Manuális Mamiya gépekről tech infók, közös tudásbázis, diskurzus, adás-vétel.
Főleg a középformátumú gépeivel szerzett hírnevet a márka, de lehet a kisfilmesekkel kapcsolatban is kérdéseket feltenni, infókat megosztani.
Sztem ha megcsináljuk a sok tesztképet a sok vázzal-obival-filmmel, utána 100 féleképpen dolgozhatjuk fel az eredményt, és az általad említett nagydíjas is meg fog mutatkozni mint abszolút kategória győztes, de lesz kisfilm győztes, KF és NF győztes, RB67 obik közül is lesz győztes. Egy befűzött tekercsre akár 10 obi rajzát is megkaphatjuk, csak az exif adatokról gondoskodjunk (kis cetli ráfotózva hogy Kodak Ektar 100 RB67, 90mm) vagy ilyesmi.
Valószínüleg olyanok is bejátszanak, hogy az átlag-kisfilm obi jobb, mint az átlag-KF obi, de annyival nem, mint amennyivel nagyobb a területi előnye pl. a 6x7cm-nek, és az átlag NF obi is lehet hogy gyengébb, de annyival nem, amekkora hatalmas területra vetíti ki a képét. Plusz lehet hogy nincs is igazam :-)
Ezzel a kísérlettel - ha megvalósul - ha nem is leszünk olyan pontosak, mint a tudósok, akik megfejtették hogy nem is a hétfő a legszarabb nap, akkor is szolgál majd tanulságokkal, eredményekkel.
Na figyelj. Tegyél egy Hasselbladba WC papírt, amit aztán húgylében lehívsz. Aztán egy kisfilmesbe tegyél valami repróhoz gyártott filmet, hívd elő a NASA laborjában. Na látod. Felesleges Hassyra költeni.
Megint úgy hasonlítasz össze dolgokat, hogy eltérő feltételeket támasztasz. Akkor most mit hasonlítasz egymáshoz, az eltérő filmeket eltérő hívással, vagy a különböző méretű negatívokról nyert képek minőségét?
Ha több változót mozgatsz, akkor melyik paraméter hatását vizsgálod a képre? Honnan tudod melyik mekkora befolyással volt?
A tesztelés azzal kezdődik, hogy meghatározod a vizsgálat tárgyát.
Az mindenképp jó dolog, hogy a bevált módszereddel a legjobbat hozod ki a rendszeredből, ezzel elég olcsón, kevés cipekedéssel (bár több időráfordítással) a legjobb minőséget hozod.