nem titkolom az autót miskolcon vásároltam és miskolcon is hordom szervizbe.
A tisztítást pedig mindig megcsinálom. Igaz szívesen cserélnék valakivel, akinek nem az első párszáz kilométertől kell hetente plusz órákat autózni.
Sajnos van olyan tisztítás amikor Miskolc-Mezőkövesd oda-vissza nem elég az égetéshez. Vagy például jövünk haza Pestről és Miskolc belvárosában gyullad ki a lámpa.
Az olajlabor vizsgálata természetesen csak azt tudja mondani, hogy ilyen állapotba a motor élettartama rövidül. Az autót pedig nem 1-2 évre vettem.
Ezért kértem segítséget, mivel a szervízben mást nem tudnak mondani, csak azt hogy tisztítsak. De azt nem ,hogy mennyi vásori használat után kell országútra menni, hogy ilyen problémám ne legyen.
Csak, hogy ne maradjon téves info.: NEM kellett kompletten, krómmal, rendszám világítással* együtt cserélni a kapcsolót. Talán a lámpa* foglalattal egyben van, de az egész körítéssel nem !
Ugyan ez (5000. hsz.) egy bemutató autóra íródott, de vonatkozik a használtakra is. Annyit azért hozzátéve, hogy a szervizkönyvben bejegyzett adatokat (km, elvégzett munkák, szerviz!) ellenőrizni kell! Sőt, a szervizt személyesen is lecsekkolni!
Nem akarlak "vígasztalni", de tőlünk nyugatabbra már régóta köztudott, hogy a mai diesel technika abszolút városi használat ellenes, kimondottan hosszútávú utazóautókba való.
Ami a problémádat illeti: a szerviz (amelyiket titkolsz?) semmi extrát nem tud tenni megbontás nélkül a részecskeszűrővel, mint amit Te is megtehettél volna. Vagyis irány az autópálya és forszírozott üzemmódban (3500-4000 f/perc) 20-30 percig folyamatosan menni. Amikor a fed.comp. kiírja a 13 literes pillanatnyi fogyasztást, akkor nyomja a plusz gázolajat a hengerekbe, hogy az a kipufogó ütemben távozva a felforrósodott részecskeszűrőről leégesse a rátapadt trutyit (kb. ez a népszerű megfogalmazás). Olyan nincsen, hogy a részecskeszűrő a felesleges gázolajat visszajuttatja a hengerbe, fizikai és technikai képtelenség! Az történhetett -szerintem nem egyszer!-, hogy a tisztítási folyamat nem lett befejezve/végrehajtva rendesen és az ECU (motorvezérlő computer) viszont azt érzékelte, hogy a tisztításra még szükség van, ezért a plusz üzemanyagot továbbra is adagolta. Tudni kell, hogy ezt a kipuff. üzem végén, még nyitott kipuff. szelepnél történik. Ami nem távozik -mert alacsonyabb fordulatszám esetén lassabb az ürítési sebesség is- az lefolyik/lecsurog a forgattyúsház aljába, az olajteknőbe, így hígítva a motorolajat.
Megcsinálni szerintem nem tudnak semmit -amennyiben mechanikai kopások nincsenek olyan mértékben, hogy azok indokolttá tennék-, legfeljebb valóban rendesen végig kéne csinálni a tisztítási folyamatot, ahányszor ezt a gép jelzi.
(végül zárójeles, halk megjegyzés: ezt sajnos nem tudom értelmezni " Most is bevizsgáltattam a motorolajat és most már az eredmény az lett, hogy súlyosan károsítja a motort." mert az olajlabor nem tud és nem fog motorállapotot vizsgálni, legfeljebb azt, hogy a motorolaj összetevői, pl. kenőképesség, hideg/meleg kúszási képesség, viszkozitás, hamutartalom, stb. mennyire tér el az adott olajra előírtaktól. Ez valóban függ a hígitástól is, mint ahogyan a korrektül elvégzett olajcserétől)
Vasarlas elott allo, leende klubtagkent kernek egy kis segitseget:
A hasznaltauton kineztem a felesegemmel egy Orlandot, eleg jo parameterekkel. A fogyasztas hoztatok fel eddig szinte csak negativumkent, bar ahogy lattam ez nagyon labfuggo.
Viszont mi az amire odafigyeljunk ha hasznaltan vasarolunk egy ilyen autot? tudtok tanacsot adni?
Sokkal kevésbé súlyos probléma, de nekem a csomagtér rolóm ment szét. A műanyaghegesztés szép lassan kezdett elengedni a fémrúd utáni részen, aztán egyszer csak teljesen felfeslett. Az egész elég gagyi, egy darab kartonból van kivágva az utolsó, lezáró profil, a műanyag alatt. Van valami ötletetek a megmentésére? Esetleg műanyaghegesztő megcsinálja?
