Ha van szikra, az egyes hengeren az AC pumpa membránja is átszakadhatott. Akkor dől be a nafta a hengerbe, és nem bír robbanni. Egyébként triviális okok szoktak lenni (rossz a gyertya, stb), az egyest még a lent említett dúsabb keverék miatt (meg a nagyobb hűtés, mert elől van) gyakrabban szokta beköpni. Csakis gyári Isolatort szeret.
Tom sawyer,
a "Hogyan tovább?" sorozat Wartburgos részében írnak egy efféle hibáról, de most fejből nem tudom, hogy pontosan erről van-e szó. A lényeg az, hogy az egyik henger nem pont ugyanolyan keveréket kap, mint a másik kettő. Erre ad egy tippet, hogy a szívócső csavarjainak furatait kell kibővíteni, és eltolni a szívócsövet a motorblokkon pár mm-rel. De meg kell nézni pontosan, mert ezt most csak így fejből írom.
A légszűrő tuti hogy jó,a gyújtást megnézem,a kidörgőt szintén.Az viszont biztos hogy az 1.-es henger túl dús keveréket kap mert az a gyerty állandóan fekete.Ezt is orvosolni fogom a közeljövőben(szerencsére sikerült szerezni szakirodalmakat is hozzá).Egyébként csak most tanulom az ipart mert kb.egy hónapja lett elcserélve egy számítógép erre az autóra(83-as)de jól le is szopatott a tulaj(meg mi is lámerek voltunk)mert a kaszni a friss festés ellenére szarrá van rohadva,itt ott ki volt gittelve hogy ne lehessen látni.Igy egy komplett kaszni csere is be fog játszani.Annyi szerencsénk van hogy találtunk egy komplett autót 35-ért szinte tökéletes kasznival.Ja és két év műszaki van rajta(lámpák mint a gyertya,kézifék nincs,féltengely gumiharang szétvan stb).
Hagyományos karbival illik elérni a 120-125 km/h-t. Ha ez nem megy, lehet, hogy a kipufogó nagyon kormos, egyik kollégám is most égette ki(lánggal vörösizzásig a rendszer, begyullad, majdpedig kompresszorral fújta bele a levegőt...), ez a kútnál kapható "keverék"-től volt. Utána nagyságrendekkel lett jobb. Ha legalább a félszintetikus olajat nem sajnálod, akkor nem kormozódik, és hagyományos karbival a 1:33-as keveréket is nagyon szereti,mert az 1:50-es már könnyen hígul. De nem kell mindjárt kipufogót égetni, lehet hogy a légszűrőcsere után már jól fog menni. Ha nem, akkor nézd meg a gyújtásidőpontot is.
Köszi a tippet lehet hogy kifogom próbálni.
Amúgy a hagyományos karbival mennyit kéne mennie?
A miénk kb.100-at de akkor már üveghangon forog,szerintem ez így elég sovány.
És ez mi miatt lehet?(előgyújtás,kipufogó elvan rakódva ezek lehetségesek?)
Rá lehet, a következőket kell cserélni :
légszűrőház, levegőcső(vastagabb) és 2részes !, szívászajtompító-rezonátor, szívócső, porlasztó-csepptálca, gázbowden(rövidebbre!)
A paraméterek sokban nem változnak, +2LE, Részterheléses üzemben 0,5-1 l-el kisebb fogyasztás, hidegben előbb betolható a szivató és lehet hozzá skoda-boltokban úszót és gyorsítómembránt kapni. Röviden ennyi.
6. elölhűtős (88-89) Wartburg esetén a pumpa tetején nem légtelenítőcsavar van, hanem fúvóka, amiről cső megyen vissza a túlfolyótartályba. Na, ha ez eltömődik, akkor pumpa fellevegősödhet, keringés leáll, autó felforr. Fél év után derült most rá fény (meleg időben nem/ritkán jelentkezett, hidegben a leálláskor a hűtővíz összehúzódása miatt újra előjött).
különösen stabil hibaforrás lehet akkor, ha hengerfejcserekor nem volt új hengerfej (90-es években csak régi volt felújítva kapható), és egy régi típusút raktak fel, amin itt kis menet van (légtelenítőnek) amire buherált fúvóka került, 2-es furattal.
