Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

asgard Creative Commons License 2000.05.10 0 0 85
Felicia Combi vásárlásán gondolkozom. Ez a legolcsóbb kombi...

Az alap LXi meg is felelne az igényeimnek, csak egy vezető légzsákot szeretnék bele (esetleg egy szervó kormányt).

Ebben az esetben a gyártól rendelik, vagy elképzelhető raktáron ilyen kombináció ?
Szerintetek mennyit lehetne lealkudni. Listaáron 2 154 000 + 79 500 lenne.

Epoilacoda Creative Commons License 2000.05.10 0 0 84
mccheese,
Kar... Igazan erdekelt volna, hogy az 1.9D Feliciaba is belemegy-e ? A'propos, gyarilag melyik Feliciaba rendelheto ? A gyari az olcsobb utolag, vagy valami Skorpio, vagy hasonszoru cegnel ? Tud errol valaki valamit ?

Amugy az Octavia gyari legkondija igen baratsagos, a cimboramnak az SLX-ben digi vezerlessel kiegeszitett automata van, teljesen jol uzemel, szo nincs padlogazon porgo ventilatorrol, meg ilyenekrol - annal is inkabb, mert azt is a 'tronika vezerli.

ElC.

Előzmény: mccheese (83)
mccheese Creative Commons License 2000.05.09 0 0 83

Octaviába tették bele. Sajnos az árat nem tudom, mert bérautó, és a bérbeadó intézette. Viszont kicsit gyengécske ez a klíma, jól fel kell tekerni a ventillátor szabályzót, hogy jöjjön is valamennyi hideg.

Mcc

Előzmény: Epoilacoda (82)
Epoilacoda Creative Commons License 2000.05.08 0 0 82
mccheese,
Utolag szereltettel bele legkondit ? Milyen autoba, mennyiert tettek bele ?

ElC.

Előzmény: mccheese (80)
stevie wonder Creative Commons License 2000.05.08 0 0 81
Persze, hatra fogom rakni, sot keresek egy 14"-es felnit is, csak az erdoszelen a sotetben nem nagyon lehetett mast csinalni.

Most megyek, megnezem az egesz cuccost vilagosban is, hatha tobbet latok...

A keleti szervizekrol meg nem feltetlenul vagyok ennyire lesujto velemennyel. Mondjuk mar harom eve vagyok itt, es beszelem a nyelvet, az sokat segit :-)

Ja, es persze karteRvedo, en is tudom, az olajkartell az mas... :-)

mccheese Creative Commons License 2000.05.08 0 0 80
Egyetértek kimondhatatlannevű kollégánkkal. Azért nézd meg, hogy levált kartervédő nem vágott é keresztül valamilyen egyéb csövet. Vagy esetleg más kárt is tehetett a szervószivattyú környékén.
A pótkereket tedd hátra ott tényleg kevesebb problémád lesz vele, és a kocsi se húz majd annyira oldalra. Aztán gyere vele haza és itthon nézesd meg, mert a keleti szerelők még az olajat is ellopják belőle, ha egy másodpercre elefordulsz...

Mcc

Előzmény: stevie wonder (77)
mccheese Creative Commons License 2000.05.08 0 0 79
Az enyémet is Ürömön javítják. Eddig (kb. 15e km) annyi gond volt, hogy leapadt a szervóolaj. De ezt egész pontosan 28 perc alatt orvosolták, és elnézést kértek amiért a légkondi beszerelésekor -feltehetőleg- megsértették az egyik gumicsövet!!!

Mcc

Előzmény: Epoilacoda (76)
Epoilacoda Creative Commons License 2000.05.08 0 0 78
s.w.
A szervora nincs otletem, a potkereket meg inkabb felraknam a hatso kerekre, mint az elsore. Inkabb legyen elol egyforma. Utana meg imadkozni, es mihamarabb hazajonni egy potlasert, esetleg itthon megvesz, posta, kikuld, de az rizikos, es sokba is kerul.

ElC.

Előzmény: stevie wonder (77)
stevie wonder Creative Commons License 2000.05.07 0 0 77
EIC keresere: nekem -- ha minden igaz -- Aral Super Tronic 0W-40 olajat toltottek be a Mentesek. A Favoritokba es az 1.3-as Feliciakba 10W-40 kerul.

