Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27166

"Iskola példája a pannon agyatlanságának, vagy a döntéshozókénak, hogy úgy alkották meg a járásokat - akarom mondani, úgy sorolták be a településeket, hogy van, ahol nincs busz a járási központba, ahol az ügyeiket kell intézniük. "

 

A járások kialakításában a Pannonak sok köze nem volt. Ha meg van egy kialakult utazási irány, azt nehéz egy teljesen másik irányba kiszolgálni, adott esetbe eszköz hiány is lehet az ok vagy sofőr. Az általad felsorolt településekről meglehet nézni mik a fő utazási irányok. Ez tovább tetézi az iskolások problémája, hisz elvileg a járásokban egy iskolának biztosítani kell a tanulok felvételét, no már most ha belegondolsz, akkor eddig ezekről a településekről leginkább Pécsre jártan tanulni a diákok. De ha most nem veszik fel őket Pécsre, akkor mehetnek Szentlőrincre tanulni. Igen ám, de a kedves járási központokat kialakított miniszterek fejébe nem ment végig az, hogy ez mennyi felesleges plusz pénz a közösségi közlekedés számára.

1-2 főért meg nem éri menni sehova, ha tetszik ha nem, ez is olyan gazdasági döntés, mint, hogy menjen 30-60 percenként a busz vagy sem. Arról nem is beszélve, hogy az ütemes menetrend mint olyan 60 percenként a helyközi közlekedésben halálra van ítélve. Csúcsidőben kevés, völgyidőben meg fizető utasok nélkül /adott esetben akár üresen is rohangálhatnak, lásd Pécs-Kaposvár vonalat/ Itt térnék rá, arra amit beszéltek, hogy miért jó az, ha egyszerre megy két busz ugyan abba az irányba, miért nincs eltolva.

Nos ezt már leírták, ha egyszerre van vége a munkaidőnek,iskolai időnek, akkor te hiába akarod széthúzni, csak azt éred el hogy jól rábaszol. Ha korábban megy akkor nem fogják elérni. Ha később viszed akkor meg felfognak nyomorogni egyetlen buszra és nem sokan fogják megvárni a következőt. Azt se mondom, hogy nincs olyan hely, ahol meglehetne nézni, hogy valóban egyszerre kell-e vinni a buszokat vagy esetleg kicsit szétlehet szedni illetve, biztos kell a 3-4-5-6 busz egyszerre, de egy biztos az ütemesítés szép dolog ott, ahol van realitása, de csak azért mert ütemes menetrend jól hangzik nem kell még mindenhova ráhúzni.

Előzmény: Fejleszt (27164)
hory004 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27165

A tatabányai még érdekesebb, az Oroszlányiak miatt alapból 5-10 perc késéssel indul, Fehérvárról általában 10-15, ott még jön pluszba az anyázás, mert nem férnek fel, jobb esetben a 'bogárdiak, rosszabb esetben a pécsiek. De emiatt legalább gyakorlatban is működik a Győr->Szegedről az átszállósdi.

 

Azért remélem, hogy a megbontottból sikerül kikukázni ami kell az emeletesben, mert pl vasárnap ha minden csúszik nem szeretném, hogy meglepjenek egy C56-ossal, Zegre így is váltásban megy C56 és cretyó.

A Fez meg Bonyhád felé járkál, hétfőn benn állt a telepen.

Előzmény: JLW-470 (27159)
Fejleszt Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27164

Emberek! Álljunk meg egy hangya f...nyit.

 

A vasútra ráhordást Hungerinek válaszoltam a szentlőrinci kistérségre. Azért nem ugyan az a kettő. Igen majd a mohácsi kistérségben is lehet ráhordani, amikor az embereknek mindegy lesz, hogy mekkora a km táv (mert Villány felé jelentősen több), és legalább 120km/h-val fognak ott menni a vonatok. Addig is, én a buszok ütemesítéséről beszéltünk.

 

Iskola példája a pannon agyatlanságának, vagy a döntéshozókénak, hogy úgy alkották meg a járásokat - akarom mondani, úgy sorolták be a településeket, hogy van, ahol nincs busz a járási központba, ahol az ügyeiket kell intézniük. Remek példa Belvárdgyula, Olasz, Máriakéménd. Ezek mind Bólyhoz tartoznak, és Máriakéménd kivételével (ahol napi egy járatpár közlekedik Bóly felé), nincs közvetlen busz.