Nem azt írtam, hogy megéri, hanem azt, ha van is eladó, akkor se földi árakon. Egyébként a sportrugókat is megnéztem, az 1000 DM múltheti adat, azóta 1100 DM, csak még adnak hozzá első nyomtávszélesítő pogácsákat is. Egyébként vannak "őrült" Wartburg -rajongók, akiknek többet ér az autójuk, mint egy akármilyen Suzuki, vagy Ford. Németországban láttam már K-Jetronic vezérlésű, hengerenkénti befecskendezésű modellt is, ami pedig a hagyományos háromhengeres kétütemű munkamóddal volt megvalósítva, és nagyon jól ment.
2.) Ha csak 1-1,5 menetet vágsz a rugóból, akkor talán még jó a rendes lengéscsillapító is. Egyébként lehet rendelni hozzá komplett Sportrugó szettet KONI gátlókkal együtt 1000 DM. :
1.) Még mindig nem találtam érdemleges infót az 5 sebességes váltó beszereléséről. Ha valaki csinált már ilyet, kérem írja le. Mennyiből jön ki? Hogyan kell beszerelni? Mennyire lesz jobb?
2.) Ha le szeretném ülteti a kocsi orrát egy picit, tényleg csak pár centit, akkor elég csak kisebb rugó, vagy esetleg már sport lengéscsillapító is kell hozzá?
Na megmértem neked. A légszűrőház 23.5 cm magas, illetve 24.5 cm, ha belevesszük a kis bevezető csonkot a tetején. A szívászajtompító meg egy 20 cm átmérőjű, 9.5 cm magas kerek doboz, közvetlenül a porlasztó tetejére van rácsavarozva.
Nem tudom, hogy mit értesz tűzfal alatt, de gondolom, hogy a motorház és az utastér közötti lemezt. A légszűrőház nem azon van. Rajta van viszont a radiátor meg az ablakmosó tartály, és közvetlenül előttük van a légszűrőház, és a jobb oldali sárvédőre van rögzítve.
Hozzászólok, bár érdemes lenne egy új topic-ban folytatni, mondjuk Mivel etessük a skodát? vagy hasonló. Ha Wartburg karbit raksz fel, semmi dolgod nincs, csk venni két lemezt, kivágni belőle két kört, közétenni egy alkalmas, úgy is mondhatnám hogy Zastava légszűrőt, ezt az egészet rátenni a karbi tetejébe, és kész. Az úszóház szellőztető csonkot Skodánál nem érdemes bekötni a szívótorokba, mert nagyobb a vákum, mint a wartburgnál, ezért eshet a teljesítmény. Mindazonáltal meg lehet próbálni a légszűrő feletti lemezre egy lyukat fúrni, és abba bekötni, de a lyuk ne legyen közvetlenül egyik légtorok centrális közepe fölött !
Köszi a választ! Azt még nem tudnád elárulni, hogy milyen magas a légszűrőház? Igazából még sosem néztem meg tüzetesen egy Warbi-motorteret. Valaki még azt is mondta, hogy a légszűrődoboz tulajdonképpen a tűzfalon van. Most mi az igazság?
Az a csövecske a légszűrőházban végződik. Van a tetején egy kis bevezető csonk, arra kell ráhúzni. A szívászajtompító meg nem létkérdés, az egy teljesen különálló doboz a légszűrőház és a porlasztó között. Nincs benne semmi különleges, belül tök üres, csak a rögzítőcsavarok mennek rajta keresztül.
