Nem!!! A szabadonfutónak sincs semmi köze a jelenséghez!
Még eccer mondom: ha a moci jól beállított alapjárat mellett nem marad nyugton, az azért van, mert a 3 db. kuplung pofa renedellenes kapcsolatba kerül az indító dobbal, ezért alacsony fordulaton is megindul a hajtás az indító dobról a vezérlő dobra!!! Ennek okát kell kideríteni! Ha a visszahúzó rugók jók, akkor lehet, hogy szorul valamelyik kuplung pofa!!!
Kösz a hsz-t! A rugókkal biztos nem lehet baj, mert nem is olyan rég cseréltem őket (3 szegmensrugó). Esetleg nem a szabadonfutó miatt lehet a baj, mert mint korábban írtam, nehezen kapcsol 1-esbe, mindig tekernem kell valamennyit, hogy elkapja, kivéve ha üzem meleg a motor. Nem lehet, hogy megállásnál meg nem tud olyan könnyen visszakapcsolni?
Hát akkor kissé rosszul emlékeztem vissza. :( Elnézést kérek, úgy látszik figyelmetlen voltam. Persze az sem sokkal jobb, ha indítási nehézségeket okoz a hosszabb áttétel.
Nem így mondtam, de majdnem. A váltás megtörténik, nem olyan határozottan mint rég, de a működése teljesen biztos. Nincs néha váltok néha nem. Ha jó lenne a váltópofám és bordásdobom akkor pedig szerintem tökéletes lenne a dolog.
Az indításnál vannak gondjaim. A módosított áttétel nem csak azt eredményezi hogy alacsonyabb fordulat tartozik ugyanazon sebességhez (vagy ugyanazon fordulathoz nagyobb sebesség) hanem a beindítási procedúra alatt a motort sokkal kevésbé tudjuk megpörgetni ugyanazzal a mozdulattal. Következésképpen ha bármi hiba van a hajtásláncban beindíthatatlanná válik. Nekem néha 100 m-en kell játszadoznom hogy végre a váltóm hajlandó legyen kitapadni és az indítópofák is tegyék a dolgukat... Aztán nincs gond ha már bepöccent, de addig!
miko? barátunk elégedett lesz a 39-es lánckerékkel, hacsaknem dragster-párti. A végsebességesdi azonban hosszú távon nem biztos hogy jó. Nekem csúcsra járatva nagyjából 10 km után túlmelegszik a motor és jön az imádkozás, gázfröccs, kisebb terhelés, újra-újra-újra és mindezt menet közben hogy legyen hűtés is... Nekem nem éri meg. Úgyhogy 55 km/h utazósebességgel megelégedtem, Szolnokon néha még sok is. Az 55 nem hivatalos. De ezzel a sebességgel már a világ végére is elmenne a kicsike.
Ha megfelelően beállított alapjárat mellett nem áll meg stabilan egy helyben a gép az azért lehet, mert vagy szorul valamelyik kuplung pofád, (nem tér vissza alap helyzetbe) vagy elgyengült, esetleg eltört valamelyik pofa visszahúzó rugója.
A vezérlő pofáknak ehhez a hibajelenséghez semmi köze!!!
Ilyen frankón összehozott motorral és üzemanyag ellátó rendszerrel illene nekije működnije!!!
A leírásodból következtetve én is első blikkre mindenképpen a különböző fúvókákkal történő pabirtyázást javasolom, persze, ha egyáltalán a mértehez hozzá tudsz jutni!
Ha nem, akkor kérdeznék még valamit, de ha kivitelezhetetlen, kéretik nem kiröhögni!!! Abban a karbiban a fúvóka menetét nem lehet nagyobbra fúrni?
Nem tudom mennyit szeretnél menni vele, ha az 57-et keveselled, de Marci barátunk már többször írta, hogy a kisebb hátsó lánckerékkel neki sem valami tökéletes a sebességváltás.
A Te motorod kerékpár átváltójában nincs golyó, a hibát nem ott kell keresni!
Nézd meg kézzel a kuplung dobot megforgatva, hogy van-e rendes kompresszió!
Ha ez rendben, akkor az indító mechanizmusban kell tovább keresni a hibát. Vagy a vezérlő pofák, vagy az indító pofák nem hajtanak valamiért. No ennek okát kell kideríteni! Ehhez vedd le a kuplung dobot is, meg vedd ki a vezérlő pofákat is. Ha így megtalálod a hibát akkor oké, ha nem, tegyél fel jól látható fotókat, hogy mi is meg tudjuk nézni!
