Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dez1 Creative Commons License 2001.06.20 0 0 294
Ez a Golf váltó dolog engem is érdekel. Egy szerelővel beszéltem, aki már rakott Wartburgba ilyet. Eléggé nagy meló, legalábbis szerinte. Nyilván egyszerűbb motor+váltót belerakni, mint csak váltót, márpedig én a motorral meg vagyok elégedve, csak az a váltó lenne kicsit jobb!

Szabad időmben megpróbálok utána járni kicsit alaposabban. Valószínűleg amúgy a motor rész ugyanaz, a váltó viszont kérdéses. A porlasztó pedig biztosan nem az, bár a befecskendezés előtti daraboknál kb. ugyanazokat a szolgáltatásokat tudhatja (előfűtés-alapjárat lekapcsolás-meleg levegő előszívás, stb, stb.)

Még a mostani Polo Classic alapmotorja is ez a motor állítólag, csak könnyűfém hengerfej+befecskendezés= kb. 75 lóerő.

Ez kb. a skoda motor karrierjéhez hasonlítható, ami 1000 MB től a Fabiáig jópár modellt kiszolgált.

Cooper353 Creative Commons License 2001.06.20 0 0 293
Nemrég még hogy fájt a fogad arra az autóra! 250 kicsit húzós érte. Bár ha pöpec... Az már elölhüttôs?

Tényleg nincs valakinek pontos kronológiája, hogy mikor voltak a váltások a 353-on kilincs, majd lökhárittó feketités, mikortól lett elölhütôs?

Korábban már kérdeztem (nem tudja senki) hogy mi a különbség a Golf és a Wartburg 1.3 moci (és a váltó) között?

Cooper

Előzmény: gligeti (291)
dez1 Creative Commons License 2001.06.19 0 0 292
Sikerült megoldani a problémát, a biztosítéktáblán van több olyan hely is, ahol 3 érintkező van igen közel egymáshoz (kettő egymással szemben, egy szorosan alattuk) itt volt egy áthúzás a kosz miatt gondolom, ami zárlatot okozott, ez vágta ki az új égőt is. A ködlámpa is emiatt nem égett. Most letisztítottam azt az egy csatlakozót, de szabad időmben nekiállok, és az összes csatlakozót fémtisztára tisztítom. Most ugyanis a bal helyzetjelző nem ég, valószínű egy másik hasonló zárlat ügy miatt.

Továbbra is keresek Warthoz értő karosszériást, mert mindkét első sárvédő perem csúnyán rohadt.
Nem akarom az egészet lecseréltetni, csak egy javítóívet akarok felhegesztetni.

gligeti Creative Commons License 2001.06.18 0 0 291

Cooper, nem, csak Opel, teljesen praktikus szempontok (baba pl.) miatt, és így már 4 autó lenne, ami mégiscsak túlzás. Málhás Tourist meg építkezéshez lett véve, igaz, egyszer szállított csak csempét, mert jó volt a vállalkozó... Azóta viszont folyton azzal jártam munkába (tudod, nem kell a busz sávból bepofátlankodókat beengedni, lehet bárhol parkolni, nem lopják el, stb.) -- valamint elévülhetetlen érdemeket szerzett zenekari cuccolásban, kuvasz-, bútor- és facsemeteszállításban, valamint hóviharban közlekedésben.
Viszont most érdemei elismerése mellett nyugdíjazzuk....

Tudok ezen kívül még egy süti Touristot: a szomszéd bácsi eladja asszem 86-os, Tourist, hátulhűtős, de vagy 30,000 km van csak benne, garázsban állt. Igaz, 250e-t kér érte, irányár. Frissen vizsgázott. Mint zsír új!!!

- g

Előzmény: Cooper353 (290)
Cooper353 Creative Commons License 2001.06.16 0 0 290
Dez1!

Jutottál valamire? Én most vettem egy másik müszert... :)

Gligeti!

Autó tultengés?! Csak nem vettél valami süti wartburgot, hogy a jó kis málhás Turistot eladod?

