Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Shamal Creative Commons License 2001.08.13 0 0 222
Ezeket a problémákat már felvetettem én is, de az öregem a főnők szerinte sokat aggódók, a probléma az hogy azért pár apróság hiányzik na most vagy megvesszük ami nem olcsó vagy a bontó, de az lehetetlen hogy még egyet találjunk, már az is felmerült hogy sérült Quattroporte hozni és alkatrészre akkor egy ideig nem lenne gond, de ez se egyszerű, tehát itt tartunk.

Amúgy az autót másfél éve újítottuk fel, tehát semmi gond vele pár apróságot leszámítva, ja és már ez a motor se eredeti, most egy 2.0 injektoros van benn, intercooler nélküli, azt hiszem ez a 185 Le de nem vagyok benne biztos mert már katalógusban találtam ilyet ami 220.

Az órát irigylem tőled, de nagyon:))

Előzmény: RUNcájsz (219)
capri-3 Creative Commons License 2001.08.13 0 0 221
igen, amirol beszelsz, az az OSI, es tenyleg szerepelt az automaniaban is.
a srac, a tulaja pedig a Terrorista, a tarsam a TuningFarm-ban.
a teljes autoparkja:
Turbo Capri
Ford OSI
Maserati Biturbo
Ford Taunus 1965 (frissen restauralva)
skoda 120 :)
asszem ennyi:)

a mazo es a taunus elado!

Előzmény: Labdacs (220)
Labdacs Creative Commons License 2001.08.13 0 0 220
igen, pontosan.
egy darabig állt ott valami igazi ritkaság is. ha jól emlékszem, még az autómániában is bemutatták.
Előzmény: capri-3 (218)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.13 0 0 219
Megvan a komplett motor-kuplung-váltó-difimű sor? Megvan a kábelköteg, a computerek, az AC pumpa, és a klíma is?
(klíma összeköttetésben áll a computerrel, és még sok mindennel)
Az adaptív futómű pedig igen kétesélyes dolog. Az elektronikája nem túl bonyolult, de beszerelni azért, hogy esetlegesen egyből vissza kelljen cserélni egy kicsit túl költséges. A quattroporte kasztnija és futóműve teljes mértékben különbözik a 425 biturbóétól, így egy kicsit szélmalomharcra ítélt lehet a próbálkozás.
Van valami műszaki leírásod a négyajtósról? Akkor tudnék segíteni összevetni a biturbóéval. (bármelyik változatról legyen is szó). A Biturbo Racing-nek (készült 180 példányban) szintén adaptív felfüggesztése volt (képet láttam róla a topicban pirosan és hátulról). (A Ghiblinek is).
Ha tudok segítek!
Előzmény: Shamal (216)
capri-3 Creative Commons License 2001.08.13 0 0 218
szelesitett fekete a capri? 11.ker?

akkor lehet, egyebkent nem tudom.
nem elek otthon, csak a kapcsolatot tartjuk, mert uzlettarsak vagyunk.

Előzmény: Labdacs (217)
Labdacs Creative Commons License 2001.08.13 0 0 217
üdv!

ez az a gép, aminek pár hete nincs meg az első lökhárítója? mert azt szoktam együtt látni egy Capri társaságában.

Előzmény: capri-3 (210)
Shamal Creative Commons License 2001.08.13 0 0 216
Most mi is találtunk egy órát, csak az egész autót kéne megvenni ez meg pénzügyi gondok miatt akadozik.

Alkatrész köszi most nem kell, amúgy mi is bontóból dolgozunk.

Lentebb már említettem az elbontott Quattroporte-t, így most probáljuk keresztezni a 425-t a 287 Le motorral és az aktív felfüggesztéssel, de anyagi okok miatt ez a projekt is áll most.

