Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ad Dio... Creative Commons License 2010.02.11 0 0 6440

Ha alaposan állsz hozzá - márpedig úgy látom - akkor nem lesz gond a végeredménnyel ne aggódj.

 

A hegesztett részek valóban hajlamosabbak a korrózióra - egyfelől mert a varrat nem képez folytonos anyagot (legalábbis általában esetleg olyan varázslóknál mint a Doca vagy a Sanyika), másfelől a hőkezelés is rossz irányba viszi el az anyagszerkezetet.

 

De hát ez van. Ha gondosan van fényezve és kíméled, bőven túlélheti a "benzin korszakot" :D.

 

Ahol lehet a varrattömítő is jó ötlet. Ha hicsit meghigítod (nitro), akkor még könnyebb vele dolgozni. Lehet úgy is, hogy a végén nitrós ecsettelátsimítod a pasztát. Úgy szebb is lesz, meg jobban bele is nyomódik a varratba. 

Előzmény: GPont73 (6436)
bexxter Creative Commons License 2010.02.11 0 0 6439
Nevezheted tömítőpasztának is. Ezzel kezelve a varratokat, vizzáró réteg alakul ki.. utána jöhet az alvázvédés/üregvédés. Nagyon sokféle anyag van, csak egy példa:
http://www.maximizeronline.com/?action=general&general=859
Előzmény: GPont73 (6438)
GPont73 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 6438

Ezt kifejtenéd bővebben? Nem vagyok karosszériás...

Tömítőpasztára gondolsz, vagy valami speciális anyag?

Előzmény: bexxter (6437)
bexxter Creative Commons License 2010.02.11 0 0 6437
Varrattömítő.
Előzmény: GPont73 (6436)
GPont73 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 6436

Teljes mértékben egyetértek az embereddel!

Vannak saját, és másoktól szerzett tapasztalataim is ilyen téren, de ez a rész pont hiányzik. És mivel neppertelepen nőttem fel, nem is tudok hirtelen olyan szakembereket felsorolni, akik ilyen téren tájékozottak lennének, hiszen a fő cél inkább az, hogy a kocsi jól nézzen ki, míg eladják. Már annak is örülök, hogy találtam egy olyan karosszériást, aki elpepecsel a munkával ha kell, és nem dobálja össze.

Mindenesetre elnézést kérek, nem akartam okoskodni, csak - divatos kifejezéssel élve - tudatos fogyasztó módjára keresem a legjobb alternatívát, hogy sokáig szép és jó maradhasson a kocsim.

De akkor még kérdezek:

Mik a tapasztalataitok, a hegesztett részek tényleg hajlamosabbak a rozsdásodásra, mint a lemez többi része? A hegesztéskor megégett anyag belsejéből indul a korrózió, vagy csak a hegesztés utáni felületkezelés hiányossága miatt mennek tönkre ezek a részek hamarabb? Ez megintcsak olyan dolog, amiről itt hiába kérdeznék bárkit. Eladás után általában nem ismert a kocsi további sorsa, de igazán nem is fordít senki gondot a nem látható részek védelmére. Szóval ha valami darabokból van összehegesztve, alapos felületkezeléssel lehet-e olyan tartós, mintha egy lemezből állna, vagy erről mindenképp le kell mondani?

Előzmény: Ad Dio... (6435)
Ad Dio... Creative Commons License 2010.02.10 0 0 6435

Festékanyagokat áruló ember mondta nekem: tudod ki tud válaszolni arra hogy milyen festékrendszer működik jól? Az IDŐ és senki más.

 

Használj minőségi anyagokat, tartsd be a felshasználási útmutatót, tarts mindent ultratisztán, légy alapos és reménykedj.

 

Ha csak a festére bízod a korróziógátlást, akkor amúgy sem jutsz túl messzire. Mit gondolsz miér használnak a gyárak mindenféle varázsfürdőket?

 

Az élettartamot - ha betartod amit írtam fenn - az okos használat fogja meghatározni. Ha kiviszed a frissen felsózott latyakba csapatni, akkor úgyis mindegy :). 

Előzmény: GPont73 (6434)
GPont73 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 6434

Ilyenem van, de nem vagyok vele kivilágítva, mint ahogy a többi, általam kipróbálttal sem - kivéve a Sikkenst, mert azzal még csak átfújkáltam a kocsi alján az elkészült részeket, más réteg nem került még rá, így nincs tapasztalat vele.

