Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hallomás Creative Commons License 2009.01.06 0 0 2699

Igazából nem tűnik olyan bonyolultnak, csak az a baj, hogy sok éve volt, mikor utoljára ilyesmiket építgettem, mint erősítő, meg egyebek.. :) Másfelől már egy része kész van, mert a kazán eredetileg az autó (egy másik típus) kábelkötegébe kapcsolódott, ezért építeni kellett hozzá pár dolgot, hogy a kazán úgy "lássa", hogy az eredeti típusban van.

Elsőre csak annyit próbálok meg összehozni, hogy kézzel szabályozhatóan menjen a szivattyú, ugyanígy a ventillátor, és nyomógombbal az izzítás. Ha ez megy, akkor ki kell mérni sokmindent, és arra kellene alkotni egy vezérlő áramkört. Majd szépen, lassan.. :) és közben reménykedem, hogy nem fogy el a lelkesedés.. :)

Előzmény: grandegabo (2698)
grandegabo Creative Commons License 2009.01.06 0 0 2698
Jah, hogy te akarsz házilag építeni egy vezérlőegységet? Hmm hát elég nagy fába vágod a fejszét :-)
Előzmény: hallomás (2696)
grandegabo Creative Commons License 2009.01.06 0 0 2697
Miért nem viszed el a kályhát egy javításra szakosodott emberkéhez hogy vizsgálja be..?
Előzmény: hallomás (2696)
hallomás Creative Commons License 2009.01.06 0 0 2696

Amennyire én láttam ( a vezérlőben nem tudom, mert az ki van öntve) a belsejében két hőmérő, egy lángérzékelő és egy izzítógyertya van. Az egyik hőmérő a vezérlőnek ad vízhőmérséklet jelet, a másik a túlmelegedés esetén a lekapcsoláshoz kell. (Ha jól néztem..)

Egyébként az indítás mehet közvetlenül kapcsolóval, időzítve, vagy távirányítóval.

Az időzítőóra biztos, hogy nem tud hibakódot, mert az gyakorlatilag (ebben) nem más, mint amit az Obiban is kapsz 220-as verzióban, kapcsol egy áramkört, és feszültséget tart, de ahogy hallottam, léteznek olyanok, amelyek a saját kis időzítőórájuk képernyőjére képesek hibakódokat is kiírni. Tényleg, nem kallódik valahol valakinek egy ilyen hibakód táblázat? :)

Nekem úgy lett beállítva, hogy egy külső elektronika lekapcsolja a kazánt, mielőtt azt saját maga tenné. Aztán szellőztet és leáll. Eredetileg ez csak gyorsítófűtés volt, én kovácsoltam belőle állófűtést.

Most az első lépés, hogy kell kotornom egy olyan négyszögjelet előállítani képes áramkört, aminek a frekijét olyan 0-40Hz-ig lehet szabályozni.

Előzmény: Vojnó (2694)
hallomás Creative Commons License 2009.01.06 0 0 2695

Az első két évben hibátlanul ment. Minden nap, nyáron is, ha kb. 20-25C alatt volt a hőmérséklet. Aztán ennyi idő alatt elégett az izzítógyertya. Csere, aztán még másfél év jó működés, majd füstöl, nem indul. Kiszedtem, szétszedtem, kipucoltam, (bár nem tudom mit, mert tiszta volt) összeraktam, és ment még fél évig, aztán menet közben olyat kezdtem hallani, hogy a ventillátor fordulata leesne, aztán újra felpörögne, de működött. Gondoltam frankó, kezd csapágyas lenni a motor. Így még ment vagy fél évig.  Aztán egy reggelen nem indult. Megint kiszedtem, izzító jó, ventillátor motor jó, lángérzékelő jó, szivattyú remélhetőleg jó, anyagot kap, hát becsuktam a szemem, és rányomtam egy másik vezérlőmodult. Ezután óramű pontossággal, hibátlanul ment.  Egy hétig. Aztán most úgy nézem, elhalálozott a második vezérlő is. Most vakarom a fejem, mert annyi pénzért nem veszek rá másik vezérlőt, mert félek, valamiért az is csak egy hétig tartana. Ami az előzőt tönkretette, véhetően az a valami ez újat is kinyírná. Mondjuk előtte 2 évig jól ment, azóta villanyszerelés nem volt az autóban. Vajon érzékeny valamire? Elvileg autóba tervezék, tehát hő és feszültség ingadozást viselnie kéne.

 Úgyhogy most gondolkodom, hogyan is lehetne csinálni egyet.. Tudom, annyira nem egyszerű, de hátha sikerül..