Ma viszont sikerult nagy bajt csinalnom: egy kanyart nem pont ugy vettem be, ahogy kellet volna, es az auto jobb oldala beleszaladt egy arokba, majd azzal a lendulettel ki is ugrott. A manover soran viszont az olajkartel takarolemeze felig levalt, pont bele a jobb elso kerekbe. Felni annyi, gumirol nem is beszelve... Mas baj -- az ijedtsegen kivul -- nem esett. Legalabbis eddig ugy tunik, kopp-kopp-kopp.

Potkerek fel: meretben 3-4% az elteres (165/70R13 vs 175/65R14). Igy persze az auto hulyen viselkedik (nem is mertem 40 fole menni), es ez ertheto is, de valamiert a szervo is elment. Ti ertitek?

Raadasul az egesz balhe Bulgariaban tortent, ahol sem az OZ-nek, sem az Uniroyalnak nincs hivatalos forgalmazoja... Most toprengek, hogy mit kene csinalni.

Na drukkoljatok

Előzmény: Epoilacoda (76)
Epoilacoda Creative Commons License 2000.05.07 0 0 76
Ez itt a reklam helye, de lentebb is szerepel mar egyszer: Skoda Auto Trend, Üröm, Uromi ut 2., (26) 350-980.

Reszesedest nem kapok, ezen a nevemen nem is ismernek ott, ugyhogy hivatkozzatok csak arra, hogy "az Interneten" hallottatok... :-)

Ha mar szobakerult: ki milyen olajat hasznal a milyen motorjahoz ? Esetleg indoklast is tud adni hozza, hogy miert pont azt ? En, mint irtam, BP Visco 5000-et hasznalok az 1.9 D-be, es elotte a Favoritba is. Soha nem fogyott belole 2-3 decinel tobb ket olajcsere kozott, pedig 5w40-es olaj - az pedig belefer ugy 8-10 kkm-be, nem ? Azert hasznalom egyebkent, mert a Metro aruhazban elegge olcsoert lehet kapni, es tapasztalataim szerint igen finom olajka, az autoim eddig szerettek. Es full synth., aminek elonye, hogy jobb, mint akarmilyen asvanyolaj, egyszeruen azert, mert arra csinaltak, hogy a termeszetes eredetu anyagnal jobb legyen. Masfelol mas autos listakon egyertelmuen, sokan, egymastol fuggetlenul kijelentettek, hogy - mikozben a ficko pl. 3-4 ev alatt 200 kkm-t beletett az autojaba - jobb, mint az asvanyiak.

Aki azt mondana, hogy ez az olaj nem valo a dizelbe, mert az a Visco Diesel, annak megnyugtatasara kozlom, hogy az olaj mindenfele szabvanyoknak valo megfelelese eppen megfelel a Felicia gepkonyvben megkovetelt szabvanyoknak is, ergo jo bele...

ElC.

Előzmény: gbrl (75)
gbrl Creative Commons License 2000.05.07 0 0 75
szeva, WONDER & all.......
tudjátok, skoda octavia, ajtókárpitok nyekergése a problem...... nem zörgés, inkább nyekergés.
köszi a tippeket, ..... leszedtem a kárpitot, DE nem tudtzam megtalálin, mi miatt lehet a nyekergés. a meleg miatt biztosan nem, mert volt már télen is.......
nagyon bosszant a dolog. asszem a porsche pestet elkerülöm, nagyon megdöbbentő volt, hogy egy négymilliós autónál a nyikorgó ajtókérpitokra azt mondják, hogy ez ilyen és kész......... - egyszerűen köpni nyelni nem tudtam....
.....mindegy......
szerintetek hova vigyem a kocsit, ahol ki tudják javítani ezt a felettébb idegesítő hibát?
a mentesen kívül mondtzűál valami helyet "a másik hely, amit itt emlegetnek", ahol esély lehet a dolog javítására......
előre is thnx...... gbrL

Előzmény: stevie wonder (48)
Epoilacoda Creative Commons License 2000.05.06 0 0 74
s.w.,
Most voltam Becsben atlag, 130, plusz 100 km budapesti menet, osszesen 6,7 l, gazolajbol. Siettem, de gyorsabban nem volt jo otlet menni, csak 3 traffipaxot lattam az M1-en, nem szamitva az osztrak automatakat Becsben.

