Kiderült ami hozzám került 210es babetta is meg van kokányolva le van hegesztve a 2.sebesség hogy 2.ba induljon :S Csak arra nem gondoltak az okosok hogy ezáltal elindulásnál sokkal jobban terhelődik a röpsúj és hamarabb el fog kopni:@ Menyibe kerülhet ezt az alkatrészt kicserélni ami után megint venné az 1est is és nem baszná szét 2.ba a röpsújt?
Ha kopott a motor,akkor az fokozottan érezhető az alacsonyabb fordulatszám tartományokban. Ennek az az oka,hogy alacsonyabb fordulaton a kopott gyűrűk mentén nagyobb a résveszteség mind a sűrítés,mind a munkaütem során. Magas fordulaton sokkal kevesebb idő áll rendelkezésre,hogy a gyűrűk mellet elszeleljen aminek nem kellene,így kevesebb a résveszteség,ezáltal nagyobb a kompresszió, és a munkaütem is hatékonyabb.
Ebből azt érzed,hogy nehezen gyorsul,de amint kezdi felvenni a motor a fordulatot,úgy hasonlít egyre jobban a null-kilométeres önmagához.
50 cm3-es motorhoz elég ritkán keresnek ilyen célszerszámot mert általában a dugattyú melegítése után kézzel vígan lehet szerelni a csapszeget akár ki, akár be az irány. De bennem is felmerült (mivel célszerszám-buzi vagyok) hogy kéne egy ilyet szerezni. Van rá lehetőség: www.fichtlkramek.cz Pontos linket most nem tudok adni, mert jelenleg nem él a lap, de a Babetta alkatrészek között valahol a végén 550 koronáért (kb 6000 Ft)
A csapszeg kiszerelése amúgy tényleg nem nehéz:
Fel kell fektetni a blokkot és dugattyút lehetőleg fa vagy valami hasonlóan puha munkafelületre úgy hogy a csapszeg alatt egy furat legyen. Elő a melegítő eszközt (gázégő, hősugárzó) és a dugattyút nagyjából 80 °C-ra kell melegíteni. Nincs gond ha eléri a 100 fokot, azt lehet a legegyszerűbben leellenőrizni. A csapszeget ilyenkor kézzel ki lehet nyomni (célszerű azért némi védőfelszerelés), ha nem megy, akkor egy gumikalapács és egy csapszegkiütő (csapszegnél kicsit kisebb átmérőjű cső, legrosszabb esetben csőkulcs) segítségével óvatosan kikocogtatható.
A visszaszerelés pont így működik, csak fordítva. A nehézséget a tűgörgők behelyezése okozhatja, de ezt írja le valaki aki már tett be tűgörgőt. Én tűgörgős kosarat alkalmaztam annak ellenére hogy ismerem a hátrányait.
Nem nicasil!!! Próbálj összefüggést keresni a Nikkel, a Kadmium és a Szilicium mint ötvöző anyagok vegyjelei között!!! Aztán, ha rájöttél, azt írd be a keresőbe!!!
Ha végig gondolod, magad is rájössz, hogy a motornak a legnagyobb energiát az elinduláskor és a kigyorsításkor kell kifejteni. Miután elérted a 40 km/ó-t, annak megtartásához sík úton már sokkal kisebb motor teljesítmény is elég, mert a mozgó járműben és utasában is felhalmozódott mozgási energia nagyban rásegít a motor teljesítményére!!!