Én Ajka és Bp között szoktam utazni hétvégenként, és arra is elég gázos a helyzet, így én is inkább busszal megyek, ott az utazóközönség is kultúráltabb, nem beszélve az utazás körülményeiről (nincs ujjnyi vastag retek az ablakon, esetleg hozzá lehet érni a kapaszkodókhoz anélkül, hogy valami fertőzést kapnál). Néha azonban vonattal megyek. Ezen akkora tömeg van, hogy pénteken alig lehet fölférni rá, és már a Déliben, 20 perccel az indulás előtt alig van hely. A vonat persze mindössze 7 kocsiból áll, a világért nem kapcsolnának még fel néhány kocsit. Ajkán pedig alig lehetett leszállni, annyian álltak a folyosón.
Tegnap vonattal jöttem haza, akkor valamivel jobb volt a helyzet, mert jó hosszú vonat jött (2 mozdony húzta, 11 kocsiból állt), és volt rajta hely. Ám ez is iszonyatosan retkes volt, ráadásul a gyorsvonat fele ótvar személyvonat-kocsikból állt. Jó, igaz, inkább ezek legyenek, mint semmi. Szóval ebből látszik, hogy lehet hosszú vonatokat is öszeállítani, akkor már csak azt nem értem, hogy miért nem lehet mindig?
A másik dolog, amit tegnap fedeztem fel, hogy az IC vonatok egy részére már nem kell helyjegyet venni. Ez is egy nagyon "tisztességes" húzás a MÁV részéről, mivel megveszed a vonatjegyet 400 Ft-tal drágábban, és lehet, hogy állnod kell, mert világos, hogy ezzel az a cél, hogy egy IC-re is eladjanak annyi jegyet, amennyit csak tudnak. Eredetileg nem ez volt az IC célja? Hogy tiszta, normális körülmények között lehessen utazni, úgy, hogy nincs tömeg, és biztos van helyed? Mondjuk az InterCity-k tiszták és jó állapotban vannak, ebbe nem tudok belekötni. Ja, és még egy apróság: január elsejétől pénteken és vasárnap az IC pótjegyek 300 Ft helyett 440 Ft-ba kerülnek. Persze akkor, amikor a legtöbben utaznak. És másfélszeres árért ugyanúgy állhatsz. Ahelyett, hogy javítana a szolgáltatás minőségén a MÁV, csak árakat tudja emelni. És persze folyton siránkozni, hogy kevés a bevétel...
De persze egy MÁV vezető gondolom még soha nem ült péntek délután gyors- vagy személyvonaton. Sokkal kényelmesebb a szolgálati autó...
Addig amíg egy ilyen taplót nem rúgnak ki páros lábbal a MÁV-tól, addig ne is várj javulást. Abban is biztos vagyok, hogy a következő sztrájknál neki lesz a legnagyobb pofája. Módon volt végignézni, ahogy a cég tönkrement, ahol dolgoztam. Sorra küldték el az embereket, és nem nagyon volt más munkalehetőség. Láttam a szorongást az arcukon, hogy megpróbálnak mindent, csak hogy legyen munkájuk. Na, ezt az érzést szeretném megismertetni egy ilyen barommal.
Csak 2-3 havonta utazom a MÁV-val, de szinte mindig teljesen kész vagyok egy utazás után. Általában hétvégén megyek le valahova vidékre (péntek du. vagy szombat de.) és vasárnap este jövök haza (Pest). Leggyakrabban Debrecen,Miskolc irányba. (Fehérvárat már kiváltottam a volánnal, ami 1000x jobb azon a vonalon + nekem gyorsabb is.)
Valami brutális, hogy mekkora tömeg nyomorog ilyenkor a vonatokon. Péntek délután kész csoda, hogy felfértem a vonatra és állhattam egészen Debrecenig. Mi az, hogy állhattam? Meg se bírtam mozdulni Szolnokig annyian voltunk.