Cooper

dez1 Creative Commons License 2001.06.08 0 0 289
Az egészben az az érdekes, hogy az első ködlámpák sem égnek. Lehetséges, hogy valahol valami elvágott több vezetéket is. Megpróbálom megkeresni ezzel a lámpás módszerrel.

Nohab: Bocsi, próbálok telszámot keresni. Ha mész, hivatkozz rám (világoskék Wart 1.3), hogy legközelebb kapjak kedvezményt (októberben viszem a gépet vizsgáztatni, lesz egy-két dolog)

Véleményeteket ill segítségeteket kérem egy esetleges 5 sebességes váltó beépítéséről(hez)(Golf I? v. II. vagy esetleg POLO? A baráti kör elnöke lebeszélt róla. Pedig szerintem nem rossz ötlet, az 1.3-as gép igen jól tudna menni autópályán is egy normális váltóval szerintem.

nohab Creative Commons License 2001.06.07 0 0 288
dez1!

Köszi a tippet, a telefonszámot és/vagy a pontos címet és nevet meg tudnád adni?

Előzmény: dez1 (265)
rooby Creative Commons License 2001.06.07 0 0 287
Ezt olvassatok el!

Kommentalni sajn nem kell. Onmagukert beszelnek a bitek:( Mindenesetre ezen azert mosolyogtam kicsit: "Nyugat-Európában még a fűnyírókat is katalizátorral szerelik fel"
Bar vhol inkabb siralmas ez a megallapitas. Felelmetes, h ilyen emberek tolthetnek be felelos poziciokat. De hat ugye ez a mai helyzet.

byTe

Cooper353 Creative Commons License 2001.06.07 0 0 286
Queee

Nem hiszem, hogy attól megjavulna a hiba :)
Hüjjeséget én is tudok irni! inkább segithetnél...

Dez1

Az ilyen kontakthibás dolgok nem gyengék. Az biztos, hogy a hibaforrás az autóban van. Most hogy tudod hol kell keresni ( :-) ) a következőket javaslom. Nézd + a lámpa foglalatot nem koszos-e, nézd végig a vezetéket nem dörzsölődött e ki, nézd + van e még valami azon az áramkörön (nem ismerem a 4ütemüt igazán) ha van akkor azt is szépen kanóconként át kell nézned... Szal nem gyenge. Ja lehet, hogy hülye kérdés de sose lehet tudni. Megfelelő izzó van bent (próbálj ki 1 másikat)? Ha már mindent +néztél lés nem találsz semmit akkor próbáld + kicsit erőssebb biztivel ha azt is kinyomja akkor tuti, hogy zárlat van valahol.
Egyébkén én is nemrég estem át a biztositékház és a saruk nagygenerálján (csiszi+kontakt spray) de az a nyamvadt hőfokmérő még mindig szórakozik (de csak akkor ha lámpát kapcsolok), úgyhogy nekem is át kell rágnom magam a vezetékkötegen.

További jó Wartburgolást mindenkinek!

Cooper

Előzmény: Queee (283)
gligeti Creative Commons License 2001.06.05 0 0 285

Csinálsz egy kontroll-lámpát, egy foglalat, két kb 1.5 méternyi drót, két krokodilcsipesz. Jól tekerd be szig-szalaggal, nehogy rövidrezárjál valamit.

Az egyik krokodilcsipesszel valahol testelsz (valami nem fényezett fémrésznél), a másikkal a biztosítéktáblánál a csúszkára harapsz, akkor égnie kell. Ezt ellenőrzöd a biztosíték mindkét oldalán.
Ha ott van áram, akkor onnan követni kell a vezetéket. Kapcsolási rajz sokat segít, ott jelölve van, hogy melyik (általában szép színes szigetelésű) madzag megy onnan a kapcsolóhoz. A madzag kapcsoló felőli vége jön, ott is kell lenni áramnak. Aztán ellenőrzöd a bekapcsolt kapcsolóval a kimeneti oldalt (innen megy a madzag a lámpákhoz), és így tovább, amíg el nem jutsz a lámpákig. Előbb utóbb valahol nem lesz áram, ezzel tudod lokalizálni a hibát.