Ha ezek a golyók el vannak deformálódva, akkor lehetséges olyan mellékhatás, hogy enyhén hat csak a pedál a motorra? Azaz nagyon minimális ellenállás néhol van, de összességében nem elég, hogy berúgható legyen a motor?
ha az első lánckerék tengelyt nem hajtja meg akkor lehet,hogy a kerékpár átváltó csapod ment tönkre. kb két hete ugyan ez volt velem elkezdett felbőgni a motor és nem volt hajtás.Az egészben az a durva hogy az átváltó csap kb 3 hónapja volt akkor benne mivel volt egy új itthon ezért beleraktam,most visszaraktam sztem a még gyári átváltó csapot és teljesen jó .Megint bebizonyosodott micsoda silány anyagból vannak ezek az utángyártott vackok.Még annyit hozzátennék,hogy a golyók formálya szinte beépűlt az átváltó csapba.
más: apának kellet csinálnia arany+fehér arany teniszütöket..a keretet megcsinálta és a huzaloknak 0.225 ös fúróval furkálta ki a furatokat..én szabad szemmel alig láttam:) azse volt nagy...
Világosítsatok fel egy dologban, mert nem igazán látom tisztán: ha sebességbe van a motorom és megállok vele, akkor állás közben nem koptatja valahol valamelyik vezérlőpofán a ferodolt? Mert végülis akkor érzem, hogy egy hangyányit mehetnéke van a gépnek, szóval mintha kitapadna. De nem tudom, nem vagyok ebben olyan tájékozott. Csak én egy kicsit ezen aggódok. Segítségeteket előre is kösz!
Bingeztem ma,az eredmény: totális kudarc. :-( Egyszerűen nem működik, olyan mintha a légelzáró csappantyú zárva lenne,mert iszonyúan füstöl, és alig veszi a fordulatot vele a motor, a gyertyát pikk-pakk beköpte. Tehát nagyon dús a keverék. Viszont benzinszintet nem lehet állítani, keverékállító csavar nincs, szóval be kell fúvókázni. Nem tudni most mekkora fúvóka van benne (ebben is csak egy van,mint a dellortoban),mert szét van gyalulva és nem lehet leolvasni a méretét.
Jó,mondom,ha cserben hagyott a nyugati technika,akkor jöjjön az orosz! :-) K60 fel, aztán irány az utca. Veszettül húz a 14-es szívótorokkal, de kb. 57 km/h-nál megáll. Mondjuk ezen nem csodálkozom,mert amikor átalakítottam a hengert,akkor azt nyomatékra próbáltam hangolni,és nem szétpörgetni a motort. Ezért most felteszek hátra egy 39 fogú lánckereket, és kipróbálom,hogy ki bírja-e forgatni a motor ezt az áttételt. Na,meg hogy váltja-e rendesen a kettest. Ha nem leszek megelégedve,akkor vissza az 51 fogú kerék, és belenyúlok a hengerbe kipufogó oldalról, és kicsit emelek a hasznos (nyomatékos) fordulatszámon.
Persze hogy tudnék, de tudnom kéne hogy honnan is jösz. Tószeg felől? 13-assal a vasútállomásra majd 6-ossal a Praktikerhez. Ha megáll ott... Ezt majd kiderítem holnap.
Tudnál nekem abba segíteni hogy ha a vegyinél szállok le, akkor onnan merre kell tovább haladnom hogy eljussak odáig? Vagy hol célszerű nekem leszálnom?
Már elég rég írtam Nektek... eddig bírta új hiba produkálása nélkül a jószág.
Most viszont nagyon megszopatott, mert egyszerűen nem tudom beindítani. A kerék simán elforog, a pedál lazán tekerhető (néhol azért kicsit joban ellenáll), hiányzik a megszokott ellenállás... majdnem mintha bicómódban lenne. Ez ma délután történt, délelőtt még simán hazajöttem vele a barátnőmtől.
Lehet az oka, hogy ma cseréltem (azaz töltöttem után a váltóolajat), mert porzott a gépház? 80W90-eset tettem bele. Először arra gyanakodtam, hogy beolajozódtak az indítópofák, de semmi bajuk, ellenőriztem.
Totál tanácstalan vagyok, és persze tettre kész, hogy felgyújtsam ezt a romhalmazt.
Kérlek segítsetek.
Még annyi, hogy eddig az új indítópofákkal nem lehetett leállítva tolni motor módban, mert a hátsó kerék ilyenkor satuzott előre-toláskor. Ettől még berúgni be lehetett simán, és mikor ment a motor, lehetett tolni. Most már nem is blokkol tologatva sem. Ez jelent valamit?