Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
,,A magyar honvédség létszámát 28.950 főről csökkentik 24.950 főre. Azaz - az az állítás, hogy a 23.950 főt megtoldják 1000 fővel igaz.":))))))))))))))))99
Azt mondják, hogy percekkel ezelőtt elfogadta a parlament, hogy 1000 fővel növeljék a Honvédség létszámát, Pápa miatt.
Nomármost ez szép éy jó, de arról szól a tudósítás, hogy a 23.950 főt emelik meg 1000 fővel. Bocsánat, de nem 28.950 fő a keret, és ezt kellene 1000 fővel megemelni?
Értelme nincs a befelé nézésnek. Jelen esetben pedig pláne. A svédek súlyosan tévednek ezügyben. Többek között azért, mert az aknák többsége nem a plató alatt robban, hanem a futómű alatt. Mint ahogyan az adott ,,tervezetnél" nincs szükség ,,stabilizált prizmák"-ra. És az sem igaz, hogy mozgásból nem lehet célpontot eltalálni.
amit itt leírtál, azt esetleg egy valódi, a katonái sorsát szem előtt tartó, innovatív hadseregben tudnám elképzelni. na de a honvédségben.
fefe952: még az érdekelne, hogy a 80-90es években adott parancsok, hogy pl mozgósítás esetén kinek hova kell mennie, érvényesek e. nemrégiben volt egy igen heves vitám egy ismerőssel, szerinte komoly gond esetén még az ő 54 éves apját is behívnák.
esetleg belehet állítani a felvevőt. Nem tűnik rossznak, én csak félszemmel néztem-hallgattam , /nemvégig/ úgytűnt hogy ez a KEMP a 2.vonalban megy valahol, persze ettől még ott is céltábla. Leg-érdekesebb pld. most amit hallottam hogy az ottani "vályog"házak fala állítólag felfogja az Apache 30 mm gá. lövedéket... nem tudom téged mi érdekel...
A cseheknek,és a szlovákoknak már pár éve eszükbe jutott a teherautók másfajta alkalmazása.A Tatra már régebbóta gyárt különböző felépítményű(seb.szállító,páncélozott,különböző fegyv. rendszerek hordozása)teherautókat.
Ez az Ural nem is ,,hülyeség". Megnéztem, hogy miket gyárt a vállalat alvázakban, és megtaláltam az ideális alvázat! Урал 43204-1112-31 alváz (fa szállító vontató alváznak használják).
A Kamaz fülkés RÁBÁt a keceli múzeumban kellene elhelyezni, mivel csak egy darab van belőle. Erős a gyanúm, hogy valakik megfeledkeznek róla, és szétvágják.
Az ural erre ráadásul nem jó. Túl nagy. Próbálok itt gondolkodni azon, hogy mi van kishazánkban és a környéken a kettő közötti kategóriában, de valahogy semmi sem jut eszembe.
Hát, abból gazdálkodom, ami van.:/ Eből is ki lehetne valamit hozni, ha többet tudnék az alvázról. P.l. még mindig nem tudom, hogy mi a franc az ott a kabin mögött?
Az első H-18-ak egyike már inkurrenciában rohad. A 0 szériás KamAZ fülkés változat '85-ből. Amúgy olyan hírek szállingóznak, hogy leállnak a H szériával és a kisebb teherbírású kategóriában is MAN-ek lesznek behozva. Egész egyszerűen ilyen kis darabszámot nem érdemes itthon gyártani. :-(
István!
Lövésszállító plató: középen két egymásnak háttal fordított üléspad van, így kifelé néznek. Amennyire emlékszem a ponyvatartó ívek inkább borulókeret vastagságúak. Amúgy nem hinném, hogy túl jó alany lenne a Rába a leírtakhoz. Túl alacsony, "kompakt" a felépítése. Egy URAL-t jobban el tudnék ilyesmire képzelni.
De visszatérve az alaptémához: Mire lenne szükség - véleményed szerint - még egy ilyen ,,anti-IED/anti-mine" kísérő járműnek?
Nekem p.l. a reggeli séta alatt eszembe jutott még a csörlő, de azt ,,lefújtam", mivel a jármű motorja így is meg lenne terhelve. HRáadásul a viszonylag magas, ,,aknavédett" felépítmény miatt instabil lenne a jármű vontatáshoz (elsősorban a hegyi szerpantinon). Egyszerűbb vagy a konvojban, vagy egy közeli ,,tranzit-állomáson" egy páncélozott kabinú vontatót tartani.
Ráadásul még eszembe jutott még egy dolog, ami eddig valahogy kirepült a fejemből: a jármű max. magassága. P.l. olyan objektív okok miatt, mint a C-130, Il-76, vagy a Szalang-hágó alagútja.
Mindenképpen kéne egy rohadt alvázvázlat, a motor, tartályok, ülés, váltó és kormánymű pontos elhelyezésével. Onnan lehet variálni.:/
Még egy gondolat a témához! Nem jellemző ránk, hogy ilyenekre pénzt adnának. Vagy vegyük meg saját zsebből? Azt se néznék jő szemmel!