Előzmény: grandegabo (2693)
Vojnó Creative Commons License 2009.01.06 0 0 2694
Nem ismerem pontosan de gondolom ezekben is van egy hőbizti (nem hőérzékelő)
Ha véletlenül túlmelegedne, kiold és csak a hőbizti cserével indítható megint a kályha.
Mivel indítod a kályhát?
Mert emlékeim szerint volt olyan, hogy az órán elkövetett titkos cselekményt követően magával a órával lehetett diagnosztikát elvégezni, magyarán kiírt egy, vagy több hibakódot.
Előzmény: hallomás (2692)
grandegabo Creative Commons License 2009.01.06 0 0 2693
Hallomásaim szerint az Eberspacher kályhákkal ez gyakran megesik.. :-(
Előzmény: hallomás (2692)
hallomás Creative Commons License 2009.01.06 0 0 2692

Meghajlok a tudás előtt! :) Tegnap kipróbáltam tápegységről, 12V 1,5A hatására semmi.. aztán ma rátettem közvetlenül az akksira, gondoltam lesz, ami lesz. És működik! :) tehát a 21W-os izzó tényleg sok, igazad van.

Mondjuk ez viszont azt jelenti, hogy akkor a kazán elekronikus vezérlő része döglött meg. <:(

Ugyanis ha beindítom, még csak az első szellőztetést sem csinálja meg, izzítás, vagy szivattyúindítás már egyátalán nincs. :( A vezérlő meg ki van öntve gyantával, javítani nem nagyon hiszem, hogy lehet..

 

Előzmény: Törölt nick (2688)
kakukprofi Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2691
Sziasztok!

Tök új vagyok ezen a fórumon, a TotalCar oldalán olvastam az elektromos állófűttésről! Valakinek valami tapasztalata, esetleg házi megvalosítás? Nem olvastam vissza, ezt nézzétek el nekem.
Ja "gépállat" egy Suzuki szedán 1,3 as!

Köszi!
zonzo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2690
ja,rég nem volt használva ,az előző tulaj azt se tudta mi az,keringeti a vizet az biztos ,meg sztem a befúvó is működik ,csak nem kap nyálat talán ez lehet a baja.szedjem az egészet? vagy hogy pucoljam ki?
köszi.
Előzmény: Törölt nick (2681)
bubciw123 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2689

Üdv Mindenkinek!

 

Elvileg a fűtésed szabályozása egy boileréhez hasonló, termosztáttal és biztonsági hőkioldóval (ha még nem kötötték ki)!

(Nekem is volt egy kisebb, de váltottam Webasto-ra. Hál' Isten!)

Úgysem érdemes 1 óránál tovább járatni (fél óra is elég sztem), erre egy mechanikusan programozható dugalj bőven elég (ha tudod az indulás idejét). De ezzel akár azt is megoldhatod, hogy ciklikusan ki-be kapcsol és így bármikor indulhatsz.

 

 

Előzmény: gibbonpitti (2669)
hallomás Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2687

Én is ebből indultam ki. A baj az, hogy sem egyenfesz.-re, sem impulzusra nem kattant. :( Mindjuk közvetlenül az akkura nem mertem tenni, kötöttem elé(sorba) egy 21W-os izzót. Ja, és a szivattyú valószínűleg jó, akkor vettem ki a dobozból. Remélem nem a próbáig volt jó.. :)  Hamarosan akkor megpróbálom egy tápegységgel, kicsit ellenőrzöttebb körülmények között.

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: grandegabo (2686)
grandegabo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2686
(elnézést, négyszögjel impulzussal üzemel - így teljesen korrekt)
Előzmény: grandegabo (2683)
grandegabo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2685
Igen. Egy kattanás mikor hozzáérinted, egy mikor elengeded.
Előzmény: hallomás (2684)
hallomás Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2684
Felirata szerint 12V-os. Szerinted ha egy vezetékkel egy-egy pillanatra hozzáérintem az akksihoz (imitálok pár impulzust.. :)   ), akkor a úgy kell kattannia, mint mikor pumpál? Nyiván úgy értem, hogy egy érintés, egy kattanás..
Előzmény: grandegabo (2683)
grandegabo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2683
Elektromágneses membránszivattyú ami impulzussal megy. A folyamatos egyenfeszülségtől inkább csak leég.
Előzmény: hallomás (2682)
hallomás Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2682

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne, hátha valaki tudja a választ. Eberspacher állófűtéseken lévő üzemanyag tápszivattyú működéséről tud valaki valmit? Működés közben ugye jellegzetes kattogó hangot ad. Vajon sima egyenfeszültséggel vezérli a kazán vezérlése, vagy impulzusokkal?

 

hixel Creative Commons License 2009.01.04 0 0 2680
Sziasztok,

Kis segítségre lenne szükségem.
Van egy 1.9 PdTdi Octaviám , amibe szereltünk elektromos vízmelegítőt.A probléma csak az volt , hogy nem fordult meg a víz, emiatt elé tettünk egy mosógépszivattyút. Jelenleg működik, de számomra nem tűnik teljesen üzembiztosnak (Nem tudom meddig bírja a nyomást), és túl gyorsan is keringeti a vizet.
Valami féle 12 V-os megoldást jobbnak látnék ami lassabban is forgatja a vizet,de nem tudom létezik -e ilyen.