 

Ha már a szentlőrinci kistérséget nézzük: Szabadszentkirály, Bicsérd, Boda, Gerde, Velény, Pécsbagota. Szentlőrinchez tartoznak és egyetlen egy járat sem közlekedik oda. Mi ez ha nem ostobaság? Vagy tartozzanak Pécshez, vagy legyen rendes közlekedés. És akkor még csodálkozunk, hogy az emberek az autót választják.

 

Én úgy tudom a közlekedésnek gazdaság növelő ereje van. Ahol van közlekedés, ott van esély a fejlődésre, ahol nincs, az meghal. Jó példa az Ormánság. Van olyan település, ahová munkanap megy 2-3 busz, azt csá. Mi indokolja, hogy Beremendre (ami gazdagnak mondható) óránként se járnak a buszok, holott kb. 2500an laknak ott, plusz érintik Nagyharsányt, amivel együtt már a 4000et is eléri. Ide minimum 60 percenként kellene a hét 7 napján közlekedtetni a járatokat, ehelyett van hogy 2-3 órás lyukak vannak.

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27163

Igen megint három busz van 6:25-kor, illetve nem is, mert az egyik Mohács-Bóly-Pécs 6:23-kor előre megy. és utána megy a gyors, majd a másik Mohács-Bóly-Pécs. Annyi hogy 6:23-ason nincs állandó busz , volt már az OmniExpress, E98, de legtöbbször Credo van.

Előzmény: JLW-470 (27156)
Kuvik76 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27162

"Azok a munkaidők már régen nem úgy vannak, mint anno. Kb. semmi sem ugyanaz, mint 20 éve,..."

 

Mi változott volna??? (ez kötekedő)

 

Én inkább úgy fogalmaznék, h. történt változás, de azért szerintem nem sok (-és inkább a 25-30 évihez képest).

 

Ami sokáig "kimaradt" az a 19.30/20.30 és 22.30/22.45 közti "lyuk" sok helyen. A bonyhádi vonalon orvosolva lett (nem is olyan régen csak isinapokon és sulivasárnap volt a 20.30-as is), Görcsönybe is egy ideje van 21.10-es. Amiről szó volt, az 5650-en még mindig hiányzik, és hétvégére sem kaptak új járatokat  )-:

 

...pl. a települések önkormányzatainak lenne ráérő ideje felmérni a lakosainak utazási igényeit/szokásait, és valahogy innen kéne eljutni egy értelmesebb menetrendig...

 

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (27141)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27161

Talán az hogy nem a Pannon diktál hanem a DDKK.

Előzmény: JLW-470 (27160)
JLW-470 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27160

Nem tudom,hogy mi történhetett tavaly nyáron a Pannonnal,mert addig teljesen pozitívan álltak hozzá az utasok javaslataihoz.Azóta meg ha válaszolnak is az embernek,akkor is csak a nem lehet/nem indokolt stb a sláger.

Előzmény: hungeri (27146)
JLW-470 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27159

Csoda,hogy belefér a sofőrök vezetési idejébe(olyan 20percet minden nap késik).A szegedieket is hiába módosították,azok is szoktak késni jó pár percet.

Előzmény: hory004 (27158)
hory004 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27158

Ma az emeletes reggel valahol útközben megadta magát, ő 11:45-re ért fel.

Egyébként Fehérvár+Cece. Forgalom, meg útépítés.

Fehérváron az elkerülő sem segít, azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy a 3,7 méteres korlátozó alatt nem fér át az Irizar, de csak az egyik irányból...

Előzmény: JLW-470 (27152)
JLW-470 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27157

Nem érted,amit írtam.

Még a mohácsi(de szerintem ők sem) lehet elmenne sok fejlesztés után vonattal,de a többiek(57-es út mentén élők,és az ő utazásaikat nem tudod kiváltani a vonattal,csak elijesztenéd őket az egyéni közlekedés felé) nem(csak a legfontosabbat említem:jókora többletköltség miatt).

Előzmény: Törölt nick (27154)
JLW-470 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27156

A 6:25-ön újra 3 busz van(mert tavaly visszavették 2-re)?

Előzmény: Törölt nick (27148)
JLW-470 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27155

Viszont a BPV olvtárs által ismertetett problémák teljesen megalapozottak,amiket mihamarabb orvosolni kellene.De az úgy nem megy,ha mindenki(döntéshozó pozícióban levő) szerint úgy fasza,ahogy most van(kiegészíteném azzal,hogy vissza kellene tenni a tavaly nyáron megszüntetett délutáni járatokat/iskolás napokon a 16:20,16:55,18:20-as járatokon nagyon nagy a tömeg/,rezsimeneteket felszámolni/mikor sokszor tömve vannak a buszok,akkor pofátlanság rezsiztetni a buszokat ekkora távolságon/)

Ha ezek megvannak,akkor lehetne azon gondolkodni,amelyekről Fejleszt olvtárs írt.De nekem van egy olyan gyanúm,hogy-ha lesz akkor-még az unokám is ezekkel a járatokkal közlekedhet(magyarán itt nem igazít senki semmit) majd.

