Ez a topik a magyar villamosok képes topikja. Számos villamosos topik van, de itt a magyarországi villamosok képi megjelenítése kap hangsúlyt. Legyen az a villamos régi vagy új, jelenleg is üzemben levő vagy régebbi/nosztalgia (akár lóvasúti kocsi is), nappali vagy éjszaka készült fotón… olyan, amelyik tetszik, azért örökíted meg, vagy éppen különösnek ill. furcsának találtad, azért fényképezted le. Lényeg, hogy korábbi vagy jelenlegi magyarországi villamos legyen rajta :-)
A 492-es a búcsúztatóig a különleges alkalomra való tekintettel jövőhét folyamán ki lesz adva forgalomba vagy az eddigi rendszer érvényesül ettől függetlenül és a Benga csak maximum tartalékban lesz?
Nálunk a ph sínes kitérőkön egyenlőre az alábbi feltételeknek kell megfelelni a sebesség emeléséhez:
erősített kialakítású csúcssínes legyen,
emelt könyöksínes kialakítású legyen.
Ennek egyenlőre a Tűzoltó utcai vágánykapcsolat felel meg, illetve volt róla szó, hogy a rakparti felújítás kapcsán ilyen épül majd be az Erzsébet híd alá is (nem tudom, hogy ebből végül lesz-e valami, vagy maradnak a jelenlegi kitérők). Harmadik eset a három margit hídi váltó, amelyek nem emelt könyöksínesek, de úgy néz ki, hogy a híd végleges felújítása után a két visszafogó váltón mehet majd a 30, a H&K váltón egyenlőre marad a 10/15.
Ilyen sorompó szerintem nálunk is elkelne pár helyen, a fedezőjelző önmagában nem sokat ér.
Váltón 12 km/h? Akkor nem csak nálunk tötyögnek jó állapotú váltókon. Erről jut eszebe mi lett a burkolt váltokon történő sebességemeléssel? Vagy a Ferenc krt-it kivéve mindre ki van mondva, hogy olyan az állapota és felejtős? Pl. a bútorváltó legalább a Móricz irányában miért nem járható 30-cal?
Fogalmazzunk úgy, hogy: Az a hatalmas zivatar valami isteni volt a villamosról nézve. Ha nem a villamoson ültünk volna, lehet, nem lennénk ennyire jó véleménnyel róla. :-)
Még egy kis Zürich, ha már így belejöttem, Hams inspirációjára. Szép zöld, alul bújuk át a pálya alatt a másik vonal az ellenkező irányba. Jobbra két váltójelző látható, amelyiken keret is van a nyíl körül, az jelzi a reteszelt állapotot (a jobboldali váltójelző gondolom, hogy a jobbra látható, a vágányútban nem levő váltóra vonatkozik).
Tud az többet is, bár elég sok kocsi le van korlátozva elektronikusan. A mostani pozíciómban sajnos nem illik huncutkodni, boldog kezdő koromban Ganzzal mentem 78-at egyszer... De ez talán igaz se volt :)
Hasonlót én is fotóztam Zürichben a múlt héten. Igazából nem a tábla volt a lényeg, hanem a teljes csapórudas sorompó, ami a villamospályát biztosította, a táblát csak utólag vettem észre a képen. (Ami egyébként rosszul sikerült, mert nem jó a fény, felnyílt a sorompó, és ebből a szögből kell egy kis fantázia a felismeréséhez, de dokumentum jellegel azért legyen itt a kép :) )
Egyébként nagyon fura a zürichi kocsik vezérlése: kormánykerék jellegű a kontroller, jobbra forgatva vannak a menet, balra a fékfokozatok. A menetfokozatok mindegyikéhez tartozik egy sebességérték (talán 3, 6, 12, 15, 18, 24, 32, 36, 48, 60 beosztással), balra meg a fékfokozatok vannak. A jv. induláskor beállítja az adott szakaszra érvényes sebességet (itt pl. a 60-as, váltókon csúccsal szemben a 12-t, a kanyargósabb részeken a 36-ot, stb, mindenhol tábla jelzi az értéket), és azt a sebességet tartja a kocsi. Féknél fék1-fék2-n játszottak, majd nekem úgy tánt, mintha valami pályába épített jeladó segítségével álltak volna meg azon a ponton a megállóhelyeken, ahol kell. Furcsa volt.
Elvileg ennek a járatnak valahol ott van a 9. kerületben a végállomása. Bár hogy mennyire megy be oda, azt passzolom, mert nem utaztam ezzel a járattal.
Ez a járat pedig az egyel kisebb számú kerületbe közlekedik. :-)