Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2023.08.22 -1 0 138617
gigabursch Creative Commons License 2023.08.22 -1 1 138616

Módosítom az álláspontom.

 

Biztos nem az Esztergom és biztos nem a Vác és szerintem nem is magyar közép-dunai.

(függetlenül attól, hogy hol milyen elbontási idő szerepel)

 

 

Ha megnézitek @smith linkelt képét, akkor jól látható, hogy azon a hajon a csónakdaru a tetőről jön ki.

A magyar hajókon a csónakdaru szerintem minden esetben úgy volt ki alakítva. hogy a matróz lent állt az oldalfedélzeten és úgy forgatta ki a darut és vele a hajót.

Legalábbis nekem így tűnik.

 

 

Előzmény: gigabursch (138615)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.21 -1 1 138615

Végignéztem a Regiszter képeit az Esztergom kapcsán.

A legmegdöbbentőbb, hogy ennek a hajónak a kerékállás mennyi változáson esett át, sőt @kishajós korabeli képein nincs is.

Aztán került rá valami, de mintha derékszögben el lenne fordítva utolsó állóhajós képeken, ekkor fent a lemezelés is korlát volt, majd ez is eltűnt 

 

A Vágon lévő hajó meg pont azt a lemezelést és kerékállást mutatja, ami régen volt, de még a reflektorok fészkei is stimmelnek...

 

 

Felmerült bennem a kérdés, hogy az Esztergomnak tartott hajó utolsó pár évében egyáltalán az a hajó volt-e, aminek tartották?

 

 

 

Kicsit olyan érzésem van, mint ami a Tápé sorozat kapcsán volt, hogy egyszerre két roncs is ugyanazon a néven futott.

Előzmény: gigabursch (138609)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.21 0 0 138614

5*

Előzmény: HG. (138613)
HG. Creative Commons License 2023.08.21 -2 7 138613

A Belo tudtommal menetrendet Siófok-Füred-Tihany közt fog járni. Talán napi 2 kört.

Siófok a központ, oda mindig mindennek be kell férnie. A kikötő nem épült át, nem lett szűkebb, tudtommal a (nyugati) vitorlás oldal férőhelyei sem lettek érdemben bővítve. A személyforgalmi részben valóban van pár privát szolgáltató. Ne mondja nekem senki, hogy az veszélytelenebb, mikor egy komp boxerol valamit a két öböl között.

Füred nyugati oldalát valóban elrontották, de a teljesen nyitott keleti és déli oldalra bárminek be kell tudni állnia.

Tihany most még szintén tágas, bár a tervek tartalmazzák a másik mólószárat, és keresztben egy gátat, és ha ez megvalósul, akkor kb. minden nagyhajó hátrában fog onnan kiállni.

Szóval ha azt mondanátok, hogy 400-assal járjon valaki Földvár-Szemes-Lelle-Boglár járatot, akkor azt mondom, oké, ma már ezt ne.

De hogy egy orrsugaras, egy csavaros de két hajtásos hajóval nem lehet a fenti 3 kikötőt biztonsággal kezelni, azt nem tudom elfogadni.

Ha meg mégis baj lesz, akkor a vízi közlekedés elsőbbségi szabályai elég egyértelműek, amit ha a kalózvitorlások, hyperjet-ek meg akármik nem tartanak be, akkor azt a bíróság szépen egyértelműen ki fogja mondani.

Ennyi erővel kocsiba se üljön senki Budapesten, mert már tele van minden rollerekkel, biciklisekkel,  futárokkal, boyracer-ekkel, meg ki tudja mikkel.

 

 

Előzmény: eixu_ms (138594)
smith Creative Commons License 2023.08.21 0 0 138612

A szét nem vágást zárjuk ki...
Davos közlése:
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=43802857&t=9011160

 

Saját kép innen a topicból 2006-ból:
https://img.index.hu/imgfrm/1/5/5/3/IMG_0001801553.jpg

Előzmény: Enzo (138608)
tom sawyer Creative Commons License 2023.08.21 0 0 138611

Köszönöm, de egy konkrét célzott részlet érdekelne tervezéshez. 

Előzmény: 8601301 (138595)
offroadgangster Creative Commons License 2023.08.21 0 0 138610

"mikor került oda?"

 

Ez a hely 2007-ben már biztosan üzemelt, mint étterem. Kb 2010-2011-ben becsukták és azóta csak mint kishajó kikötő üzemel, valamint innen indul a BALU nevű sétahajó is.

Előzmény: gigabursch (138609)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.21 -1 0 138609

Kísértetiesen hasonlít rá.

 

Az orrán lévő horpadásnak és a dörzslécnek a gyűrődésa a bal oldalon jellegzetes az alakú,, ileltve az orrnál van egy lefutó lemez is, csak ez pont nem vehető ki jól.