Köszönöm a segítséget

Üdv:
Hixel
zonzo Creative Commons License 2009.01.04 0 0 2679
Köszi a választ,de sajna vmi nem okés ,beindul a kályha,de aztán le is áll kb.2-3 perc múlva,és egyáltalán nem melegszenek a vízcsövek.
üdv.
Előzmény: 95xf (2678)
95xf Creative Commons License 2009.01.04 0 0 2678
Kb 10-15 perc alatt felmelegíti utasteret. Persze figyelembe véve, hogy ventillátor kb 1/2 teljesítménnyel megy (4 állásnál 2-ikba érheted el a "legjobb" hatásfokot). Indulás elött fél órával korábbra programozd, így pont akkor áll le amikor beülsz
Előzmény: zonzo (2677)
zonzo Creative Commons License 2009.01.03 0 0 2677
Üdv. mindenkinek!

Nekem van egy 95'-ös Audi A6-om 2.5TDI és abban van gyárilag webasto,a kérdésem az lenne hogy kb.mennyi idő alatt melgít be,mert akkor úgy programoznám.
köszi
Bevik Creative Commons License 2009.01.03 0 0 2676
Olvastam én, nem is csak 10 oldalt...
Engem sem konkrétan érdkel a csökkenés mértéke,de viszont nem egyen sokkal többet! Én szeretem a meleget ,azért is kell!
Meg kímélni szeretném a motort,mertnagyon lassan melegszik(kb 10 km)be,és az annyira nem tesz jót a a motornak.
Előzmény: grandegabo (2675)
grandegabo Creative Commons License 2009.01.03 0 0 2675
Bevik, olvass néhány 10 hozzászólást vissza, épp ezt tárgyalgattuk. Aki állófűtést szeretne, nem igazán a fogyasztás csökkenés vagy növekvés érdekli.. Amúgy nem csökken a fogyi számottevően mert amit elégetsz a felfűtéssel kb annyit spórolsz hogy így melegen indítod.
Előzmény: Bevik (2673)
grandegabo Creative Commons License 2009.01.03 0 0 2674
ártani nem árt az 5 perces használat de ennak sok értelme nincs, épphogy begyújtott és elkezdene fűteni, minek pont akkor kikapcsolni? Egyébként meg ajánlott néha kicsit hosszabban járatni..
Járó motornál nyugodtan járathatod, ha felmelegedett a víz üzemi hőfokra úgyis lekapcsol a kályha..
Előzmény: tomijoe (2672)
Bevik Creative Commons License 2009.01.03 0 0 2673
Köszönöm a válaszokat!

A fogyasztás csökkenésre reagálva:Üzemmeleg motornál lényegesen kissebb a fogyasztás mint a hideg motornál,ezt gondolom nem kell magyarázni!A kérdés az,hogy ha használom az állófűtést,mert ugye az is fogyaszt,hogy akkor hogy alakul a fogyi?több lesz vagy kevesebb?
tomijoe Creative Commons License 2009.01.03 0 0 2672
Még azt szeretném kérdezni hogy árt-e a készüléknek ha csak rövidebb ideig járatom pl.:5 percig, vagy ha járó motornál kapcsolom be?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 2671
 eberspacher kályha:-)
Előzmény: fewfewe (2668)
tomijoe Creative Commons License 2009.01.03 0 0 2670

Helló!

Nekem eberspaecher van, de azt tanácsolom hogy ha használtat, vagy újat veszel, mindenképpen olyan márkát válassz aminek a közeledben van beszerelőműhelye! Akkor is, ha magad építed be. Nagyon egyszerű szerkezetek, de még így is vannak buktatók. Én Soproni vagyok, és kapóra jött hogy Győrben volt egy eladó készülék. Sok tanácsot kaptam az austropannonosoktól! Én már egy kicsit tovább fejlesztettem, mert vettem egy gsm modult (nem gyári) amivel mobillal tudom ki-be kapcsolni. 1,4-es motort melegít az 5kw-os kályhám -7 fokos külső hőmérsékletről 10-15 perc alatt. 2008 januárjában vettem, de nagyon hálás kis szerkezet.

Előzmény: Bevik (2666)
gibbonpitti Creative Commons License 2009.01.03 0 0 2669
nem.

ez 1 kb 15-18 cm átmérőjü függőleges henger a motor legalsó pontja alá beépítve.
1 vízcső be 1 meg ki megy belőle.gravitációsan fordul a víz.
Előzmény: fewfewe (2665)
fewfewe Creative Commons License 2009.01.02 0 0 2668
en nem tudom mi az a D3WZ, de hasonlo a bajom nekem is!
Előzmény: Manóúr (2663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!