Erre is gondoltam ám! :) De ma már sajnos nincs lehetőségem szerelni.
Csak egy kérdés: akármilyen rosszul van beállítva az előgyújtás, akár kimarad egy-egy szikra, akár piros hó esik az égből, a motornak nem szabad kitüsszenteni semmikorse ugye???
Végre felkerült a mocimra a Mitas M04 mintázatú külső gumiabroncs. Tapasztalat: nagyon jó ár/érték arány (1800 Ft/db) aszfalton jó tapadás száraz időben. Az esőt kíváncsian várom, kicsit tartok tőle hogy jobban fog csúszni mint a hagyományos mintázattal... Terepen nem próbáltam komolyabban, de a gyártó szerint csak jól karbantartott városi utakra való, így nekem ez nem is volt szempont.
Minden esetre a mocinak viccesen komolyabb ábrázata lett a modern mintázattal.
Van egy ember, Sajtos úr ha valaki ismeri esetleg, veterán motorosok körében ismert a neve, ő gyártana dugattyút, mármint olyat mint a sima, csak vékony krómgyűrűsben.
De aztán végülis abban is igazad van, hogy amit babettából ki lehet hozni, ahhoz elég a gyári.
Aztán az jár-e az okos kis fejedben, hogy a fordulatszám, és/vagy a terheléshez igazodva mit kell változtatnunk állandóan??? A gyújtást tologatjuk előre-hátra???
Nálam is ez volt az első próba, 3ból 3-nál ugyanez a hibajelenség, úgyhogy ez nem nyert.
Viszont amikor így beszaggat, olyankor valahol a dekompresszor környékén kitüsszent utána! Nyilván akkor ott lesz a hiba, de akkor sztenderen atommagas fordulaton mér nem tüsszent ki?? :O
Jobb időkben Adobe Premiere-vel csináltam az ilyesmiket, de az most nincs fönn a gépemen.
Magyarázza el nekem valaki, hogy terhelés nélkül (állványon) hibátlanul működik a moci, a hatalmasnagy fordulatot is (a szomszédok örömére) hibátlanul leadja 5-10 mp-en keresztül, aztán ráülök, és szinte menni nem lehet vele, mert szaggat az egész motor. Ez mitől van??
(Mert ha a gyújtás rossz, akkor terhelés nélkül is sz**rakodnia kéne nem???)
Krómgyűrűs,meg eltolt stiftes egy gyűrűs dugattyúknak sztem azért nincs értelme,mert amit ki lehet hozni egy babettából, ahhoz a gyári dugó/főtengely pont elég is. Persze dugattyúból az utángyártottak anyaga és geometriája igen nagy szórást mutat. Csehektől kéne hozni/hozatni.
Igazándiból egyáltalán nem néztem még rá, csak elméletben gondolkoztam rajta. Viszont valami normális dugattyú csak jó lenne babettához. Mármint mofakeresen kívül.. krómgyűrűs lenne az igazi. Ilyet lehet szerezni valahol, vagy ha ilyesmit szerenék gyártatni kell mindenképp,
Ember,ne viccelj!!! Mérted már meg a csapszeg távolságát a dugattyútetőhöz képest? Köszönő viszonyban sincs egymással a babettáé meg a simsoné. És mert résvezérlésről beszélünk,nem is kell tovább részletezni. (arról nem beszélve,hogy kb. félcentit nyúlna túl a hengerből a simson dugattyúja a felső holtpontban egy babetta hengerből)
Simson dugattyút próbált már valaki babettába applikálni? Mondjuk a csapszeg miatt elég necces, de ahogy elnézem méretre még akár jó is lehet. Mielőtt bárki megkérdezné az egésznek az előnye annyi lenne, hogy simsonhoz gyártanak olyan dugattyút, amibe vékony keystone gyűrűt lehet tenni (vékonyabb a gyűrű, kevesebb bejáratás és még sok más jó dolog).
Esetleg babettához kapható a mofakeresnél jobb dugattyú? Átstiftelt, esetleg egygyűrűs dugattyúról nem is álmodozok, csak sima vékony krómgyűrűs is nagyon jó lenne.
Igen, pesti vagyok, XVII. kerületben lakok. De ez a videjó a XVI. kerületben van, illetve nem is biztos hogy Budapesten, mivel a híd ami alatt az elején átmegyek, az az M0-ás út, ami ugye budapestet elkerüli.
Mióta rájöttem hogy a babetta többre is hivatott, mint a közértbemenni és vissza, azóta nagyobb távokat is szoktam menni, egyik nap 45 km befigyelt :)
Ma is mentem vele, egészen 500 métert, mert valami miatt rendetlenkedik most a moci :( Terhelés nélkül (állványon) szépen leadja a nagy fordulatot, bőg mint az állat, hiba nélkül. Ráülök és mennék vele, és olyan, mintha ki-kihagyna a gyújtás. Gyertyacsere után is ez a jelenség. Ja és amikor így ki-kihagy, utána pöffent egyet valahol a hengerfejnél.
Ezért majd ránézek a körmére, csak nem tudom eldönteni hogy a gyújtással van-e gond, vagy a hengerfej illesztésnél.
Kérnék egy kis segítséget némi ötletet a tapasztalt fórum társaktól.
Két sebességes babettám (nem rég vettem, szóval még kezdő vagyok:-) ), olyan tüneteket produkál, hogy tehelés hatására kidobálja a másodikat.
1-es sebességben szépen megy kb. 20 km/h-ig aztán nagyon nehezen vált másodikba ( óvatosan kell neki húzni a gázt, és szép lassú gyorsulás esetén veszi a kettest, ehhez kb meg kell tenni vagy 500 méter hogy másodikba tudjam "játszani"). Majd kb 30 km/h sebességig tartja a másodikat, és utána ha tovább húzom neki akkor elkezd rángatni, egyes és kettes fokozat közt váltogatna. Ha visszaveszek a gázból és tartom a max 30 km/h sebességet akkor stabilan marad 2-esben.
Valaki tapasztalt már ilyet? Vagy esetleg máshol keresendő a hiba forrása? Mit tanácsoltok?