Keresés

Részletes keresés

tibor 67 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21092

Köszönöm a segítséget.

 

Előzmény: hambi85 (21089)
CRU3L Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21091

Ára?

 

- CRU3L -

Előzmény: jofi1947 (21083)
Csabronc Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21090

Eddig csak egy briggs motoros mtd fűnyírómon csináltam. Én évente egyszer cserélek olajat, és ilyenkor 2x öblítem az új olaj betöltése előtt. Az olajat a forró gépből eresztem le, viszont a benzinnel csak akkor mosom ki amikor már langyos, addig kell öblíteni amíg tiszta benzin nem jön.

 

Lehet mosóolajat is venni, de fölösleges a sima benzin tökéletes erre a célra, csak nem szabad a forró motorba önteni. nagyjából 2x 2,5 decivel jó alaposan megrázva a motort pár percre állni hagyni. Én a biztonság kedvéért soha nem használom a gyári aljleeresztő csavart. Leeresztem a benzint a karbit szárazra járatom így bátran oldalra döntve kiöntöm az olajat a betöltőnyíláson, majd amikor lehűl a motor ugyan így járok el a benzinnel.

Előzmény: elwoodi (21088)
hambi85 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21089

Üdv .

Jikov motor van rajta, mint a mai terrákon.

Ezzel a motorral váltották ki a KGM (Kismotor és gépgyár) által gyártott

Robi 151-et. Az egyik fórum társunk üzemeltet egy gépkönyv letöltö

oldalt.

Ott fent van a Robi Rekord 155T gépkönyve, igaz az váltós de a motor ugyanaz.

Ha a hajtóműről kell leírás, azt meg ha golyós csapágyas a tengely kihajtásod

akkor a Robi 151-es gépkönyv kell.

Ha meg tűgörgős akkor meg a Robi 50-es vagy Robi 52-es gépkönyv kell neked.

Mind a 3 fent van az oldalon.

Itt az oldal címe:

http://robikgepkonyv.atw.hu/

Előzmény: tibor 67 (21087)
elwoodi Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21088

Akkor jól láttam,hogy nincs,ez a benzines jó ötlet.Mennyire szokott "mocskos" lenni többször is kell öblíteni?

Előzmény: Csabronc (21085)
tibor 67 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21087

Jofi -milyen motor van a 155-ös Robin? Nekem az adattáblán már semmi nincs csak annyit látni rajta ,hogy Veszprémbe lett gyártva.

 

Előzmény: jofi1947 (20846)
tibor 67 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21086

Valaki nem-e tudna segíteni Robi 155 gépkönyvvel ? Kb 88-as a rota és kétütemű.

 

Csabronc Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21085

Én úgy tudom, hogy ezekben a motorokban nincsen. A többi négyütemű motorhoz képest is annyit tudok, hogy a hengerfalra csak egy henger spricceli fel az olajat az olajtálcából, emiatt nem "kering, áramlik" a teljes olajmennyiség (leül a retek a tálca aljára). Azt javasolta a szerelőm, hogy ha olaja cserélek, mindig mossam át a motort a friss olaj beöntése előtt benzinnel, hogy az olajtálca aljáról feloldjam és kimossam a sarat.

Előzmény: elwoodi (21084)
elwoodi Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21084

Üdv!

Valaki tudja,hogy a brigs 4,5 lóerős quantumba van valamilyen olajszűrő?ha igen hol található?

jofi1947 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21083

Érdekel valakit?

 

jofi1947 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 21082

Üdv. SL 283.

Champion J17LM

NGK B2LM

 

Ezek a gyujtó gyertyák jók a motorodhoz.

 

József.

Előzmény: SL 283 (21056)
istvanmarton1 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 21081

Elnézést, valamiért lemaradt a kép.

Előzmény: istvanmarton1 (21080)
istvanmarton1 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 21080

Én tegnap este raktam össze másodjára a sebváltót. Nálam is az volt a probléma, hogy az első összerakás után a 2-es sebesség zúgott, visított, pedig minden új volt benne.  Amikor szétszedtem, arra jöttem rá, hogy a csigatengelyen a sebváltó kerék lejjebb csúszott és az 1-es fogak rajta forognak az előtéttengely 2-es sebesség meghajtóján. Nem tudom miért, de a csigatengelyen lévő zégergyűrű lejjebb volt vagy 2mm-rel, mint kellett volna. vagy a sebváltó kapcsoló nem tartotta meg kellő szinten a fogaskereket. A szétszedéskor figyelmesen szemlélve látható volt a probléma. A zéger gyűrű fölé tettem egy távtartó gyűrűt, látszatra kézzel forgatva megszűnt a hiba. De az az igazság, hogy nem volt még időm a motorral kipróbálni. Mindenesetre magamnak mellékeltem egy emlékeztetőt, amit most csatoltam. Nem biztos, hogy ugyanaz a hiba, de egy lehetséges.

Előzmény: Gabesz8207 (21065)
gabesz961 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 21079

A 155-nek az alaplapja és a marcalihoz való alaplap egész más. Sajnos nem tudod helyetesíteni.

Előzmény: tibor 67 (21077)
Luximen Creative Commons License 2014.02.19 0 0 21078

Szerintem ez talán még szét sem volt szedve.Akivel cseréltem alig használta.A külsőn még megvoltak a kis rojtocskák.Hosszú évekig a padláson porosodott neki.Defektre utaló folt nincs rajta.

Kösz a tanácsot a felfújásról, hintőport én is használok mindenféle gumiszereléskor.

