nna mégis vettem csapágyakat,1700volt a kettő meg szimeringeket.nemtom milyen márkájú,de a csapágy az ksb vagy kbs?na mindeggy.még nagytakarítás alatt áll a henger meg a hengerfej,utána összerakom.már várom a végeredményt nagyon.KÖSZÖNÖM SZÉPEN a segítségeteket,majd jelentkezem ha készen vagyok.
Az egész abból a közmondásból indul ki, hogy a baj nem jár egyedül.
Mikor felrobbant a hengerben a gyűrű, akkor valami oknál fogva a kuplungom is "el ment". A szerelőhöz elvéve széttszedte a kuplungot, és látván, hogy szinte minden repedt és kopott volt benne (jó, minden még eredeti 20 éves volt benne), akkor mondta, vegyek újat.
Vettem lényegében teljesen új kuplungot, mikor felszerelte a kuplungból szó szerint ömlött az olaj. Ott hagytam nála, mert már késő volt, nem volt kedve szétt szedni újra. Amikor most nemrég visszahoztam tőle kiderült, hogy új szétt szedte, felrakta. Az olaj már nem ömlik, de a kuplung szorul. Egyszerűen nem lehet sem tekerni, sem tólni, sem semmi, ha motor módban van, annyira szorul a kuplung.
Valamit elsz@rt rajta, nem kicsit... Azthiszem hozzá sem viszem többet (mondjuk mikor eltördelte a gyűrűket a dugattyúról, már akkor tudtam, hogy nem ide kellett volna hoznom).
....Amikor felrakta a kuplungot, akkor ömlött az olaj a kuplungból. Szétt szedte. Az olaj már nem ömlik, de a kuplung sem megy. Legalábbis nagyon nehezen, mert iszonyatosan szorul.....
Még csak egy üveg sört ittam meg az unokám kitűnő bizonyítványának "méltó" megünneplésére, de ennek ellenére az idézett szöveget nem igazán értem.
Jól mondod, egy tökéletesen "behangolt" tuning mentes 210-esnek tudni kell rövid távon 55-60-at. De, ha rám hallgatsz, tartós menetben 40-nel mész vele!!!
Ez az a tempó, ahol a teljesítmény és a nyomaték görbe metszi egymást!!! Én mióta meg van a moccom így használom, az egyhuzamban megtehető távolságnak kizárólag a seggem teherbíró képessége szab határt!!!
Jah, amúgy ha már a sebességet is megemlítetted a távolságnál. Én úgy 40-45 utazó(sebesség)ra gondoltam útközben.
Te mennyit ajánlasz?
(Amúgy mindegy, mert jelenleg ha már végre normálisan helyreteszik, akkor úgyis "félgázon" kell lemennem 500km-t, úgyhogy 30-nál nagyon nem mehetek majd gyorsabban egy darabig.)
A hengerrel az volt a probléma, amit Tóníbá' márciusban mondott, a felső gyűrű belerobbant a hengerbe, de olyan mélyen, hogy inkább vettünk újat.
A kuplung pedig " el volt menve" és szétt szedte. A kuplungban a hármaspofák megvoltak repedve, és még sok dologgal volt probléma, ezé' lényegébe a kuplungot is vettünk újat.
Amikor felrakta a kuplungot, akkor ömlött az olaj a kuplungból. Szétt szedte. Az olaj már nem ömlik, de a kuplung sem megy. Legalábbis nagyon nehezen, mert iszonyatosan szorul.
Amikor visszakaptam a motrot, akkor azzal kifogásolta, hogy "Nem értek a röpkuplungokhoz!", amikor elvittem még az volt, hogy össze tudja rakni.
Jelenleg csak az új alkatrészeket sajnálom, mert nem voltak olcsók, úgyhogy remélem tönkre nem tett semmit.
Mindenesetre akkor a Pincsi gyűrűk maradhatnak rajta? (ahogy össze lett mérve a kettő, egyformák.)
