Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kovizsé Creative Commons License 2017.06.26 0 0 3887

üdv. segítsetek kicsit lécci.

feleségnek,bringa helyett lett egy kis pénz,kis autó. aranyos kis gép,de kehes.

2000res 0.8as klmíma/szervós.

kissé viseltes. de nem örültem mikor beálltam vele a garázsba.nem vagyok szerelő,de pár cucchoz hozzá merek nyúlni.

ami hibát felfedeztem: olajfolyás vezérlés felöl alul.itt van az olajpumpa?vagy annak tömítése vagy csak a ftg simmering talán.

9,5mm féktárcsák,tengely irányba kotyogó JE lengscsillapító.esetleg a toronycsapágya van kiszakadva :d . első alsó kereszttartó lyukas a vonószem mellett. ez cserélhető a stai leszedése után? vagy ki kell bontani klímát,hűtőt mindent?

váltó felöl nem látok folyást,20ezerrel ezelött volt kuplungozva. (de semmi se lehetetlen).

a mociba 127e van. gyertyák szépek.jól ismegy. de szvsz szelephézag beállítás ráfére. elég varrógépes.

olajat mannol10/40 et kap. váltóba mannol75/90 et. évi 2-3000km re elég lesz.

 

eliasl Creative Commons License 2017.06.19 0 0 3886

Sziasztok! Újdonsült Matiz tulajdonos lett a feleségem, de sajnos nem kaptunk hozzá kezelési útmutatót. Igazából a technikai részletek érdekelnének belőle, csereperiódusok, ilyesmi. Esetleg lenne valakinek kölcsönben, netán elektronikus formában?

GPS Creative Commons License 2017.06.17 0 0 3884

 

 Az én kisautóm teljesítménye (kalos) és fogyasztása akkor javult jelentősen amikor a lambdaszondát megjavítottam. 

Mit értesz az alatt, hogy "megjavítottad" a lambdát?

Mert ugye az egy elég "faék" jellegű alkatrész - az vagy működik, vagy nem.

Kimérni is gyerekjáték - semmiféle hókuszpókuszos diagnózis-center nem kell hozzá - csak egy buta, 500 Ft-os zseb-voltmérő (nem ohm, volt!)

Egyébként a motor működik szonda nélkül is (elvégre begyújtás után pár percig a szonda még nem üzemel) - ilyenkor "saját-eszüleg" , önállóan képezi a keveréket - vagyis nem kap visszajelzést a kipufogó-oldalról.

De működik - sőt, nem is olyan rosszul - bár az igaz, hogy ilyenkor kicsit dúsabb keveréket állít elő, mint leszabályzott üzemmódban.

.

Előzmény: Törölt nick (3883)
Laudat Creative Commons License 2017.06.16 0 0 3882

A gyertya kábel is esélyes, hiába van ráírva hogy "chevrolet". , már semmi sem az aminek látszik.

amúgy nekem is volt ilyen, és valahol az elektromos ÁC-nál van a szűrő,,ki lett takarítva, oszt jó lett!

 

Ma nagykorú lett a "kicsikém", kapott  újabb  2 évet.

Előzmény: Törölt nick (3881)
pongr4cz Creative Commons License 2017.06.12 0 0 3880

Köszi, kicserélem akkor, úgyis csak 3db kell bele nem egy ökör ára. :)

Előzmény: adingos (3879)
adingos Creative Commons License 2017.06.11 0 1 3879

Hoppá, tipikus probléma ez, ami nekem is volt. ( igaz nekem opelnél) 1 garnitúra gyertya csere segített a dolgon. +kapott egy új légszűrő betétet is, biztos ami biztos alapon.

 

A gyertya egy speciálisan tetű alkatrész, mert van, hogy kivéve ok, de nyomás alatt már kaki.

Előzmény: pongr4cz (3878)
pongr4cz Creative Commons License 2017.06.11 0 0 3878

Járt már valaki úgy hogy kb 80 km/h-ig normálisan megy az autó, onnan viszont 5-ösben egyáltalán nem gyorsul, 4-esben is csak nehezen, 100-nál meg nem is megy többet?

