Biztos nem az Esztergom és biztos nem a Vác és szerintem nem is magyar közép-dunai.
(függetlenül attól, hogy hol milyen elbontási idő szerepel)
Ha megnézitek @smith linkelt képét, akkor jól látható, hogy azon a hajon a csónakdaru a tetőről jön ki.
A magyar hajókon a csónakdaru szerintem minden esetben úgy volt ki alakítva. hogy a matróz lent állt az oldalfedélzeten és úgy forgatta ki a darut és vele a hajót.
A Belo tudtommal menetrendet Siófok-Füred-Tihany közt fog járni. Talán napi 2 kört.
Siófok a központ, oda mindig mindennek be kell férnie. A kikötő nem épült át, nem lett szűkebb, tudtommal a (nyugati) vitorlás oldal férőhelyei sem lettek érdemben bővítve. A személyforgalmi részben valóban van pár privát szolgáltató. Ne mondja nekem senki, hogy az veszélytelenebb, mikor egy komp boxerol valamit a két öböl között.
Füred nyugati oldalát valóban elrontották, de a teljesen nyitott keleti és déli oldalra bárminek be kell tudni állnia.
Tihany most még szintén tágas, bár a tervek tartalmazzák a másik mólószárat, és keresztben egy gátat, és ha ez megvalósul, akkor kb. minden nagyhajó hátrában fog onnan kiállni.
Szóval ha azt mondanátok, hogy 400-assal járjon valaki Földvár-Szemes-Lelle-Boglár járatot, akkor azt mondom, oké, ma már ezt ne.
De hogy egy orrsugaras, egy csavaros de két hajtásos hajóval nem lehet a fenti 3 kikötőt biztonsággal kezelni, azt nem tudom elfogadni.
Ha meg mégis baj lesz, akkor a vízi közlekedés elsőbbségi szabályai elég egyértelműek, amit ha a kalózvitorlások, hyperjet-ek meg akármik nem tartanak be, akkor azt a bíróság szépen egyértelműen ki fogja mondani.
Ennyi erővel kocsiba se üljön senki Budapesten, mert már tele van minden rollerekkel, biciklisekkel, futárokkal, boyracer-ekkel, meg ki tudja mikkel.
Ez a hely 2007-ben már biztosan üzemelt, mint étterem. Kb 2010-2011-ben becsukták és azóta csak mint kishajó kikötő üzemel, valamint innen indul a BALU nevű sétahajó is.
Az orrán lévő horpadásnak és a dörzslécnek a gyűrődésa a bal oldalon jellegzetes az alakú,, ileltve az orrnál van egy lefutó lemez is, csak ez pont nem vehető ki jól.
A kanizsellához odafércelt árnyékolók úgyszintén kitakarják annak jellegzetességeit
A három(!) fedélzeti ablak az alsó lakótérhez szintén jellegzetes, de megintcsak nem látszik.
Szerintem esélyes, hogy az az Esztergom, csak akkor mikor került oda?
Esetleg Viking hajómegfigyelési pontja nem tud erről adatot?
Természetesen kisebb utasforgalom esetén. Hét végefelé kitúrom a videómat, megosztom. Kb mint egy busznál. De nincs toporgás a jegyet keresve. Előbb felszáll, hajó leköt, utána tisztázza.
Már korábban volt szó, a Kelénék és a Türgüc is rendes sebességre képesek, de a Türgöc csak a Tihanyi kút felett, a Kelénék is a mély részeken, mert beleülnek a saját hullámukba a kis (4-5 m és annál kisebb) vízmélységben.
Szerintem a Balatonon 20 km/h feletti tempót jelenleg csak a négy orosz tudná tartani, de azok se sokkal tudnak többet, talán 22-24 km/h körül lehet a vége.
A három katamaránkából szerintem egy sem tudja megugrani a 15 km/h-t.
Vagy ha igen, akkor erősen lejtenie kell a Balcsinak.
