Én bruttó 8ezres árat találtam az olaszra - igaz, hogy az ár másik forgalmazótól való, de olyan nagy eltérés nem lehet. A Würthöt hol lehet kapni Bp-n? Arról még árat sem találtam sehol.. Ha sokkal drágább akkor maradnék az olasznál, de ha csak kicsit, akkor lehet, hogy a Würth mellett döntenék.
Ha jól értelmeztem a leírásokat, akkor ezeknek a szereknek az a legnagyobb előnyük a gagyibb rozsdaoldó/passziváló szerekkel szemben a minőségen kívül, hogy ezeket nem kell piszkálni a kenés/fújás után, hanem közvetlenül festhetők is az alapozóval.
Olvastam a Würthről is rossz véleményt a neten (kettőt is), de mindkét ember azért volt kiakadva, mert egy-másfél év után a bekent felület elkezdett újra rozsdásodni. Természetesen nem vonták be semmivel, szóval erről ennyit :-)
A felében biztos vagy? Ha jól emlékszem 8 körül vettem a nyáron 1 litert az impát már vagy 3 éve,de ha a kis flakon emlékeimben élő árát felszorzom nem olyan nagy a külömbség.
Pár kg só az autó alá egy tálcán sokat segít a páratartalom állapotán!:)
A mindenféle rozsdaátalakító felejtős,ha már használsz csak a whürt,kicsit drága de kiadós és az egyetlen ami ér is valamit! Ja és nem kell vacakolni a felülettel ha már megszáradt.....
Szerencsére nem garázsban áll az autó, hanem egy éppen használaton kívüli csarnokban - ami viszont nem fűtött.
Mutatott a fényező múltkor egy épp bent álló régi -talán- Jaguár cabrio kasznit,amin csiszoltak egyet és az alapozó alatt tiszta rozsda volt. Mondta, hogy visszaküldi a megrendelőnek, mert így semmi értelme lefújni - jobb még most újrakezdeni, amíg nincs összerakva. Emiatt parázok ennyire, mert a saját szememmel láttam :-) Persze nem ismerem annak az autónak az előző körülményeit..
A fényződnek van igazsága, de azért nem eszik olyan forrón.
A szemcseszórás megnöveli a felületet, így az érzékenyebb a korrózióra. De hacsak nem ótvar nagy a páratartalom, azért úgy is kibír nem kevés időt barnulás nékül.
A hőpisztolyos/csiszolós módi után/közben meg pláne nem kell kapkodni. Szépen nekiállsz, végigcsinálod, szemcseszóratod ajol még kell, és aztán lefújod. Persze sok függ attól is hogy hol áll a kocsi, hogy tárolod. Mekkora a páratartalom a garázsodban, milyen minőségű volt agyári lemez stb.
Köszi - én is ezen gondolkodtam, hogy vajon a hirtelen hőhatás nem-e torzít esetleg.
Viszont felmerült még egy dolog: Ha egy lemezt levakarok az egyik felén, akkor addig nem tudom lefújni a 2komponensű epoxi alapozómmal, amíg a másik oldalát le nem vakarom, mert így újramelegszik és sérülhet az alapozó. A festőműhely tulaja - ahova viszem majd fújatni - azt mondta, hogy a festék leszedése/homoszórás stb után pár órán belül kell lekezelni, mert különben könnyen megindulhat az új rozsda a festék alól egyszer.
Vajon az jó, ha ideiglenesen bekenem rozsdaátalakítóval és amikor végeztem, akkor egyben fújom le az elemet??
Persze itt is újabb probléma merül fel - nem tudom, hogy a régi autóknál hogyan van a karosszéria külső lemeze rögzítve, de talán célszerű lenne kivenni és úgy lefújni/letisztítani, mert a karosszéria váza mögött nyúlkálva nem elég alapos a mutatvány szerintem.
Hagyad hülni a nagy felületeket,többször ess neki,hogy ne melegedjen nagyon át. még egy ajtót is inkább több oldalról kezdj el és egyszer itt majd ott alkalmazd! Nem röhög ki senki ott senkit hisz mindenki tanulja valahol,sőt laikustól is sokat lehet,sőt jó pap holtig tanul....
Köszi. Felnyitom. Ha nagyon csak felületi akkor alapos drótkorongozás ,kapirgálás,stb után jó cucc a whürt rozsdaátalakitója de ha már beette a fene akkor szanálás. A fémtiszta és homokolt felületet is átkenem ezzel a whürtel utána alapozom. Minden festve van hegeszthető alapozóval, beépítés elött,fémtiszta felületet sose hegesztek. Ha kész az autó akkor minden üreget kifújok jó híg alapozóval és forgatom az autót a tengelye körül mig nem folyik orrán-száján. Fényezés után üregvédelem.
A képtáramról meg eltüntek a képek:( És a z egyik emailjük visszadobja a másik meg nem válaszol:((( Most rakhatom fel azt a pár ezer fotót máshova azthiszem:(
Saját tapasztalat, hogy az Autórestaurálós és a Veterán autós topicokban is van néhány nagy tudású szakember, aki meg is osztja a tapasztalatait az amatőrökkel. Ha hülyeséget kérdezel, akkor persze előbb kiröhögnek, de elmagyarázzák, hogy mit és hogy kell csinálni:)
Közben leteszteltem a különböző festékeltávolító módszereket és úgy tűnik, hogy a hőlégfúvás jön be legjobban. Szinte úgy viszi a láthatóan 4 réteg festéket egy huzamban, mint kés a vajat. A kromofággal annyi volt a gond, hogy legalább 2x kell ecsetelni, mert nem viszi át egyszerre.
