Lefotózom ezeket is majd, ha arra járok és már nincs már árvízi terelés.
Északról az Eurovelo 6 amúgy is gyalog- és kerékpárút, a Margit híd budai hídfői 3. HÉV (csonka)vágány védőcsonkája magasságában van benne egy "bal-jobb" S-kanyar, itt van a gyalog- és kerékpárút vége tábla. Mert onnantól - az idő 99%-ában nem használt HÉV-peron van. Délről ugyanezen jelzőtábláról van fotó pár hozzászólással lentebb - ez a tábla békeidőben is ott van.
A két tábla közötti szakasz - Szezo korrekcióját elfogadva - kb. 300 méteren NEM kerékpáros infrastruktúra.
Az amúgy nem izgat, hogy békeidőben, mikor nem fordul itt HÉV, áthajtanak a bringások - én levetetném a táblákat (vagy letakarnám) és operatívan legyenek újra kihelyezve / kitakarva, ha üzemi vagy árvíz okból ott fordul a HÉV. De most, hogy százak mászkálnak ott csúcsidőben, nem kellene ott tekerni, haváriahelyzet van, ezt a bringán ülve is meg kellene érteni.
A gyalogos bármilyen irányba el tud lépni előjelek nélkül 0-ról, ez amit egy jármű sem tud utánacsinálni. A bringás hiába "figyel", ha túl közel van, lehetetlen kivédenie.
arról a peronról, amelyet szokásjog alapján használnak a kerékpárosok (nem árvízhelyzetben is mindkét végén kint van a gyalog- és kerékpárút vége jelzőtábla
??? Amiről képet raktál be, ott nem ilyen táblák szoktak lenni. Akkor szerinted hol megy az EuroVelo 6 ezen a szakaszon?
Bammeg, az elektrolleresek még szemetebbek. Ma is szembeszáguldott egy ökörállat legalább 30-al, de inkább többel. Átállítják azt a hulladék tetvet amerikaira és szarnak mindenre és mindenkire. Dögölnének meg egy kátyúba röppenve.
Mert te egyelőre teóriákat gyártasz arról, hogy a gyalogos miért ne ijedjen meg a kerékpárostól, engem meg majdnem elütöttek, ahogy Pinyo fórumtárs családtagjainak is elsőkezi tapasztalata van.
Ahogy az a gyerkőc is megijedt, akire az általad is igen kedvelt országúti sporttárs ráüvöltött hátulról, hogy balról - ő az elsodrási határt jelölő csík és a HÉV-oldalfala között akarta kikerülni a gyereket, aki épp a nyitott HÉV-ajtó felé vette az irányt.
A megismerés legjobb módja az általad sérelmezett okoskodás helyett a tapasztalatgyűjtés.
Ezért javasoltam, hogy tölts egy kis időt a nevezett helyen - már csak azért is, mert amúgy arról a peronról, amelyet szokásjog alapján használnak a kerékpárosok (nem árvízhelyzetben is mindkét végén kint van a gyalog- és kerékpárút vége jelzőtábla, tehát bringásnak a nyeregben ülve nincs ott keresnivalója), most egy-egy csomóponttal korábban, az alant képként berakott módon át van terelve a kerékpáros forgalom az Árpád fejedelem útjára.
Tehát nem csak arról van szó, hogy megijed-e a gyalogos a kerékpárostól, hanem arról is, hogy semmi, de semmi nem jogosít fel egy kerékpárral utazót sem arra, hogy az előle valamely okból lezárt útfelületre behajtson.
Először ezt kellene felfogni. Tudom, sötétbringás aggyal ez nehezebb.
Nekem az első tapasztalásom péntek délután 17:10 körül az volt ezen a helyen, hogy leszálltam a megérkező HÉV-szerelvény menetirány szerinti utolsó ajtaján, ahogy leléptem, majdnem elcsapott egy rolleres (nem gyalogtempó + 1 km/h-val jött), de kikerül, ennek folyományaként majdnem ütközött az őt éppen megelőző (szintén nem lassan) kerékpárossal, aki kerékpáros nekem anyázott, hogy mit csinálok az ő kerékpárútján (amelynek kb. 50 méterrel északra a nevezett ponttól vége van árvíz nélkül is).
Na, ennyire figyelnek.
De ahogy írtam, emeld fel a segged, és nézd meg magad.
Anyukámék (83/87 évesek) reggel jártak a Margit-hídnál a HÉV megállóban, anyu eléggé panaszkodott a mellettük elsuhanó bringásokra, ő az ilyenektől már eléggé fél.
Centiken kár lenne vitatkozni, de az a 2 X 60 megérdemel egy zárójelet elé és mögé, majd minimum egy hármas szorzót. A híd túl messze van a HÉV lerakóhelytől.
Talán bocsánatos, de nem szálltam le. Félig-meddig rollereztem, itt-ott kihasználva a bámészkodók miatt keletkezett űrt.
Futottam már bele olyan útlezárásba, ideiglenes zsákutcába kocsival, amire nem számítottam, és még egyszer sem jutott eszembe járdán, vagy kerékpárúton kikerülni a lezárást. A HÉV-megállóba délről betekerő faszkalapoknak pedig semmilyen kifogásuk nincsen, mert egy, a kerékpárutat keresztbe lezáró terelőtáblán, szöveges figyelmeztetésen kell átverekedniük magukat azért, hogy utána behajthassanak a gyalogosok közé.
Ha északról odajössz, akkor max. leszállsz, és áttolod azon a 2×60 méteren, amennyi a HÉV-szerelvény.