PS:

Autótúltengés miatt megszabadulnék 1988-as Wartburg Tourist-omtól. Elölhűtős, padlóváltós, napfénytetős. Sok kilométerrel (kb. 280e?), de motorcsere is volt, sőt kb. 10,000 km-rel ezelőtt egy generál is. Motorikusan szuper (megy mint golyó), fék kiváló, kuplung is nemrég cserélt, váltó jól vált, picit zajos (nyelestengely??), karosszériailag vannak rozsdásodások. Padlólemez, sárvédők már voltak javítva, de megint ráfér egy kis lakatolás... Vizsga, zöld kártya 2002-ig.

Mondjuk 110e Ft.

- g

Előzmény: dez1 (284)
dez1 Creative Commons License 2001.06.05 0 0 284
Asszem az összes érintkezőt megtisztítom, mert eléggé koszosnak tűnnek, bár nem hiszem, hogy ez a probléma, elég szorosan kapcsolódnak. Tegnap szétszedtam a kapcsolót is, eléégé be voltak égve a kapcsoló lapkák, megcseréltem őket meg kitisztítottam. De nem a kapcsoló volt rossz. Rakattam bele egy relét, hogy a tompított ne maradhasson égve véletlenül . Azt is kikötöttem, de továbbra is rossz volt.
Lámpás ellenőrzés alatt valamiféle kontrolllámpás ellenőrzést értesz? Az aksira kössem az egyik pólust, a másikkal ellenőrizzek?
Queee Creative Commons License 2001.06.01 0 0 283
Lökjétek az árokba!
gligeti Creative Commons License 2001.06.01 0 0 282

hibakeresés lámpával. Biztosíték után van-e áram? kapcsolási rajz: a madzagot (pl. kék sárga) mindkét végén ellenőrizni. Utána a foglalat jön.

Tipp: valamelyik csúszka nem érintkezik elektronyosan (kontakt spray és megmozgatás, esetleg smirglizés), vagy a foglalanál nincs földérintkezés.

Ha a ködlámpák ugyanazon a biztosítékon vannak mint a bal tompított, akkor a biztosíték érintkezése, vagy a biztosíték melletti csúszka érintkezése a gyanús.

- g

Előzmény: dez1 (281)
dez1 Creative Commons License 2001.06.01 0 0 281
Biztosíték jó, égő jó, bal tompított továbbra sem ég. Sőt ködlámpák sem égnek.

Valamilyen ötlet esetleg, mielőtt elvinném szerelőhöz?

Cooper353 Creative Commons License 2001.05.31 0 0 280
Atomi gepenek dogos felnije van. Tuning csikozasa + nem ilyen lokharitoja.... de az is kiraly geap!

ST ugyben valami otlet?

Cooper

Előzmény: gligeti (278)
Atomi Creative Commons License 2001.05.30 0 0 279
Nem az enyém, csak annál szebb !
Nekem lenni rozsdás pusztulat ehhez képest.

Egyébként ismerem a tulaját, Komáromi Sándor-nak hívják, Veszprémben lakik, találkozókra mindig becsületesen jár.

A kocsiról bővebben : 1976-os, a légterelők Tájfun típusu megyar termék, de létezett gyáriban is, a ködlámpa nem gyári, de jó. A de-luxeon volt ködlámpa gyárilag, csak az FER gyártmányú volt, és a 4üteműénél szélesebb (régebben két kerek ködlámpa). Egyébként Takács Dénesé is ilyen volt ha valaki emléxik rá az autókiállításon volt kiállítva. Cca 3 éve restaurálja, minden ki lesz cserélve, tolótetős kasztni, porcelánfény, ha elkészül, ennek lesz méltó párja, és ilyen színű... csak versenyzésre is használható változat.

gligeti Creative Commons License 2001.05.30 0 0 278

Ez nem az Atomi-é?

