Üdv kolléga! Sejtésem szerint ( ha a te sejtésed szerint tamási környéke ) ez csakis a Tamási - Mezőhídvég szakasz bezárásának az előhirnöke lehet! Ha ez a kép északi irányú fotó akkor 100% - ig biztos hogy a Tamási - Fornád szakasz kell hogy legyen! Miért vagyok benne ennyire biztos? Hát azért, mert ebben a szakaszban mentek a telefonvezetékek a jobb oldalon tamásitól a Fornád állomás után lévő betonos útátjáróig ( volt ott fénysorompó is, a fürgedre menő műútra gondolok ), vagyis a halastavakig! Nézd meg a képet figyelmesen és ha látod a telefonvezetékeket egy kicsit akkor 4 db - ot kell hogy láss belőlük ( mármint a vezetékekből )! Attól az útátjárótól viszont a telefonvezetékek oszlopai átköltöztek a bal oldalra és már csak 2 szállal futottak tovább egészen fürgedig! Fürgedtől továbbra is a bal oldalon folytatódott az oszlopsor, - de viszont újra 4 szál dróttal egészen felsőnyékig! Felsőnyéktől pedig mezőhídvégig szintén a bal oldalon mentek az oszlopok de megintcsak 2 szál dróttal! Aztán ( ezt már többen tudjátok szerintem ) mezőhídvégtől enyingig pedig mindkét oldalon voltak oszlopok 4 - 4 szál dróttal. Azt megjegyzem hogy ha a képen 2 szál drót látható akkor felmerül bennem az a kétely hony nem - e a 48 - as vonal még át nem épített szakasza, mert azon a vonalon is a jobb oldalon mentek a vezetékek - illetve az oszlopok! Ha ez a helyzet, akkor az a szakasz csakis az Adorjánpuszta - Pacsmag szakasz kell hogy legyen...! A másik ok amiért tippelem a 49 - es vonalat az - az hogy akkortájt már tudni lehetett a Tamási - Mezőhídvég szakasz bezárásának a tervéről - és mivelhogy a kép megjelenése 1992/4. nem is volt olyan messze a végitélet hónapja ami ugyebár az 1992. 09. 26 - a volt!!! No akkor ezek után legyél szíves megírni hogy hány szál drót látszódhat a képen - és azt is hogy valami cikk van - e a képpel kapcsolatban az újságban?! De javaslom nézdd át az összes újságot 1992. decebberéig hátha csak később mertek írni valamit a bezárással kapcsolatban! Várom a reakciódat ide a fórumba! Jaa igen! Privát mailt ne küldjön nekem senki, mert áttálította szolgáltatóm a levelező rendszeremet valahogy és az atyaégért sem tudják visszaállítani hogy működjön! Ez azt jelenti hogy nem tudok mailt sem fogadni, sem küldeni még egy darabig! Üdvözlettel: tamási 48. - 49.
Szívesen olvasgatom a topicjaitokat, bár kb 8 éve nem ültem vonaton. Hoztam nektek ajándékot, egy májusi kiránduláson készítettem őket Pécs közelében. A harmadik képről kiretusáltam az asszonyt, mégse lógjon fenn szegény a neten vakvilágban.... :)
Frissen beszerzett Vasutas lexikonomból is beszkenneltem pár érdekes képet; Bicske, Felsőgalla, Tatabánya, és egy térképrészlet a 40-es átépítési terveiről. http://kep.tar.hu/mdmot3019/50520922/32237106#2
Szevasztok! Múltkorjában végigsétáltam a 40-es egykori két völgyhídja közötti pályarészen. Ha érdekel valakit: http://kep.tar.hu/mdmot3019/50520917/32236909#2 Sajnos nagy volt a gaz... Igyekeztem a lejtviszonyokat is megörökíteni. A régi kis hádnál másztam fel, mert hát elég magasan vezetett :) Aztán végigséta a nagyhíd megmaradt déli pilléréig, majd vissza. Uccsó kép a nagyvasútra lemászás körülményei :)
A Sínek Világa c. szaklap 1992/4 számának címoldaláról való a kép. Valahol Tamási környékén fotózták. Kérdésem a topiktársakhoz, vajon melyik vonalon és kb hol, mert én nem tudom.
Kb. egy órája jöttem hazafelé a Camponából, amikor a Varga Jenő tér előtt láttam, hogy intenzíven szedik fel a 43-as maradék szakaszát. Legalább tíz fő dolgozott, valamiért nagyon sürgős. Fotómasina nem voltam nálam.