Ha tényleg rendben van a babettád,akkor nem gond a kilométer,ha türelmesen pöfögsz vele,és nem csutkagázon akarod minnél elöbb lenyomni a távot. Kérdés az,hogy mennyire lehet rendben a motor amibe ilyen "szerelő" nyúlt bele...
Szimeringek a főtengely szárainál: 17X28X7 Szegmens dob alatt: 15X24X7 Az egész kuplung alatt: 28X38X7 A lánckeréktengely száránál: 20X30X7
A szimeringek márkájánál azt tudom mondani hogy a legjobb márka az SKF lenne,de az nagyon drága.Viszont megne merd venni a huber márkájú szimeringeket!
Főtengelynél nekem már lassan egy éve KBS csapágyak vannak.
Rég írtam errefelé, de lenne egy olyan kérdésem, hogy egy (valószínűleg) jól összerakott (minden tuning nélküli) Babetta, egyhúzomban úgy kb. 70-75 km-t le-é tud menni?
Csak mert a nyáriszünetre beiratkoztam egy logisztikai tanfolyamra, és innen az "Isten hátamögül" nem nagyon járnak buszok. Nyáron pláne nem, és hát valamivel be kellene jutnom, itt gondoltam a jó öreg Babettámra.
Igaz, egyszer hagyott csak cserben, még márciusban, de akkor rútul - azóta is használaton kívül van, mert a szerelő csak jobban elcseszte, mint volt -, de úgy néz ki, hamarosan végre valaki tényleg hozzáértő is ránéz végre.
Jah és igen: a dugattyún a gyűrűk "negyedik furatos" pincsi gyűrűk, az nem fog problémázni? Vastagságra mindenre pont ugyan olyan, csakhát a szerelő volt olyan ügyes, hogy az összes új dugattyúhoz kapott gyűrűt eltörte. (Hármat kaptunk mellé, egyet felhúzáskor tört el, a másik kettőt pedig akkor, amikor a dugattyút rakta fel a főtengelyre.)
ja és a mofakerből kéne rendelnem mert itt horror árak vannak.mien csapágy kell a főtengelyre?(MÉRET)kéne.meg mien tipus vagy tudomisén,ehhez nem értek.ja és mien méretü szimeringek.Előre is kössz az infókat,meg utólag is.
kívül-belül.meg lehet hogy fényezni is fogom szép piros akrilfestékkel,csak előtte halálra kell csiszolni.de megéri szerintem.az enyém lessz a legszebb és legjobb moci Balassagyarmaton.:))Ja és egy kérdés!Mennyi píz körül van most a biztosítás?
nagy lóizét a berényiszakinak a fenekébe.lejött egy ismi mondta hogy a szaki síkhüle mert csak a főtengelyt nézte meg a géppel.kicsit konyít haver a mocikhoz,beindította(nagynehezen)és megszületett a diagnózis:szétszedtük,hát negyed millit kotyogott a főtengely.írtam hogy hüle hangja van,és ez a mágnestől jön.HÁT MAGÁTÓL KIESIK A SZIMERING!!!!!!BÉNA VAGYOK DE NAGYON.most nincs rá píz,de fizikor alkatrészvásárlás és ízirájder:)))addigis teljes brigécolos tisztítás mindenütt.
15km-re otthonról a határban a 3 golyót ami fogja az első lánckereket ledarálták a lóerők :) haver kijött utánam bringával hozott golyókat egyik sem lett jó,kivétel a bicigli első kerekében lévők :D
rá lesz heggesztve egy 15mm-res csőtoldat és egy bazi nagy csavar lesz áttolva a tengelyen ,soha többet nem akarok ilyen helyzetbe kerülni pl 50km-re a semmi közepén.