Előzmény: RUNcájsz (215)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.13 0 0 215
Ráhibáztál! Csak egy baj van, miszerint benne van a fiatalabbik Maser-ban. Az öregebbiket én is óra nélkül vettem. Mindazonáltal majdnem megfosztottak az órámtól, mikor feltörték az autómat. Igazi barbárok voltak ráadásul igazi kretének is, mivel kivették a bruttó 3500 Ft értékű JVC alap rádiómagnót, kifeszegették a hátsó szellőző ablakot kerettel együtt (nyitó gombot így sem érték el, mert elöl van a tükörnél), kitépték a belső világítást (elfordítással kikapcsolható), és megpróbáltak behatolni a csomagtartóba is (a csomagteret és az utasteret elválasztó egybefüggő acéllemez ebben megakadályozta őket, nem beszélve a benzintankról). A kb. 135 eFt-s órát azonban –szerencsére- bent felejtették az autóban.
Emlékeimben rémlik valaki, aki ajánlott egy órát eladásra, de magas árat talált ki, így én nem ugrottam rá (otthon tartotta az órát a polcon). Majd utána gondolok, és ha jutok valamire, úgy jelzem feléd.
Runcájsz
Ps.: Alkatrészre nincs szükség?
Előzmény: Shamal (214)
Shamal Creative Commons License 2001.08.12 0 0 214
RUNcájsz, Maserati emblémás analóg órád van, mi azóta keresünk egyet mióta az öregem megvette a gépet.
Előzmény: RUNcájsz (213)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.12 0 0 213
Amennyiben rendben van a futómű, úgy igencsak földhözragadtnak nevezhető az autó. A futómű viszonylag kemény hangolású –nem dölöngél a kanyarokban, nem bólintgat fékezéskor- azonban a kis úthibákat viszonylag jó nyeli el. Az első futóműben a lengéscsillapítás szokott kifeküdni. Sajnos a gólyalábakat nem könnyű pótolni, de meg lehet patronozni őket és akkor már nem is olyan vészes (23 eFt/db, koni gázos gátlópatronok). A kormányszervót azonban el lehet felejteni, már csak azért is mert nincs. A parkolás rémálom, de menet közben nagyon közvetlen az autó. A futómű általános állapotát még nagyban meghatározzák a szilentek. Ezekből rengeteg van. Szinte minden találkozás (kivéve a kormányösszekötőket, és a gólyaláb alsó bekötését) ezekkel van kilalakítva. Olaszban filléres cucc egy-egy ilyen gumi bigyó, úgyhogy nem rémes rendben tartani a futóművet.
Előzmény: ZolikA (212)
ZolikA Creative Commons License 2001.08.12 0 0 212
Köszi a választ ! Legalább most már valamivel többet tudok a kocsi fentartásával kapcsolatban ! Azt amugy gondoltam hogy aranyárban vannak az alkatrészek , csak azt nem tudtam hogy tényleg foglalkozik-e itthon valaki az importálásával ! Említetted a futóművet . A könnyűfém alakalmazása révén gondolom , elég jól követi a kerék az utat és gondolom piszok jól fekszi az utat a kocsi . Az viszont érdkelne hogy mennyire kemény a futóműve , mármint mennyire hangolták "verseny" célokra vagy inkább kényelemre törekedtek ? Igazábol fogalmam sincs mert azért sportkocsi de nem csak ezt a célt szolgálja , nem ?

Szevasz !

Előzmény: RUNcájsz (211)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.12 0 0 211
Megpróbálom a kérdéseidet megválaszolni.
Az alkatrészek igen drágák, ha itthon a Hold utcában (Modena Motor Kft.) próbálod őket beszerezni. Nekem egy vezérműtengelyre való fogazott tárcsára, elsőre mondtak 17 eFt-t (az sem kevés). Ott hagytam 10 eFt előleget, de azért abban maradtunk, hogy még felhívnak, hogy mi a valós ár és mikor érkezne meg az áru. Hát felhívtak... és bizony amikor meghallottam, hogy a technológiai változások, és az idő elteltével stb. akkor már tudtam, hogy itt semmi jót nem fogok hallani. A hajnak az ő eldobálása csak ezután következett, amikor közölték, hogy a kért kütyü 36 eFt-s áron kerülhet becses tulajdonomba, hérom hét múlva. Így hát lemondtam a beszerzésnek erről a módjáról és legközelebbi –némi lejtőzéssel egybekötött- olasz utam alkalmával beszereztem az ominózus alkatrészt egy bontóban (kütyü+klímakompresszor+egyéb cuccok egy szatyorral=150 Dm). (Az előleget azért visszaadták.)
Más esetben egész Modenáig mentem az alkatrészekért, és kiúttal együtt megérte ott vásárolni. (Komplett kuplung mindenestül, féktárcsák előre, vezérmű szíj, stb. kb Dm 900)
Tudomásom szerint itthon csak a Modena Motor Kft foglalkozik alkatrészek forgalmazásával.
Az autó csak akkor zörög, hogyha sokszor bolygatták a belsejét, ill. ha nem fordítottak elegendő figyelmet a különböző elöregedett stiftek, rögzítők cseréjére. A hang inkább a motor felől tör be az autóba (morgás +a turbók hangja), ill. a hajtáslánc zaja is hallható. Védelmében elmondanám, hogy ez egy kisszériás autó (össz. biturbo:2,0;2,5;2,8; kb. 30000 db, ebbe minden variáció beletartozik). Ez azt jelenti, hogy nem várható el tőle egy nagyszériás kocsi zaj és menetkomfortja. A futómű hellyel-közzel bírja a magyar utakat, de azért nem ér fel egy terepjáró magyarország-állóságával. A hátsó rész igencsak hasonlít a korabeli BMW-k segédhidas, ferde lengőkaros, fix diffis felfüggesztésére. Az első egy segédkeretes, egy lengőkaros, gólyalábas felfüggesztés, egy hossztartóval és stabilizátorral. ( A lengőkar, és a gólyaláb egyes részei könnyűfémből vannak.)
A kukkolás ellen semmi kifogásom, de meg kell várni, míg újra összeállnak (valamikor ősz közepén...végén remélem). Addig majd talán néhány képet tudok a felújítás közbeni állapotról a rendelkezésetekre bocsátani.
A Maseratikon kívül csak mindennapi használatra való autóm van. (Toyota Carina E 1.6 XLI)
Szívesen beszereznék még néhány hasonló szerkezetet, csak hát a piszkos anyagiak ugyebár, de ha még át is tudnám verni a költségvetésen, akkor is felmerülne a tárolás kérdése, stb. Kint olaszban láttam néhány fantasztikusan felújított verdát egy kis műhelyben Modenaban. (Merak kb 4 mill, Indy kb 6 mill, 3500 Gt superleggera kb 7,5-8 mill, és természetesen a behozatal költségei) Az autók komolyan voltak restaurálva az utolsó szegig. A 3500 Gt-t pl négy évvel azelőtt restaurálták ott a műhelyben, és még így sem találtam rajta egy pörsenést sem.
Egyelőre ennyi!
capri-3 Creative Commons License 2001.08.12 0 0 210
en meg anno 99-ben lattam a Gerendai kocsijat, baratom cegeek szereltek bele riasztot.
azota lehet, de addig a kocsi gyonyoru volt belulrol.

