Balatoni hajó flottát én orosz hajókkal frissítettem volna abból több típus van. Az bevált a Balatonon. Két kisebb típus mint az öreg Boglár m/s kellene ami kiszolgálná Máriát. Létesítenék egy járatott Lelle-Révfülöp között.
Szerintem mert nem volt mély dübörgés, rezonancia. Egy gőzhajó nagyon csöndes bent is, kint is, a partról is. Így kellemesen el lehet rajta aludni. Ok, mindegyiknek van már aggregátja, de jól eldugták :-)
Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket – jelentette ki hivatalos közösségi oldalán, a főpolgármester.
arról is beszámolt, hogy felülvizsgálták és módosították a Duna-parti Építési Szabályzatot, így jutottak az említett következtetésre.
Azért a történetnek volt egy olyan mellékszála, hogy volt a BAHART-nak egy szerződése az 1990-es évekből a helyi önkormányzatokkal, amit a konzorciumban lévő önkormányzatok java nyomokban sem akart teljesíteni három évtized alatt, közös szerződésmódosítás és kapcsolódó egyeztető tárgyalások a fasorban sem voltak, a tulajdonrész kivásárlására meg az egyik út volt az, hogy elad kikötőket, ingatlanokat és 100%-os tulajdonú lesz.
Ez nyilván cizelláltabb volt, mint ahogy leírtam, meg volt jópár nem túl szép "manőver", de nagyjából ennyi.
Kezdjük ott, hogy az összes bemutatott hajónak van orra...
A dizájn elemeken lehetne polemizálni, de az a telibe falazott pénikus valami a hajók elején védhetetlen.
Meg az is biztosra vehető, hogy aki tervezte, az sosem ült még kormányállásban, és nem tűnt fel neki, hogy az ablakok nem hátrafelé vannak döntve, főleg nem úgy, hogy nincs felettük semmi előtető jellegű.
Remélem a garancia idő lejártával bele fognak nyúlni (ahogy a belső elrendezésbe már bele kellett.)
All in all olyan emberek tervezték és rendelték meg, akik mindig mindent jobban tudnak...
Igazából bármelyik másik tavat megnézzük, ilyen építményt sehol sem látni. Nézzétek meg a modern formákat bármelyik másik tavon.
És nem azt mondom, hogy tökéletesek, sőt. De sehol sem derogál a tervezőknek visszanyúlni egy jól bevált, zömében nyitott formához (leszámítva az eredetileg is rendezvényre épített hajóknál, de még ott is ahol csak lehet, mindenütt ablakok, terasz, hozzáférhető terek.
Most csak találomra beírtam a keresőbe, hogy közelmúltban épített tavi személyhajók, válogatás nélkül. Hol lát bárki ezek között még csak hasonlót is, mint ez a két gyönyörűséges nyomorúság?
Az igazán nagy baj, hogy ezek a szörnyek velünk maradnak minimum 60 évig. Volt a Balatonon 5 nagyhajo, mi a jó istennek kell még kettő ? Bőven elég lett volna három kis hajót legyártani, olcsóbb is lett volna. Mit várnak, hogy visszajönnek az NDK as turisták? A 80 as éveknek vége, a Balaton egy regionális tó, amely nem érdekli a külföldieket. Aki szép tavat akar látni, nekik ott a Lago Maggiore, Como, Garda, aki meg fürdeni akar irány a tenger. Sohasem lesz már a Balatonon olyan forgalom mint 40 éve.
Egyébként el lehetne menni az olasz tavakra megnézni milyen jó ember mértékű közepes hajók vannak, tökéletes tervezés, pedig ott kicsit nagyobb az utasforgalom mint a Balatonon, ( egy Lago Maggiors, amely Balaton hosszúságú, 3x utasforgalmat bonyolít mint a Balatoni hajózás) mégsem akarnak giga monstrumokat odarakni, inkább járnak 20-30 percenként, közepes hajókkal.
Itt igazából az történt, hogy a Covid járványra hivatkozva az állam eladatta a Baharttal az értékes ingatlanjait, azok árából pedig megépíttette baráti hajógyárban a ezeket a valaki körön belüli dizájner által már korábban megálmodott hajókat diszfunkcionális szarokat. A szakmai szempontokat nem hagyták érvényesülni. Szóval amikor azt olvasom a fb-on, hogy már rég kész lennének a hajók, csak a "megrendelő" kötözködik, mert utólag pl csúszásmentes járófelületet kértek a nyitott folyosókra, meg legénységi pihenőteret egy olyan hajóra ami szezonban akár napi 14 órát is megy, akkor azért tartsuk szem előtt, hogy a megrendelő papíron nem ugyanaz volt mint valójában.
"Aki fizet az rendeli a zenét!"---Nem hiszitek el mennyire meg van kötve a mérnök (műszaki ember) keze! (Jó példa erre a konténerszállító! Normális ember nem tervez ilyet, mégis járják az óceánokat!)
Ezek szappantartók, nem hajók, csak az vígasztal, nem Magyarországot építették! Ja' de!