En BP Visco 5000-rel jarok, az 5W40, fullszintetikus.

ElC.

mccheese Creative Commons License 2000.05.05 0 0 73
Octavia 1.6 átlagfogyasztás az elmúlt 3800km-ben 8.9. Most egy tizeddel nőt. Mert nyomom neki mint az állat. Légkondi benne, alsóbbrendű utakon folyatatott rallizások benne.

Mcc

Előzmény: stevie wonder (72)
stevie wonder Creative Commons License 2000.05.05 0 0 72
Mint emlitettem nehany helyen ;-)) 1.6-os a gep es a chiptuning ugyeben az ATC tunt a legjobb valasztasnak. A megbizhatosag lenne a legfontosabb szempont, mert rendszeresen jarkalok Jugoszlaviaban es ott nem a legnagyobb buli lerobbanni. Kulonosen nem motorvezerlesi problemakkal.

Es az is fontos lenne, hogy ne nojon a fogyasztas, sot, adott esetben csokkenjen is, ha nem nyomom nagyon. Egyebkent most mar viszonylag tobb tapasztalatom van fogyasztas ugyben: orszaguton 7 liter alatt marad, a tipikus ertek a 6.5 ha nincs autopalyas szaguldas. A minimum 6.1-re jott ki, pedig legkondi is volt benne... Ez gyakorlatilag egy kicsit *kevesebb* mint a Favoritome volt... :-)

Az auton egyebkent sport kipuffogo rendszer van, egyelore ennyi az osszes motortuning. Meg a 0W-40 olaj, ha el merem hinni a Mentese'knek...

Előzmény: Epoilacoda (71)
Epoilacoda Creative Commons License 2000.05.05 0 0 71
s.w.:
En nem hiszem, hogy olyan bizonytalan vagy ebben ! Milyen a geped, es milyen chiptuning van hozza ?

ElC.

Előzmény: stevie wonder (70)
stevie wonder Creative Commons License 2000.05.04 0 0 70
Udv,

mostanaban val'szeg egy kicsit ritkabban leszek :-( Munka... :-(((

A lassu gazpedal a Feliciaban gyanus. Az, hogy az enyemben nem lassu, az egy dolog (1.6-os motor). De mashol meg nem hallottam ilyen jellegu panaszt egyik 1.3-asra sem.

EIC,

a linkek feldolgozasa meg folyik. Az egyik helyen pofas hutoracsokat lattam, nem is dragan, az talan konkretan is erdekelne. Meg a chiptuning dolgok... Vegulis az ATC-nel kb. 50e lenne, de ezt mar irtam. Csak nem tudom, belevagjak-e. Olyan bizonytalan vagyok... vagy nem? :-)

blueye Creative Commons License 2000.05.04 0 0 69
Ha már a színek:
van vkinek gesztenyebarna metál gépe.
Azért vettem, mert ebből nem rohangál sok, de azóta beleszerettem: játszik rajta a napfény!
zol_tan Creative Commons License 2000.05.04 0 0 68
Stevie!

Huh! az a piros gép tényleg nagyon szép!

Előzmény: stevie wonder (53)
Epoilacoda Creative Commons License 2000.05.03 0 0 67
Felicia 1.9 D az illeto. Nem hiszem, hogy gombfej vagy hasonlo lenne, mert kovetkezetesen csinalja az elso pillanattol kezdve, ahogy 11 km-rel az oraban elhoztam a Porsche Pesttol. Arra gondolsz, hogy gyarilag kiloptak belole a zsirt, ami egyebkent jarna bele a gumaharang ala ? De akkor mar regen szetesett volna... Erre mondta egyebkent a munkafelvevo, hogy ennyi penzert mit akarok ? Es vallat vont. Amugy olvasd el lentebb a sztorimat a PPestrol - szerinted visszamegyek valaha is hozzajuk ?!?!