Természetes, hogy mind megpörkölődik hegesztésnél, csak az nem mindegy, mennyire. Egy lecserélt küszöböt kívül fel lehet tisztítani, de bent úgysem fogod tudni megpucolni és átvonni, meg ha levelekben hólyagzik fel, nem tudod rendesen üregvédőzni sem (hacsak nem fürdeted meg úgy, hogy egy hónap múlva is csurog belőle a trutyi).

Azért keresek jó anyagokat - akár kifejezetten drágákat is - mert nem szeretném, ha a felkent gyöngyház pár év múlva elkezdene rügyezni, vagy esetleg a gőzborotva mosná le egyszercsak, mert nem tapadt meg az alapozón valamelyik réteg. Játszós autó lesz, nem sajnálom tőle a törődést és az anyagiakat sem.

Egy fajta alapozó, amelynek, mint szinte kivétel nélkül egyiknek sem örül majd a fényező.

Az is én leszek, helyesebben én fogom előkészíteni :)

A sray-hez sem ragaszkodom (nem is szeretem), de kétségtelen, hogy amikor egy-egy prüsszentésre van szükség, sokkal praktikusabb, mint pisztollyal kiköpködni. Viszont 1K-s esetében még az is megoldható, hogy betöltsék flakonba a dobozból, ezzel sincs baj.

Előzmény: do-xa (6432)
do-xa Creative Commons License 2010.02.10 0 0 6433
Persze, mert egyébként alacsony lenne a rezsid. Amit olyan bőkezűen térítenek... :-))
Előzmény: Sanyi-ka (6429)
do-xa Creative Commons License 2010.02.10 0 0 6432
Cinkkromátos és kész. Még az árát is láthatod. Létezik szürkében is. Az igazán cinkest én nem szeretem. Nem tesz jót a varratnak sem.
Részemről ennyi. Nem olyan nagy ügy ez a festék dolog. Ez is megpörkölődik, de nem hólyagzik és pereg. Maga a varratot mindenképpen újra kell óvni. Egy fajta alapozó, amelynek, mint szinte kivétel nélkül egyiknek sem örül majd a fényező. Jobb szeretik a rendszerükbe illő alapozót. Igen, de ahhoz nem hónapokig pihen a nyers felület. Itt viszont erről van szó, tehát védeni szükséges, vagyis még mindig ez a jobb.
Ja hogy ez nem spray! De legalább 1L-t, azaz egy liternyit tudok belőle hígítani, kifújni.
Előzmény: GPont73 (6431)
GPont73 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 6431

Na akkor megpróbálom összeszedni magam jobban, mint este.

Guglival nem találtam olyan itthon kapható terméket, ami akár egy kicsit is hasonlítana arra a rézszínű cinkspray-re.

A saját tapasztalataim elég vegyesek azokkal kapcsolatban amiket nálunk be lehet szerezni - igaz, azok nem is hasonlítanak erre. Az a néhány spray, amit én használtam, nem hegeszthető fajta, hanem gyantaalapú. Egyrészt ez a bajom velük, mivel pont olyat keresnék, ami nem ég le (annyira), és alkalmazható lenne olyan helyekre is, amik hegesztés után nehezen megközelíthető, zárt helyet képeznek, így utólag nem tudom sem alapozni, sem rendesen kiüregvédőzni, vagy legalábbis nem tudom megnézni, hogy sikerült-e ezeket mindenhol alaposan megcsinálni. Az égett, pergő részek tisztításáról ezeken a helyeken persze szó sem lehet, ezért lenne jó olyan anyag, ami ha megég, akkor sem lesz porózus, nem dobja le magát. Arra gondoltam, hogy talán ez a spray jó választás lenne ilyen részekre. Vajon jól gondolom?

 

A másik problémám az általam ismert korróziógátló alapozókkal - és ez már egy következő kérdés - hogy nem tapad jól rajtuk a következő réteg. Volt már olyan, hogy Budaprimerről csiszolás közben leesett a gitt(!) annak ellenére, hogy megcsiszoltam felhúzás előtt a felületet. Ugyanígy rosszul tapad az általam eddig használt cinkspray-k felülete is.