Levegőszűrőt kicseréltem de semmi változás. A gyertyákban kb 10 ezer km lehet, a motor szépen egyenletesen jár. Hidegen-melegen pöccre indul. Hibavisszajelző lámpa nem ég.

Mi lehet a gond, vmi ötlet?

A Bunkó Creative Commons License 2017.06.06 0 0 3876

Ma voltam megint.

Főmunkahenger. Kérdésemre, hogy ez miért nem derült még ki, a válasz az volt, hogy semmi nem indokolta az ellenőrzését, amúgy is szét kell bontani hozzá egy csomó mindent, és nem javítható csak cserélhető.

A Bunkó Creative Commons License 2017.06.05 0 0 3875

Tehát otthon megcsinálható?

Előzmény: Laudat (3873)
Laudat Creative Commons License 2017.06.05 0 0 3874

Na fen van a négy Debica.csak úgy fekszi az utat  simán megy a 90 fokos kanyar, 60-nal -:))

1db Kumoho vagy mi pótkeréken volt, ingyen átadó (két puszi)......manustól két sörért elvihető.

Budapest  XXI. kerület  (Csepel)

Laudat Creative Commons License 2017.06.05 0 0 3873

Ha visszanézed, feltettem egy fotót.

-központi munkahenger be van rohadva, és ez miatt nem tud visszahúzódni....fog a fék, melegszik

-a 2db csuszka , ami a másik oldali fékbetétet szorítja rá a féktárcsára, ha berohad . fog a fék....

Nekem volt szerencsém mind kettőhöz ,  a csuszkába beleszakadt csavar Is -:((

Szerintem más oka nem lehet.

Előzmény: A Bunkó (3872)
A Bunkó Creative Commons License 2017.06.03 0 0 3872

Tudsz ajánlani?

Előzmény: GPS (3871)
GPS Creative Commons License 2017.06.03 0 0 3871

 

Elvittem szerelőhöz, fékcsere. Aztán újra kezdte, cserélve lett kerékagy és csapágy is. 

 

Én azt javaslom neked, hogy ebben az esetben ne alkatrészeket cserélj - hanem szerelőt.

.

Előzmény: A Bunkó (3870)
A Bunkó Creative Commons License 2017.06.03 0 0 3870

Üdvözlet Mindenkinek!

Talán van ötletetek.

Vettem egy Matizt. 2002-es, 90.000 km-el. Kb két hét után elkezdett melegedni a bal első kerék és büdös volt. Elvittem szerelőhöz, fékcsere. Aztán újra kezdte, cserélve lett kerékagy és csapágy is. Most újra forrósodik, ráadásul már a jobb első is.

Van valakinek ötlete mi lehet még?

Már 80-nál járok a cserékkel és még hátra van a vezérlés csere meg a lakatos munka.

Előre is köszönöm!

Laudat Creative Commons License 2017.05.26 0 0 3869

Három ismerősömnek van Suzuki Ignise  (ezüst, zöld, piros) érdekes módon, a piros úgy le van mattulva

hogy két évente lehet polirozni  -:((.........lehet hogy az UV ezt a szint jobban "támadja"  ?

 

15- évig dolgoztam Aluprfil gyártó   cégnél, és ott nem festették a profilokat, hanem "színterezték"

előtte fémtisztára pucolták, majd "por szórták" és a kemencébe beégették.

Na ha az ezekből készült termékekhez utólag kellett szint kevertetni, hát  soha sem sikerült !

Pedig az elkészült szín kevert festékkel lefújt  termék, Ral számuk alapján összenézve, egyformák voltak .

Előzmény: Törölt nick (3865)
Laudat Creative Commons License 2017.05.26 0 0 3868

Két éve műszaki előtt  lakatolták a küszöböket ,mag két hátsó ívet, és lefújta szépen ezüstre

jól is néz ki, de  műszakin ráírták, hogy a kocsi két színű, ( na nem úgy ,mint sok ember !!  ) a vizsga lapra.