A bakolasrol: Rendes jo kis allithato magassagu (csapszeges) bakjaim vannak, szam szerint ketto darab, ezt rakom az auto ala, ha barmit matatok, egyet jobbrol, egyet balrol, es alatta hagyom azert a gyari emelot is - artani nem hasznal, ha ott van ! :-)

Szerszamaim visznylag megvannak - a spec. gyari leszedo es nemtudommilyen szerszamok persze nincsenek, de a Favorittal azok nelkul is elboldogultam, ha nem is mindig konnyen. Sokkal bonyolultabb a Felicia sem lehet - az adagolot meg nem fogom otthon szejjelLEGOzni... ;-)

ElC.

Előzmény: Humer (66)
Humer Creative Commons License 2000.05.03 0 0 66
EIC,

Bocs, nem vagyok elég figyelmes, azt hittem, hogy Neked is Octaviad van.
A Feliciaban termeszetesen nincs segédkeret. Vannak viszont gömbfejek, az alsó lengővilla is hasonlókon csatlakozik a karosszériához, toronycsapágy, stb.

Én a szervízt javasolnám, mert bár nem vagyok bakolási szakértő, de ha komolyan matatsz a gépen, azt csak stabil, erre tervezett alátámastással kellene - nem ér annyit az egész, hogy rádessen. És nem árt a megfelelő szerszámkészlet sem.
A Porsche.* szervízeket viszont nyugodtan kerüld el...

Udv,

Humer

Epoilacoda Creative Commons License 2000.05.03 0 0 65
Humer,
Hol van az az emlitett segedkeret ? A Favoritot LEGOztam eleget, azzal elboldogulok, de a Feliciaban - leven garancialis volt egy evig - egyelore nem vagyok nagy spiler... :-) Az is a bajom, hogy az ilyenekhez valami jofele emelo is kellene, mondjuk az a negykaros, amivel a szervizben fejmagassagba lehet emelni a cuccot. 8-P Otthon marad a bakolas, majd meglatjuk, mire megyek vele.

Apropo bakolas: egy autos levlistan nem gyoztek elegszer mondani, es en meg nem gyozok vele egyeterteni, hogy a gyari emelovel alatamasztott auto ala fekudni kb. egyenlo a tudatos ongyilkossaggal ! Rendesen, merev bakkal ala kell tamasztani, lehetoleg tobb helyen is, akar olyanforman is, hogy ha az egyik enged, raessen a masikra - ha az auto torik, az a kisebbik baj.

Apropo bakolas 2: hol vannak a Felician a hivatalosan kijelolt emelesi pontok az utaster negy sarkan kivul ?

Apropo bakolas 3: mit szoktatok ratenni a bak felfekvesi feluletere, hogy ne szedje szejjel a kasztnit meg az alvazvedelmet ? En elo szoktam huzni a faskamrabol valami jobbfele (ertsd: nem puhafa, nem fenyo) deszkadarabot, az elegge tartos ehhez, de puhabb, mint az alvaz.

ElC.

Előzmény: Humer (63)
pampalini Creative Commons License 2000.05.02 0 0 64
Halihoo!

Kopogás az ajtó irányából: Favoritnál formannál az ajtó zsanérjának stiftje lazul meg. A csere egyszerü. Sajna csak a csere az igazi megoldás. Pár száz ft+ 10 perc.

Most csak ennyi...

Humer Creative Commons License 2000.05.02 0 0 63
EIC,

A zörgésnek olyan hangja volt, mintha az ajtókárpit csinálná. Előfordult az első és a hátsó ajtóban is. Mentesék szüntették meg, elmondásuk szerint az ajtózárat "kenték" meg vmi finom kenőanyaggal.

A stabilizátor nekem folyamatosan nyikorog, tényleg olyan, mint egy hintó. És csak a melegben jön elő. A hibaelhárítást szintén Mentesék végezték, a múlt éveben, szintén kenéssel. A stabilizátort két műanyag bélésű persely rögzíti a futóműhöz. A kenőanyagot a műanyag persely és a rúd közé nyomták. A múlt nyáron hatásos volt, a nyikorgás megszűnt.
Viszont kb. két hete, a meleg időben előjött, úgyhogy most a műanyag perselyeket ki is cserélik.

