feleségnek,bringa helyett lett egy kis pénz,kis autó. aranyos kis gép,de kehes.
2000res 0.8as klmíma/szervós.
kissé viseltes. de nem örültem mikor beálltam vele a garázsba.nem vagyok szerelő,de pár cucchoz hozzá merek nyúlni.
ami hibát felfedeztem: olajfolyás vezérlés felöl alul.itt van az olajpumpa?vagy annak tömítése vagy csak a ftg simmering talán.
9,5mm féktárcsák,tengely irányba kotyogó JE lengscsillapító.esetleg a toronycsapágya van kiszakadva :d . első alsó kereszttartó lyukas a vonószem mellett. ez cserélhető a stai leszedése után? vagy ki kell bontani klímát,hűtőt mindent?
váltó felöl nem látok folyást,20ezerrel ezelött volt kuplungozva. (de semmi se lehetetlen).
a mociba 127e van. gyertyák szépek.jól ismegy. de szvsz szelephézag beállítás ráfére. elég varrógépes.
olajat mannol10/40 et kap. váltóba mannol75/90 et. évi 2-3000km re elég lesz.
Sziasztok! Újdonsült Matiz tulajdonos lett a feleségem, de sajnos nem kaptunk hozzá kezelési útmutatót. Igazából a technikai részletek érdekelnének belőle, csereperiódusok, ilyesmi. Esetleg lenne valakinek kölcsönben, netán elektronikus formában?
Az én kisautóm teljesítménye (kalos) és fogyasztása akkor javult jelentősen amikor a lambdaszondát megjavítottam.
Mit értesz az alatt, hogy "megjavítottad" a lambdát?
Mert ugye az egy elég "faék" jellegű alkatrész - az vagy működik, vagy nem.
Kimérni is gyerekjáték - semmiféle hókuszpókuszos diagnózis-center nem kell hozzá - csak egy buta, 500 Ft-os zseb-voltmérő (nem ohm, volt!)
Egyébként a motor működik szonda nélkül is (elvégre begyújtás után pár percig a szonda még nem üzemel) - ilyenkor "saját-eszüleg" , önállóan képezi a keveréket - vagyis nem kap visszajelzést a kipufogó-oldalról.
De működik - sőt, nem is olyan rosszul - bár az igaz, hogy ilyenkor kicsit dúsabb keveréket állít elő, mint leszabályzott üzemmódban.
Hoppá, tipikus probléma ez, ami nekem is volt. ( igaz nekem opelnél) 1 garnitúra gyertya csere segített a dolgon. +kapott egy új légszűrő betétet is, biztos ami biztos alapon.
A gyertya egy speciálisan tetű alkatrész, mert van, hogy kivéve ok, de nyomás alatt már kaki.
Járt már valaki úgy hogy kb 80 km/h-ig normálisan megy az autó, onnan viszont 5-ösben egyáltalán nem gyorsul, 4-esben is csak nehezen, 100-nál meg nem is megy többet?
Levegőszűrőt kicseréltem de semmi változás. A gyertyákban kb 10 ezer km lehet, a motor szépen egyenletesen jár. Hidegen-melegen pöccre indul. Hibavisszajelző lámpa nem ég.
Főmunkahenger. Kérdésemre, hogy ez miért nem derült még ki, a válasz az volt, hogy semmi nem indokolta az ellenőrzését, amúgy is szét kell bontani hozzá egy csomó mindent, és nem javítható csak cserélhető.
Vettem egy Matizt. 2002-es, 90.000 km-el. Kb két hét után elkezdett melegedni a bal első kerék és büdös volt. Elvittem szerelőhöz, fékcsere. Aztán újra kezdte, cserélve lett kerékagy és csapágy is. Most újra forrósodik, ráadásul már a jobb első is.
Van valakinek ötlete mi lehet még?
Már 80-nál járok a cserékkel és még hátra van a vezérlés csere meg a lakatos munka.
Szenvedés ezek az ócska festékek. Köze nincs a gyári kódhoz pár évesen.
Pont ezt mondom én is - vagyis hogy tök-felesleges a színkódot keresni, mert úgysem fog stimmelni.
Egyébként a metalizáltnál van még egy rákfene - a fém szemcsék szöge. Na, ez tud még mókás dolgokat csinálni, ha a festő nem tudja a pontos nyomást és felhordási szöget.