- g

Előzmény: Cooper353 (277)
Cooper353 Creative Commons License 2001.05.30 0 0 277
Hali megint én...

Ha minden igaz itt van egy kép egy tuti járgányról:


Gratulálok a tulajnak! Valahogy igy kell kinéznie egy Wartburgnak. Nagyon tetszik a gép, igy ránézésre '75 körülire saccolom (+ - 3 év) ezt a De-luxe-ot. Ez a szin is isteni! Ilyen volt az enyém is fénykorában! (persze azt lemázolták randa pirosra (237-es hozzászólás) ) Amúgy ezek a ködlámpák rajt voltak gyárilag a De-luxe-on? A szivónyilás légterelői biztos nem gyári tartozékok, de akkoriban hatalmas divat volt.

Ez a kép a márkabarátok találkozóján készült. Bővebb infó itt.

Na csőváz!

Cooper

Cooper353 Creative Commons License 2001.05.30 0 0 276
Sziasztok!

Wartburg 353 ST
Van valakinek tippje mit jelent az ST? Egy emberke hirdette igy a gépét (ő sem tudja miért ST) Majd küldi a gyári számot (353-vajonmi?) hátha okosabbak leszünk tőle. Képet már küldött Elölhüttős kétütemü kivülről semmi extra. Hmmm izgi.

Wartburgosok! Akinek van (Wartburgos) fényképe (pl találkozós) az küldjön már nekem plííz! (minden érdekel, de leginkább Wartburg 353 Special, Wartburg 353 De-luxe Tourist)

Más. Láttátok a hangnyomásversenyen a rózsaszin Wartburg kombit (bocsánat Tourist-ot :) ) Nem gyenge! Aki nem látta a kókuszban az nézze+ a totalcar.hu-n nagyon sirály! Szerintem nem csak hangnyomásban király, hanem megdöntötte a Wartburgal teher cipelése (ufo nélkül) világrekordját is.

üdv

Cooper

ui. (képet a cooper353@freemail.hu -ra lécci)

houston500 Creative Commons License 2001.05.27 0 0 275
Nos, kétkedőknek a (kelet)német technikáról: 8 éve van szerencsém hásználni családunk 1983-as w353 gépjárművét, mellyel mióta eszemet tudom olyan műszaki probléma nem lépett fel,ami helyszíni javítással ne lett volna elintézhető, de a meghibásodások jó része még ezt sem kívánta meg,az autó járóképes maradt! Az autóban most kb. 250e km van, ma is a gyári! hengerfejtömítést használja (18 éve nem lett szétszedve a motor, és tanúsíthatom, ma is üzembiztosabb,mint 10 évvel fiatalabb 'nyugati' társai)
((kuriózum a Rollce Royce: a motorháztető felnyitása után kis idővel kis helikopter kezd el körözni segíteni óhajtva))
Még néhány szó a füstölésről:
a kétütemű, KEVERÉKKEL üzemelő motorok mindegyike látható füstöt ereget.Ne feledkezzünk meg a kipufogógázok nem látható káros anyagairól sem
-4ü,dízel csak katalizátorral jobb.
Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.26 0 0 274
Ronyx!

Ma megnézem a kapcsolási rajzot, aztán kitatálom, hogy mi lehet az ábra... egyébként villamos végzettségem van így értek hozzá, remélem tudok segíteni!

Na csá

Előzmény: Ronyx (273)
Ronyx Creative Commons License 2001.05.25 0 0 273
Elbaftam! értelemszerűen a XIV. kerületre gondoltam. ;-)
Ronyx Creative Commons License 2001.05.25 0 0 272
W311:

Nam budapesti vagyok, de ismerős vagyok a XVI. kerületben. Végülis a Csömöri úton vettem új fesszstabot, ami mindenben ugyanolyan, mint az eredeti.