egyebirant uzlettarsam is birtokol egy 86(?)-os 2 literes biturbot, egy komoly motorfelujitas utan.
a fordban lathato Capri Turbo is az ove.
a mazo eppen eladosorba kerult, ha barkit erdekel.

Előzmény: RUNcájsz (205)
ZolikA Creative Commons License 2001.08.12 0 0 209
Hali RUNcájsz !

Jó volt olvasni az irásod . Kérdésem lenne egy kettő . Nagyon drágák hozzá az alakatrészek ? Vagy elfgoadhatóak az árak . Egyáltalán ki foglalkozik Maserati alakatrészek forgalamazásával ? FIAT alkatrész boltokban lehet rendelni ?

Zörgösek a kocsik ezeken rossz magyar utakon , vagy hősiesen viselik magukat a járgányok ?

Egyszer meg lehetne kukkolni őket ? :-))

Amugy milyen kocsid van most a Maseratikon kívül ?

Tudom sok a kérdés de ha van időd akkor válaszolj légyszives .

Üdv. ZolikA ! :-)

RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.11 0 0 208
Üdv urak!
Nos tehá! Most mind a két autó javítás alatt áll. A 2.5-ösnek nincs sok problémája, csak a kormánymű, ill. a belső tér igényel némi törődést. A motorja jó (olajat nem eszik, olajnyomás rendben, nincsenek furcsa zajok), csak a hengerfejben a szelepfészkeket kéne felszabályozni, mivel egy kicsit kusza a kompresszió a hat hengerben. A kétajtós komplett karosszéria restauráción esik át éppen. Az előző tulaj (vagy az általa megbízott genetikai-szakmai hulladék-csökevény-pondró állatfajzat) nem éppen szakszerűen kezelte az ilyen korú olasz autóknál fellépő korróziós problémákat. Úgy is mondhatnám, hogy a „kenjük be sárral, hagyjuk megszáradni, és fújjunk rá egy kis festéket” elvet követve történ a korábbi renoválás. Ez még rendben is lenne, ha mondjuk egy fiat Uno-ról lenne szó, de ez egy kb. 3000 példányban előállított autó, melyhez -már csak példányszáma miatt is- némi áhítattal kell viszonyulni. Mivel az áhítat nem volt meg, ill. a szakmai öntudat, és szakmaszeretet sem nyert teret így hát sok munka akad még addig, amíg valóban (számomra is)kielégítő állapotba kerül a szörnyeteg.
No de mindegy, a siránkozásról ennyit. Az autó helyreállításából jómagam is jócskán kiveszem a részem (nem is merném nyugodt szívvel „szakemberre” bízni), így azonban viszonylag lassan halad a munka.
Ami igazán érdekes lehet arról eddig még nem ejtettem szót. Régi álmom volt (Kb89-90 óta), hogy veszek egy Maseratit. Akkor a Shamal volt a kiszemelt áldozat, mely az álmodozás tárgyát képezte. Ez mindezidáig csak álom maradt (talán majd később), azonban az első olyan alkalommal, amikor megengedhettem magamnak, hogy egy hobbiautót vegyek, egyből a Maseratira gondoltam. És nem is csak gondoltam, hanem meg is vettem az első „utamba akadó” autót.
Hát mit mondjak... nem okozott csalódást. Vezettem már addig is egy-két mérges járgányt, de a biturbo motort nem lehet semmilyen más addigi élményhez mérni. A hang, az erő, és még valami meghatározhatatlan feeling, együttesen valami frenetikusat alkotnak. Az autó rakoncátlan, nem könnyen uralható, a belsejeében igenis felfedezhetőek pl. a Lancia tetőkapaszkodók, a már említett barna fröccsöntött szellőzésvezérlő konzol, de én nem is vártam csodát. De amit vártam, megkaptam. Egyedi autót, bizsergést, adrenalint, és amire nem oly nagyon vágytam, az izgalomnak azt a részét, miszerint legközelebb beindul-e az autó, vagy sem?
A menetteljesítmény?...Bődület! 185 gyári paci (legalábbis ezt írja a Biturbo i-re a nagy könyv) úgy rongyolja az aszfaltot, ahogy nemigen tudja más autó. A motor úgy kb 3000-ig nyugodtan gyorsít, semmilyen különös élményt nem sejtet, de ezután csak arra jut időnk figyelni, hogy nehogy leirtsuk az előttünk döcögők hátulját. Ha ez sikerült, akkor már csak váltani kell (6500-nál, éppen fordítva mint egy „rendes” autóban, bal lefelé 1, bal fel 2, és így tovább). Első és második sebességi fokozatban vigyázni kell a gázadással, ugyanis öreguras kuplungolás mellett is kipörögnek a kerekek. És ha mindezeken túljutottunk, akkor bizony igen hamar 150 km/h fölött találhatjuk magunkat városban is.
Egy német autósújságban olvastam az alábbi hirdetést, egy Maserati képe fölé írva „VIGYÁZAT! Csak fegyverviselési engedéllyel!”. Azt hiszem, ez mindent elmond.