Nem látom értelmét, hogy még erre is költsek gondoltam hogy nézek a színkód alapján valami hasonlót

kisebb kiszerelésbe, mert igazán máshová nem kell, meg hát igy is megy rá a LÓVÉ , új gumik,fékek

gömbfejek, lengéscsillapitó stb,stb + vizsgadíj.

Azt nem tudom hogy milyen márkájú gumikkal jött ki, mert a pótkerekem KUHOMO, és ezek szerint

Ő is 18 -éves, de soha nem volt használva

Amit most cserélek le az Barum 2004-es, és azon gondolkodom, hogy a Barumból hagyjam  meg a legjobbat

 vagy a régebbi de "új" Kuhomot  pótkeréknek.............amít felteszek az Debica.

Ja még egy dolog.....a kormánygömbfej is kopoghat( ropoghat)  féltengely csukló , lengőkar cserélve

főleg kanyarodáskor.

 

GPS Creative Commons License 2017.05.26 0 0 3867

Szenvedés ezek az ócska festékek. Köze nincs a gyári kódhoz pár évesen. 

 

Pont ezt mondom én is - vagyis hogy tök-felesleges a színkódot keresni, mert úgysem fog stimmelni.

 

Egyébként a metalizáltnál van még egy rákfene - a fém szemcsék szöge. Na, ez tud még mókás dolgokat csinálni, ha a festő nem tudja a pontos nyomást és felhordási szöget.

 

Én egyszer megtörtem a (szintén Daewoo) Leganzámat, ajtót kellett festeni rajta. Újonnan vett autó, alig egy éves volt amikor történt - hát nosza neki, ott a kód, abból baj nem lehet .... gondolta a maesztro.

Hát első körben az lett, hogy nem stimmelt a szín. Telefon a Standoxnak - onnan kijött a szakember egy böröndnyi műszerrel, abból az egyikkel rámért az autó eredeti színére...és döbbenet: egy Ford ezüstmetált kentek rá a derék ferdeszeműek - gondolom pont ez volt nekik raktáron (olcsón).

 

Egyébként mondta is a Standox-os pali, hogy Daewoonál bizony előfordul az ilyen, mert vélhetően azt csinálják, hogy megvesznek egy-egy tétel (nagyon hasonló) színt valamelyik lerakatból és nem zavarja őket, hogy az Fiat, Ford, Toyota, vagy bármilyen más márka színe, szemre úgyse látszik, ha nincs mellette másik.

 

De ez volt a kisebbik baj - a nagyobbik az volt, hogy miután megkapta a rendes, egyező színt... jött a másik döbbenet: amikor elmentél az autó mellett, úgy a felétől hátrafelé, a festett ajtó egyszerűen lesötétedett a többi fényezéshez képest - ugyanis a szemcsék szöge nem egyezett a gyári szemcse-elrendezéssel.

Szörnyen nézett ki hátulról rápillantva az autóra.

 

Erre is a Standox adta meg a megoldást - mégpedig azt, hogy ebben az esetben fújják a megszokott nyomás mindössze 60%-val - és jó lesz. Igazuk lett, így jól beálltak a szemcsék.

 

A festő (aki kétszer vakarta le, amit festett, egyszer a szín miatt, másodjára a szemcsékért) - még borravalót sem fogadott el, csak arra kért, hogy ígérjem meg, hogy ezt az autót nem hogy a műhelyébe, de még az utcájába se viszem be többé. Vagyis keressek egy kerülőutat, ha arra van dolgom.

.

Előzmény: Törölt nick (3866)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.26 0 0 3866

 Végül is az sem mindegy melyik oldala állt többet a nap felé az évek alatt.

Így van.

Mostanában 2 matizhoz is kevertettem festéket. aranymetál és kékmetál.

Mindkettőnél megkért a srác, hogy fordítva is megnézhesse a kocsit, mármint a naphoz képest meg kellett fordulnom. Nyitogatta az ajtó súroló és telinap irányba.

