gorenygeri:
vettem, eddig még lehetett emilt kapnom, nem tudom, mi a gond. Hacsak nem Te is westelről küldöd !? Akkor is megkapom, csak kiabál a démon.
Most voltam gumiszerelésen, hazajöttem (2 km), jobb hátul nincs fent a dísztárcsa (amikor eljöttem, fent volt). Vissza ezerrel, éppen indultak zárás után, előadom a problémát, mondják, hogy ők jól felrakták. Mondom, az igen valószínűtlen, hogy 2 km alatt leesik. Pedig ők igen.
Ráadásul a gumi abszolút nullkilométeres, és makulátlan fekete a pereme, tehát oda se b¤szhattam sehová (meg azért egy dísztárcsagurítós odab¤szást meg lehet érezni).
Szóval patt. Látszott, hogy lelketlenül dolgoznak, a fiatalabbik f¤sz kb. 3 méterről hajította (b¤ßta) az autó mellé a levett gumikat, zacskót csak kérésre adtak, de akkor is csak használtat, ami lukas is és koszos is volt.
Én meg tehetetlen vagyok, vehetek 8760 Ft-ért gyári dísztárcsát, ha akarok újat, mindezt úgy, hogy én nem hibáztam. Olyan dühítő.
Csak azzal vigasztalom magam, hogy sokkal nagyobb szívások is történnek meg emberekkel, de nekem most már elegem van ezekből, elég elég elég elég!
Nyilván jobb a 100 lovas, de én a 68 assal is elég dinamikusan szoktam előzni, valahogy nem tudok leszokni erről a vezetési stílusról. Persze nyilván nem úgy, ahogy a 100 lovas, de azért megy ez is ha nyomja az ember padlóig 2, 3 ban.
Ferivel (60) azt beszeltuk, hogy mivel ez az elso talalkozo, meg kene nezni hanyan gyulunk ossze, milyen a buli, es csak annak a fuggvenyeben szerveznenk meg a nagyszabasu City Rally-t (ezt a bizonyos tajekozodos versenyt). Tehat ez most nem lesz, de ha jo a moka, akkor a kovetkezo osszerofire megcsinaljuk.
Ha csak varosban akarod hasznalni az autot, eleg lehet a 68 lovas, de ha sokat mesz sztradan (tartos nagy sebesseg) vagy orszaguton (dinamikus elozesek), akkor inkabb a 100 lovas. A kisebb motor a klimat sem igazan szereti.
Ja, es a 100 lovas csak 98-as benyaval 100 lovas, 95-ossel veszit a teljesitmenyebol (bar egy chiptuning csodat tehet).
A legjobb motor -- messze -- a PD TDI, csak az ara is -- messze -- a legmagasabb :-(
Megéri a 16V motort venni. 3000 rpm-ig nem egy bivaly, de afölött már tűrhető :). Megbízható (ha olvasod a listát, kiderül, hogy a régebbi MPI motorokkal szoktak zűrök lenni), ráadásul keveset fogyaszt, én rendre 5,4-5,7-tel járok ki a telekre meg vissza (70 km, város/autópálya/országút), németországi utunk alkalmával 6,9-et evett, de akkor 140-nél lassabban nemigen mentünk, és leért a hasa a kocsinak, úgy meg volt pakolva.
A bézs kárpithoz ne ragaszkodj, az enyémben olyan van :(, nagyon köll rá vigyázni.
Kedves orros kollegák! Találtam pár képet orros Skodákról, amik részt vettek a Brno-i Tuning találkozón és díjat is nyertek a saját kategóriájukban. Úgyhogy spoilerre fel! :-) Íme:
Favorit:
Előre leszögezem: nincs tapasztalatom az 1.48V/16V tapasztalatokkal, csak hangosan gondolkodom, és megpróbálom összegyűjteni azokat a tapasztalatokat, amik itt a topicon elhangzottak.