Egyelőre ennyi (ez sem kevés) most abbahagyom a betűf..ást.

ZolikA Creative Commons License 2001.08.11 0 0 207
Szevasztok !

Most már én is firkálok hogy tudjátok vagyok és figyelek ! :-))))

RUNcájsz !

Hát hogyne érdekelne az autód ! Ilyen kocsi már megér egy misét ! Irjál róla itt biztos szivesen fogadja mindenki !

Szevasztok !

bizarro Creative Commons License 2001.08.11 0 0 206
Hello RUNcajsz!

Gratula a gepekhez!Erdekelne,hogy mind a kettot uzemben tartod?Milyen allapotban vannak?Nagyjavitast igenyeltek mar?
Futasteljesitmenyek?
Megbizhatosag?
Fogyasztas nem erdekel.....arrol vannak sejteseim!
:))

bizarro,

akinek egy Biturbo 2.8-ashoz volt mar szerencseje.
Tapasztalat: VADALLAT :))

Khamsin + A6G :))

RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.11 0 0 205
A PEPSI-sziget főnöke egyébiránt valóban egy nullkilóméteres Shamal-t hozatott be magának, amely egyike volt az utolsóknak. (Ha nem az utolsó) Állítólag rövid idő alatt -galád módon- sikerült lelaknia a nemes belsőt.
fastcar Creative Commons License 2001.08.11 0 0 204
Gratula az autókhoz!
Előzmény: RUNcájsz (203)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.10 0 0 203
Helló mindenki!
Nekem van két ’80-as évek beli Maserati biturbóm. (A bolond jelzőt ezzel nyilvánvalóan kiérdemelhetem egyesek szemében.)
Az első egy ’85-ös 425 Biturbo: Karburátoros 2500 ccm-es motor, gyárilag 200 Le, négy ajtós kasztni. A második egy ’87-es Maserati Biturbo i: injektoros 2000-es, 185 Le-s motor, két ajtós kupé.
Amennyiben kérdésetek van, és valakit érdekelnek még ezek a „kövületek” akkor kérdezzetek. Amennyire tőlem telik válaszolok.

Runcájsz
Ps: 3500 GT Superleggera! Ez az én kedvencem. (Képet lásd a korábbi oldalakon.)

Cgo Creative Commons License 2001.08.10 0 0 202
minimal,
azota mar kinyomoztuk, hogy a Pepsi Sziget fonoke az :) Van izlese :))
Előzmény: minimal (201)
minimal Creative Commons License 2001.08.10 0 0 201
Én is láttam egy Shamal-t, amit egy hosszúhajú fazon vezetett, nem messze a Móricz-tól állt be egy ház udvarába.
Előzmény: tuff (185)
Cgo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 200
200!





Cgo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 199
na meg egyszer

Előzmény: Cgo (198)
Cgo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 198
Cgo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 197
Cgo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 196
Cgo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 195
na meg egyszer

Előzmény: Cgo (194)
Cgo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 194
Cgo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 193

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!