A baj csak az, hogy az újat beszerelve a helyzet nem változott, vagyis a visszajelző lámpa járó motor mellett továbbra is fordítva jelez. Töltés van az újjal is (még jó, hogy van!)csak éppen a régivel meglévő 14.2-14.7V fesz helyett most csak 13.5-13.7V van, ami szerintem kevéske Bár most teljesen fel van töltve az akksi. Nem tudom az számít-e. Az tény hogy annyi töltőáramot így nem vesz fel, de a feszültséget is befolyásolhatja ez?

Úgyhogy lassan már ott tartok, hogy hívom Murder és Scully ügynököt. Ők kellenek ilyen paranormális jelenségekhez.

Még valami más:
Nektek mi a véleményetek arról, hogy a benzinkutaknál a jó öreg 1:50-es keverék helyett már csak 1:40-est kapni?
Jó ez nekünk, kétüteműseknek?
Nagyon nagyon régen ugye volt 1:30-as keverék is, azokat nagyon nem szerették a Wartburgok, legalábbis a faterom ezt mondja.

Ronyx

Előzmény: Wartburg311 (271)
Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 271
Ronyx:

Nem tudom honnét írsz, de ha BP. akkor van egy bolt az Egreesy úton. Szerintem rendesek, meg van egy kint cinkotán. valahol egy régebbi hozzászólásban megvan a cím, de asszem a Wartburg311-es topicban.

Sz@bolcs

Előzmény: Ronyx (270)
Ronyx Creative Commons License 2001.05.22 0 0 270
W311: köszi a hozzászólást.

Amúgy is szándékomban állt venni új feszstabot, már csak kiváncsiságból is, de eredetit honnan lehet? Az "új" meg az "eredeti" szavak nem zárják ki egymást egy Wartburggal kapcsolatban?
Na mindegy, olyan kell amit Wartburgba találtak ki. Nem fogok megsértődni, ha azt mondják utángyárott vagy bontott.

Ami a feszültséget illeti az a mostani hibás(?)feszstabbal is megvan. 14.2V-14.7V alapjárattól a csúcsig. Szóval töltésem van, csak a műszar nem azt matatja.

Ez van.
Majd megírom a fejleményeket.

Ronyx

Előzmény: Wartburg311 (269)
Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 269
Ronyx!

Nekem is volt már gondom a fesz.szabályzóval. Igaz ez egy 1.3-as gép de asszem a tiedben is ilyen van már (hisz csak 14-éves) Csak eredetit tegyél bele!!! (1000-1500HUF) Akkor jó lesz. Egyébként valószínűleg az ment tönkre, ugyanis van benne egy pár tranzisztor meg ilyesmik, amelyek nagyon nem szeretik a fordított polaritást!!!! Ha benne van mérd meg a töltést anak 14.1-14.5 körül kell lennie minden fordulatszámon! (éppen le nem álló motornál nincs annyi töltés)

Szeva!

Cooper353 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 268
Hali!

Fateromnak volt egy nem gyenge beszólása (20 éve van saját Wartburgja, de a Grandfaternek is az volt...) :

Szal épp szerelgetjük a gépsárkányt, mikor mondom neki, hogy kicsit +kéne ültetni a gépet, mert billeg. Erre ő:
Had billegjen az a dolga! Amig egy erős balkanyarban a baloldali kerekek nem emelkednek el legalább fél méterre addig ne agódj!
Azt mondta már csinált vele olyan kanyarokat! Úgyhogy fél méterig nem aggódom, utánna +már fölösleges aggódni :)

(gondoltam +osztom veletek)

-Cooper

Cooper353 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 267
Nem ledes, hanem analóg, és a lámpáktól függetlenül néha "magátol" elkezd mozogni és hamar kifexik (úgy mint amikor leveszed a gyujtást) a höfokmérőt néztem az jó, tehát müszer vagy vezeték...
csak még nem találtam meg, hogy hol...

Cooper

Előzmény: gligeti (264)
Ronyx Creative Commons License 2001.05.22 0 0 266
Szevasztok Wartburgosok!

