Ha új kuplung pofákat raktál be, ne csodálkozz a rángatózáson! Ezeknek a pofáknak is "alkalmazkodni kell" az indító dob belső felületéhez, ami elméletileg szabályosan kőrkörös.
Vagy leveszed a dobot még eccer-kéccer a ferodolok becsiszolása céljából, vagy megvárod, amíg használat közben szépen bekopnak!
Sziasztok! Lenne egy 207-es piros babettám eladó sok alkatrésszel+ vázzal, a motor nem indul, illetve nem megbízható sajnos nagy baja nincs neki az biztos, beállításra gondolok.Kompresszió minden megvan.Kinézetre se rossz állapotú.Akit érdekel írjon ide! 15ezer forintos árra gondoltam.
Ugye nekem nehézpofás vezérművem van. Gyárilag a pofák lelapolt felületének csak a középső harmadára vannak a ferodolok felragasztva. Amikor nekem a druszám bátyám újra betétezte a pofákat, a teljes lelapolt felületet telibe ferodolozta. Ebből következően mindkét pofán közel kétszer akkora a ferodol, mint gyárilag!!!
A felszabályozást esztergapadon csináltam, tehát már az első kilómétereken sokkal tökéletesebb volt az illeszkedés, tapadás, mintha kézzel reszelgettem volna a ferodolokat. Pár 10 km. megtétele után, meg nyilván ez az illeszkedés még tovább javult.
Mi következik ebből? Most elindulás után, szinte azonnal (10 km/ó alatt!!!) átvált egyesből kettes fokozatba.
Egyszóval, én sem tudom egyesben megfelelően (legalább 20 km/ó-ig) kihúzatni a mocit.
Három dolgon töröm a fejem:
1, Levágom a ferodolok két szélét, és csak a gyári méretű darabokat hagyom a pofákon.
2, Mindkét pofa gyors kilendülését megpróbálom kordában tartani egy-egy befőttes gumival. :-)
3, Szükség szerint mindkét módszert bevetem.
Azért a befőttes gumi helyett talán inkább két kis gyenge rugóval próbálkozom. :-)
Sziasztok.reggel7:kávé cigi szerelés volt.megtisztítottam mindent,a két mittoménmilyen pofán már alig van ferodol.na mind1,azé összeraktam.megtekertem,beindult.gyönyörűen csengett a hangja.kicsit bemelegedett,mondom:majd most.ráhúztam a gázt,lefulladt.állítottam a benzinszinten,már jó,csak megint van egy kis baj,amiben szeretnék segítséget kérni.:amikor jár a motor,és elindulnék,csak rángatózik meg furcsa hangja van a kuplungrésznél amíg egy kicsit fel nem gyorsul.ez mitől lehet?tuti jól raktam össze a 3 pofát.előre is kössz a segítséget
Azthiszem ez is volt az utolsó nekik - ha azóta nem hozattak újakat.
De ezen a rajzon is már olyan öreg volt a gumi, amivel be volt tekerve, hogy mikor megvettem, leszedtem róla a gumit, már szétt is szakadt.
Az üzletben a falon van még egy darab, kicsit kiszíva már a nap a színeit, de használható.
Mindenesetre nem vettem volna meg, vagy nem is kérdezek rá, ha nem tűnik fel a rajz a falon. Azon mutattam el, mi is kell nekem a kuplungba még.
Amikor megvettem mindent, az eladó sunyin odaszólt nekem, hogy van még egy ilyen rajza. Kérdeztem, mennyi? Azt modta, 1€. Mondom, ha már ígyis kifizettem közel 100€-t az új alkatrészekre, akkor ez az egy már nem tesz semmit, és megvettem. :D
Vaterán is lehetett kapni egyszer egy ilyen rajzot, bár azon volt némi firka is. Azt is valaki nagyon gyorsan megvette, most az én műhelyem falán díszeleg minden hibája ellenére. Lefóliázva, bekeretezve, ahogy egy ilyen kincshez illik.
No de 1 Euroért? Közel sem... El ne kótyavetyéljétek ennyiért! Szerepel az Extreme Trader árlistáján még, de beszerezni már nem lehet!
Nemrég sírtam a Vatera új üzletpolitikája miatt. Nos ilyen Babettás nyalánkságokat már azóta nem kapni ott, a változás pedig pont a regisztrációs díj bevezetésével esik egybe... Szerintem lehet összefüggés.
A videón lehet picit hallani is, az egész motor szó szerint, úgy, ahogy van tocsog az olajtól. Ahogy az első kuplungot áttfordítom a videón hallani lehet ahogy fröcsög az olaj benne... :S
Most viszem pár perc múlva egy tényleg hozzáértőhöz, remélem ő megcsinálja - gondolom most ki kell pucolnia az olajat az egészből, ami nem lesz olcsó, de remélem már működni fog. :S
Hát, én meg ebéd után szundítok egy hangyányit, aztán elkezdem törni a fejem, hogy a lassan egysebességessé átalakuló gépsárkányomat hogyan tudnám visszaalakítani normál kétsebességesre.