A következő jópofa dolog az volt, hogy a Halász utcánál sem jelezték: A Lánchíd alatt nem mész át! Tudom, le lehet szállni, lépcsőn fel a Clark A. térre, de ebből nem kértem.
Gondolom, az autós népség sem örülne, ha egy alagút előtt tájékoztatnák, hogy itt inkább cipelje át bűztöfögényét a hegyen, mert az út most nem használható.
No, északról nem néztem meg, de a HÉV-ről ma a Szépvölgyi útnál láttam rendőrautót, szalagozást is a gyalog- és kerékpárút felé.
De ismerve a BKK közút színvonaltalan munkáját, elhiszem, hogy aki északról kerül a megállóba, az belekerül akaratlanul. De ezek közül senki nem szállt le, a délről érkezők pedig még többen is voltak. Az pedig fizikai akadályként kirakott táblával van terelve.
A délről jövőket már a Margit híd északi oldalán elterelik:
Ezt nem lehet véletlen nem meglátni.
Ha ezen a lezárt párszáz méteren végigteker, utána jön a HÉV-megálló peronja:
Ide már nem is kerülhetne bringas, csak akkor, ha átmegy a lezárason.
Igen, ilyen tömegbe tekertek be a sporttársak.
Volt, aki csak az aktuálisan előtte sétálónak ordított, hogy "balról", "jobbról". Én ide HÉV-vel érkeztem, amint leszálltam, majdnem nekemjött egy rolleres, de kikerült, így az őt éppen előző bringás kurvaanyázott nekem - mert le mertem szállni a HÉV-szerelvényről a megálló peronjára.
Tegnap reggel futottam bele az Árpád híd felől jövet.
"Fényévenként" egyszer használom ezt a rázós bringautat, inkább jártam az autósokat feltartva a közúton, illetve újabban a másik bringaúton, a Komjádi előtt. Nem tudom, miért löttyent úgy az agyam, hogy a Szépvölgyinél leváltsak. Akkor húzott ki a HÉV. Az ideiglenes végállomásnál a szűk sávon moccanni is alig tudtam a sok gyalogtól, ráadásul mindenki a Dunát nézte, amin nem volt sok nézni való, mert szebb kicsiben.
Igazán kitehettek volna egy táblát a Szépvölgyinél, hogy "Figyelj gyökér! Ne tekerj erre, mert bedugulsz."
Margit híd, budai hídfő, a HÉV ideiglenes fordulóállomásként használt peronja. Gyalog-és kerékpárút vége tábla mindkét oldalról, de a Margit híd lábánál külön terelő- és információs tábla jelzi a kerülő útirányt (Árpád fejedelem útja), és egy terelőtábla teljes szélességében zárja a kerékpárutat.
A tömött HÉV-peronra tucatjával esnek be a sporttársak.
Sajnos ez a szitu is jól rámutat, miért vagyunk messze Hollandiától.
Milliárdok? Kb semmibe sem kerülne. Józan paraszti ész kellene csak, önmagától szabálykövetésre, benézésbiztosra lehetne kialakítani itt is ezt az esetet produkáló kereszteződést.
A sárga sávot a zebra mellé kellene felvinni úgy, hogy a járdaszigeten keresztül menjen át, nem úgy ahogy most van.
Ilyen helyzeteket is eredményez az előzetes felmérés, hatástanulmány, egyebek NÉLKÜL pikk-pakk egy éjszaka alatt felfestett bringasávok. :( Hirtelen feldemhedésből, "zöldítés" zászlaja alatt.
A bringasávot durr bele az egyirányú utcába, keresztül faszul mindenen."
Én rendszeresen járok erre, (hetente, két hetente) én semmi gázos dolgot nem tapasztaltam.
Szerintem a kereszteződéseket óvatosan kellene megközelíteni, nem a vélt elsőbbségünk tudatában "durr bele" módon.
A fehér furgonosokra különösen kell vigyázni, ez alap.
A bringás faszfej meg túlreagálta a szitut.
Olyan sportcélú felhasználónak tűnik a pálcás sárvédő, csomagtartó nélküli bringájával, a kis hátizsákjával és a hamis biztonság érzetet adó bukósisakjával.
Nem is értem miért tűnt számára jó ötletnek megpróbálni behorpasztani a furgon oldalát?!
Milliárdok elköltésével biztosan ki lehetne alakítani valami hülyebiztos megoldást, de biztosan erre kellene költeni?
Olcsóbb, ha mindenki figyelmesebb a kereszteződésekben, kanyarodásoknál.
Sajnos hülyék mindig voltak és mindig is lesznek! :-(
Aha! Hát ez is olyan pesti stílus ami máshol nemigen van. Hülye volt aki így alakította ki.
A bringasávot durr bele az egyirányú utcába, keresztül faszul mindenen. Nem is csoda, ha a puttonyos rákanyarodott és a zebra eőtt állt meg. Csávókám is csak egy pattogó pöcsfej volt.
A helyes verzió az lett volna, ha a két belső járdaszigetről indulóan kanyarítják fel a bringaátkelést a zebrát kicsit összeébbhúzva, ahol a gyalogosok is mennek, nem pedig ott ahol most van lerohadva a sárgacsík. Így a bringás se tudna csak úgy ijesztően beszáguldozni, hanem az egyirányú utcából kijövetele fel van terelve a járdszigetek vonala mögé. A járdaszigetek között már nem lesz "váratlan" a felbukkanása és a járdasziget után ismét vissza lehet terelni az egyirányú utcára, ott már csak 30km/h-val és csak 1 oldalról jönnek. MINDENKI jobban járna.