Előzmény: studiod1 (21075)
tibor 67 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 21077

Valaki  írja már le hogy a Robi 155 -ös rotához miért csak a nagy dobozos tirisztor jó. Mert elmentem hogy vásárolok hozzá és az eladó hölgy mindenhogy a kicsi Marcali tirisztort akarta rámbeszélni. Egy szerelő azt mondta csak a Vape Z 19 tirisztorral tudom helyettesíteni.Sajnos az eladó hölgynek nem tudtam elmondani hogy miért nem jó az. Ja és ha nem jó természetesen nem cserélik ki.Köszönöm segítségeteket!

 

kersa48 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 21076

Segítséget szeretnék kérni, hogy a mellékelt felsorolásban szereplő BS 675 EX, a BS 675 ésa BS Qvantum 190 ccm típusú motorok között mi az eltérés, ill melyiket javasolnátok csereként egy régi BS Quantum XM 55 helyére?

Előzmény: vicktorka (21059)
studiod1 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 21075

Igen találkoztam csak azt kicsípte a szomszéd, összeszereléskor egy kis hintőpor és a belsőbe kevés levegő a felni gyönyörűen helyére csúszik nincs ilyen gond. Talán ha valóban gumi,nem kinai sz...  túléli.

Előzmény: Luximen (21074)
Luximen Creative Commons License 2014.02.19 0 0 21074

Sziasztok!

A jó időre való tekintettel nekiálltam a kerekek felújításának.Szétszedéskor igencsak meglepődtem.

Találkozott valaki már ilyennel?

 

Ha kiszedem a belsőt és megpróbálom felfújni, szerintetek túléli?

Összeszerelésnél nem szeretném így hagyni.

A vasöntvény hajtásom is elkészült.Új csapágyak,szimering és festést kapott.

 

Zsoltigcv Creative Commons License 2014.02.19 0 0 21073

Erre a megoldás  hogy óránként lehajolunk és  leszedjük róla  a rajta lévő dolgokat. Ennyi karbantartást igényel ,aztán örök mint a nyomorúság.

Előzmény: studiod1 (21071)
studiod1 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 21072

Lemaradt mindkettő dragon5,5, és nem volt kimélve.

Előzmény: studiod1 (21071)
studiod1 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 21071

Nekem törés repedés gond nem volt, a fiatalabb 6 éves, az idősebb(a régi tanyán volt) több mint 10 éves. A bálazsinegre vigyázni mivel a vékony alu öntvényt könnyen megeszi a szimeringnél.

Előzmény: Csabronc (21070)
Csabronc Creative Commons License 2014.02.18 0 0 21070

Sziasztok, a napokban sikerült igen jutányos áron hozzájutnom, egy dragon 45-höz (0 km-es :) sufniban pihent pár évet). Olvastam a hajtómű ház problémát, csak reménykedni tudok (3 éves gépről van szó) hogy nem futottam bele, de! amikor vettem az olajat a gépbe előre szólt az eladó, hogy igen hulladék minőségű az olaj, amivel gyárilag feltöltik a csiga-hajtóművet. Ez a deformációs hiba összefüggésben lehet a nem megfelelő minőségű olajjal vagy egy idő után fogja magát a minőségi öntvény és elreped?

 

Hol, mire kell lecserélni?

 

Crusnik Creative Commons License 2014.02.18 0 0 21069

igen  kell adni hozzá nomeg úgy kell meghírdetni hogy "Hej vasba ad má ide " Emberkék elkerüljenek..Am a bajom az hogy 2 ember kell a felborításához mert a sujpontja is nagyon lent van a futónak no meg nehéz is .. bár már kevésbé mint volt...

Előzmény: Furak (21068)
Furak Creative Commons License 2014.02.18 0 0 21068

Néz szét mennyiért hírdetnek ilyen futókat. Gondold végig mennyit ér a tiéd és agyhozzá x összeget mert úgy is alkudnak beöle.

Előzmény: Crusnik (21066)
studiod1 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 21067

Nekem ilyen kellene,a jelenlegi kicsi,mindegy a haver már megigérte megoldja.

Előzmény: Crusnik (21066)
Crusnik Creative Commons License 2014.02.18 0 0 21066

http://indafoto.hu/crusnik/image/19622505-6500ce8a/user

A fenti futót szerintetek mennyiért tudnám eladni mert gondolkodok rajta hogy vagy tovább adok rajta vagy elcserélném egy könnyebre mert a gépemhez elég nehéz...

Gabesz8207 Creative Commons License 2014.02.17 0 0 21065

Sziasztok van nekem egy terrám mj5 ös motoral és t20 váltoval a váltott most csapágyosztam ujra a gondom ott kezdödik mikor elindülok a traktoral halom .hogy sir a válto föleg ketesben és egyesben de ott kevésbé de tolatva nem sir mi baja lehet köszönöm.

Zsoltigcv Creative Commons License 2014.02.17 0 0 21064

ha rám hallgatsz akkor hagyjad a fenébe a robi 55-öt (hacsak nincs túl sok szabadidőd a javításához) az apródon tudsz venni 50 ezerért kompletten akár 5,5 le gépet is.

Előzmény: vicktorka (21062)
Csiga1970 Creative Commons License 2014.02.17 0 0 21063

Hello!Szerintem a robi 55 gyárilag kétütemű motorral van szerelve.Nem egyszerű dolog ráépíteni egy négyütemű motort,és mivel annak a fordulata is kisebb,lassú lesz a gép.Lehet,egyszerűbb megjavítani a gyári motort,és azt használva az életed is sokkal színesebb lesz...Üdv

Előzmény: vicktorka (21062)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!