Az szerintem egy fagydugó, és a hűtőrendszer nyomása, meg az alcsi hőtágulása végett nyomja ki! Próbáld meg tömítőgyűrű nélkül esztergáltatni 0,1-0,2mm-el nagyobb dugót mint a furat, és felmelegített anyagba préseld bele, ha az ráhül azt nem nyomja ki a víz! :) kép holnap!
Korábbiakból idézve...ez a gép 10-évet állt úgy hogy,rá sem néztek.Pár évet még a szabad ég alatt is eltöltött.
A probléma a képen látható,amit nem tudok hogy,mire szolgál! A gyertya mellett lévő lyuk. Gyárilag valami fém kupak volt benne ami elrohadt állásában!
Első alkallommal mikor próbáltuk beinditani,akkor ott kiömlött a hütő viz,ekkor vettük észre,és kapott egy ilyen aluminium dugót. Amit 40Km-nyi táv után kilőtt!
Az érdekel hogy,mi megy oda gyárilag és hogy néz ki? Mert igy nem tudok most vele mit kezdeni!
Azon túl vagyok, annyira el van vékonyodva, meg ki van szakadva 1-2szegmens, hogy nem lehet szabályozni! Kicserélni a kommutátort lehetne, de 43eFt-ot mondtak rá Dévaványán, itt Szegeden meg senki nem vállalja, azért kérdeztem, hogy valakinek nincs e bontva!?
A szívócsonkot meg nemrég csináltam meg! Lepucoltam, és szélvédőragasztóval bekentem! Jónak tűnik, csak nem kentem le előtte az alapozójával, azt bánom, de így is jónak tűnik!
Bár Gilerát nem vágom, de esetleg még falsot is szívhat: szívócsonkra fújj féktisztító sprayt járó motornál - ha változik a fordulat, akkor esélyes hogy plusz levegőt szív valahonnan.
én szétszedném a karbit és kipucolnám, minden kis apró furatot - fúvókát járatot át kell vizsgálni, ahol lehet kompresszorral kicsapatni. Ha évekig állt biztos van benne trutyi.
Van hogy csak egy telet áll benne a benzin és csak ilyen zöld moszatszerűség marad utána amit elég nehéz eltávolítani. Volt már pár motorom ezzel rendszeresen beszívtam, mert lusta voltam leengedni...
Van egy rakás problémám,mivel sok évet ált a motor üzemelés nélkül.
Na kezdem: Mitől lehet hogy,az alapgázt nem tudom levenni,csak egy hajszálnyival 2-ezer fordulat alá? 1800-nál már lefullad ha nem turáztatom kicsit .(igaz még a száz éves gyertyát sem cseréltem ki,még nem értem oda)
A másik dolog hogy,az normális e,mikor meghuzatom a sebességet,és visszaengedem a gázt végig prüttyög/durrog a kipufogóban.Szinte egész addig még ujból nem kezdem el lassan ráadni a gázt ? Ami nem zavaró hangzásra ,de nem e a túl sok üzemanyag adagolás okozza? ( mert akkor már nem tetszik annyira)
Ha jóltudom szokás felszabályozni (esztergálni) a kommutátort ha már kopott. Keress egy tekercseléssel foglalkozó szakit, biztos jobban tudja majd. Ha már ottvagy írd már le légyszi a szénkefe méretét ;)
Sziasztok! Ma hoztam el az önindítómat egy autóvillamossági szerelőtől! Azt mondta, hogy a kommutátor egy szegmense felpuposodott! Forgórész cserét javasolt! Nincs valakinek baráti áron egy önindítója, vagy csak Forgórész hozzá? Esetleg tipp, hogy valahol cserélik e a kommutátort? Meg olyan hibajelenség volt, hogy a motor vagy pöccre indult, vagy egyáltalán nem! Napszak, hőmérséklet, páratartalom nem volt befolyásoló! Volt hogy reggel nem indult, délután pöccre, dr volt hogy fordítva! De csak hidegindításkor, melegen szinte mindig indul!
Hol keressem a hibát?
Fordulatszámmérö. Elöször mérd le hogy ami egy darab vezeték külön megy a müszeregységbe azon van e feszültség. Ha van persze járó motornál akkor valoszinü elengedte a forrasztás a csatlakozót a müszeregységben. Próbáld meg átforrasutani ahová a hármas csati megy, azt.