Eddig csak egy briggs motoros mtd fűnyírómon csináltam. Én évente egyszer cserélek olajat, és ilyenkor 2x öblítem az új olaj betöltése előtt. Az olajat a forró gépből eresztem le, viszont a benzinnel csak akkor mosom ki amikor már langyos, addig kell öblíteni amíg tiszta benzin nem jön.
Lehet mosóolajat is venni, de fölösleges a sima benzin tökéletes erre a célra, csak nem szabad a forró motorba önteni. nagyjából 2x 2,5 decivel jó alaposan megrázva a motort pár percre állni hagyni. Én a biztonság kedvéért soha nem használom a gyári aljleeresztő csavart. Leeresztem a benzint a karbit szárazra járatom így bátran oldalra döntve kiöntöm az olajat a betöltőnyíláson, majd amikor lehűl a motor ugyan így járok el a benzinnel.
Én úgy tudom, hogy ezekben a motorokban nincsen. A többi négyütemű motorhoz képest is annyit tudok, hogy a hengerfalra csak egy henger spricceli fel az olajat az olajtálcából, emiatt nem "kering, áramlik" a teljes olajmennyiség (leül a retek a tálca aljára). Azt javasolta a szerelőm, hogy ha olaja cserélek, mindig mossam át a motort a friss olaj beöntése előtt benzinnel, hogy az olajtálca aljáról feloldjam és kimossam a sarat.
Én tegnap este raktam össze másodjára a sebváltót. Nálam is az volt a probléma, hogy az első összerakás után a 2-es sebesség zúgott, visított, pedig minden új volt benne. Amikor szétszedtem, arra jöttem rá, hogy a csigatengelyen a sebváltó kerék lejjebb csúszott és az 1-es fogak rajta forognak az előtéttengely 2-es sebesség meghajtóján. Nem tudom miért, de a csigatengelyen lévő zégergyűrű lejjebb volt vagy 2mm-rel, mint kellett volna. vagy a sebváltó kapcsoló nem tartotta meg kellő szinten a fogaskereket. A szétszedéskor figyelmesen szemlélve látható volt a probléma. A zéger gyűrű fölé tettem egy távtartó gyűrűt, látszatra kézzel forgatva megszűnt a hiba. De az az igazság, hogy nem volt még időm a motorral kipróbálni. Mindenesetre magamnak mellékeltem egy emlékeztetőt, amit most csatoltam. Nem biztos, hogy ugyanaz a hiba, de egy lehetséges.
Szerintem ez talán még szét sem volt szedve.Akivel cseréltem alig használta.A külsőn még megvoltak a kis rojtocskák.Hosszú évekig a padláson porosodott neki.Defektre utaló folt nincs rajta.
Kösz a tanácsot a felfújásról, hintőport én is használok mindenféle gumiszereléskor.
Valaki írja már le hogy a Robi 155 -ös rotához miért csak a nagy dobozos tirisztor jó. Mert elmentem hogy vásárolok hozzá és az eladó hölgy mindenhogy a kicsi Marcali tirisztort akarta rámbeszélni. Egy szerelő azt mondta csak a Vape Z 19 tirisztorral tudom helyettesíteni.Sajnos az eladó hölgynek nem tudtam elmondani hogy miért nem jó az. Ja és ha nem jó természetesen nem cserélik ki.Köszönöm segítségeteket!
Segítséget szeretnék kérni, hogy a mellékelt felsorolásban szereplő BS 675 EX, a BS 675 ésa BS Qvantum 190 ccm típusú motorok között mi az eltérés, ill melyiket javasolnátok csereként egy régi BS Quantum XM 55 helyére?
Igen találkoztam csak azt kicsípte a szomszéd, összeszereléskor egy kis hintőpor és a belsőbe kevés levegő a felni gyönyörűen helyére csúszik nincs ilyen gond. Talán ha valóban gumi,nem kinai sz... túléli.
Nekem törés repedés gond nem volt, a fiatalabb 6 éves, az idősebb(a régi tanyán volt) több mint 10 éves. A bálazsinegre vigyázni mivel a vékony alu öntvényt könnyen megeszi a szimeringnél.
Sziasztok, a napokban sikerült igen jutányos áron hozzájutnom, egy dragon 45-höz (0 km-es :) sufniban pihent pár évet). Olvastam a hajtómű ház problémát, csak reménykedni tudok (3 éves gépről van szó) hogy nem futottam bele, de! amikor vettem az olajat a gépbe előre szólt az eladó, hogy igen hulladék minőségű az olaj, amivel gyárilag feltöltik a csiga-hajtóművet. Ez a deformációs hiba összefüggésben lehet a nem megfelelő minőségű olajjal vagy egy idő után fogja magát a minőségi öntvény és elreped?
igen kell adni hozzá nomeg úgy kell meghírdetni hogy "Hej vasba ad má ide " Emberkék elkerüljenek..Am a bajom az hogy 2 ember kell a felborításához mert a sujpontja is nagyon lent van a futónak no meg nehéz is .. bár már kevésbé mint volt...
A fenti futót szerintetek mennyiért tudnám eladni mert gondolkodok rajta hogy vagy tovább adok rajta vagy elcserélném egy könnyebre mert a gépemhez elég nehéz...
Sziasztok van nekem egy terrám mj5 ös motoral és t20 váltoval a váltott most csapágyosztam ujra a gondom ott kezdödik mikor elindülok a traktoral halom .hogy sir a válto föleg ketesben és egyesben de ott kevésbé de tolatva nem sir mi baja lehet köszönöm.
ha rám hallgatsz akkor hagyjad a fenébe a robi 55-öt (hacsak nincs túl sok szabadidőd a javításához) az apródon tudsz venni 50 ezerért kompletten akár 5,5 le gépet is.
Hello!Szerintem a robi 55 gyárilag kétütemű motorral van szerelve.Nem egyszerű dolog ráépíteni egy négyütemű motort,és mivel annak a fordulata is kisebb,lassú lesz a gép.Lehet,egyszerűbb megjavítani a gyári motort,és azt használva az életed is sokkal színesebb lesz...Üdv