)
akkor már csak a szíjat kell feltenni. most fenn van, csak valami nem oké, vagy nem tudod jelre állítani?
mindkét esetben legyen az, hogy a szíjas vezérműkereket tekered jelre, ott lestifteled (ez egyértelmű, nem lehet elrontani) utána pedig a főtengelyt hajtod jelre.
és most jön a százforintos kérdés: a kipufogócsövet a turbó után levettétek-e? azt a darabot, ami alulról kerüli a kartert.
"Az a bajom, hogy miközben a főtengelyt felső hp-ra állítom, a vezérkereket nem tudom a kiékelés helyéhez fordytani, mert aszelepek már nem engedik oda fordulni. "
Az lenne a furcsa, ha sikerülne odaforditanod. Igy minden diesel motor összeakad. Először a vezérlést kell helyre forgatni, csak utána a főtengelyt holtpontra.
Na, urak, már megint túl variáltuk a kérdést! Mármint a gyűrűzésről. Alapból azt mondta, válla van, kérdeztem mekkora, de nem tudja, viszont látszik a hónolás. Akkor meg nem lehet az a váll eget rengetően nagy, (annak ellenére, hogy most már itt is dörög meg villámlik, meg a szél kiszedte a ház előtti valamilyen fát, a hegyről meg elöntötte a sár a főutat :(( ) minden bizonnyal jó lesz az.
tudom, hogy nem az abszolut korrekt megkozelites, de ha idaig rendben volt akkor ossze jelolnem (leszedes elott) a szij/lanckereket a regi lanccal/szijjal, majd a regi lancrol/szijrol atmasolnam a jelolest az ujra es igy felraknam.
A két vezértengelyt egymástól nem függetlenítettem, tehát remélhetőleg ugyanúgy vannak, mint voltak, átugrani meg nemigen tudnak, mert nincs elég hely a lánc átugrásához.
Az a bajom, hogy miközben a főtengelyt felső hp-ra állítom, a vezérkereket nem tudom a kiékelés helyéhez fordytani, mert aszelepek már nem engedik oda fordulni. A környéken 3 szerelőt érdeklődtem, de az "Autodata"-ban sem találták, hogyan kell az 1,6 16 szelepes Hdi motor vezérlését beállítani.
HA tudnál, vagy valaki tudná-rajz, vagy leírás, mindegy, de már kezdek idegalapon lenni...
a blokk a helyén van, a ft is benne van, mit nem értesz ?
ja a ,,hónolást? :-) van olyan ,h :flex-hone vagy :régi dugó hajtókarral olajos csiszoló porral -kézzel-le-fel-ki-be-jobbra-balra de e már ,,eretnekség,,(sokak szerínt)
a többiről Te beszéltél ( ""+ uj , de eredeti dugó,vagy eredeti méretü dugó kérdés"")flex-hone
Szia Ne a furat aljánál méricskélj, hanem középen. Ha ennyire aggaszt a válla akkor a legfelső gyűrűket rakd át a régiről azt annyi. Én simán beraknám az újat azt bor /esetemben ásványvíz/ és békesség. Nem olyan precízen illesztett motor az mint gondolod.
szarnám le én is a vállat, ha az eredeti dugókra menne fel az új gyűrűgarnitúra
csak azért kérdeztem, hogy mit kezdjek vele, mert új dugókat rakok bele, és valószínűleg nem századra egyforma méreten van pl a dugócsapszeg-furat a régivel és emiatt gondot okozhat a váll
csak ezért tettem fel a "csiszoljam le a vállat" kérdést
de majd valamit kitalálok...
a hengerkopást meg majd megnézem, úgy, hogy berakom a furatokba az új gyűrűt aztán megnézem a hasításnál a hézagokat
asszem a furat aljától 15 mm-re kell a mérést elvégezni...
A dizel ibizámat meggyűrűztem fittyet hányva a vállra, olyan 200ezer volt legalábbis az órába. nagyon príma lett előtte ette az olajat, utána meg mit az új :)
Nekem még a gyűrűcsere sok mindent nem oldott meg . kivétel a törött gyűrű, vagy kopott gyűrű.Ezzel egy kategória az eredeti dugó +hónolás ,akkor már bele megy a tulméretes gyűrűből illesztett , de a dugóhézag miatt zajos lesz a motor,viszont nem eszi az olajat.
Ilyet még nem láttam pedig láncfűrésztől kezdve a dizelmozdony motorig ,sok szarba beletúrtam .Elméletben ok ,de mekkora hézag kell ahhoz hogy a gyűrű mögé menjen a nyomás?Nagyobb mint egy uj dugó gyűrű hézag?Vagy az már bele van kalkulálva hogy egy kivert horonyba kerül?Hogy ,hol lehet ilyet venni rendelni? én eddig csak rendes tul méretes dugóhoz leltem rendes gyűrűt,kivétel a yamaha ék alakú gyűrűje (de az gyári)
Én még soha sem reszeltem, vagy beleteszem ahogy van, vagy amennyiben kopottabb a henger mint amit még ésszerű gyűrűzni, akkor nem gyűrűzöm. Túlkopott hengerben az új, kerek gyűrű sosem fog illeszkedni, nagy rá az esély, hogy rosszabb lesz mint a régivel.
Ha látszik a hengerfalon a hónolás, ahogy írtad, akkor ott egye a fene azt a vállat. Körömmel már egészen kicsi is érezhető, bár persze legjobb lenne lemérni a hengerfuratot jól, de mindegy. Szerintem rakd össze normálisan az új dugókkal-gyűrűkkel oszt csók, nem lesz annak semmi baja. Azt a vállat az előző gyűrű dolgozta ki, szóval kicsit ferde, nem éles a széle. Nem fog eltörni a gyűrű, ahhoz már 2-3 tizednél nagyobb váll kéne. Akkor meg nem látnád a hónolást. Nem egy motort raktam így össze, és köszönik szépen, jól vannak. Ne hallgass a sok vészmadárra. :)
nem vagyok pék, gépészember lennék, de nem mindennap szerelek motort, ezért kérek tanácsot tőletek, hozzáértőktől
nem úgy indult a projekt, hogy generálozni kell a motort mert szar
semmi gond nem volt vele, pöcre indult -20 fokban is, 6 lityis fogyasztása volt, olajat nem ette
aztán elszakadt a vműszíjam, egy dugóm megsérült, az elmúlt három hétben sehol nem találtam ugyanolyan 1 db dugót, mint amilyenek benne voltak, ezért kénytelen voltam most venni 5db új egyformát, ha nem sérül meg a dugóm nem gyűrűzök meg semmi csak felújított hengerfej vissza és kész
mindezeket kényszerből cserélem, hiszen ti is azt tanácsoltátok, hogy ugyanazt a gyűrűt ne rakjam vissza ha már egyszer kihúztam a dugót, és mivel hengerfúrás nem volt, így nem vehettem más cuccokat csak alapméretest
kb ennyi a sztori
a váll meg ott van, nem tudom másként megírni, hogy mekkora...