Hengerfalon csak enyhe dugattyúanyag felkenődés volt. Óvatosan kicsiszoltam és nyoma sem maradt! Olyan mint az új. A vezérlőélek is egészségesek maradtak. Szerencsére!
Az ominózus sérülésről kép. A pirossal karikázott részen zömült fel az anyag mindkét oldalra, szoknya belsején enyhe repedéssel egyetemben. Nálam biztos nem érte semmiféle behatás. Ezentúl jobban megnézem mit adnak a boltba! Lehet, hogy leejtették... :((
Hát, kicsit visszapofázott a vaku a lencsébe a fényes dugattyúról, de amennyire látom, azok bizony elég mély csíkok. :-((( Ilyen sérüléssel nem szabad motort összerakni!
Nem jöttél még rá mi okozhatta?
Arra ugye figyeltél, hogy a szükséges új dugattyú átmérő henger átmérő, mínusz 0,05 mm?
Ha gondolod megnézem itt nálunk a motoros boltban, hogy lehet-e kapni. Ha lehet akkor megveszem és postázom neked, ha így megfelel. Bár nem ígérek semmit, nem tudom van-e nekik. Főtengely anyaájuk is egy db volt már csak tegnapelőtt... :)))
Felhívtam a Mofakert a pontosítás céljából. Az eladó a kezébe vett egyet ebből az ominózus lámpából, ránézett, és azt mondta, ebbe egypólusú izzó való!!!
(én is így láttam négy szemmel)
Aztán megkért, várjak egy kicsit, mindjárt leveszi róla a búrát. Levette, és akkor már azt mondta, hogy a búrán keresztül nézve torzul a kép, így már látszik, hogy kétpólusú bilux égő való bele.
Igen, ebben a lámpában biluxos foglalat van, tehát képes a tompított/reflektor váltásra. Viszont a felfogatása a 210-esé, az oldalán vannak rajta a felfogató csavarok. Az alján nincs semmi konzol, ami egy 207-es lámpán van. A 207-esre így nem (vagy csak barkácsolással) szerelhető fel. Az meg milyen már! Amúgy teljesen műanyag az egész.
Lámpabúrát meg itt is vehetsz, kerül annyiba mint egy clorox. A foncsort meg próbáld alufóliával kibélelni, egy próbát megér.
Ma még 1-2 finomításin is átesett az a ferrodol, de végül is a motor jól működik.
A kilométeróra belsejéből ma fura hangokat hallottam, kattogást , ijeneket. Lekaptam és szétszereltem apróra. Amibe a bowden beleilleszkedik kis orsócska, annak a háza belül kicsit rozsdaporos volt. Gondolom az idő és a használat mellőzés okozta. Nah kipucc és bezsíroz lehelet vékonyan, majd összerak és az is meggyógyult.
Tegnap a kilométeróra csigakerék és a meghajtókerék cseréjekor szemügyre vettem a fék ferrodolokat is, de azok teljes felületükön felfexenek és a vastagságuk is kielégító. A fékhatásuk kevésbé, de ezt tudjuk, hogy mi okozza.
Most már csak a karbimat kell tutira belőni. Nem panaszkodom rá, mert most is jól szuperál, de nekem úgy tűnik kicsit kikönnyezi a ház-fedél összetételnél a benzint. Bár ott nincsen hermetikus tömítés, de mégis. Igaz ez már csak pepecselés lesz, de nem hagyom ki. Egyik úszóm is pirinyót horpadt, kifőzöm azt is ha már így alakul.
Vettem a henger-hengerfej bordák közé zajcsökkentő gumikat is 4-et, meg a benzintálca alá elvezető gumicsövet is mindkét oldalra újakat. Szép lett, dob rajta sokat optikailag.
Sokan nagyot néznek majd, de nekem más műanyagoknál bevált, így leírom. Veszel a közértben - huh, de rég ízleltem ezt a szót - egy üveg akármilyen fehérítő szert (Clorox... stb.) és kilocsolod egy anyudtól kért műanyag tálba majd belerakod a kicsontozott műanyag lámpabúrát és elrakod gyerekek számára nem hozzáférhető helyre egy éjszakára. A lényeg, hogy lepje el teljesen mindenét a szer és NE hígítsd. Ez másnapra a sárgaságot megszünteti majd neked.
Előzőleg a vett anyagból a búrán csinálj tesztet egy kisujjkörömnyi helyen, hogy nem opálosítja-e be a műanyagodat, mert akkor fehér lesz ugyan de ködös, vagyis lósz.r.
A foncsorozásra meg van megoldás, bár nem biztos, hogy a legolcsóbb. Lehet kapni króm hatású festék spray-t. Mondom króm HATÁSÚ-t, ami elég drága is meg az eredménye sem biztos, de ha van rávalód egy próbát megér. Szóval felületkezeled a foncsorozandó helyen a belső részt és lefújod. Majd szükség esetén még egyszer.
Hát az van odaírva, hogy BA20-as izzó kell bele. Kikerestem a BA20 foglalatot, és az úgy néz ki mint a képen. Egyébként meg meg kell kérdezni a boltban, hogy fényváltós-e avagy nem a szóban forgó lámpa. Nem ismerem ezt a lámpát, de most már kíváncsi vagyok, hogy milyen valójában!