A kanizsellához odafércelt árnyékolók úgyszintén kitakarják annak jellegzetességeit

A három(!) fedélzeti ablak az alsó lakótérhez szintén jellegzetes, de megintcsak nem látszik.

 

 

Szerintem esélyes, hogy az az Esztergom, csak akkor mikor került oda?

 

Esetleg Viking hajómegfigyelési pontja nem tud erről adatot?

Előzmény: Enzo (138608)
Enzo Creative Commons License 2023.08.21 0 0 138608

Kaptam egy kérdést, hogy ez mi, és magyar hajó volt-e (Észak-Komárom, Vág), de nem tudom rá a választ. 

Az létezhet, hogy az ESZTERGOM-ot nem vágták szét Baján? Vagy melyik vontató lehetett ez?

tehtube Creative Commons License 2023.08.21 0 1 138607

Természetesen kisebb utasforgalom esetén. Hét végefelé kitúrom a videómat, megosztom. Kb mint egy busznál. De nincs toporgás a jegyet keresve. Előbb felszáll, hajó leköt, utána tisztázza. 

Előzmény: zjakabfi (138603)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.21 -2 0 138606

Ez az 1perces kikötés -főleg utacscserével- nekem teljesen irreálisnak tűnik.

Ez még vasúton is nehezen megy egy nagyobb állomáson (utascsere)

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nagyobb  hajó állomásokon ott sem 1 perc.

De kisebb helyeken ahol leszáll 5 fő felszáll 4 fő, tényleg kb. ennyi.

Előzmény: zjakabfi (138603)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.08.20 0 1 138605

Svájci tavaon könnyű!

 

Már korábban volt szó, a Kelénék és a Türgüc is rendes sebességre képesek, de a Türgöc csak a Tihanyi kút felett, a Kelénék is a mély részeken, mert beleülnek a saját hullámukba a kis (4-5 m és annál kisebb) vízmélységben.

Előzmény: tehtube (138601)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.20 0 0 138604

Hunor,Magor,Calypso.

:)

Előzmény: gigabursch (138602)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.20 -1 1 138603

Ez az 1perces kikötés -főleg utacscserével- nekem teljesen irreálisnak tűnik.

Ez még vasúton is nehezen megy egy nagyobb állomáson (utascsere)

 

Előzmény: tehtube (138601)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.20 -1 0 138602

Szerintem a Balatonon 20 km/h feletti tempót jelenleg csak a négy orosz tudná tartani, de azok se sokkal tudnak többet, talán 22-24 km/h körül lehet a vége.

 

A három katamaránkából szerintem egy sem tudja megugrani a 15 km/h-t.

Vagy ha igen, akkor erősen lejtenie kell a Balcsinak.

 

A régi 400-asok, de a Kelén, Helka és a Weiszjancsi (Belo) a régi főgépekkel és hajócsavarokkal esetleg közelíthette a 20 km/h-t, de nagyon nem gondolnám, hogy megugrották volna.

 

 

Természetesen, ha valaki tud pontos adatot, az érdekelne.

Előzmény: tehtube (138601)
tehtube Creative Commons License 2023.08.20 -1 0 138601

Mennyivel mehetnek a balatoni nagyhajók?

A svájci tavi gőzösök 20-30km/h, bitang gyors lassulás, 1 perces kikötés, majd továbbrohanás. Mindezt egy 60 méteres hajóval 4-5 fő szmélyzettel.

Ha nálunk is így mennének, talán lenne értelme egy Siófok-Badacsony járatnak. Kb mint a luzerni tavon, 8-10 megállással. 

Előzmény: gigabursch (138587)
riversea Creative Commons License 2023.08.20 0 1 138600

Zatonje és Veliko Gradiste között a Srebno Jezero-nak nevezett holtágban végig lehet fürödni, számos camping és parti létesítmény van, Utasaink is ott szállnak meg az egyik hotelban.

 

Dojni Milanovácon kíváló dunai strand van (Gradska Plazsa), nyugágyak, napernyők, zuhany, stb. rendelkezésre állnak. Szinte állóvíz. Ennek a két éve készült videónak az elején (0:00-0:34) ott fürdünk Jakyg topiktárssal:

https://www.youtube.com/watch?v=bCoIoTLD1N8

 

Kladovón is van egy kiépített strand (Plazsa Kladovo), a hajóállomás alatt, jóval nagyobb, mint Milanovácon, sportpálya és egyéb létesítmények, pl. parti éttermek és bárok is vannak. Ugyanakkor a talaj köves, sziklás, érdemes strandcipőt vagy szandált használni.

Előzmény: offroadgangster (138590)
Atis57 Creative Commons License 2023.08.20 -1 0 138599

Szia!

 

Kár, hogy ennyire rövid video. 

" Azért a Vörös csillag hasit a vizen is (meg a gőzmozdonyokon ?)itt is tetten érhető !"

Előzmény: jakyg (138596)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.20 -1 0 138598

2020-ban volt

Előzmény: offroadgangster (138592)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.20 -1 0 138597

Köszönöm!