A régi 400-asok, de a Kelén, Helka és a Weiszjancsi (Belo) a régi főgépekkel és hajócsavarokkal esetleg közelíthette a 20 km/h-t, de nagyon nem gondolnám, hogy megugrották volna.
Természetesen, ha valaki tud pontos adatot, az érdekelne.
Zatonje és Veliko Gradiste között a Srebno Jezero-nak nevezett holtágban végig lehet fürödni, számos camping és parti létesítmény van, Utasaink is ott szállnak meg az egyik hotelban.
Dojni Milanovácon kíváló dunai strand van (Gradska Plazsa), nyugágyak, napernyők, zuhany, stb. rendelkezésre állnak. Szinte állóvíz. Ennek a két éve készült videónak az elején (0:00-0:34) ott fürdünk Jakyg topiktárssal:
Kladovón is van egy kiépített strand (Plazsa Kladovo), a hajóállomás alatt, jóval nagyobb, mint Milanovácon, sportpálya és egyéb létesítmények, pl. parti éttermek és bárok is vannak. Ugyanakkor a talaj köves, sziklás, érdemes strandcipőt vagy szandált használni.
Hát persze, pont olyan... Akár csak a hajókikötők, meg az azokra, azokba meg a melléjük ráépült/beépült vitorláskikötők, a tömérdek kalózvitorlás, a hyperjetek, újgazdagék magányachtjai, stb. stb.
Lehet ezt szépíteni, addig örülj míg csak utas vagy a Belón.
Az a lényeg, hogy ki a bérlő, vagy az, hogy bérli?
Múltkor láttam egy kisvideót, adriai kisgéphajóbérléssel is foglalkozik a tag, évek óta csinálja. Ő mondta, hogy kb 65-70%-os kihaszáltsággal lehet maximum számolni hajónként a szezonban. De az már egy elég jónak mondható szezonnak számít. Ebből kiindulva, ha most 26%-os a tiszai flotta kihasználtsága, akkor duplázni kell és akkor már elég jó számokban lesznek ők is...
2éve volt az elég nagymértékű algavirágzás? Akkoriban elég sok menetrendi személyhajót leállítottak, mert ugyanazok működtetik a teherhajókat, vontatókat, kotrókat, akik a személyhajókon is a személyzetet képezik.
Mikor tavasszal megindul a menetrendi utasszállítás, sorban állnak le a munkálatok, majd ősszel, mikor áll le a menetrend, kezdik megint a kotrást, kőszórást, cölöpverést.
Csak ugye "szabadabb" a munkarend, nem a teljes állomány dolgozik mindig, vannak pihenőnapok, szabadságok.
Galambóctól a Duna folyásához mérten inkább hegymeneti irányban, Belgrád felé keress strandhelyet, lefelé már nem nagyon van lehetőség. Veliko Gradiste és Zatonje között egy elég nagy üdülőövezet van, ott szerintem fürdeni is lehetne.
Talán valahol Donji Milanovac környékén még lehet völgynek haladva. Sok helyen van lehetőség megállni autóval leselkedni, akár piknikezni is az út mentén a szorosban, de fürdésre alkalmas helyet nem nagyon láttam arrafelé... Amit Atis57 olvtárs ír ellenszenvet, én nem tapasztaltam. Az erőműhöz szerb oldalon nem jutsz oda csak határátlépőként, a parkolóban ha megállsz, már jön is a bakter elküldeni.
Amint azt a topictársak megírták van 2 komp, az Újmoldova-Galambóc nekem kimaradt, nem is nagyon figyeltem, de a Ram-Stara Palanka komppal majdnem átkeltünk júniusban. Napi 3x vagy 4x megy, 3-4 órás közökkel, szóval, ha lekésed, akkor várhatsz a majdnem semmi közepén a következőre... Mi 15 percet késtünk csak :D
(bocsi, hogy ilyen későn írok csak erre, valamiért nem enged minden alkalommal belépni a fórum, mint pl. most is... )