Legutóbb Sikkens WashPrimert használtam, 2K-s, cink-foszfátos, de ezt még csak felvittem, nem csiszoltam-festettem, úgyhogy fogalmam sincs, milyen lesz (az adatlapja bíztató, de melyik adatlap nem az?). Azzal nem lenne bajom, ha nem olcsó, ez is valami 6eFt volt (1-1l alapozó és edző), csak tudnám, hogy ha végig lesz kenve/fújva vele minden, nem fogok szopni miatta előkészítés közben. Esetleg erről tapasztalat valakinek? Ha ez is ledobálja magáról a következő réteget, akkor megtartom olyan helyekre, ahol alváz-, üregvédő, vagy más olyan anyag lesz rajta, ami nem érzékeny erre.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Előzmény: Sanyi-ka (6429)
GPont73 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 6430

Szent őrültek! :-)))

Ezt is abban a fórumban találtam:

 

Off off.

Előzmény: Sanyi-ka (6428)
Sanyi-ka Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6429
Vannak hegeszthető alapozók,ami jó az nem is az olcsóságáról híres de megéri!
Autófestékboltban és hegesztéstechnikai üzletekben nézzél szét.
Előzmény: GPont73 (6427)
Sanyi-ka Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6428
Hihi,én egyikből iszom a reggeli kv-t a másikból a tízórai kakaót,jut egy az uzsonnai tejeskávénak,és,hogy jól aludjak az esti nyugtatóteát is T1-ből iszom:))))
Ja és mire nekiállok az egyik T1emnek addigra tányérjaim is lesznek mire a másiknak addigra már az evőeszköz is T1 lesz:)))))))))
Előzmény: GPont73 (6425)
GPont73 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6427

Esküszöm, ma már nem írok többet, mintegy félezer képet átnézve megtaláltam: "U-POL WELD#2 ZINC WELD THROUGH PRIMER AEROSOL"

Itt egy link rá

Tévedtem 50ml-t :)

 

És akkor most jön az, amivel kezdenem kellett volna: miért ér meg ez nekem több, mint 20 Dollárt?

 

És egy nagyon amatőr kérdés: a képeken rézszínű az alapozó. Van ugyanez réz változatban, de az ember cinkeset használ. Akkor most mi van? A cink alapú is rézszínű? Amit én használtam cinksprét, az szürke és libafoszöld volt. Mondjuk azok meg is égtek hegesztés közben, dehát erre való a weld-through.

Na mára tényleg befejezem, ha valakinek lenne javaslata, hogy kell-e ez nekem, ha igazán pepecselős, mindent beleadós felújítást csinálunk, netán ötlete, hogy nálunk be lehet-e szerezni hasonlót, és annak mi a neve, akkor írjon legyen szíves! Ha még tapasztalat is lenne vele kapcsolatban, akkor meg...

Köszönöm szépen, jó éjt!

GPont73 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6426

Bocsánat, hogy így összefloodolom ezt a topikot, de ebben a hozzászólásban sok képen látszik, hogy nem cink-kromátról van szó.

Már csak azt kellene tudni, miről... :)

GPont73 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6425
És vajon mennyire fanatikus az, aki munka közben T1-essel díszített bögréből iszik? :-)))
Előzmény: GPont73 (6424)
GPont73 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6424

Murphy dolgozik rendesen, itt a kép! :)

Ráadásul ezen két spray is van :s

Előzmény: GPont73 (6423)
GPont73 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6423

Na ja, elkövettem azt a hibát, hogy nem írtam oda, kifejezetten a lemez alján lévő anyagra gondolok. Lehet, hogy nem ez a legjobb kép, és tényleg rá lehet fogni, hogy csak a fény miatt van különbség, de ezen kívül is van még pár, amin látszik, hogy a cink-kromát, vagy BudaPrimer-szerű alapozón kívül használ egy másikat is az ember.

Sokat nézegettem a képeket, hasonlítgattam a színeket, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem csak a fényképen látszik másképp, hanem tényleg más anyag.

Van itt róla több kép is (de folyamatosan dolgozik vele az ember, sok képen szerepel), még a távolin is látszik az eltérés, a közeliken pedig az, hogy rá van ködölve a cink-kromátszerűre az, amiről kérdezek. Az meg csak mellékesen jut eszembe, hogy a rozsdabarnát keni, a rézszínű pedig sprayben van. Az egyik képen (ez is olyan, amit már sosem fogok megtalálni, pedig vagy fél órán keresztül kerestem) egy zöld, 400ml-es palackot láttam, ha jól emlékszem fehér feliratokkal, de pont úgy volt fordítva, hogy nem lehetett elolvasni. Nem biztos, hogy ez az, de hátha segít.

