Az biztos, hogy aki új Maseratit vett nem igen foglalkozik a gondolattal hogy olaszországból szerezzen be olcsón alkatrészt, de azért köztük is leher pár fanatikus, amikor egyszer a szalonban voltam egy használt 2.24v es volt kiálitva, állítolag egy orvos cserélte be egy Ghibli-re és ezen kívül még több Maserátija is van, az azért egyértelmű hogy egy orvos nem áll le otthon váltot cserélni, bár reméljük egy újon nem is kell egy ideig, azt akarom kihozni belőle hogy azért az új Maseratisok másképp viszonyulnak a kocsijukhoz gondolom mint akinek agy 15 éves van, és a szalon őket akarja kiszolgálni, és őket egyenlőre nem érdekelte a klub
Hát én is ezért adtam fel (egyenlőre) a terveimet az Indy-vel kapcsolatban.
Az ő (Hold utcaiak) hozzáállásukról már írtam korábban. Az tényleg nem a klubtagbarát mentalitást engedi sejteni. Ami fontos lenne, hogy az olyan fan-ok akik komolyan gondolják, kapjanak egy kis segítséget. Talán ez az aspektus, amiről a Holdon élők megfeledkeztek. Ez hosszú távon is megalapozhatná a Maserati hírnevének meglepozását-helyreállítását. Ők egyből egy milliomosok klubját szerettek volna megalapítani, akik viszont nem biztos, hogy a mostani fanatikusok szintjén viszonyulnak az autókhoz. Nekik az A6-A8 és a többi hasonló tucatcsoda a fő attrakció. Gondolni kéne azokra is, akik valóban komolyan akarnak foglalkozni az autójukkal.
A Hold utacaiak is probálkoztak hazai klubbal, ami állítlag érdeklődés hiányában kimult, csak ők biztos nem olyanra gondoltak aminek az egyik célja az olcóbb alkatrész lelőhelyek keresése
Csak annyi különbséggel, hogy pl. kint egy ilyen klub működik is.
Az indy-re visszatérve erősen foglalkoztam a gondolattal. A modenai kapcsolat úgy 15-18 ezer maki körül tudna szerválni még működőképes, felújításra szoruló darabot. Egyetlen egy dolog tartott vissza (az anyagiak el nem hanyagolható erejétől eltekintve), miszerint itthon eddig még nem találtam olyan szakműhelyt, lakatost, és fényezőt, akikre rábízhatnám a munka dandárját.
Ez a 10 milla nem rossz, de azért lehet hogy abból a Ghibli-ből itt-ott kílóg az afrik, márpedig ehhez a modellhez egy kuplung kb. 3800 Dm, és akkor még nem is beszéltünk az adaptív (elég gyakran térdelgető) felfüggesztés hibalehetőségéről, és annak javítási költségeiről. (Egyedi találmány = drasztikus javítási költségek) Tehát egy kis összeadás és máris érthetővé válik az esetlegesen alacsony ár. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az olaszok szeretnek bűvészkedni egy kicsit a futott kilóméterekkel, akkor már egyenesen érthető is lehet az ár. Én inkább átlagot szoktam nézni. A legolcsóbb autókat elvből sem szabad megvenni.
Persze, jól hangzik amit írtál, tulajdonképpen minden márka klub ezért alakult.
Tényleg akartál hozni egy Indyt, ezt nevezem
Akkor látom nemsokára mennem kell hozzád nyálat csorgatni, bár én bármilyen Maserátit el tudok bámulni akármeddig
Jó lenne egy olyan szerveződés, amely egybegyűjtené a Maser-es bolondokat anélkül, hogy a hold utcai szervezettség árát ki kéne fizetni. Most már nem olyan nagy kunszt kiküldeni egy kis dellát és megrendelni néhány apróságot. Ezt nem ártana kihasználni. Modenában (már ahol én jártam) talán lenne rá fogadókészség is, hiszen nekik is jól jönne egy kis magyarországi alkatrészfelvevő bázis. Egy kis turpisság pedig ott is belefér az üzletmenetbe. Nem beszélve arról, hogy sok problémát házon belül is meg lehetne oldani. (tapasztalatok, alkatrészcsere, szerelők, lakatosok, fényezők, irodalom, stb., stb.)