Előzmény: offroadgangster (138590)
jakyg Creative Commons License 2023.08.20 0 1 138596

Főleg Mahagóni olvtárs barátomnak, bár ritkán jár erre. Egy kis rakétázás: https://www.facebook.com/100079562586033/videos/1002135570989963

 

8601301 Creative Commons License 2023.08.19 0 1 138595

Protekcióm nincs. Valahonnan begyűjtöttem ezt a három képet. Hátha hasznát veszi.

Előzmény: tom sawyer (138584)
eixu_ms Creative Commons License 2023.08.19 -1 1 138594

Hát persze, pont olyan... Akár csak a hajókikötők, meg az azokra, azokba meg a melléjük ráépült/beépült vitorláskikötők, a tömérdek kalózvitorlás, a hyperjetek, újgazdagék magányachtjai, stb. stb.

Lehet ezt szépíteni, addig örülj míg csak utas vagy a Belón.

Előzmény: HG. (138589)
offroadgangster Creative Commons License 2023.08.19 -1 0 138593

Az a lényeg, hogy ki a bérlő, vagy az, hogy bérli?

 

Múltkor láttam egy kisvideót, adriai kisgéphajóbérléssel is foglalkozik a tag, évek óta csinálja. Ő mondta, hogy kb 65-70%-os kihaszáltsággal lehet maximum számolni hajónként a szezonban. De az már egy elég jónak mondható szezonnak számít. Ebből kiindulva, ha most 26%-os a tiszai flotta kihasználtsága, akkor duplázni kell és akkor már elég jó számokban lesznek ők is...

Előzmény: trizs77 (138558)
offroadgangster Creative Commons License 2023.08.19 0 2 138592

2éve volt az elég nagymértékű algavirágzás? Akkoriban elég sok menetrendi személyhajót leállítottak, mert ugyanazok működtetik a teherhajókat, vontatókat, kotrókat, akik a személyhajókon is a személyzetet képezik.

Mikor tavasszal megindul a menetrendi utasszállítás, sorban állnak le a munkálatok, majd ősszel, mikor áll le a menetrend, kezdik megint a kotrást, kőszórást, cölöpverést.

 

Csak ugye "szabadabb" a munkarend, nem a teljes állomány dolgozik mindig, vannak pihenőnapok, szabadságok.

Előzmény: zjakabfi (138571)
offroadgangster Creative Commons License 2023.08.19 0 1 138590

Ez még aktuális?

 

Galambóctól a Duna folyásához mérten inkább hegymeneti irányban, Belgrád felé keress strandhelyet, lefelé már nem nagyon van lehetőség. Veliko Gradiste és Zatonje között egy elég nagy üdülőövezet van, ott szerintem fürdeni is lehetne.

Talán valahol Donji Milanovac környékén még lehet völgynek haladva. Sok helyen van lehetőség megállni autóval leselkedni, akár piknikezni is az út mentén a szorosban, de fürdésre alkalmas helyet nem nagyon láttam arrafelé... Amit Atis57 olvtárs ír ellenszenvet, én nem tapasztaltam. Az erőműhöz szerb oldalon nem jutsz oda csak határátlépőként, a parkolóban ha megállsz, már jön is a bakter elküldeni.

 

Amint azt a topictársak megírták van 2 komp, az Újmoldova-Galambóc nekem kimaradt, nem is nagyon figyeltem, de a Ram-Stara Palanka komppal majdnem átkeltünk júniusban. Napi 3x vagy 4x megy, 3-4 órás közökkel, szóval, ha lekésed, akkor várhatsz a majdnem semmi közepén a következőre... Mi 15 percet késtünk csak :D

 

 

(bocsi, hogy ilyen későn írok csak erre, valamiért nem enged minden alkalommal belépni a fórum, mint pl. most is... )

 

 

Előzmény: gigabursch (138476)
HG. Creative Commons License 2023.08.19 -1 2 138589

Miért, a Belón mit kéne alakítgatni...? Pont olyan, mint 51 évig, csak éppen könnyebb lesz vele manőverezni.

Előzmény: eixu_ms (138583)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.19 -2 2 138588

Több olyan aktív hajós van most, aki anno dolgozott a Belon legalább az utolsó évében.

És sokkal több, aki dolgozott hasonló elven működő géppel.

Nehezen hiszem, hogy ne lenne 133  5 bátor önkéntes erre feladatra. :)

Előzmény: eixu_ms (138581)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.19 -1 2 138587

A kapcitás bővítésének az alábbi megoldásai lehetnek

 

- több hajó

- nagyobb hajó

- gyorsabb hajó

 

Ami a katamaránkákat illeti: szánalmasan lassúak.

Vagy inkább: botrányosan lassúak.

 

Ami még a befogadó képességet illeti, a max létszám az tényleg olyan mint a BKV csúcsidőben...

Előzmény: eixu_ms (138579)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!