Nem rég vételezett A Zafirám motortere elég is koszos volt. Tisztogatás és néhány száz km. után minap nézem, hogy az olajsapkánál jön ki az oil rá mindenre, köpi szét. Ennek fele se tréfa, joban szemügyre véve látom, hogy a sapkában nincs tömítés.
Régóta akartam már a kávéfőzőben cserélni a tömítést, de amit vetem kb. 3éve, az nagy lett bele. Most viszont eljött az ideje, hogy máshol is kipróbálja magát, és lám, pontosan az olajsapkába való.
Végül is hőálló, azt mondjuk nem tudom, hogy az olajat hosszú távon hogy tolerálja, de kb. 150km után még semmi baja,és a motor is tiszta.
Bátran hidd el amit már itt leírtak, csak CDTi van B Zafikban, az hogy hírdetésekben mi van írva távolról sem mérvadó. Pld. a hírdetések nagy része tele van olyan extrákkal amik valójában nincsenek is benne az autóban, vagy nem egyszer látni fapados kivitelt COSMO-lént meghírdetve, közbe még 4xel. ablak sincs benne , stb, stb. Szóval a hírdetéseket csak komoly fenntartásokkal fogadd el, ha valami megtetszik akkor alaposan meg kell nézni, ha szakemberrel nézeted az még jobb.
Amúgy az 1,9 CDTi egy remekül sikerült dízel, ezt 10 év és több mint 300e KM tapasztalat alapján tudom állítani,(nem null KM-sen vettem az autót) és hogy a klasszikust idézzem : Nem KM-t veszünk hanem állapotot. Tehát ha nem egy lefingott verdát veszel akkor hűséges társra találsz benne.
Szia! Először is köszönöm a reakciód, másodsorban pedig én úgy látom a használtautó.hu-n, hogy van DTI motor ebben az évjáratban is. Viszont a kettő között mi a különbség, melyik a megbízhatóbb, melyiket ajánlanád ?
Sziasztok! A segítségetek és véleményeteket szeretném kérni! Autó vásárlás előtt állunk és elsősorban Opel Zafirában gondolkozunk. Kérdésem az lenne felétek, hogy melyik a jobb választás, az 1.9 DTI vagy pedig az 1.9 CDTI ? Évjárat 2006-2007es lenne. Bevallom őszintén nem nagyon értek hozzá, így minden építő jellegű véleményt szívesen olvasok! Köszönöm előre is! Üdv.: Zoli
Én nem szedtem le semmit. Nőgyógyász ujjak elegek hozzá. A csatlakozó kábelsaru lepattintása volt hogy nehezen ment, de maga az izzító gyertya kitekerése, különböző krovaszárak össze toldásával( csuklós rész is volt közte) már viszonylag könnyen ment. Ami feltétlen le kell szerelni. az üveg előtti lemez, négy csavar fogja.
Beszéld meg a szerelőddel hogy valamelyik délután berak egy új légtömegmérőt, mentek vele 8-10 km-ert, és reggel hidegen (NEM GARÁZSBÓL) beindít, sebességbe rak és gázpedál hozzáérése nélkül finoman elindul. Ha nem fullad le, akkor megvan a hiba. A CO-val ne foglalkozz az ugyan olyan szegény marad, legfejjebb a lambda értéke változik egy kicsit.
Ma este 4nap után újra beköszönt a kis sárga lámpa! Azt nem értem, hogy ha valami nagyobb baja lenne, akkor folyamatosan világítana...
A következőket gondoltam:
Alapjárati motor és fojtószelep tisztítás.
Amennyiben nem segít, légtömegmérő és bejövő levegőhőmérséklet érzékelő csere.
Ha nem lesz jó pár km után, akkor jön a szoftverfrissités. Bár azt gondolom a frissítés mindenképpen ráfér! Mennyi idő az? Illetve Fehérvár nincs közel (Heves megyében vagyok ), de Mo-n nincs távolság. Szerintetek mi tévő legyek???
ma kaptam egy ELM327-es kütyüt, mely vidáman működik is a telómmal, de megálltam ott, hogy a DPF adatokhoz szükséges szenzorok elérését egyedileg kellene beállítani a torque-ban (PID-ek, és hozzájuk tartozó adatok), valami ilyesmi - ezt egy spanyol fórumon találtam:
Ööö... sajnos egy métert sem mentem! A szerelőm kicserélte, rámért és ennyi. Cseréltünk üa. szűrőt, ami nem hozta meg a várt eredményt!
Tegnap este sokat olvastam erről a hibáról, Ford fórumokon gyakori "jelenség". Ott olvastam, h bizonyos új alkatrészek cseréje után áramtalanitani kell, mert a computer elfelejti a tarolt adatokat és ujra kell tanulnia! Egy frissités sem ártana! A computer frissitését Opel szervizre bizzam? Gondolom ehhez márkaspecifikus cucc kell...
Mivel sokat állt az auto és elégge megviselte az előző gazdi trehánysága, kitakarítjuk az alapjárati motort, fojtószelepet, és átnézzük az összes csövet! Ha szükséges újra kicseréljük a légtömegmérőt es a beszívott levegőszenzort.Az is lehet, h valamelyik szenzor makacskodik!
próbált valaki már ELM327 BT kütyüt együtt Torque android appal 1.7 CDTI Zafirában? Ki tudja az váltani a komfort modul DPF-es és hűtőfolyadék-os részeit? (mert igazándiból nekem e kettő lenne a fontos, de főleg a DPF...)
Sziasztok! jó régen nem olvastalak már Benneteket, de valahogy most érett meg bennem a gondolat, h betetetnék egy komfort modult a Zafiránkba (1.7cdti) mert szerintem ez a DPF tisztítás kb sosem sikerül nekünk (neki), (hogy a kedves anyukáját annak a gyári tervezőnek, aki nem tette bele a menübe az ezzel kapcsolatos infókiírásokat a kijelzőre, vagy legalábbis egy manuális DPF tisztítás indítást a menübe) - kérlek segítsetek: emlékszem egy fórumtársat ajánlottatok mindig, h neki van tapasztalata a beszereléssel, sőt még kontaktja a gyártóval is - ki volt ő?