Szenvedés ezek az ócska festékek. Köze nincs a gyári kódhoz pár évesen. Végül is mindkét szín jó lett, bár az arany lehetne közelebbi, de nem volt több hasonló kártya.

Előzmény: Törölt nick (3865)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.25 0 0 3864

Az műanyag, azon nagyon másként öregszik a szín. Tankajtó jobb ötlet, de legjobb az egész kocsit elvinni (lehetőleg egészben :)) akkor onnan nézi a színt a mester, ahonnan és amilyen szögben akarja.

Előzmény: Törölt nick (3863)
GPS Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3862

 

Ha jót akarsz magadnak, ne a színkódot keresd, hanem egy kulcsot, amivel leszereled a benzin-beöntő fedelét.

 

Azzal beballagsz egy tényleg szakértő autófestékeshez - és azt a színt kéred kikeverni... akár 1 decit is - dobozban vagy spray-ben, mindegy.

 

A Daewoo-nál maximálisan NEM lehet megbízni a kódban - én már megjártam, óvakodj tőle - jobb az, amit én mondok neked, hidd el.

.

Előzmény: Laudat (3861)
Laudat Creative Commons License 2017.05.23 0 1 3861

Tessék mondani, hun van a "szinkód" ?

 

GPS Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3860

"A viszkozitás szó helyett szerencsésebb lett volna hidegtűrést használni."

 

Szerintem meg nem "szerencsésebb" lett volna - hanem egyszerűen csak úgy lett volna helyes.

 

Mert ez a mondat így téves, hibás, félrevezető és öncélú okoskodás csak - amivel a szerző a fenenagy szakértelmét akarta villogtatni - de jómaga is belekeveredett a nagy "leleplezésébe" - miszerint a számok félrevezetőek.

 

Egy nagy francot félrevezetőek - érti azt mindenki.

Előzmény: A210 820 08 21 (3859)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3859

A cikk rendben van,de ez a mondat tényleg nem sikerült.A viszkozitás szó helyett szerencsésebb lett volna hidegtűrést használni.

Előzmény: GPS (3855)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3858

Az én véleményem szerint a kevésbé jobb hideg "hidegtűrő" képességű,ezért sűrűbb 10W-40 a nyerő a régebbi konstrukciójú Matiz blokkba,én azt használtam a Matizba és azt kapott a Spark is.

Kárt az 5W-sel sem okozol,ha kipróbálod,meg kell figyelni,növekszik-e az olajfogyasztás,ha igen,a 10W-vel elvileg ennek csökkennie kell.

Előzmény: Törölt nick (3857)
feketepetike Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3856

Köszönöm!

GPS Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3855

 

Kérlek, olvassátok el ezt a mondatot abból az olajszakértő cikkből, amit a kolléga belinkelt:

 

"Kicsit azonban becsapós a viszkozitási osztályok számozása, hiszen a nagyobb szám jelöli a kisebb viszkozitást, tehát az 5-ös kisebb, a 10-es nagyobb folyadéksúrlódást jelent."

 

 

 

Csak én érzem azt, hogy ez csak egy hülye okoskodás - avagy tényleg rendben van-e ez a mondat?

.

Előzmény: A210 820 08 21 (3854)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.05.21 0 1 3854
Előzmény: Törölt nick (3852)
Matiz820 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3853

Üdv.

A Matiz ba gyárilag milyen gyújtógyertyát raktak?

szervezkedő Creative Commons License 2017.05.20 0 0 3850

Koszi!

Egy robbantott abran megtalaltam en is!

:-)

Előzmény: Törölt nick (3845)
szervezkedő Creative Commons License 2017.05.20 0 0 3849

Amelyik motor darabokban van, az ugy tunik nem kerul vissza jelenleg az autoba, majd osszel ha lesz idom, foglalkozok vele. Most egy masik motort teszunk bele, mert szorit az ido!

:-(

Előzmény: GPS (3836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!