Bocs, hogy pontatlan voltam!

Előzmény: do-xa (6422)
do-xa Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6422
Pl. cink-kromátos alapozó.
Előzmény: GPont73 (6421)
GPont73 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6421

Üdvözlet az Uraknak!

Kérdésem lenne, méghozzá az, hogy mi a neve a képen látható, rézszínű alapozónak, miért jó, és lehet-e kapni kicsi hazánkban? Az úriember a topikjában csak hegeszthető alapozóként vagy áthegeszthető alapozóként emlegeti - a pontos kifejezést hiába próbáltam visszakeresni, már sosem fogom megtalálni - és rendszeresen használja. Szerintem egy-két flakon ilyen jól jönne a karosszériásomnak, mikor nekikezd a kocsimnak, de hiába néztem a képeket, nem láttam sehol sem olyat, amin látszott volna márkanév, vagy más, ami alapján el lehetett volna kezdeni guglizni...

Előre is köszönöm!

vti00 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6420
Sziasztok!

Segítséget szeretnék, kérni!
Milyen karosszéria tömítőt ajánlatok ami a gyárival közel megegyező keménységű, (lehetőleg bézsvagy fehér színű)motortérben nyúlvány körül szeretnék tömíteni.
Würth K+D kipróbáltam, de túl lágy.

Köszönöm előre is...
do-xa Creative Commons License 2010.02.08 0 0 6419
Van ilyen. Keveredik és kész. Ez az alkimisták dolga....
-
Persze hogy nem fagy meg.
Előzmény: Paco155 (6418)
Paco155 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 6418
Hogy hogyan arról fogalmam sincs, de eleve 2K-ként adták no meg ez van ráírva:
"Permacron Optiflex Klarlack" - 2K színtelen lakk spray - acryl system

Fagyni biztosan nem fagyott meg, mert amikor kézbevettem -15 volt, és a golyó szépen kotyogott bennük akkor is meg most is itt bent a meleg szobában.
Megpróbálom valami semleges elemen. Igazából, ősszel egy törött kilincs miatt vettem őket, és most eszembe jutott, hogy igen karcos már a telefonom hátulja, a lakk meg jobban bírja az ilyesmit, és az a kis műanyag elem még a sütőbe is belefér. :) A szín már csak bonusz...
Előzmény: do-xa (6417)
do-xa Creative Commons License 2010.02.08 0 0 6417
Próba. Elvileg nem fagyhat meg. Kétségtelen, hogy jobb a plusszos hőmérsékleten tárolás.
A 2K -s lakk az hogyan létezik?
Előzmény: Paco155 (6416)
Paco155 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 6416
Sziasztok, szabadna két kérdésre választ kapnom?

Az első, hogy a XXII kerületben van egy "Kövesdi Kft" autófestékbolt. Spray-ba is töltenek méghozzá Spies Hecker festékeket. Ez milyen minőségű?

A másik, hogy ha ez a spray ,meg a 2k lakk spray mondjuk ősz óta fűtetlen helyen volt, és előfordult már közben -20 és +20 fok között minden, akkor használható még?
do-xa Creative Commons License 2010.02.05 0 0 6415
Nagy melegre hőálló üveg kell. Arra pedig a ráégethető festék. De szerintem olyan meleg nincs a hagyományos tűzhelyek mellett hogy ne bírná. Hiszen akkor általánosan tűzveszélyes hely lenne. A napsütéstől sem törnek a közönséges üvegek(sem).
Előzmény: keyol (6413)
Sanyi-ka Creative Commons License 2010.02.05 0 0 6414
Ügyet se vess rá!:)
Előzmény: tonjo (6410)
keyol Creative Commons License 2010.02.05 0 0 6413
Szia.Én konyhákat fújok ilyen festékkel.Ha az üveg nem nagyon meleg akkor bírnia kell.
Előzmény: tonjo (6411)
do-xa Creative Commons License 2010.02.05 0 0 6412
Előzmény: tonjo (6410)
tonjo Creative Commons License 2010.02.05 0 0 6411

Szia!

Köszi a választ.

Még egy kérdés, a gáz mögött a melegre szerinted nem pereg le?

Előzmény: keyol (6405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!