Tudod az úgy van, hogy mindíg sötétben tapogatózunk, amikor egy-egy hiba megszüntetésére javaslatot teszünk. Egész más lenne ám, ha testközelben találkozhatnánk a "beteggel". Úgy sokkal könnyebba tuti diagnózist felállítani. :-)
No meg soxor az is előfordul, hogy a szakértelem hiányából eredően, a kérdések feltevései is hagynak némi kívánni valót maguk után.
Ezzel természetesen nem akarok senkit megbántani, hisz mindíg igyexünk a problémákra megoldást találni.
Így már gondolom érted, miért van az, hogy egyfajta bejelentett hiba kijavítására többféle megoldást is javasolunk.
Garantálom, hogy valamelyik mindíg beválik!!!
:-)))
ps: az eredeti NDK (GDR) Izolátor 14-145-ös, 14-175-ös gyertyák is nagyon jók a Babettába! A 225-ös már túl magas hőértékű.
Most csak takarítottam egy kicsit, nem tiltok. Senkit. Csend lesz, béke és nyugalom. Meg berregés és gurulás. Ha valaki tahó, azonnal szólni fogtok, s nem válaszoltok neki.
A következő visszaszólásos balhénál törlöm a topikot.
Megszűnt a Cora járat? Nem is tudtam. Persze, amennyit én buszozok....
A 15-ös úgy tudom, csak a Tiszaligetbe jár, az túl messze van. Szerintem biztos, hogy megy még a Corához busz, csak az ingyen járatot szűntették meg. Nem?
A 28-as kerekeiről: néha kapni a Vaterán komplett kerekeket, de korántsem makulátlanokat. Ha belefogsz a felújításába, akkor rá kell jönnöd hogy az első kerékagy teljesen csereszabatos a ma is kapható agyakkal, pótolható.
A hátsó kerékagy nyaka szegecselve volt, ha korhű felújítást akarsz csinálni akkor ennek maradnia kell, mindenképp tartsd meg. Amúgy persze ezt is lehet helyettesíteni új kerékaggyal.
Ráfot csak az olasz Radelli gyárt hasonló méretben, de a legolcsóbb helyen is 6000 Ft fölött van darabja. Szélesebb az eredetinél és a profilja is csak közelít a Babettáéhoz. Szerintem marad az újra krómozás.
A küllőket jól felújítani marha nehéz. Szerencsére az Extreme-Trader árul 3×210 mm-es Komár küllőket, amiből csak le kell vágni 10 mm-t és menetet kell metszeni rá. Macera, de működik, kipróbáltam.
Tömlővédő gumi, tümlő és gumiabroncs kapható hozzá: MITAS 19×2.00 M02 profillal. Árulja a Hubermotor is meg jópár gumikereskedő. Érdekességnként találtam fehér oldallfallal is külsőt ebben a méretben, de Babettát tudtommal sosem szereltek fel gyárilag ilyennel.
A szolnoki börzére igyekvők figyelmébe ajánlom hogy a Kossuth tér továbbra is tiltott övezet autósok számára, valamint a Cora-járat megszűnt, így a vasútállomástól és a buszpályaudvarról is nehézkes a Corához való közvetlen kijutás. Éljen a vendégszerető Szolnok! Asszem a 6, 6Y és 15 buszok mennek a Szandai-rét felé. A Tisza-híd után körforgalomnál kell leszállni a buszról és séta-séta-séta.
Merthogy a Cora parkolójában lesz a börze június 7-én...
A levegőszűrőt kicsit távolabb kell keresni. A két oldalsó műanyag takaróelemet el kell távolítani, majd a tank alatti burkolattartó konzolt lecsavarozod és vele együtt azt a spiáter szögletes csövet is (szívászajcsökkentő). Ebben kell lennie egy acélhálónak mely légszűrőként működik. Olyan mint egy fém mosogatószivacs, de ennek ilyennek kell lennie.
A gyertyák közül a PAL N17-es tuti jó, minden régi könyv ezt ajánlja a Babettákhoz!
Kb. egy hónappal ezelőtt kérdeztem, hogy mi baj lehet a motorommal, hogy egyszercsak a nagy lendület után megáll. Azt a tanácsot kaptam, hogy nézzem meg: benzinszint állítás.
Ok, megnéztem kb 3-400 hozzászólást, amitől persze okosabb lettem szalmailag is, meg azért is, hogy vannak azért eltérő álláspontok is, nem biztos, hogy mindennek a benzinszint az oka.
Rendben, majd megnézem.