A Magyar Autóklub semmilyen segítséget nem adott sem restaurálási, sem behozatali (szándékomban volt egy Indy-t importálni) szempontból, úgyhogy onnan sem remélhető segítség. Márpedig ugyebár: Segíts magadon, és az isten is megsegít. ... De akkor meg már minek.:-)))
ez a kocsi nem hetkoznapi autokazasra fog keszulni, tehat nem lesznek vele hosszabb utak.
de igazad van, valszeg a hutoset fogom valasztani.
persze ez meg fugg az artol is, hiszen most vettem egy RS escortot, kishijjan ketmillioert, a capri pedig meg csak a keresesnel sem tart, elobb el kell adnom a sierramat.
sz'al a turbok meg kb egy evig be sem kerulnenek az autoba:)
es asszony is meg fog olni:)))
Kb. Másfél ével ellátogatok oda néha-néha és csorgatom a nyálamat. Van egy két példányom a honlap alapját képező hirdetési újságból is. (Ha kimegyek, a határ utáni első megállóban kávé+autosupermarket 6000 líráért.)
Mert csökkenti az olaj elégetésének lehetőségét. Főleg hosszú úton történő húzatáskor a motorolaj nagyon nagy hőt kap a turbóktól. Ezért van az, hogy a sima IHI-s Maser-okon az olajat 7000-enként kell cserélni, de ez más turbós autókra is igaz. Ha van olajhűtőd, akkor az kedvezően hat az olajcsere gyakoriságára.
Ha a motor eredeti turbócsövekkel érkezett, akkor 185 paci kel hogy benne legyen. Ha nem akkor van esély a 220 Le-re.
Tudsz valamilyen "civil" (nem hold utcai szerveződésreől Maserati téren?)
az alany egy ford capri lesz, ettol fuggetlenul szivesen meghallgatom a tanacsodat.
a mazos srac capri 2.8 turboja (kkk):
(tudom csunya, de meg keszul)
a mazorol sajnos nincs kep, de igerem, lesz.
sz'al miert is jobb a vizes, vagy az csak mazora vonatkozik?
Az olasz velencéről, és csak egy ismerőssel kimentünk csak úgy körülnézni és akkor találtuk a quattroportet.
Bocs ha nem lehet érteni csak lassabban gépelek mint ahogy szeretnék és így egy két dolog kimarad és összekeveredik.
A Hold utcában kétszer probálkoztunk,
Az AM-t tudtam, csak az alvázszámrol is találtam a neten, "megfejtést" (hogy milyen tipushoz, évjárathoz stb tartozik) gondolom motorhoz is kell lennie.
legyszives, koszonom:)
a surubben hasznalt cimem:
capri3@nyc.rr.com
valszeg a 2.5-os erdekelne, mert 2.8 v6-ra menne, es a vizhutessel sem igazan szeretnek bajlodni.
nem en fogok telefonalni, hanem a mazo-s srac, en meg amerikaban vagyok, csak a terveimhez kezdek el keszulodni emigyen:)
tudom buta kerdes, de milyen tipusuak?
Ja bocs:)) Persze neked is van, ha jól tudom két pár van egyik egy 2.5-n volt a másik egy 2.0 esen ez a vizhűtéses. Elküldöm mailben a tel számot, ha kéred
Az AM az Alfieri Maserati (cégalapító) nevének kezdőbetűiből adódik. Egyébiránt a motorok nem sokban különböznek. Az utána következő számok alapján a gyártól lehet kérni információt. (Hold utcaiak ezt megteszik, ha jóban vagy velük, de lehet, hogy az én Modenai kapcsolatom is alkalmas lenne rá.)
Ha lehetek még indiszkrétebb akor a négyajtósért kimentetek, és ott találtátok, vagy itthon? (Csak mert nem volt teljesen egyértlemű, hogy az itthoni Velencéről volt szó, vagy a kintiről.)