Előzmény: htibor (27144)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27154

Mennének a Mohácsiak vonattal Pécsre, ha ha gyorsabb lenne a busznál. (Illetve ha lenne egy normális, vasútállomás Mohácson.)

Előzmény: JLW-470 (27153)
JLW-470 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27153

Ez a vasútra ráhordás hülyeség.Mohácsról senki nem megy vonattal(még a Mávosok is busszal járnak) Pécsre.Meg a főút menti,közti településeken/nél van forgalom,nem arra a putriban,amerre a vonat jár.

Előzmény: Fejleszt (27147)
JLW-470 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27152

Mi van a győri járattal,hogy mostanában annyit késik(ma pl 30percet)?

Előzmény: hory004 (27150)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27151

Fel kell terelni az embereket a Töttösi járatra. :) Vasútállomásnál van megálló, csak a busz kevés arra.

Előzmény: hory004 (27149)
hory004 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27150

Pillanatkép,Győr, ma, 12:15.

hory004 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27149

Mohácson még csak csak, de Bólyból hogyan lehetne a vonatra terelni? :)

Előzmény: Fejleszt (27147)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27148

Van ingázó bőven Mohács-Pécs között, Főleg hétköznap. Pl.: Reggel 6:25-kor három busz szokott menni Pécsre. Gyorsjárat, és kettő Mohács-Bóly-Pécs. A gyorsjárat a végen tele van szinte, de mire kiér Lánycsókról biztosan, a másik kettő közül az egyik tele van, a másik háromnegyedik telik meg (mikor kiérnek Lánycsókról), de van 7:00-kor is busz, az is tele szokott lenni.. ..és akkor ott van még Bóly is, bár ott az iskola miatt a sokan le is szálnak.

Fejleszt Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27147

Én egyértelműen a vasútra ráhordást támogatom, viszont ugye ahoz kell a máv is hogy pl fejlesszék a pályát és a járműveket. Egyébként, ha így összerúgtátok velük a port, akkor van értelme ötletelésbe kezdeni? Mert ugye kell a Pannon beleegyezése a menetren módosításba, pedig rengeteg jó ötletem van.

Előzmény: hungeri (27146)
hungeri Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27146

"Annak idején a PTKE-nek voltak fejlesztési ötletei pécstől nyugatra (szentlőrinci kistérség, nyugat-pécsi kistérség), csak sajnos valamiért nem valósult meg. Gyanítom a Pannon bekavart vagy a nép nem tudott kiállni magért?"

 

Is-is. Összerúgtuk a port velük, amit annyira zokon vettek, hogy azóta sem állnak velünk szóba (ez a mi hibánk is). Aztán nagyon kevesen vagyunk, így elnézve Titeket (összegyűltetek itt néhányan a napokban, akiknek nem tetszik a helyközi rendszer), az jutott eszembe, hogy gyertek, alakítsatok egy helyközi frakciót! Szeretem a fórumozást, de sajnos a változáshoz többet kell tenni. A PTKE lassan hivatalosan is öt éves lesz és ciki a civil vonalnak (tehát nekünk), hogy végignéztük (mindenki) a vasúti borzasztó utasvesztést (Pécs - Budapest), a helyközi rendszer egyes részeinek évtizedes stagnálását (azaz az igények le nem követését), úgyhogy volna mit tenni...

Előzmény: Fejleszt (27143)
Fejleszt Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27145

Természetesen tippelésről volt szó, de kösz az anyagot, jól jött. :D

 

Egyébként a cél ugyebár az egyéni közlekedés arányát csökkentve, növelni a közösségi közlekedést használók arányát. Rengeteg autó jár az 57-es főúton, aminek - jó szolgáltatással - egy 10-20%-át feltehetően átlehet téríteni a buszra vagy vonatra. (Persze, hogy mennyit azt előre felesleges becsülni, mert akkor kiderül, amikor már kész van.)

