Rájöttem, hogy ez a sok szerelés nem fekszik nekem. Egy robogót fogok venni, szóval kihasználatlanság és persze pénz szűke miatt adom el.
Kinek mennyit ér meg? 210-es, korhű állapotban. Motorikusan rendben van, csak a szabadonfutó egyik alkatrészét kell cserélni, mert most nincs 1-es sebesség. 2-esben szépen megy. Amikor vettem működött mindkét sebesség, de egyik utam alkalmával 1 pillanatra megszorult a lánc, és akkor törhette el a szabadonfutót. Dellorto karburátor van rajta! És ajándékba adom a Jikovot is hozzá. Csak össze kell rakni, és az úszó horpadásait megszűntetni. (A rossz benzinszint miatt cseréltem porlasztót amúgy, tökéletesen működött a karbi, nem volt türelmem naponta állítgatni)
Ja és még annyi hiba van, hogy szorul a kuplungdob az indítótárcsán... ezt alátételéssel javítom.
Szóval ki mennyit adna érte?
Pofátlanul alacsony ajánlatokat várok! :) Inkább nektek adom el barátibb áron, mint a Vaterának fizessek jutalékot!
A "CSőVET" dugattyú csapszegnek hívják.A csapszeget mindkét irányba ki lehet venni.Óvatosan kell kocogtatni és akkor kijön.A dugattyún a gyűrűk azért lazák mert amikor bemennek a hengerbe akkor összenyomódnak,úgy már ugye nem lazák:).Ha volt még ereje a motornak akkor inkább ne cserélj külön gyűrűt,mert jobban kikoptatod vele a hengert és a kopott dugattyú rezegni fog(persze lehet,hogy nem rögtön),de azért így is elmegy kb egy évig."Ha a blokkot szétkapom arra figyelni kellek, hogy a dugattyú mozgása és a tengely forgása megmaradjon?"
Ez elég fura kérdes,ha átgondolod akkor rájössz,hogy ezzel nem tudsz semmit elállítani.
A gyújtást csak azzal tudod elállítani,ha rosszúl teszed vissza az alaplapot. A dugattyú leszedéshez még annyit,hogy úgy ragd vissza a dugattyút ahogy ott volt,ha nem látszik a jelölés akkor jelöld meg (ez fontos)mivel a már a hengeredhez illeszkedő dugattyút fordítva rakod vissza akkor az nem éppen jó.
Ma nagy szerelésnek néztem elébe: leszedtem a blokkot a mociról meg minden egyebet ami rajta volt. Letisztítottam, félretettem minden egyes alkatrészt. A közeljövőben tervezem a blokk széthúzását, mivel már nagyon nehezen kapja el az egyest induláskor. Na most a dugattyú leszerelésénél elakadtam, mert mindenképpen le akarom kapni a hajtókarról, nehogy esetleg széthúzáskor megsérüljön. Láttam, hogy a két szélénél fogja 1-1 drót. Azt kiszedtem sikeresen, de van bent egy cső, ami egy darabig ha nyomom kimegy, de egy ponton mindkét irányban elakad. :( Hogy lehetne egyszerűen leszerelni, esetleg rossz helyen kapizsgáltam? A másik megfigyelés: a dugattyún a gyűrűk elég lazák, mondhatni tök könnyen le lehetne szedni őket róla, mert vagy 1-2 mm-t kimozdulnak. Ez normális vagy vegyek rá új gyűrűket? Ha a blokkot szétkapom arra figyelni kellek, hogy a dugattyú mozgása és a tengely forgása megmaradjon? (ugyanúgy legyenek szinkronba, mint a szétszedés előtt) A gyújtás elállítódása végett. Vagy nem is tudna elállítódni?? Segítségeteket előre is köszönöm! (mrc)
Múltkor írtam, hogy a Bóbi már indul rendesen, nem tartott sokáig az öröm. Kellett bele olajat önteni , mert már nem volt benne semmi. Kicsavartam a szintjelző és beöntő csavart és öntöttem az olajat, de már sok belement és nem akart megjelenni a megfelelő szintnél ezért öntöttem még, egyszer csak elkezdett folyni lennt. Megvártam hogy kifolyjon és becsavartam a két csavart, ezután meg már az Istenért sem akart indulni. Mi lehet a gond?
Sziasztok! Nem rég került hozzám egy 210es masina:) Az a probléma azt mondták hogy nem veszi a 2est de végre nem is megy csak 35öt:( Az lenne a kérdésem hogy hogy mi lehet a probléma vele mért nem vált fel 2be?
Köszi szépen miko?, nagyon sokat segítettél, pont ilyesmi megoldásról hallottam, csak a részletek hiányoztak. Bár szeretném eredeti állapotban tartani, de sürgős lenne, hogy működjön, így inkább holnap bevásárolok és átszerelem. :) Majd később visszaalakítom, ha találok valahol egy bontottat.
