Shamal!
Amikor a kedvenc márkám hibáiról írtam, a 70-es és 80-as évekre gondolok. A Quattroporte minden darabja állja a mínőségi összehasonlítást, különösen az újabbak! Ennek ellenére a régi Rollsok, meg Jaguarok se a minőségükről voltak híresek, mégis az autók csúcsát jelentik! A kisszériás kézi gyártás miatt sose lesz olyan megbízható, mint pl egy Audi A8, de francnak kell egy élet nélküli tökéletes gép Volkswagen technikával, álfabetéttel, meg fröccsöntött műszerfallal!
Okidoki-val én is részben egyetértek, elismerem hogy a biturbo Maseratik elég puritánok voltak az addig megszokottakhoz képest, ami biztos hozzájárult a gyár mélypontjához, de szerintem a Citroen féle elsőkerekes Quattroporte II se volt egy sikeres darab, akkor is gazdát cserélt már a gyár párszor ha jól tudom. Sőt talán az első négyajtóst is nagy merészség volt megcsinálni egy vérbeli sportautó gyárnak.
Lényeg ami lényeg szerintem a biturbomotor nagy ötlet volt, nálam a kasztni határozott ék alakja is bejön, nagyon agresszív tőle a megjelenése. Amit capri3 írt a régi biturboról, hogy a belseje olyan mint a régi Alfa vagy Lancia szerintem nem igaz, azt elismerem hogy az anyag választás nem valami fényes sőt (a középkonzolon, szóval a rádiónál az a barna műanyag egyszerűen randa), de maga design vagy hogy írjam a Quattroportéban is hasonló persze sokat csiszoltak a részleteken:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Nem régen volt szerencsém segédkezni egy Quattroporte bontásában, az az autó összevolt rakva rendesen az biztos, maradva a belső kárpitnál a régiben sok a műanyag stifttel felrakott darab ami ugye idővel elkezdhet zörögni, ebben még talán a szőnyeg is le volt csavarozva.
Na sokat írok, meg lehet, hogy hülyeségeket, egy biztos az olasz design-nak, és az olasz motoroknak nincs párja, a többi meg más beszállítóktól jön. Persze azért ez teljesen nem így igaz.
(Magneti Marelli, Bosch, Getrag, Ihi, Brembo, Koni…. Ezekkel találkoztam a quattroportéban.
Egy elektromos kütyün ez volt ezt el is tettem: Alfa Romeo…… Made In Hungary. Ja még a belső ajtókilincs az Volvo.
Joe 155!
Valahol az interneten láttam az Alfádat, egy piros 155 Q4, ha nem tévedek. Légyszi írj valami címet, ahol megtalálhatom megint, mert másnak is meg akarom mutatni! Az új 2003-as Quattroporte nem olyan lesz mint a rajzon, amit valaki az auto motor sportból rakott fel, hanem Pininfarina mester fogja tervezni, ami azt jelenti, hogy a Ferrarikhoz hasonlóan gyönyörű lesz! A szerintem is ronda Burannal meg nem kell foglalkozni.
Most láttam a témát, azonnal végigolvastam és örülök, hogy nálunk is ennyi rajongója van a márkának! Sokan aggódnak a márka iránt, nem tetszik nekik az új stílus. Szerintem erre semmi ok, a Fiatnál jó kezekben van, nem úgy mint a Bentley, Rolls, Lambo, Bugatti, melyeket telidobálnak majd gagyi német alkatrészekkel! Az új irányvonal a 60-as évek sikereire próbál építeni, nem pedig a 80-as évek csődjére. Én is imádom a biturbós Maseratikat, különösen a Ghiblit és a Quattroportet, de sajnos ezek a típusok az olaszok mélypontján készültek, melyek bikásak voltak, de emellett rengeteg hibáját kellett elviselni. Amikor a 70-es évek végén De Tomaso átvette a céget, sokan szentségtörésnek tartották, amikor kijött 81-ben a "nép" Maserati, a Biturbo. Előtte sohasem volt biturbómotor Maseratiban! Tehát az új négyliteres igazi Maserati motor lesz! Sőt! Visszatérnek a túraautóbajnokságba és Amerika miatt a CART-ba is! Ez nagy lépés a Fiat részéről, mivel a háború körül nem is lehetett az utcán Maseratit látni, mert csak versenypályára készültek! Ha használtat akartok venni, szuper gépek vannak nagyon olcsón az autosupermarket.it-n! Lehetőleg 1995 utáni legyen, mivel akkor vette át a Fiat és rengeteg pénzt öltek a kasznik merevségének növelésébe, és a minőség javitására. Ezért nem igaz, hogy azóta gagyi a Maserati, mióta a Fiatnál van! Ebben az autóban soha sem lesz hat Lupo motor, a főnök meg nem a Skodától fog jönni (szegény Bentley)! Forza Italy!
capri-3,
szerintem azert lehetett igy, mert regi tipust lattal. Akkor olyan kapcsolok futottak...
ami a masik esetet illeti, 15 eves autonal mar nem illik ilyen igenyesnek lenni :)))
amikor baratomek riasztot szereltek egy fekete shamalba, akkor alaposan szemugyre vehettem.
vegyes elmenyeket kell megosszak veletek.
a motor gyonyogu, a belsoter vajszinu borozottsege fenomenalis, az igenytelen fiat kapcsolok pedig gyomorforditoak voltak abban az autoban!
nem ezt vartam!
a kollegamnak egy 86-os biturboja van, annal ugyanez, csak fenyuzo bor es pompa nelkul, akar egy oreg lancia, alfa romeo:(
a motorrol ne is beszeljunk, egy evig keszult neki az ujracsapagyazas, es azota sem muzsikal meggyozoen.
persze nagyon gyors, de egy turbo capri, vagy a turbo scirocco utan nem tapadtam az ulesbe.
Lehet, hogy nekem azert nem tetszik a 3200GT, mert az Italdesign keszitette...
En valahogy az Italdesignt olyannak tartom a formatervezok kozott, mint a BigMac menu az etelek kozott.
Es ezek a kontarok csinaljak az uj Lambo-t! :-)
Én tavalyi olaszországi nyaralásom alatt csak 3 lerobbant autóval találkoztam, de az mind német volt, söt mindeegyik Audi, és nem is 30 évesek, mint a képen látható Ghibli!
Classic & Sports Car, angol magazin, a márciusi számban 40 oldalas Maserati melléklet van, márkatörténelemmel, érdekességekkel, tesztekkel. A Kálvin térnél, abban a nagy újságosboltban talán még kapható...