Valaki segítsen! A gyári lánckerék (210-es hátsó) gyárilag hány fogas? Mert nekem ami a gépen van az kb. 30 valahány, nem tudom pontosan és épp láttam egy webshop-ban egy 50 fogasat! Most melyik a jó? Vagy csak az illusztrálás végett 50 fogas? Ez most nagyon elgondolkodtatott! :) Köszi! Ez a webshopos kép:
"vacak a méretpontosságuk" Nem csak az,hanem a minőségük is! Van egy Csepel Sas versenykerékpárom,mondhatni 0-km es! Ebbe a Magyar kisiparos ék sehogy sem jó! Ha meg ha sikerül is belefaragni,pár km után szétkopik,széttrancsírozza! Itt egy kép a jószágról! Bocs az offért!
Pedál leszerelése: eltávolítod a láncot, letekered a jobb oldali pedál ékről az anyát és kiütöd az éket. Majd balra kitolod a pedáltengelyt. Jól beállt éknél el lehet vele szórakozni egy darabig. Jól jön pár tartalék ék ha szétvernéd esetleg... Azokat pedig néha be kell reszelni mert vacak a méretpontosságuk.
Elszálltak a válaszaim, úgyhogy most itt ömlesztem mindet:
1. Kisebb hátsó fogaskeréken a szabadonfutó lánckereket érted? Abból kisebbet nem gyártottak (z=18) viszont nagyobbat igen (z=20). Ez rajtad nem sokat segít... Az viszont igen hogy a 28-as Babetták pedáltengelyen lévő lánckereke nagyobb volt. Fogszámot nem tudok sajna, bár egyszer megszámolhatnám. Arra viszont készülj fel hogy az csak 28-206-207-es Babettákba jó, a 210-esbe nem passzol. Nem tudom neked mihez kell.
2. A tankon belüli zöldes trutyi lehet benzinből kivált festékanyag vagy bármilyen szennyező anyag, de lehet a tank kifestésének maradványa is. Ha rosszul volt előkészítve festésre vagy rossz festéket használtak hozzá akkor az nem sokáig maradt meg a tank belsejében, onnan pedig bejutott a porlasztóba is természetesen.
3. A Babetták színkódjaiba már egyszer beletörött a bicskánk. A 70-es években még egykomponensű festékekkel dolgoztak, ma már szinte minden fényező kétkomponensű festékkel fúj. Az egyetlen autónak-motornak szánt egykomponensű festék a jó öreg Neolux. A többi már csak ipari festékként lelhető fel. Tehát nem is biztos hogy a színkód közvetlenül átkonvertálható lenne a mai festéktípusokhoz. Én vettem egy eredeti piros Babetta alkatrészt színmintának. A fényezőnek sokkal egyszerűbb beazonosítani így mint kutatni régi színskálák után.
Szerintem mostmár minden okés. A tank belső falán van rajta ez a zöldes valami, olyan mintha foltokba be lenne fújva zöld festékkel. Szerintem a benzinből vált ki valami az évek folyamán. Majd a tapasztalt kollegák megmondják hogy mi is ez.
Ma kicsit rossz volt az idő ezért a papával nekiestünk a Bóbi:D karbijának. A fúvókák voltak kicsit eltömődve. Ki lett pucolva, összeraktuk és szépen elkezdett sztenderen pöfögni. Aztán a próbakör is megvolt......
Szikrát megnéztem, kékes színű és elég sok van belőle. Ez remélem csak jót jelenthet. A blokkban alig van olaj szóval ezt pótolnom kell. Lánc kicsit laza ez meg lesz csinálva vasárnap.
U.i: Tudja valaki hogy a tankban mi az a zöldes valami? Ilyen volt a karbiban is.
Ma kicsit rossz volt az idő ezért a papával nekiestünk a Bóbi:D karbijának. A fúvókák voltak kicsit eltömődve. Ki lett pucolva, összeraktuk és szépen elkezdett sztenderen pöfögni. Aztán a próbakör is megvolt......
Szikrát megnéztem, kékes színű és elég sok van belőle. Ez remélem csak jót jelenthet. A blokkban alig van olaj szóval ezt pótolnom kell. Lánc kicsit laza ez meg lesz csinálva vasárnap.
U.i: Tudja valaki hogy a tankban mi az a zöldes valami? Ilyen volt a karbiban is.
A motorblokknak az egyik tartó csavarját nem lehet kivenni, mert a pedálnál levő fogaskerék miatt nem fér ki!!!! (Ilyesformán egyenlőre a motorblokkot sem tudom levenni....)
Kérdés: Hogy lehet leszedni a pedált???? Kintebb akarom tolni a fogaskereket, hogy elférjen a csavar.
Sziasztok! 28-ason hogyan lehet kimérni, hogy jó-e a tranzimo? Milyen pontok között és milyen értéket kéne mérnem? Mivel nem lehet szétbontani, csak ez a módszer maradt...
Én ezt úgy csináltam meg hogy leszedtem a kiput és kivarázsoltam belőle minden kiszedhető alkatrészt. Ezután jött a munka neheze :) Egy kis tüzet rakni a nyársalóban és jó kis parazsat készíteni ;) Ezután bele tettem a könyök részét és hagytam benne egy ideig ezután kivettem és elkezdtem ütögetni a könyök részét és szépen elkezdett potyogni belőle ki a koksz. A dob részére télleg vigyázz mert a króm könnyen megéghet és oda a szép csilli villi kipu :)
Remélem segítettem és nem túl szakbarbár eljárást osztottam meg veled :)
Szét lehet szedni? Hogy kell kiégetni? Vagy csak pucoljam ki valahogy? Egyszer malacperzselővel kiégettem úgy egy kipufogót, hogy leégett a korom. Igaz tiszta lett utána. Van kézi gázlámpám azzal is lehet?
Tegnap összeraktam a benzincsapot az új tömítéssel. Most már folyik rendesen. A tű is el volt állítva a karbiba. Rúgásra indul, és szépen ketyegett. Beállítottam a karbit is, érezhetően jobban veszi a lapot sztenderen. Kipróbálni már nem tudtam, mert éjjel volt. De ma megyek vele. Úgy néz ki jó lesz.
Hát letelt a mai nap is, elég kemény volt... délelőtt 11-től kellett délután fél 6-ig pincérkednem. Hát őszintén meg mondva teli volt a gatya de sikerült :-D Azt mondták hogy ügyesek voltunk.... és a tegnapi meg a mai napra összeségében 4-est kaptam :-) Szóval 1000 köszönet a sok drukkért (éreztem a zsigereimben hogy igazi babettás drukk van a hátam mögött) és köszönet a sok kedvességért. Már csak 17-én lesz egy szóbeli vizsgám és utánna irány a babetta feeling, és haverommal eltününk itthonról egy hétre és vár az ország minket :-)