Keresés

Részletes keresés

révész64á Creative Commons License 2024.04.01 0 0 139958

Én már regében vetem volna.

tehtube Creative Commons License 2024.04.01 -1 3 139957
Előzmény: gigabursch (139956)
gigabursch Creative Commons License 2024.04.01 0 1 139956

Akkor rekvirárljunk.

Az sokkal demokratikusabb.

Előzmény: zjakabfi (139955)
zjakabfi Creative Commons License 2024.04.01 0 1 139955

Oroszokkal most nem szabad kereskedni.:)

Előzmény: révész64á (139953)
GZE-934 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 139954

Ha a Héviz m/s idén tartalékos, vajon van rá esély, hogy akár a jövőben újra aktív legyen napi szinten?

révész64á Creative Commons License 2024.04.01 -1 3 139953

Balatoni hajó flottát én orosz hajókkal frissítettem volna abból több típus van. Az bevált a  Balatonon. Két kisebb típus mint az öreg Boglár m/s kellene ami kiszolgálná Máriát. Létesítenék egy járatott Lelle-Révfülöp között.

tehtube Creative Commons License 2024.04.01 0 1 139952

Szerintem mert nem volt mély dübörgés, rezonancia. Egy gőzhajó nagyon csöndes bent is, kint is, a partról is. Így kellemesen el lehet rajta aludni. Ok, mindegyiknek van már aggregátja, de jól eldugták :-)

Előzmény: trizs77 (139949)
révész64á Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 139951

révész64á Creative Commons License 2024.04.01 0 1 139950

A régi katamaránon se  vált be az ülések elrendezése.

trizs77 Creative Commons License 2024.04.01 -2 5 139949

életem egyek legnagyobb igen kedves és jó alvását köszönhetem egy ilyen hajónak a Genfi tavon.

Előző délben el kellett gurulnom Bernből Brüsszelbe, ott késő este jópofizni 4-6 órát majd pihenés nélkül vissza Brüsszelből Lausennebe.

 

A többiek épp felszálltak egy ilyen hajóra amivel Vevey-be mentünk.

Én meg fogtam egy nyugágyat, szépen sütött a nap és törvénytelen módon horkolva aludtam vagy 3-4  órát.

 

Állítólag kikötöttünk a szemben lévő francia parton is.

Ez lehetséges.

Nálam akkor filmszakadás volt.

 

Gyenge szellő, jó idő, kényelmes nyugágy, jó alvás.

Igen jó élmény.

 

 

Előzmény: tehtube (139948)
tehtube Creative Commons License 2024.04.01 0 0 139948

A csütörtöki durva szélben a hanyagul kikötött gőzös a parthoz sodródott a Genfi tavon.

Atis57 Creative Commons License 2024.03.31 -1 2 139947

Szia!

 Igy kezdődik--magyarul tiltsuk ki a turistákat?---Aztán meg sirás, hogy eltünt a bevétel.

 

PL; Lillafüreden A turista a városban pénzért parkoljon ,s kisvonattal menjen Lillafüredre.

 

Most már a bevétel kiesésnél járnak.

A másik eklatáns példa M.Tapolcán bezárták a Barlangfürdőt?(mert az üzemeltetés sokba került)

A hülye Turissta meg nem akar visszatérni oda, ahol 1X már rászedték.

Előzmény: trizs77 (139946)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 -2 1 139946

.....".......

 

Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket – jelentette ki hivatalos közösségi oldalán, a főpolgármester.

arról is beszámolt, hogy felülvizsgálták és módosították a Duna-parti Építési Szabályzatot, így jutottak az említett következtetésre.

 

...................."

PJ69 Creative Commons License 2024.03.31 -1 2 139945

m/s Rákóczi, ma Szentendrén. 

Előzmény: zjakabfi (139903)
gigabursch Creative Commons License 2024.03.31 -1 2 139944

Azért a történetnek volt egy olyan mellékszála, hogy volt a BAHART-nak egy szerződése az 1990-es évekből a helyi önkormányzatokkal, amit a konzorciumban lévő önkormányzatok java nyomokban sem akart teljesíteni három évtized alatt, közös szerződésmódosítás és kapcsolódó egyeztető tárgyalások a fasorban sem voltak, a tulajdonrész kivásárlására meg az egyik út volt az, hogy elad kikötőket, ingatlanokat és 100%-os tulajdonú lesz.

 

Ez nyilván cizelláltabb volt, mint ahogy leírtam, meg volt jópár nem túl szép "manőver", de nagyjából ennyi.

Előzmény: Enzo (139938)
gigabursch Creative Commons License 2024.03.31 0 1 139943

Művészettörténeti alapkérdés, hogyha valamit, ami ábrázol hitelteleníteni akarod, akkor először az orrát tedd tönkre.

S édesmidnegy, hogy frskók, szobrok, feszületek vagy épp a Szfinx esete áll előtted, első sorban az orruk lett tönkretéve.

(Második pontban meg a tekintetük.)

 

S attól tartók, hogy az űrhajók még sokáig fanyalgásunk céltáblái lesznek.

 

Amúgy a sió menti sétányon sétálva megláttam hátulról, csak az került elém, hogy Hű, de böszme.

Előzmény: HG. (139941)
HG. Creative Commons License 2024.03.31 0 0 139942

Btw a 3. és az 5. még kb tetszik is.