Pedig a gondolat egyáltalán nem hülyeség, mert szintén a Te könyved olvasása után jegyeztem fel, hogy a kicsit "megbarkácsolt civil" járgányokat jól lehetne használni "előfutónak" felderítésre. Kevésbé feltűnőek, mint a sajátjaink.
A légkondi arrafelé nagyon kellemes tud lenni. Ha viszont van lövészállás a kabinban, akkor felesleges, marad a ventillátor. Arra is gondolni kell, hogy a klíma mennyire terheli a motort és hová kötik be a meghajtást. (Lásd BTR-80A Irak!) Látom, hogy a ködben egyet értünk. (Menet közen válaszolgatok!) A színes füstjelzők szerepét is hasonlóan látom. A MON-okat egy kicsit erősnek érzem (egyelőre!) és rögtön felmerül bennem a meghibásodás lehetősége azon a rázós terepen! A kereső fényszórók megint csak jól jöhetnek a beépített lámpákon kívül.
Az elképzelései lassan olyannak tűnnek számomra, amelyek "kis műhelykapacitással" már nem is realizálhatók. Szerintem add el szabadalomként a Rábának! :) Jöhet a magyar MRAP! :))
A ködvetőket nagyon jó ötletnek tartom. Már mondtam, hogy ha nincs akadályozó tényező, akkor a megtámadott konvojnak az a legjobb, ha padlógázzal elhagyja a "killing zone"-t, amit illene füsttel fedezni. A járműveink sarkaira elkelne pár ködvető cső, hogy ne csak kézzel kelljen dobálni a füstöt! :) Ráadásul a TUCSA messzebb is repül és tovább/többet is füstöl, mint a kis ködgyertyák.
A rekvirálást én se gondoltam komolyan. (;)) Azon a környéken inkább Kamaz-ok futnak. A teherautókkal az a baj, hogy a hegyi utakon - még ha az aszfaltozott "körgyűrűről" is van szó - nagyon lassúak. A földutakon meg nem mindenhol férnek el. Sok helyre csak könnyű Mercivel lehet eljutni, mert olyan szűkek az utak és olyanok a domborzati viszonyok (behajló sziklák, stb.) Ezek a utak a menetelőknek egy harcászati rémálmot jelentenek! (Ezért kellenének a helikopterek, amelyek persze megint nem sebezhetetlenek. Főleg, ha a domborzatot és a feladatot nézzük!)
A Rábákhoz megint nem szabad hozzányúlni és rurkálni, hegeszteni, mert oda a garancia! :) Inkább a gyárat kéne rávenni, hogy "páncélozza"! :) Ahogy magunat ismerem, az megint nem lesz "óccsó"!
a két fedélzeti géppuskának biztosítani kell saját pozícióban legalább a 150 fokos vízszintes tüzelési szektor, illetve a +40-45... -25-30 fokos függőleges mozgatást... A lőszer között biztosan normál és páncéltörő ,,keverékkel" töltött hevederknek kell lenniük. Nyomjelző mindössze minden heveder utolsó öt előtti lőszere előtt legyen, hogy lehessen tudni, mikor kell váltani. (A célmegjelölésre elég, ha a járműben utazó egyik megbízott lövésznél vagy pékánál van egy nyomjelzővel töltött teli tár a gépkarabélyhoz...
... a H14 Rábánál, személyszállító platós verzióban van két ,,nyolcszemélyes pad". Valszeg a plató szélénél.Ráadásul úgy, hogy a katonák ,,befelé" néznek (egymással szemben ülnek. Ez nem jó. A páncélfelépítményben 6+2 főre kell, hogy jusson hely, vagy 8+2. Konvoj kíséréshez bőőőven elég, és így nem zaarják a két géppuskakezelőt. A két, egymással ellentétes sarkokban lévő géppuskakezelőnek legyen kifüggeszthető térhálója, amibe beülhetnének. A lehajtható ülés kényelmetlen és fölösleges kilókat jelentenek, ráadásul a páncéltest belső felületén minél kevesebb olyan elem legyen, ami zavarja az emberek mozgását. Ráadásul a kiszerelhető ülés-elemeknek úgy kell elhelyezkedniük, hogy a hat vagy nyolc személy egymásnak háttal ülnek (3×3, vagy 4×4 elrendezésben). Így a páncéltest falához (maguk elé)támasztott hátizsákok is nyújtanak némi plusz védelmet, illetve gyorsabban viszonozhatják a tüzet, vagy hamarabb hagyhatják el a járművet (a páncéltest oldalfala kifelé lecsapható (nyitható). A kiszerelt ülés-elemek után felszabadult helyen simán el tudna férni két hordágy és két feldser, és maradna még hely bőven. Ezenkívül gondolni kéne arra is, hogy a felszabadult helyre azonnal be lehessen rakni egy 60-mm-es aknavetőt (hogy a ,,fedélzetről" is lehessen használni), egy nagykaliberű géppuskának a forgatható állványát fel lehessen állítani, vagy a ,,Mistralok" hordozóállványát. Esetleg más, fontos rakományt lehessen vinni.
Purum-purum-purum pum-pum...
Na, ennyit agyalgattam... Megyek szunditok egyet. Majd folytatjuk.