Én egyszer megtörtem a (szintén Daewoo) Leganzámat, ajtót kellett festeni rajta. Újonnan vett autó, alig egy éves volt amikor történt - hát nosza neki, ott a kód, abból baj nem lehet .... gondolta a maesztro.
Hát első körben az lett, hogy nem stimmelt a szín. Telefon a Standoxnak - onnan kijött a szakember egy böröndnyi műszerrel, abból az egyikkel rámért az autó eredeti színére...és döbbenet: egy Ford ezüstmetált kentek rá a derék ferdeszeműek - gondolom pont ez volt nekik raktáron (olcsón).
Egyébként mondta is a Standox-os pali, hogy Daewoonál bizony előfordul az ilyen, mert vélhetően azt csinálják, hogy megvesznek egy-egy tétel (nagyon hasonló) színt valamelyik lerakatból és nem zavarja őket, hogy az Fiat, Ford, Toyota, vagy bármilyen más márka színe, szemre úgyse látszik, ha nincs mellette másik.
De ez volt a kisebbik baj - a nagyobbik az volt, hogy miután megkapta a rendes, egyező színt... jött a másik döbbenet: amikor elmentél az autó mellett, úgy a felétől hátrafelé, a festett ajtó egyszerűen lesötétedett a többi fényezéshez képest - ugyanis a szemcsék szöge nem egyezett a gyári szemcse-elrendezéssel.
Szörnyen nézett ki hátulról rápillantva az autóra.
Erre is a Standox adta meg a megoldást - mégpedig azt, hogy ebben az esetben fújják a megszokott nyomás mindössze 60%-val - és jó lesz. Igazuk lett, így jól beálltak a szemcsék.
A festő (aki kétszer vakarta le, amit festett, egyszer a szín miatt, másodjára a szemcsékért) - még borravalót sem fogadott el, csak arra kért, hogy ígérjem meg, hogy ezt az autót nem hogy a műhelyébe, de még az utcájába se viszem be többé. Vagyis keressek egy kerülőutat, ha arra van dolgom.
Végül is az sem mindegy melyik oldala állt többet a nap felé az évek alatt.
Így van.
Mostanában 2 matizhoz is kevertettem festéket. aranymetál és kékmetál.
Mindkettőnél megkért a srác, hogy fordítva is megnézhesse a kocsit, mármint a naphoz képest meg kellett fordulnom. Nyitogatta az ajtó súroló és telinap irányba.
Szenvedés ezek az ócska festékek. Köze nincs a gyári kódhoz pár évesen. Végül is mindkét szín jó lett, bár az arany lehetne közelebbi, de nem volt több hasonló kártya.
Az műanyag, azon nagyon másként öregszik a szín. Tankajtó jobb ötlet, de legjobb az egész kocsit elvinni (lehetőleg egészben :)) akkor onnan nézi a színt a mester, ahonnan és amilyen szögben akarja.
"A viszkozitás szó helyett szerencsésebb lett volna hidegtűrést használni."
Szerintem meg nem "szerencsésebb" lett volna - hanem egyszerűen csak úgy lett volna helyes.
Mert ez a mondat így téves, hibás, félrevezető és öncélú okoskodás csak - amivel a szerző a fenenagy szakértelmét akarta villogtatni - de jómaga is belekeveredett a nagy "leleplezésébe" - miszerint a számok félrevezetőek.
Egy nagy francot félrevezetőek - érti azt mindenki.
Az én véleményem szerint a kevésbé jobb hideg "hidegtűrő" képességű,ezért sűrűbb 10W-40 a nyerő a régebbi konstrukciójú Matiz blokkba,én azt használtam a Matizba és azt kapott a Spark is.
Kárt az 5W-sel sem okozol,ha kipróbálod,meg kell figyelni,növekszik-e az olajfogyasztás,ha igen,a 10W-vel elvileg ennek csökkennie kell.
Kérlek, olvassátok el ezt a mondatot abból az olajszakértő cikkből, amit a kolléga belinkelt:
"Kicsit azonban becsapós a viszkozitási osztályok számozása, hiszen a nagyobb szám jelöli a kisebb viszkozitást, tehát az 5-ös kisebb, a 10-es nagyobb folyadéksúrlódást jelent."
Csak én érzem azt, hogy ez csak egy hülye okoskodás - avagy tényleg rendben van-e ez a mondat?
Amelyik motor darabokban van, az ugy tunik nem kerul vissza jelenleg az autoba, majd osszel ha lesz idom, foglalkozok vele. Most egy masik motort teszunk bele, mert szorit az ido!