Előzmény: viking star (139940)
HG. Creative Commons License 2024.03.31 0 1 139941

Kezdjük ott, hogy az összes bemutatott hajónak van orra...

A dizájn elemeken lehetne polemizálni, de az a telibe falazott pénikus valami a hajók elején védhetetlen.

Meg az is biztosra vehető, hogy aki tervezte, az sosem ült még kormányállásban, és nem tűnt fel neki, hogy az ablakok nem hátrafelé vannak döntve, főleg nem úgy, hogy nincs felettük semmi előtető jellegű.

Remélem a garancia idő lejártával bele fognak nyúlni (ahogy a belső elrendezésbe már bele kellett.)

All in all olyan emberek tervezték és rendelték meg, akik mindig mindent jobban tudnak...

Előzmény: viking star (139940)
viking star Creative Commons License 2024.03.31 0 6 139940

Igazából bármelyik másik tavat megnézzük, ilyen építményt sehol sem látni. Nézzétek meg a modern formákat bármelyik másik tavon.

 

És nem azt mondom, hogy tökéletesek, sőt. De sehol sem derogál a tervezőknek visszanyúlni egy jól bevált, zömében nyitott formához (leszámítva az eredetileg is rendezvényre épített hajóknál, de még ott is ahol csak lehet, mindenütt ablakok, terasz, hozzáférhető terek.

 

Most csak találomra beírtam a keresőbe, hogy közelmúltban épített tavi személyhajók, válogatás nélkül. Hol lát bárki ezek között még csak hasonlót is, mint ez a két gyönyörűséges nyomorúság?

 

 

 

MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.31 0 3 139939

Az igazán nagy baj, hogy ezek a szörnyek velünk maradnak minimum 60 évig. Volt a Balatonon 5 nagyhajo, mi a jó istennek kell még kettő ? Bőven elég lett volna három kis hajót legyártani, olcsóbb is lett volna. Mit várnak, hogy visszajönnek az NDK as turisták? A 80 as éveknek vége, a Balaton egy regionális tó, amely nem érdekli a külföldieket. Aki szép tavat akar látni, nekik ott a Lago Maggiore, Como, Garda, aki meg fürdeni akar irány a tenger. Sohasem lesz már a Balatonon olyan forgalom mint 40 éve.

 

Egyébként el lehetne menni az olasz tavakra megnézni milyen jó ember mértékű közepes hajók vannak, tökéletes tervezés, pedig ott kicsit nagyobb az utasforgalom mint a Balatonon, ( egy Lago Maggiors, amely Balaton hosszúságú, 3x  utasforgalmat bonyolít mint a Balatoni hajózás) mégsem akarnak giga monstrumokat odarakni, inkább járnak 20-30 percenként, közepes hajókkal.

Előzmény: Enzo (139938)
Enzo Creative Commons License 2024.03.31 -2 6 139938

Itt igazából az történt, hogy a Covid járványra hivatkozva az állam eladatta a Baharttal az értékes ingatlanjait, azok árából pedig megépíttette baráti hajógyárban a ezeket a valaki körön belüli dizájner által már korábban megálmodott hajókat diszfunkcionális szarokat. A szakmai szempontokat nem hagyták érvényesülni. Szóval amikor azt olvasom a fb-on, hogy már rég kész lennének a hajók, csak a "megrendelő" kötözködik, mert utólag pl csúszásmentes járófelületet kértek a nyitott folyosókra, meg legénységi pihenőteret egy olyan hajóra ami szezonban akár napi 14 órát is megy, akkor azért tartsuk szem előtt, hogy a megrendelő papíron nem ugyanaz volt mint valójában.

Előzmény: mosogep-szerelo (139936)
Enzo Creative Commons License 2024.03.31 0 0 139937

Köszönöm szépen figyelmességedet. :-) 

Előzmény: gigabursch (139916)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.03.31 0 0 139936

"Aki fizet az rendeli a zenét!"---Nem hiszitek el mennyire meg van kötve a mérnök (műszaki ember) keze! (Jó példa erre a konténerszállító! Normális ember nem tervez ilyet, mégis járják az óceánokat!)

 

Ezek szappantartók, nem hajók, csak az vígasztal, nem Magyarországot építették! Ja' de! 

Előzmény: trizs77 (139919)
tehtube Creative Commons License 2024.03.31 0 1 139935

Ettől tartottam. Akkor a kutyának sem kell. Egy motoros ponton.

Előzmény: gigabursch (139934)
gigabursch Creative Commons License 2024.03.31 0 1 139934

Nagyon jó lenne munkásjáratnak.

Olyan lassú, hogy garantáltan kialussza magát a munkás a két kikötő között.

Előzmény: tehtube (139923)
gigabursch Creative Commons License 2024.03.31 0 0 139933

Még haváriázhartnak...

 

:-/

Előzmény: MXP--1991 (139921)
Kurdeejay Creative Commons License 2024.03.30 0 0 139932

Szerintem Ő a ROUSSE PRESTIGE. A LILEA az AURELIA volt.


Előzmény: gumidani (139931)
gumidani Creative Commons License 2024.03.30 0 0 139931

Csak bizonytalakodva kérdem, hogy az a bolgár hajó netalántán LILEA nevű ukrán?

 

Előzmény: Bólinder (139925)
Mwin Creative Commons License 2024.03.30 0 1 139930

Illusztrálom:

Előzmény: gigabursch (139914)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 -2 1 139929

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!