 

Ha viszont figyelembe vesszük, az 5645-ös vonal mentén elő nagyobb települések lakosszámát, ami 27539 fő (Babarc: 747, Bóly: 3974, Lánycsók: 2426, Mohács: 17738, Szajk: 837, Szederkény: 1817), és vesszük, hogy ennek átlagosan a 30%-a ingázik valami ok miatt, akkor 8261 főről beszélünk. Na most ha ez a helyzet, akkor viszont, ha 2520 férőhely/irányról beszélünk, akkor ezek alapján 5741 fő gépjárművel vagy egyéb közlekedési móddal közlekedik. Vagyis az ingázók 1/3-a használja a tömegközlekedést, ami szintén nem igaz, mivel nem az összes járat 100%-s kihasználtságú. (Nyilván nem mindenki Pécsre megy.)

 

És még ehhez hozzájön, aki Mohácson túlról utazik Pécs felé. Ennek alapján bőven lehet mit fejleszteni.

Előzmény: htibor (27144)
htibor Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27144

Nemzeti hasraütéses tippelésről van szó? :)

 

2006-os anyagot találtam:

http://www.deldunantul.com/public/upload/tervezes/regio/Strategiai_fejlesztesi_programok/01-K%C3%B6zleked%C3%A9sfejleszt%C3%A9s%20Strat%C3%A9giai%20Fejleszt%C3%A9si%20Program.pdf.PdfCompressor-146778.pdf

 

70. oldaltól:

"MOHÁCSI KISTÉRSÉG

 

A majd 23 ezer városi lakosból 19 ezer Mohácson él, melynél
nagyobb lakosszámmal csak Pécs és Komló rendelkezik.

 

Meghatározó helyváltozatási szokások
A napi rendszeresség helyváltoztatások meghatározója a hivatás- és iskolai forgalom. Az
ingázók aránya a kistérség nagyobb részén meghaladja az 50%-ot, helyenként 80% feletti.
Bólyon 23%, Mohácson 17% ez az érték és némileg az átlagnál alacsonyabb az 56. sz.
fúthoz közeli településeken Dunaszekcsn (46%), Sombereken (36%), Palotabozsokon
(37%) és Véménden (34%). A mohácsi jelents ingázó forgalom Pécs, ill. Szekszárd
vonzásáról árulkodik.

 

Forgalomnagyságok
A kistérség fútjain a forgalomnagyságok általában 6000-8000 E/nap érték között mozognak,
egyedül az 57. sz. fút mohácsi bevezetjén találunk ennél magasabb, 8-10000 E/nap értéket."

______________________________________________________________________________

 

8 év alatt történhettek változások, lakosságszám csökkenés, ingázók számának növekedése(legyen mondjuk 20-25% a 2006-os felmérés 17%-hoz képest), de az egyéni forgalom is jelentős és ha nem is olyan mértékkel és eljutási lehetőségekkel, de vasúti közlekedés is van.

Mindezek mellett 36 járatpár közlekedik Mohács és Pécs között iskolás munkanapokon.

Járművenként legyen 60-70 fő a férőhely(hogy levegőt még kapjanak a kedves utasok), az irányonként 2160-2520 férőhelyet jelent. Plusz egyéni közlekedés, plusz vasút.

Előzmény: Fejleszt (27143)
Fejleszt Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27143

Üdv.

 

A poén az, hogy nagyjából ugye óránként jár busz Mohácsra, holott több, mint 17.000-n laknak ott. Ebből tippelésre 7000 ember valószínűsíthetően bejár Pécsre, úgy hogy még nem vesszük hozzá a Mohácson túli, illetve a Pécs - Mohács közti lakosságot. Ha azt nézzük, hogy egy Credo EC 11-re 79 fő felfér (számoljunk 70-nel) akkor irányonként 50 járat tudná elvinni ezt az utasszámot (úgy hogy csak Moháccsal számolunk! és itt még nincs Bóly és a többi), ami azt jelenti, hogy egész nap irányonként minimum 30 perceként, de inkább 20 percenként kellene járatni a járatokat.

 

Érthetetlen, hogy a volán a saját pénztárgépébe sz..ik bele, hiszen ha ütemes, jobban átgondolt, sűrűbb követésű menetrendet alkalmaznának, gyanítom, hogy megnőne az utasszám és a bevétel (igaz, hogy a kiadás is nőne a sűrítés miatt, bár ha okosan van össze rakva, akkor összességében lehet hogy nem nőne a teljesítmény).

 

Annak idején a PTKE-nek voltak fejlesztési ötletei pécstől nyugatra (szentlőrinci kistérség, nyugat-pécsi kistérség), csak sajnos valamiért nem valósult meg. Gyanítom a Pannon bekavart vagy a nép nem tudott kiállni magért?

Előzmény: BPV-093 (27142)
BPV-093 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 27142

Míg a közelmúltban a Pécs - Baja ütemes lett, addig a Pécs - Bóly - Mohács csak elvétve lett hozzáigazítva.