Most ez a része egy kicsit pihen mert vasárnap megyek Bp.-re ott leszek egy hétig és személyesen bemegyek a mo-fa-ker-be s megveszem komplett mert itt nálunk mindent lehet kapni csak aza a baj hogy 3szor annyiért mint ott!! Itt egy Karbi is 16e ft, egy db teleszkopszár 5700ft.
Kipróbálhatod, de úgy tudom kell egy kis átalakítás hozzá, különben nem tudod összerakni a váltót. De kb. 2500-ért kapsz új csőtengelyt, szerintem nem érdemes bajlódnod vele. A váltót különben is sokkal egyszerűbb cserélni kompletten... Kiszeded-berakod, mehetünk is.
Arra kell figyelned hogy a nehézpofás csapokon csak egy horony van, a zéger a csőtengely és a nehézpofa közötti résbe kerül.
Szia Tóni bácsi! Egy próbát csináltam az én mocim tirisztorjával,hát Jó volt! Nem gondolkozott egy percet sem azon hogy beinduljon. De viszont elég szar hangja volt a kevés kompresszió miatt,illetve nemis az a baj hogy kevés a kompi,hanem az hogy ahogy tekerem a lendkereket,úgy érződik hogy ereszti el a levegőt.
Ez elég baj,de hiába jelentettem a gazdájának,még mindig nem szerzett tirisztort sem,és arra pedig várhat hogy én vegyek,mert ugysem lenne kifizetve sosem.
Köszönöm az infót Tóni bácsi!:) De,necsak a kezem járjon,hanem mutassam is be a kicsikét!:) Elég lepukkant állapotba van,de a gazdája sajnos magasról tesz rá:S
Annyit még hozzá kell hogy tegyek,30wattos világitás tekercsek vannak rajta.
ahogy elnézegettem,néha írjátok hogy hol laktok,mindenki nagyon messze van!!!Én Balassagyarmaton leledzem.és Te?Tuti az ország másik felén!Egyébként többet tudnátok segíteni ha feltennék a youtubera videót,hogy milyen hangja van?
Ha arra a F. A. Gy. tirisztorra gondolsz, amiben a trafó is benne van, akkor ugyanazt a jelet kapja, amit a külön trafós-tirisztoros. Ergo: kösd be azt a sárga drótot az "I" pontra, és gázt neki!
Sziasztok! Régen irtam már ide,talán olyan régen hogy már elis felejtettetek:D Remélem jólvan mindenki!:) Remek nyáriszünetem van,minden nap motorokat hoznak ide(főleg babikat),és azokat szoktam csinálgatni! Nomeg az én mocim is fejlődik felfelé,ugyanis kaptam egyik ismerőstől egy jó állapotú kipufogót kompletten.Megcsináltam most reggel azt,hogy levágtam azt a részt a könyökcsőből ami beér a dobba.Felültem kipróbálni,hát sokat változtatott pozitiv irányba a mocin!
Az még a harcihelyzet hogy van nálam egy 207.500-as gép. Namost azon a gépen átszeretnénk cserélni a a tirisztoros+trafós gyujtást egy kombinált tirisztorosra. A kérdésem a következő: Fog működni a kombinált tirisztoros egység úgy,hogy a jeladónak nincsen 2,csak 1 kivezetése,azaz nincs külön testelése?
A válaszokat nagyon várom!:) További kellemes délutánt,és hideg sört kivánok ezen a forró napon!:D
Üdv mindenkinek! Szétkaptam a 210-es Babót mert az olaj folyásból már elegem van! Szimeringeket cseréltem meg csapágyakat, meggyűrűztem valószínű kopott volt mivel beégés volt a dugó oldalán. Most már csak a váltópofák 2.sebesség cseréje van hátra de nem tudom hogy jobb lenne-e ha a lemzpofát nehézre cserélném!! mi a külömbség?? A csőtengelyt azt honnan tudom hogy ami benne van az lemez vagy nehéz, és azt muszály cserélni ha váltani akarok lemezről nehézre?? Köszike előre is a tippeket!!