Skodám van , és persze felraktam rá a Warbi-karbit, mert ugye mechanikus kettes torok, meg minden. Csak azt nem tudom, hogy mi az a vastag kimenő cső a karbi fedélen, ami az úszóházból jön. Gondolom az a nyomáskiegyenlítő kivezetés, de vajjon hova megy??? És a Warbi légszűrőház hogy néz ki? Hallottam valami szívászaj csökkentőről, enélkül föl se lehet rakni a légszűrőházat? És, ha igen, milyen magas?
Kérlek világosítsatok fel!
Előre is köszi!
Sziasztok! Bocs, hogy "egyéni szoc. problem"-mel hozakodom elő, de el szeretném mesélni a következőket: Apunak van egy kb 15 éves (pontosan nem tudom) Waresza, és nemrég járt le a műszakija. Gondolta, "kipofoztatja" az autót, mivel sem jobbra, sem fiatalabb autóra nincs pénze, még mindig ez tűnt a legolcsóbb megoldásnak. Hátul nagyon el volt rohadva, ill. jónéhány javítás is kellett ahhoz, hogy műszakira mehessen. Több szervizben járt, aztán kikötött az egyiknél, ahol 90-100 e Ft-os árajánlatot adtak az összes javításra+műszaki+zöldkártya (tételes hiba felmérés alapján). Ez tűnt a legjobbnak, hát beadta az autót. Nem részletezem túlságosan, de képzeljétek el, 2,5 hónapig ott figyelt az autó, apu hetente érdeklődött, és mindig az "1 hét múlva kész lesz" dumával rázták le. Végeredmény: Kész lett a kocsi, kezébe nyomtak 1 szlát 175 e Ft-ról... 1x sem mondták, hogy uram, drágább lesz 75e ft-tal... Legvégül pedig kiderült, hogy a javítások 1/4-ét el sem végezték, de persze kifizettették... Az, hogy ezt hogyan rendezzük el a szervizzel, tudom, hogy a mi bajunk... mindenesetre nagyon tanulságos az eset. Még annyit, hogy apu nyugdíjas, a számla összegét mi, gyerekei álltuk, és mélységesen fel vagyunk háborodva, hogy ilyen dolog megtörténhet. A Szerviz Dorogon van, a MOL kút közelében.
Álljon itt mindenkinek okulásul: nemrég ellopták az egyik éjjel 13 éves okkersárga 2ütemű Wareszomat! A rohadt barom ráadásul bezúzta a hátsó kis "fül" ablakot azon az ajtón, ami egyébként nyitva volt:-), mert éppen rossz volt a zár.
A legjobb az egészben, hogy az autónak éppen semmi baja nem volt, ment mint a szél. Pedig volt olyan idő, hogy 10 métert se tudott volna menni vele az ártányfajzat.
Hát most mondjátok meg!
Ja, a rendszám a BVJ-185, ha valaki esetleg látja valahol dobjon egy mailt.
Köszi,
Steamy
Zajcsökkentés : Sok szőnyeg, a tűzfal bevonása zajelnyelő réteggel, a motorházfedél kibélelése szivacsszerű anyaggal(4üteműeken már gyárilag van) és az első kipufogódob újra cserélése ha zörög a külseje.
Váltózúgás 4-ben: D3308-as csapágy 6206-os csapágy vagy QJ csapágy. Váltócsere vagy -javítás.
Sziasztok!
Hogy lehet a Wartburg motorzaját a lehető legkissebre csökkenteni,hogy kívülről és belülről is halk legyen?
Más.
Mi lehet a gond?
A negyedik sebességben,de csak abban,a buszokhoz hasonlító zúgás,morajlás van.Talán a szabadonfutó lehet?Vagy valami más?
Segítsetek!
Köszi!
2 ütemű Wartburgot lehet gázosítani,(már láttam is és zöldkártyát is csináltam rá).Egy külön olajtartály kell hozzá,és egy olajszivattyú,ami csepegtetéses módszerrel juttatja be az olajat a motorba.
Szevasztok!