Láttam azonban egy-két dolgot, amit kérdeznék.
A motor TLV 210, apám a nyolcvanas években vehette, hozzám 1993-ban került, nem használtam, csak 3 éve vittem egy szerelőhöz, hogy helyezze üzembe, tankfestés stb.
Nekem a hetvenes években voltak motorjaim, KOMAR, Verhovina, MZ, aztán csak most ez.
Olvastam, hogy a Babettában kellene lennie légszűrőnek. Hol? A porlasztóm elején csak egy üres szürke műanyag doboz van.
Aztán kérdés, hogy hogyan lehetne tenni rá elektromos kürtöt, mint minden rendes régi motoron volt.
Aztán olvastam azt is, hogy milyen gyertyák vannak. Én gyertyát harminc éve vettem, azt sem tudom, most milyeneket lehet kapni. Elővettem apám régi „gyűjteményét”, és vannak benne újak és alig használtak. Szerintem amikor a bolt felé járt, mindig vett egyet (vagy vannak benne az én régebbi motorjaimhoz is valók), és attól függetlenül, hogy mi baja volt, tett bele másikat.
Felsorom őket, hátha van olyan, aki meg tudja mondani, mihez valók, illetve melyik jó a Babettához:
ISOLATOR Spezial M14-225 (ebből van Germany és GDR jelzésű is, az utóbbin: ¾ )
ISOLATOR M14-145 GDR
ISOLATOR Spezial M14-175 GDR 3/3
PAL Super N 7 Y
PAL Super N 7
PAL Super N 5 R
PAL N 17 eredeti dobozban
A 17 B 0-3 ez egy orosz
FP 25 CR FP ez egy majdnem fele akkora magasságú gyertya
"Pálinkás jó reggelt!" Hááát,én csak likőrt merek inni!:D(najó,sört és bort is) Tehát,ha jól gondolom akkor indulásnál picit furcsán viselkedik a moci. A videót azt láttam,emlékeim szerint annak teccett nagyon a szíváshangja:) "wööööööömmmmm"
Más: Van itthol nekem is egy Bing 17-em,de sajnos a motorra már nemtudjuk felszerelni,mert régen kicsit átvariáltuk a karbit,lett bele csinálva egy másik torok. Ha a képeket meglátod lehet azt gondolod majd hogy "ezek hülyék",dehát régen evvel a karbival szuperált a fűnyirő:D
Még annyit, hogy a Binges bemutatót még a mai nap várom!!! Nehogy má' úgy kelljen este ágyba bújnom, hogy nem tudok semmit!!! Hopp, ez így félre érthető!!! :)
Szóval kíváncsi vagyok a premierre!!!
plero? Bár én még nem láttam, de szerintem is egy jó arc lehet. :-)))
Mágánban is elég sokat leveleztünk, ezért bátorkodom következtetéseket levonni.
Pálinkás jó reggelt! Ezen a hengeren más is módosítva lett, ezáltal megváltozott a karakterisztikája a gyárihoz képest. Értsd: alul gyengéb lett -ez indulásnál jelentkezik- viszont 25-30 km/h-tól elindul rendesen. A végsebességét nem tudom még,mert egyrészt bejáratós,másrészt 50-nél (saját órája szerint) elég instabillá válik, mert üt a hátsó kerék és nem mertem tovább húzni neki. Az alsó fordulati gyengeségét azért kompenzáltam 3 db erősebb kuplungrugóval,és így kicsit vonyítva indul mint a robogók,de amúgy is van hangja és megnézik az utcán (az "ízirájder öcsém"-et rendszeresen megkapom), a direktszűrő miatt. Tettem fel róla régebben videot -ez a km. órás 207-es. Nem láttad?
Bizonyára vannak nagyobb fotó művészek is, de javasolom, vedd fel a kapcsolatot Robival!!! Garantálom, hogy nem akármilyen képeket szokott csinálni! Hogy mennyiért? No ez már legyen a Ti dolgotok.
Ismerős az e-fajta túlvállalás, tavaly tavasszal elkezdtem a Mustangom, még nincs teljesen kész, de januárba megvettem a Hondám, még nem tettem vele meg 1 kilométert se de már beletemettem egy fél vagyont, és most megvettem a 134-est, emellett van félbehagyva egy 1966-os Simson Starom, egy 1964-es Jawa Idealom, és mind ezek mellett most csinálom a jogosítványom autóra. Ja és ha minden összejön nyáron lesz egy 228-asom, amibe csak két kereket kell szereznem.