A viselkedés alapján a Tiedben inkább a segédkeret felfüggesztéseire gyanakodnék - de nem vagyok mechanikai szakember, csak villamosmérnök.

A Fabiat én is próbáltam, valóban zavaró a késleltetés, de az 1.3 Lxi MPI Felíciámban ez még nagyobb volt. Biztos vagyok benne, hogy ezt meg lehetne szüntetni gyárilag, valószínűleg a vezérlő szoftver finomításával. Persze csak, ha akarják...

Úgy hallottam, hogy az 1.9 SDI nem jön a Fabiabol, piacpolitikai okokból...

Üdv,

Hümér

Epoilacoda Creative Commons License 2000.05.02 0 0 62
Humer,
Zorges, ajtozar cimszo alatt mit ertesz ? Hol kell ezt megkenni es mivel ? Es a stabilizatorrud rogzitojet ? Csunya hangja van, de nalam nem fugg ossze a meleggel, allandoan csinalja, csak annyi kell hozza, hogy a ket kerek egyszerre ugrasson, pl. fekvo rendor. Ha csak az egyik, magaban, akkor nem nyoszorog.

A lassu gazpedallal nekem egy Felicia 1.3-on volt eloszor talalkozom, a nagyobbikon - de akkor az az auto doglott volt, utobb az injektort kellett rajta buzeralni, es azutan beindult. De a Fabia egyszeruen istentelen, ezt igy nem lehet rendesen vezetni... Ket masodperccel elore tudni kell, hogy most majd gazt akarok adni, kulonben ottragad az ember. Biztonsagi szempontbol nem lehet ezt a dolgot megtamadni, hogy kenytelenek legyenek megcsinalni rendesen ? Mert meg lehet: Ford Focus, nem kesik az egy minutat sem.

ElC.

Előzmény: Humer (61)
Humer Creative Commons License 2000.05.02 0 0 61
Szervusztok!

Remélem, mindenki kedvére kiautózta magát a hétvégén!

Stevie, szép az autód!

Zörgés:
Ajtózár, Mentesnél kenés, megszűnt.

Nyikorgás, melegben (hintó effekt):
Első futómű stabilizátor rúd rögzítői, kenés, megszűnt - de csak egy szezonig...
Most cserélni fogják.

Fabia 1.4 MPI: 68 LE/5k (ugyanez az Octaviaban 60LE/4,5k)

Lassú gázreagálás
Szerintem ez nemcsak az elektronikus gázpedál hatása. Nekem eddig mindkét injektoros Skodám ezt csinálta. Ha bemelegszik, lassan reagál a gázpedálra, és a teljesítményből is visszavesz a számítógép. A Felíciámnál ez nagyon zavaró volt nyáron, mert gyakran 3-4 mp-t is várni kellett, mire megindult-csakúgy, mint egy turbó. Az Octavia-n nem vesz el túl sokat.
Valamelyik angol újság tesztjében a Fabia 1.4 16V-nél, azaz a 100LE változatnál panaszkodtak pont ugyanerre. De cseh weboldalakon is láttam már hasonló ügyben panaszokat.
Bennem egy olyan gonosz gondolat is felmerült, hogy ezt szándékosan tették bele a konstruktőrök, nehogy a Skoda ugyanolyan jól menjen, mint a drágább VW és Seat modellek.
Ez lehet, hogy túl erős feltételezés, ez utóbbi autókkal nincs tapasztalatom.

Ja, Stevie, a fogyasztásom ugyanolyan körülmények között 7,9l lett a 9,5 körüli helyett!

Köszi a linkeket, EIC!