némi segítségért fordulnék hozzátok. Van egy 2012.09-i kiadású 2.0 diesel 163LE Orlandom. A problémák már a 243km-nél kezdődtek. A részecskeszűrős lámpa kigyulladt. Akkor azzal nyugtattak a szervízben, hogy ez normális és ha kiégetem akkor minden rendben lesz. Sajnos 6.000km-nél az olajcsere lámpa gyulladt ki, hogy olajat kell cserélni. Kizárólag a Mol-nál tankolok, ezért a Mol Laborral bevizsgáltattam a motorolajat és kiderült, hogy a motorolajban jelentős mennyiségű gázolaj van. A szervíz azt mondta, hogy ilyen konstrukció és ha sokat járok városban akkor nem tud rendesen égetni a részecskeszűrő és a maradék gázolajat visszajuttatja a motorolajba. Mindig rendesen hordom szervizbe. Időnként visszavittem, hogy ők égessék ki a részecskeszűrőt. Most 90.000km-nél elkezdett megint sűrűbben jelezni a részecskeszűrős lámpa és afogyasztás olykor az átlagfogyasztás 13l/100km is elérte. Most olajcsere után 9.000km-rel gyulladt ki a motorolajos lámpa. Most is bevizsgáltattam a motorolajat és most már az eredmény az lett, hogy súlyosan károsítja a motort. A GM-nek írtam és elküldtem az eredményt, mert ők is is azt mondták, hogy az autó jó. Most bekérették az autót és az adagolót és a fúvókákat a Bosch diagnosztikában bevizsgálják. De nem nagyon bízom a szervizben, hogy tényleg rájönnek mi a baja.
Szeretem az autót és azt szeretném, ha megcsinálnák, ezért ha valakinek van valami elképzelése, hogy mi lehet a baj, akkor a segítségét szívesen venném.
Mi ugye február óta hatan utazunk, már 2x volt tetőcsomagtartós hosszabb etap. Múlt héten Italiában voltunk.
Az átlagfogyasztás autópályán ugyanúgy alakult gps szerint 111 km/h utazósebesség körül tetőboxszal, mint gps szerint 125 km/h körül tetőbox nélkül.
Másik észrevételem, hogy indulás előtt 98-as benzint tankoltam, gondolván milyen jó lesz az autópályán. Tévedtem. Ugyan a kocsi jól ment, de fél literrel többet fogyasztott kb., mint a 95-össel.
Azon gondolkodom, hogy kellene egy jó megoldás arra, hogy a 3. sor jobb oldalán ülő utas el legyen jobban szeparálva a csomagoktól. Most pár gumipókkal biztosítottam úgy a csomagokat, hogy véletlen se dőljenek rá, de valami olyan megoldás lenne jó, ami térelválasztó jelleggel választaná le a maradék csomagteret a mellette lévő utastól. Ötletek?
Van belül egy műanyag "gomba". Azt kell kipattintani... azután mehet bele a kilincs (némi kézügyességgel), majd (asszem valami logikátlan irányban) kinyit.
Valóban a mikrokapcsoló..., csak nem szarakodik, hanem totálisan bexart tönkrement. (Chevy típushiba.) Sajnos, csak a teljes krómozott, rendszámtábla-világítós szettel egyben cserélhető 30-35E Ft körüli áron :-(
Látható az Isten-csapás lámpa. Megjártuk vele Montenegrót. Pontosabban odaútban elaludt a lámpocska, majd ott megint felgyulladt, azután amikor hazaútban már egy köpésnyire voltunk a házunktól és pár 100 méterre az autószerelő "pit-stop"-tól, akkor megint elaludt (megijedt ;-)). Pár napja újra világít.
Mivel a csomagtérajtó totális bekakilása miatt úgyis vinnem kell márkaszervizbe, ezt is megcsináltatom velük, - valószínűleg.
Biztos mondtam már, hogy mezei ajtókilinccsel nyitható belülről az 5. ajtó. :-) (Nem túl kényelmes, de megoldható).
Sajnos van egy másik apropója is a szerviz látogatásnak, sikerült kicsit megtörnöm a kocsi bal hátulját, tolatás közben mögém állt egy kollégám és sikerült nekimennem. :(
Hátsó lökhárító, baloldali tolató szenzor, hátsó lámpa csere, valamint csomagtér ajtó javítás."
Valamit nem szakszerűen/jól/ügyesen csinálhattak meg anno.
A kutya azért akar előremászni, mert nincsen levegője. Húzzad le a hátsó ablakot egy 10-15 cm-re és a kutya rögtön ki akarja dugni az orrát/fejét. A kutyarácsnál is előre próbálnak menni, csak nem bírnak. Rá kell szoktatni őket, hogy maradjanak a helyükön, de levegő mindenképpen kell nekik.
Jó régen nem jelentkeztem már, most visszaolvastam mindent. Köszönöm a sok képet és a hasznos infókat. Egyébként lassan esedékes a 30.000-es szerviz. Kicsit bosszant, hogy egyes karosszéria elemek illesztése kezd elengedni. Voltam vele szervízben, valami rögzítőfülek engednek el, amiatt van kb fél centi kiállása a lökhárítómnak a bal oldalon hátul, ahol találkozik a sárvédő elemmel. Néztem vadonat új Opeleket a szalonban, volt amin ugyanezt láttam. Nem lettem tőle boldogabb, de ez van. Ti tapasztaltok hasonlót?
Más. Úgy alakult, hogy két kamaszkölyök tacskót vettünk magunkhoz, akiknek természetesen megvettük a kutyás szállító boxot, de az Istennek sem bírják ki benne. A csomagtartóba teszem így be őket a box nélkül, műanyag betét tálcára egy pléddel letakarva, de mindenképpen előrébb akarnak mászni a középső üléssor felett. Na ezt nem szereti a kárpit :(
Létezik az Orlando-hoz valami mobil kisáruszállítós fémrács, amivel leválaszthatom a csomagteret? Olyasmi, amit a fejtámlára tudnék rögzíteni, hogy ne kelljen a kárpitot szétbarmolni. Vagy tudtok valakit, aki egyedileg képes ilyesmit legyártani?