Na erről a topicról még nem is hallottam :-) Amikor rákerestem a fórumkeresővel, akkor csak a "veterán autók,motorok"-at dobta ki, de ott nem láttam valami túl nagy pörgést. Ezentúl szem előtt tartom ezt is - köszi! Igazándiból lenne még pár kérdésem restaurálás témában, de lehet, hogy kiröhögnek, mert még csak egy lelkes amatőr vagyok ...
Úgy gondoltam amúgy, hogy ma beugrok a city-be és veszek pár dolgot, hogy kipróbálhassam a legmegfelelőbb eljárást a leszedésre este. Kíváncsi leszek, hogy melyik jön be..
Kösz:) Akkor jól van,Te is másképp ütötted be a fejed!:)))) Ide nézz be: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9107028, mi is másként ütöttük be...:DDD
Na én is valami ilyesmit szeretnék elérni, de nekem ennyire nem sürgős. Akár több hónapig is tarthat, mert amolyan hobbiként foglalatoskodom egy '81-es Autobianchi A112 restaurálásával - a feleségem használná majd egyszer városban ha elkészül. Szeretném a legalaposabban restaurálni - a lehetőségekhez képest - de ez amolyan próbaautó is lesz számomra, mert ilyen szinten még nem nyúltam bele soha ebbe a témába, hogy egy autót teljesen atomjaira szedjek.
Nem a homok a gond,lisztel is lehet szórni:) A készülékben keresendő a hiba. A kromofág még akkor volt jó cucc mig ártalmas volt a környezetre.Ma már hírbe se lehet hozni a régivel,csak az üveg egyezik. Négertárcsa se rossz de azt is eszi az autó. Milyen autóról van szó tulajdonképpen? Az ilyesmihez a sokféle anyagon és szerszámon kívül jóadag kitartás is elkél!:) Ezt így lepucolnom az első kapavágástól az alvázvédőzés befejezéséig 10napomba került:)))
Köszi mindenkinek - akkor most megvilágosodtam :-)
-Hőlégfúvóm van is kéznél, mert használtam már régebben is festékeltávolításra, de idáig csak fa cuccokon.
-Szerintem a homokom elég finom és inkább a hatástalanság jellemző rá, mint, hogy túl agressziv lenne. A nyomáson mag amúgy is lehet hangolni :-).
-Mi van ha nem kromofágot használok, hanem más profibb festékmaró szert? Ha jól látom, akkor elég széles a választék a piacon - bár kérdés, hogy mennyire rentábilis alkalmazni a drágább szereket.
Ahogy kutakodtam az előbb a neten találkoztam ilyennel, hogy négertárcsa/négerkorong. Azt írják rá, hogy festék és rozsdaeltávolításra használatos és fényező műhely is említette, mint használt eszköz. Ezt nem érdemes esetleg bevetni? - A sima csiszoló koronggal az a bajom, hogy szerintem túl hamar telítődik a festékpoirral, azaz nem éri meg anyagilag használni. Legalább is nekem ilyesmi tapasztalatom volt vele korábban.
- elektromos hőlégfúvó (kis teljesítményű tapasztalatom szerint nem ártalmas) + spakli
- Flex tépőzáras csiszolókorong (finom szemcsével (100+) és nagyon óvatosan. Annyira nyomni rá csak, amig nem dob szikrát.
- kromofág is mehet, de csak a nagy felületekre. 20 fok alatt nagyon gyér a hatásfoka. Ha rongyot itatsz át vele és azt rakod a lemezre, akkor takarékosabb. A végén közömbösíteni kell. A falcokba lehetőleg ne menjen, mert később az új alapozó alól is "kijöhet".
- homok csak oda, ahova mással nem férsz, lehetőleg profi helyen, frofi kéz fogja a pisztolyt, mert Sanyikának igaza van: meg lehet ölni az autót vele.
Vigyázz a homokolással ,mert sírni fogsz mikor ki kell dobni az autót!!!! A homokolás olyan mintha milliónyi kalapácsütést vernél rá! Szuper kromofág,és kapar-kapar -kapar! Hőlégfújóval is csak ovatosan! Majd ha ez megvan mehet a homok de csak szakavatott hozzáértő kézzel és finom homokkal!
Lehet, hogy nagyon lúzer kérdésem lesz :-), de megint elakadtam egy kicsit. Az autóm teljesen szétszedve áll és naívan azt gondoltam, hogy leszórom homokkal, majd alapozom az időközben megszerzett alapozóval. Igen ám, de ma el kezdtem próbaszórás végezni és - bár illúzióim nem voltak korábban sem - iszonyúnál is lassabban megy, mert a gyári festék rétegen még két utólagosan átfújt réteg is van, így nagyon küzd vele a homok.
Tudnátok valami módszert ajánlani amivel legalább a festék nagyját el tudom távolítani és csak a maradék hárul a homokra? Autófényezők vajon mit használnak? Festékmaró? Csiszolás? Hőlégfúvó?