Sziasztok babettások! Nagy segítség kellene. Van egy babettám amit nem sikerül beinditani mivel nincs szikra. Bekötési ábrákat már szereztem az alapján jól van bekötve minden. Arra lenne nekem szükségem hogy valaki árulja már el nekem a tirisztor on mit jelentenek az egyes lábak G,I,1,15? Milyen áramnak kell menni rajta és hasonlók. Sajna nagyon láma vagyok a tirisztorhoz most szerelnék elösször babettát is. Odáig eljutottam hogy ami a G re megy abban van feszültség naggyábol 6 volt. viszont a trafora már nem érkezik semmiféle áram. Szoval segitségeteket kérem és előre is köszönöm.
Ma volt időm és türelmem szétkapni a váltót a múltkor leállós, majd be nem indíthatós próbakör után.
Kivettem az indítópofákat, lecsiszoltam őket, visszaraktam, ugyanaz a hiba... kivettem a vezérlőpofákat, lecsiszoltam, plussz a dobot is benzinnel letisztítottam, visszatettem, ugyanaz a hiba... szorul valami, ezért nem lehet berúgni a motort.
És ez a szorulás a kuplung dob és a főtengely között van... Először kipróbáltam, hogy a levett indítópofatárcsát beletettem az indítódobba, simán elforgott egymáson... mondom ez jó.
Majd visszatettem a főtengelyre indítótárcsát, ráapplikáltam az indítódobot, ráhúztam az anyát, és kézzel alig tudtam megforgatni a dobot ezután, annyira szorult... lábbal pedálozva is nehezen tudtam csak a pedálon fordítani... de persze nem az erős kompresszió miatt! Valami gebasz van a főtengely és a kuplung dob találkozásánál! De mi a fene? Miniatűr fémreszeléket is találtam a főtengely és a kuplungdob találkozásánál.
MÁSIK DOLOG - SZABADONFUTÓ:
Teszteltem a sokkal visszább leírt módon a szabadonfutót... ha hátrafelé tekertem a kereket csak a vezérlődob belseje forgott, ha előrefelé tekertem (már amennyit engedett a felül már ecsetelt hiba miatt) akkor a vezérlődob belseje és külseje továbbá a kuplungdob is forgott. Ezekszerint nem hibás a szabadonfutó??? Nem emiatt nincs egyes tehát??
Ú,basszus! Ennek biza annyi! Talán maga a váz,sztender még jó,meg a kormány! Ehhez már nagyon elszántnak kell lenni,hogy ezt felújítsa valaki! Szegény.....
Megbízhatóan működik a géped? Ráfizetéses csere nem érdekelne? :) Az enyémben egy szabadonfutó csere kellene és úgy néz ki még egy indítópofa ferrodoloztatás. Annyiszor szedtem szét az utóbbi időben, hogy inkább egy jól működő darabbal közlekednék. :)
Lenne egy szép puch maxi 15-ért,állítólag a gyújtótrafója vagy tekercse rossz(eszi a gyertyákat),próbáltam itthon árakat nézni de nemkapni csak rendelni lehet németből osztrákból svájcból,és postával 10 felett lenne az ára.
Én általában mindent megoldok és megszerelek biztosan nem lenne nagy nehézség egy babetta teljes gyújtását átszerelni,vagy mégis?Tetszik a kis puch elférne még nálam :)
Van egy 89 körüli Babettánk,de felújításra szorulna. 10 éve néhány suhanc úgy törte meg a borospincék közti hangulatos gulyáspartin,hogy csak törtek az elemek.
Szóval törött a lámpa üvege,rossz a hátsó fék,elhajlott egy-két lemez.A motort még nem indítottuk be,de csak nagyon keveset futott,szóval ha lesz is vele gond,az a bukás miatt elképzelhető.
Szóval mennyi az a legnagyobb összeg,amiért még érdemes megcsináltatni és nem egy másikat venni? Szívem szerint menne tovább,mert tényleg csak keveset futott,viszont azt régen.
A ferde csiga az benne van a fedélben és a filces gyűrű is. Akkor csak a csapos fogaskerék hiányzik. Szerencsére, mert az pótolható. :) Köszönöm a fényképet és a leírást. A rajzokat néztem, de nem sok derül ki belőlük.
Úgy néz ki hogy a héten talán csak pénteken lesz időm még piszkálni kicsit, aztán jövő hétre Robival megpróbálok egy időpontot egyeztetni. Akkor is találkozhatunk, de ha menetképes lesz a gép akkor jövő héten odakanyarodok Tóni bácsihoz, mert hát erről szólt a felújítás: az ember szereti hallani hogy hú, meg ha. De az is jól jön néha hogy mit hogy kellett volna csinálni...
Nos ezek nem az én fotóim, hanem brutus63 kódnevű barátom küldte nekem, amikor hasonló kérdéssel bombáztam. Az üresen árult fékfedélbe az acél perselyt utólag házi módszerekkel betenni szerintem (és ő szerinte is) lehetetlen.
Tehát van egy alsó acél persely, egy felső persely, ezek vezetik meg a km. meghajtó csigát. A csigát egy ferdén fogazott fogaskerék hajt, melyből két csap áll ki oldalirányba, ezek akadnak a 210-es kerékagy csapágy körüli hornyaiba. Ez a fogaskerék eredetileg acélból készült, az utángyártottak már műanyagból. Az egészet pedig filc tömítőgyűrű védi, amit pedig acél tömítőgyűrű foglalat vesz körbe.
Érdemes egy ilyet bontottan beszerezni ha esetleg üres fékfedelet sóztak rád. Nekem is van egy üres a polcomon... Eladó!
Arra lennék kiváncsi, hogy mi van a fékfedélben, mert nekem semmi. :( Van egy nagy fogaskerék /nekem ez is hiányzik/ ami hajt egy másik kicsi fogaskereket amiben a km. spirál van. A nagy fogaskereket mi hajtja?
viktor94 barátunk megjegyzését szeretném megerősíteni, illetve ajánlani becses figyelmetekbe!!!
Ha nem akarjuk, hogy topik törlés legyen, (UGYE NEM AKARJUK???) akkor továbbra is csak nagyon kultúráltan, egymás ismert erényeit és hibáit maximálisan figyelembe véve kommunikáljunk, mert nekem nyomatékosan leírta a Ciffra Panama nevű moderátor, hogy nem a levegőbe beszél.
Még egy balhé, és ki leszünk radírozva!!!
Jó esélyt látok én is arra, hogy épp ezért, az átlagosnál jobban figyelnek bennünket. Kérlek benneteket, hogy ezt tartsátok szem előtt!!!
A jelenleg "perben állók" eddig nem durvultak el, köszönhetően annak, hogy jóval magasabb IQ-val rendelkeznek, mint a nemrég eltávolított nímand.
Reméljük, ez a kis polémia ezen a szinten is fog maradni!!!
Beszéltem a Mofakeres sráccal: nincs felújító készletük Dellorto-hoz. Kérdeztem,hogy érdemes-e időnként rákérdezni,erre azt mondta,hogy felesleges,mert amint lesz ilyenjük, akkor azt egyből megláthatjuk a weboldalukon.