Mohácsról 16.40-től 19.40-ig megvan az ütem más időszakban nincs, és hétvégén elég nagy lyukak is vannak pl.

Pécsről Mohácsra szabadnapokon 7.00 7.20 7.30 (falujáró), majd 9.20.

Vagy miért indul Mohácsról Pécsre naponta 8.40-kor két busz egyszerre, utána meg csak. 9.45-kor.

Vasárnap Pécsről Mohácsra: 9.20 9.50 majd 12.00 és 12.20 (130 percen keresztül nem közlekedik semmi, majd 20 perc különbséggel kettő is.)

 

Vagy Nagypallról vasárnap két busz megy Pécsváradra 15 perc különbséggel. A második teljesen felesleges, hogy betér a véméndi vonalról, soha nincs se leszálló, se felszálló, mivel a korábbi járat elviszi azt a néhány utast, így teljesen elpazarolt km ez a betérés.

Előzmény: JLW-470 (27137)
Racilaci Creative Commons License 2014.10.30 0 0 27141

Azok a munkaidők már régen nem úgy vannak, mint anno. Kb. semmi sem ugyanaz, mint 20 éve, csak épp a menetrend hasonlít kísértetiesen a régire.

 

A Pécs-Mohács viszonylat környékét nem ismerem, de saját lakóhelyemen szépen végigvezettem egy pár éve, hogy pl. az értelmetlen 18:30-as kirajzást miként lehetne mindenféle érdeksérelem nélkül széthúzni időben úgy, hogy a szomszédos települések (ahonnan a legtöbb bérletest lehet elveszíteni azzal, hogy akkor indul a busz, amikorra normális esetben már otthon vacsorázhat) sokkal jobban járjanak, s a legtávolabbi település se kerüljön rosszabb helyzetbe. Ez a két fő irányt tekintve két-két mozdulattal megléphető lenne.

Előzmény: Kuvik76 (27139)
W007W Creative Commons License 2014.10.30 0 0 27140
Kuvik76 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 27139

"Mennyivel jobb lenne a Kozármislenyieknek ha inkább 30 percenként menne egy mint 60 percenként egyszerre kettő..."

 

Nem biztos...

 

Régen nem hülye emberek állították össze a menetrendet - a '80-as évek végére egész "finoman" hangolva volt, elágazásoknál-, bejáró utaknál történő átszállási lehetőségek biztosításával. A '90-es évektől kezdődtek a "nyírbálások" - részben persze teljesen jogosan, a falvakból "kezdtek eltűnni a népek"- főként a szombati járatok likvidálása, vagy összevonása nem feltétlenül ésszerűen megoldva a problémát (hosszú menetidős, mindenhová betérő járatok).

 

.. elkanyarodok a témától..

 

Valószínű munkaidőkhöz alkalmazkodott a menetrend.

Ha az egyik buszt előrébb hozod fél órával, akkor nem biztos, h. a "K.mislenyen túl" utazok mindegyike eléri, v. akár a kozármislenyiek közül is csak kevesen érnék el a fél órával korábbit, és a későbbi időpontban induló maradék egy buszra nem férnek fel...

 

...Ez persze csak egy lehetséges ok. Nem biztos, h. (ma is) így van, v. minden esetben /a nap során, ill. más viszonylatokban/ igaz lenne...

 

Előzmény: W007W (27129)
W007W Creative Commons License 2014.10.29 0 0 27138

És ez csak pár példa amivel én ez alatt a rövid idő alatt találkoztam...

Előzmény: JLW-470 (27137)
JLW-470 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 27137

KTI is a távolságit átalakította,de a hozzá kapcsolódó helyközi korrekciókra nem igazán került sor.Így én nem igazán bíznék abban,hogy lesz a közeljövőben bármilyen pozitív előrelépés.

 

"Ha két ember jönne vele már annak több értelme lenne mint hogy üresen jön."

 

Egyetértek.Ez a szekszárdi azt hiszem csak péntekenként van,de pl. Olaszról(ráadásul ott ebben az időfekvésben nincs is helyközi járat),Mohácsról,Komlóról napi szinten jön be rezsimenetben busz.Nem hiszem,hogy olyan elképesztő költséggel járna,ha meghirdetnék ezeket.

Kaposvár felé kb. mindenki egyetért azzal,hogy Szigetvárt be kellett volna tenni a menetrendbe,kivéve a KTI-t.

Ez a szentlőrinci dolog azt hiszem mindent elmond,hogy milyen jelenleg Magyarországon a közlekedés és az irányítása...

Előzmény: W007W (27136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!