A kulcskérdés az, hogy mennyit szánsz rá, és fel kell-e áldozni valamit azért, hogy 16V legyen. az árkülönbség elég húzós, 300-400 ezer, és a VW-tapasztalatok alapján a 16 szelepes motorok leginkább fogyasztásban, károsanyag-kibocsátásban és esetleg zajszintben jobbak a konszernen belüli 8V motoroknál, rugalmasságban nem igazán, persze a zajszintje szerintem a Skoda-motornak is jó (ellentétben az 1.6/75-tel). Valószínűleg biztosan jobban megy a 100 lovas, de érzésem szerint messze nem annyival, amennyit a pluszteljesítmény indokol.
Szóval a kérdés nagyon erősen pénztárca (és az extrák fontossága) felől megközelítendő. Én mondjuk biztosan klímásat vennék, akkor a Comfort szinte kiesik a lehetőségek közül, marad a Classic, Elegance és a Cool nevű akciós modell.
Mivel bézs kárpitot szeretnél, csak az Elegance maradt, én megvenném a kisebb motorral, és a megmaradt 300 ezerből vennék bele egy csomó jó cuccot (sajna könnyű még az Elegance-ra is elkölteni ennyit pluszba).
Nekem 16V van - hat en azt hittem, egy kicsit jobban fog majd ugrani/huzni, de lenyegi kulonbseget ezt leginkabb 3000-3500-as fordulat felett lehet erezni. Szoval szepen megy, KITT szerint 6,2-6,3 az atlagfogyasztas (autopalya, fout, varos vegyesen 1/3 aranyban), tehat fogyasztasban egyaltalan nem veszes - vagy csak en kimelem tulzottan.
Bezs - en ugy tudom, csak az Elegance-hoz adjak (Comforthoz, Classichoz nem) - baromira piszkolodik, ahogy en lattam egy kiallitott autoban
Az autó olajának nagyrészét egy Aralos flakonba folyatták le. Mondjuk én ezzel nem vesztettem semmit, de a következő páciens aki Aral olajat kért a kocsijába és az enyémet kapta, lehet kevésbé örül neki.
Komarnoi szeviz detto. Az urge azt mondta volt, hogy "ezzel mossak at" a rendes olajcsere elott... Ezutan is vinni fogom a kis egylityiseket. Bar ha belegondolsz, lehet benne valami. Az uj kocsikat mar 15e km-re alkalmas olajokkal aruljak, te azt ereszted le 2-3e km utan (ahogy en is tettem) Passz...
bocs, hogy ide tévedtem, remélem nem dobtok ki:)
Holnap reggel megyek ujra egy szalonba, megrendelem a FABIA-t. Fantasztikus élmény számomra. Szerintetek ér e annyival többet a 16V-s 1.4-es motor mint amennyivel többe kerül?? Őszinte választ kérek, akinek van összehasonlitási alapja, és nem a szalonos persze válaszára vagyok kiváncsi. Hogy jelentkezik ez különbözö témákban.. mint pl. a fogyasztás stb. Gondolom a menetdinamika miatt megéri. Ja és még egy: szeretnék bézs kárpitot az autohoz. Ez csak nagyobb felszereltséghez van, vagy kisebb motorral és felszer. szinttel is jár?? Ez nektek szolt szalonosok:))
Reggelt!
Tudtátok, hogy a 4 és 5 betüs rendszám 312.000 Ft + 11.000 gyártási költség?? (hogy az új forgalmiról-zöld kártyáról ne is beszéljek). Úgyhogy a közeljövöben nem lesz ZSUGA-1 :(
Zs.
Jut eszembe nohab, nem azért nem jelentkeztél 20-ára, mert épp Poprádon leszel egy nohabbal? ;-)
Nem, nem, az igazság az, hogy egyrészt nem szeretem az ilyen túrákat, másrészt nem a NOHAB-ra van kihegyezve, harmadrészt drága (18 ezer/fő). Majd a sajáttal :-))