Hali, Újat valóban nem lehet szerezni,a vaterán elő szokott fordulni egy-egy éltesebb darab. Ha korhűnek akarod,akkor onnan szerezz bele transimo egységet,ha meg praktikum a szempont,akkor alakítsd át tirisztorossá. Kell hozzá: 1. jeladó tekercs,ez alaplappal együtt van (a transomos gyújtásé nem jó,ne hagyd meg) 2.töltő tekercs 3.FAGY kombinált tirisztoros egység
Mofakerben mindez beszerezhető.
Kapcsolási rajz alant (ne zavarjon meg a "3"-as leállítógomb a rajzon,mert neked arra nincs szükséged,mert dekompresszorral állítod le)
Kedves Babetta guruk! A segítségetekre lenne szükségem. Jó öreg 28-asom gyújtása elszállt, megméregettem ezt-azt és az derült ki, hogy elszállt a tranzimo egység. Próbáltam pár nagyobb helyen újat szerezni (Mofaker, Huber), de ilyen típus (30-6500) nincs nekik és nem is tudnak szerezni. Kérdésem hozzátok, hogy érdemes-e kutatnom egy ilyen 30 éves alkatrész után vagy inkább alakítsam át a gyújtását valami újabbra. Ha pedig át kell alakítanom, akkor ahhoz hol tudnék találni leírást? Köszönettel, Krisz
Hát nemjó bizony! Az én mocimnak is ez volt a baja. Úgy tudtam orvosolni hogy vettem új csapágyakat,és azt mondták hogy pontozzam meg egy pár helyen finoman a főtengő szárait.Aztán rá a meleg csapágyak. A többi az már megy faszántosan ha ez megvan:) És annyit még elmondanék,hogy azóta is így megy a babi!
Vettem ma egy 207-es blokkot.Leszereltem a lendkerékmágnest,hogy hozzáférjek a főtengely végéhez.Mozgattam le-fel,jobbra-balra semmi kottya,de ki-be 1-2mm-t mozog az egész főtengely.Gondolom ez nemnagyon jó?
Ne keseregj, lesz az még jobb is!!! Lehet, hogy már ideges vagy a nem megfelelő működéstől, ezért valami elkerüli a figyelmedet. Én bizony már jártam így. Igaz, nem a Babettával, de azt megtanultam, ha valamit tudom, hogy tudok, de felbosszantom magam a sikertelenségen, akkor abbahagyom a kisérletezést, majd lecsillapodva újból nekilátok, és azonnal észre veszem, mit rontottam el.
Helló Fórumtagok! Új vagyok a fórumon és máris segítségre szorulok. Nemrég hozzákeveredtem egy 210-es Babettához és sajnálttal vettem észre, hogy az 1-es fokozatot elég gány módon direktre hegesztették és a dob alól szivárog a hajtóműolaj. Még nem próbáltam szétbontani, de gyanítom, hogy az alatta lévő szimeringet nem fogom tudni kicserélni. Ezen okból, aki tudna segíteni egy 210-es blokközéppel, melyben még érintetlen a meghajtás(az sem baj, ha nincs a blokkon a henger, dugattyú, karbi, gyújtásrész), minden megoldás érdekel. Üdv mindenkinek !!
Egyre több a bajom az elméleti tudásom gyakorlatba való átültetésével. A 207-esemmel bajlódom, nagyon úgy tűnik hogy sok benzint kap és még mindig nem sikerült belőnöm a porlasztót. Gyanakszom hogy a keverék sem sikeredett jól, szerintem rengeteg lett benne az olaj (próbáltam az 1:25-öt összehozni, de nem patikamérlegen).
Füstöl mint a gyárkémény, erőtlen és ilyesmi... Még adok magunknak egy hetet, aztán ha nem szeretjük meg egymást akkor megint szétdöntöm és rárakom a 210-esem régi porlasztóját és azzal is próbálkozom egy darabig.
Amúgy elindultam Tóni bácsihoz, de szétszakadt a hátizsákom és úgy nem akartam végigpöfögni a városon. Mai táv: 30 m.
De kellemes meglepetés is ért: egy úr nem bírt magával és lelkesen segített porlasztót állítani, meg mesélt az ő régi Babettájáról. Eddig kétszer toltam ki az utcára a 207-est és két csodálót már begyűjtöttem annak ellenére hogy egy óvodást sem érnék utól vele a háromkerekű biciklijével...
Sajnos pontos értéket én sem tudok neked mondani. A legjobb ha az ember elmegy egy esztergályoshoz és gyártat pár hézagolót, különböző vastagságban. Természetesen ilyenkor vinni kell a kuplungdobot is, vagy megméred otthon a főtengely átmérőjét, kuplungdob méretét. De a legtöbb mester csak annak hisz, amit ő mér. Még akkor is ha már másodjára vág belőle, de még mindig rövid.
Ugyanis semmi garancia arra, hogy mindnyájunk mocijánál ugyanolyan méretű távtartókat, hézagolókat kell alkalmazni, a "vegyes méretű" alkatrészek, illetve a kopások különbözősége miatt. Épp ezért, a megfelelő távolságokat mindenkinek magának kell kikisérletezni!!!