Megerősítem! (mármint a fenével kapcsolatos megjegyzésedet) Itt is tiszta ősz van, esik az eső, úgyhogy én sem nyargalok ki a paripával a garázsból. (nem baj,legalább haladok más munkával is picit)
Igen,a levegőszűrő marad,mert egyrészt én csináltam, másrészt kell a szívászajt tompítani. Most légszűrő nélkül próbáltam ki,ha esetleg fojtaná a légszűrő,akkor lazítok kicsit a betét sűrűségén.
Igen,emléxem,hogy láttunk már hibásan rajzolt ábrát. Ezen is fordítva van a 3 kuplungpofa nyitási iránya. Az indítópofáké viszont jó. Fene se érti hogy csinálhatnak ekkora szarvashibát.... Mindenesetre nekem is tetszik ez a szép színes ábra!
55-ös fúvókával feltámadt a gép! :-) Nem hörög,nem röfög,hanem kapja fel azonnal a fordulatot. Sajnos esett az eső,így nem mentem ki az utcára,csak bent az udvaron húzatgattam ki egyesben, és biztatóan reagált. Holnap kipróbálom az utcán is,hogy mit megy!
Majd akkor holnap napfényben, mert ez a képet setétben készítettem, lámpafény mellett pedig vacak a minőség (főleg, hogy gyenge 40W-s égőt használok, mert nekem ide felesleges nagyobb).
Amúgy 1€-ért vettem, szerintem totál megérte, annak ellenére, hogy én nem valószínű, hogy valaha is hasznát venném. :S
Jelenleg csak ilyen életlen, maszatos, setét kép sikerült: KÉP
Holnap, ha nem lesz borult az idő, csinálok jobbat. :)
babetta tvl 210es motorom új gazdát keres, akár valakinek donormotornak is jó csak szerintem az alaplapon a gyújtó tekercset vagy a jeladót kéne cserélni.Egyben van még bejáratni sem járattam sztenderen pörgött amikor sikerült bepöffentenem. A felújítási munkát faterral csináltuk aki már 30éve motorozik és autószerelő szakmája van szóval nem igénytelen szerelő csinálta. Szinte minden ki lett cserélve rajta szerintem a szabadonfutó is jó állapotban van nem szorult. Ferodolok jó állapotbn vannak főleg a 2. sebességé. Bővebb infók itt: http://kepesmotor.hu/babetta-segedmotor/p211308 fórumozóknak 1 kis kedvezmény belefér csak sajnos eléggé sokba van már nekem.Moped 91nél vásárolt alkatrészek vannak benne. Akit érdekel írhat e-mail címemre is: beckham2@freemail.hu,msnen:aggeszka@msn.com
Szerelő is rajz után rakta, úgyhogy nekem esélyem sincs...
Ellenben van egy rajzom, a komplett motorról, abban az üzletben vettem, ahol az alkatrészeket is. Direkt Jawa-kra specializálódott üzlet és szerviz. Ezzel csak az a baj, hogy így ha leírom, hogy 12 km, még nincs messze, csak az a baj, hogy nem tudom mivel és kivel bevitetni a motrot. Ott tuti megcsinálnák olyanra, hogy az életnben nem menne tönkre többet, csak megint az a rohadt távolság. :S Házhoz pedig nem jönnek. :'(
Informatikus vagyok, csak a számítógép és a hozzá a hozzá tartozó periférfiákat tudom összerakni. A motor kicsit más tészta, amihez nem értek, inkább nem nyúlok hozzá. :)
Az autószerelés terén csak annyit tudok, hogy a legfontosabb alkatrészeket meg tudom nevezni, esetleg keveset tudok arról is, hogy mire vannak, de ennyi. A kuplungban speciel van egy rakás kis vacak, aminek az üzletben, ahol vettem a kuplungot sorolták a neveit, de annak a felét nem tudtam. Tudom, hogy van benne indító pofa (első kuplungon az a két nagy darab), hármas pofa (szintén az első kuplungon), zéger (fogják a hármas pofát), szimering (szigetel, nem engedi az olajat a kuplungba), kuplung dob, ékszíj, kuplung maga (az a csattógós izé a hátó kuplungban). Tudom kb. hogy mi alapján működik a röpkuplung (centrifugális erő), de azt, hogy hogyan már kevésbé.
Ennyi. Ennyi tudással inkább nem nyúlok bele. Féltem a Babettámat, nekem (a fórumon sokakkal ellentétben), csak ez az egyetlen egy darabom van, ennek vannak papírjai meg minden, vagyis minden félelem nélkül kimehetek az útra vele. Kávédarálót (rotyogó) eszem ágában sincs venni, semmit sem érnek... Á... és már márciustól rosz. :'(
Én úgy emléxem, a múltkor már megbeszéltük, hogy ezt a "szerelőt" a továbbiakban nagy ívben elkerülöd. Persze, úgy rémlik, olyan helyen lax, hogy a közelben nem sok rendes szerelőt találsz. Ezesetben magadra vagy utalva. Nem kellene saját kezűleg rendbe hozni a gépet???
Ha a mocit sem tolni, sem tekerni nem lehet, akkor ott valami nagyon szarul lett összerakva.
Rengeteg robbantott ábra van, amin látszik mi, hová való, mit, hogy kell összerakni. Én azt mondom próbáld meg!