Üdv,

Hümér

Epoilacoda Creative Commons License 2000.04.29 0 0 60
No, egy kis keresgeles eredmenye, lehet csemegezni:

http://dir.seznam.cz/Obchod_a_prodej/Automobily_a_prislusenstvi/Vybaveni_a_doplnky/Tuning/
http://www.autotuning.cz/home.htm
http://www.allcarracing.com/ENG/FRAMES.HTM
http://www.cimbu.cz/motory.htm
http://www.geocities.com/skodatuning/
http://www.godula.cc.pl/of_chip_tuning/skoda.htm
http://www.pvtnet.cz/www/futurpol/cenik.htm
http://www.chiptuning.cz/
http://www.vtech.pl/vtech_tuning_-_the_chiptuning_.html#ramowa

ElC.

Epoilacoda Creative Commons License 2000.04.28 0 0 59
Igazad van, megneztem ujra - es 68 paci... Honnan vettem a 75-ot ?!?! Talan a sportmotor.sro.cz-rol, de most megnezem gyorsan.

Ott sem... Csak az SDI dizel piszkalasa van a Fabianal. Ezek szerint a 100 pacis PD dizel nem az egyetlen dizel a Fabiahoz, lesz a "kicsivel" is kaphato ? Vagy nalunk nem ?

ElC.

Előzmény: stevie wonder (58)
stevie wonder Creative Commons License 2000.04.28 0 0 58
www.skoda.hu aszondja, hogy 50kW, ami nekem 68 loero, de ezek szerint maguk sem tudjak, remek. Megjegyzem, a varosra jelzett 9.4-9.6 literes atlagfogyasztas is egy kicsit meredek egy 68 (vagy akar 75) loeros autotol.

Ennel is felhaboritobb azonban a Porsche Pest szerelojenek hozzaallasa. Azt ereztetni a Vevovel (nagy V!), hogy az altaluk forgalmazott auto nem a legjobb -- oriasi bakloves. En felmutattam volna a Skoda Klub tagsagimat, es kertem volna a szervizvezetot. Tok komolyan. Nade ezek annyira szornyuek, hogy mas ember cukorkajat is kieszik a hamutartobol... :-)

Előzmény: Epoilacoda (56)
Epoilacoda Creative Commons License 2000.04.28 0 0 57
Tobbek kerdeztek, megneztem a rendszamtarto keretemet... :-) Es bar nem a reklam helye, nyugodtan beirom, mert nem kapok ugyse szazalekot:

Skoda Autotrend, (26) 350-980, Somogyi Gyorgy a szerviz munkafelvevo, de uj auto, hasznalt auto, gyari alkatresz, gumi, felni, Skoda emlektargyak, uvegfoliazas, amit csak akartok, minden van. Es csak bovulni fog... Cel a vizsgaztatasi engedely megszerzese, ami azt jelenti hogy fekhatasmeres, lengescsillapito ellenorzes meg hasonlo firlefranc is lesz rovidesen (par honap-fel ev).

ElC.

Epoilacoda Creative Commons License 2000.04.28 0 0 56
s.w.,
Nekem a tajekoztatoban 75-ot irtak. Amugy valoszinu is, hiszen a 68 LE kijon a regi 1.3-as Favorit motorbol is, nemi injektor-rasegitessel, miegyebbel... Nem volt amugy gond megfogni, hogy ne kaparjon a kerek, de nekem - legalabbis az 1.9D-hez kepest :-) - meggyozo volt a mozgasa. Igaz, ez foleg 4000-es fordulat kornyeken volt ilyen... ;-P

A zorgesekrol: nekem ket helyen ill. helyzetben vannak eros hangok mindenfelol. Az egyik, mikor mindket elso kerekkel egyszerre megyek at egy fekvorendoron, akkor az elso tornyok nyikorognak egyet, erre azt mondtak a Porsche Pestben, hogy "Skoda, ezert az arert mit akar ?", a masik eset a hatso tornyok kornyeke, pl. akkor, mikor beulok az autoba, vagy kiszallok, es a kasztni feloldalasan elmozdul egy picit a sulyvaltozastol. Ez inkabb a fek lehet, mert hasonlo hangja van annak is, mikor megallok, de a feket nem engedem fel, kezifek, es az elso kerekekre orra bukott auto visszaul a fenekere, egy picit mozdul. Karpit, ilyesmi nem zorog. Meg ? :-)

ElC.

Előzmény: stevie wonder (53)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!