Most fedeztem fel ezt a Topicot. Nagy örömömre mivel épp a napokban kezdtem el a család leadott rendszámmal már régóta garázsban tartott 353-as Wartburgját használni.
Nem volt semmi a papírokat elintézni, mivel minden helyen (ocsmányiroda, stb..) qrvára nem értették, hogy mi az ábra. (Ismételt forgalombahejezés, stb..) De megérte!
El tudtok képzelni egy 14 éves Wartburgot, amely csak 15000 KM-t futott?!
Nagyon pöpec.

Egyetlen gondom azonban van.

Mégpedig a töltésvisszajelzővel.

Gyujtást ráadva pirosan világitott, ahogy kell.
Elindítva a motort, viszont azt jelezte, hogy aboszolút nincs töltés.
Izzott teljes erőből. Ha pörgettem a motort, akkor halványodott.
Na gondoltam bekrapált a töltés, de nem, mert megmérve volt töltés, meg az akksi sem merülgetett.
Szóval működő motor mellett olyan volt, mintha fortdítva jelzett volna.
Nem nagyon törődtünk vele, mert ment minden biztonsággal.
Eltelt egy kis idő és vettem egy új akksit, mert a régi túlméretes volt a kocsi gyári helyére, mivel munkahelyről "szerzett" darab volt, meg hát a több éves gondozatlan állás sem használt neki.

A töltésvisszajelzés furcsasága nem változott az új akksival.

Faterom erre elmesélte, hogy egyszer egy pillanatra véletlenül fordított pólussal dugta rá az akksira a sarukat (mivel az eredetihez képes az fordított volt).

Na király, gondoltam. Akkor valami garantáltan elszált.

Elővettem az eredeti német kapcsolási rajzot és ilyen esetben a leginkább sérülékenynek a feszültségstabilizátor tűnt.

Nosza szereztem egy használt, nem eredeti, hanem Tungsram feszstabot. S lássatok csodát a visszajelző megjavult.
Álló motornál piros, utána elalszik. Szuper.
Igenám, de korai volt az öröm, mivel ennek megörülve nem ellenőriztem a valós töltést.
Két hét múlva nem volt képes megforgatni a motort az önindító.
Nabazzeg.
Szóval az "új" fesztab valójában szar volt. (Nem véletlenül volt az félretéve...)
Viszont akkor a visszajelzés továbbra is szar!!
Ugyanúgy fordítva ment, nem?
Álló motornál jelezte, hogy nincs töltés, és akkor tényleg nem is lehetett, de
beindítva viszont már azt jeleze, hogy volt, holott most már tudtuk, hogy nem volt.
A fordítva jelzés tehát megmaradt.

Azóta visszatettük a régi feszstabot, amivel menet közben jelzi, hogy nincs töltés, de legalább valójában van.

A kapcsolási rajz szerint a festab után már semmi extra áramkör sincs, ezért már nem tudom mi lehet hibás. Főleg nem értem, hogy álló helyzetben miért nem jelez fordítva?

Tud nekem valaki segíteni?

Előre is köszi!

dez1 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 265
Helló!

Én tudok egy jó szervizt, de a város másik végés sajnos, Pestlőrincen. Nem szakosodott, hanem általános, de elég jó hírük van. Én egyszer vittem oda 1,3-as gépemet,mert egyre inkább kopogott a bal féltengely, eredmény: csere (felújítottra) teljes kipufogó csere, váltószimmering csere, állapotfelmérés, zöldkártya szumma volt 50.000. Diszkréten meg is jegyezték, hogy milyen "furcsaságokat" találtak az előző szerelők munkájából adódóan, plusz jelezték, hogy nemsokára kuplungcsere és bal hátsó csapágycsere esedékes, de még ráér -tehát nem ragaszkodtak mindenáron a plusz munkához. Szervízkönyvet is adtak, korrektül rávezették az általuk elvégzett munkát.

Most viszont állandóan kivágja a bal első tompított a biztosítékot - zárlatos lehet valahol? Ha igen akkor hol kb.? Van gépkönyvem, de nem ad erre ötletet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!