Hazafele már Miskolcról jöttem (oda hála az égnek volánnal jobb menni) és a helyzet ugyanaz volt. Semmi hely. Hatalmas mázlimra majdnem az orrom előtt ált meg az ajtó, így felfértem (sőt akkor is feljutottam volna, ha nem akarok, mert úgy tolt a tömeg hátulról) A leleményesebbje, már a vonat másik oldalán a kerítés előtt várta a vonatot, így próbálva előbb feljutni. Kíváncsi vagyok évente ebbe hányan halnak bele?
Mennék én IC-vel is, ha lehetne egy-két nappal korábban jegyet venni, de természetesen nem lehet.
Mi a szarért nem kapcsolnak még pár kocsit ezekhez a szerelvényekhez? Az 50 éves tapasztalat alapján nem esik le nekik, hogy mi a helyzet?
Adjuk el az egész MÁV-ot kilóra + a rengeteg ingatlant + adjuk hozzás az állami támogatást.
Pár fővonalat esetleg meg lehet hagyni az áruszállítás kedvéért. 10-20db pályaudvar és megálló meg elég az egész országnak.
Az így felszabadult pénzből építsünk 10-20000 km autópályát és vegyünk 10-20000 Ikaruszt a kamatokból pedig lazán tartsuk fent a hálózatot. A sok MÁV dolgozó meg tanuljon meg buszt vezetni, vagy aszfaltozni.
Szopás:-)
Én tegnap Egerben voltam, és gond nélkül megjártam oda vissza.
talán azért mert kocsival mentem...?:-))
Ha elkezdenénk bombázni panaszlevelekkel a MÁVot az segítene, sokan, gyakran? nekem a panaszos levelemre két hete nem válaszoltam, az is igaz. valamit csak lehet tenni az elharapódzó "balkánicizmus" ellen...
Ma reggel a 6307-es vonattal mentem Szolnokról Bp-re. Az még elmegy, hogy 30 percet késet, nosza fogjuk rá az időjárásra. Hely nem volt, állhattam a folyosón.Fűtés se volt a folyosón, majd lefagyott a lábam. Persze oda jött ki mindenki -még a dohányzó kocsiból is - cigizni, nagyon örültem neki. Jön a kaller, mondom neki:
"Át lehet ülni az első osztályra?"
"Nem."
"Miért nem?"
"Mert ez a jegy másodosztályra szól."
"Ez ok, de én teljesítettem a kötelességem azzal, hogy megvettem a jegyet, a MÁV az, aki nem szolgáltat a pénz ellenében."
"Mé, ki mondta, hogy lesz hely? Ha nem tetszik, lehet menni az Andrássy útra.."
"Ott sz@rnak az ember fejére."
"Miért, mit gondol, én mit csinálok ??"
"Hát az biztos, hogy nem sok segítőkészséget mutat."
Ennyiben maradtunk.
Szeretném megtudni, hogy a máv milyen szolgáltatásért fizetteti meg a jegyet, mert hely nincs, fűtés nincs, és a pontos érkezés is ritkaság számba megy.
Örülök, hogy mások is okádnak a MÁV szolgáltatásaitól! Szeretnék publikálni egy-két esetet én is:
1. Kedvenc balhém a Nyugatiban telefonon történő IC-helyfoglalás. Előljáróban annyit, hogy egy-két évvel ezelőtt egy jó nevű borházban dolgoztam a fővárosban, ahol Kukely Márton (akkori MÁV igazgató) gyakran vendégeskedett és általában kedvesen elbeszélgettünk a borfajtákról. Ebben az időszakban a 24 órás szolgáltatást figyelembe véve (tapasztalataim alapján) éjjel 1-kor kezdtem neki a jegyfoglalás procedúrájának. Természetesen sikertelenül, de a fent emlíett ismeretségemet is bevetettem, így fél óra nyűg után sikerrel jártam. Idéznék egy ilyen esetből. A következő párbeszéd azután zajlott le, miután felhívtam a Nyugati ügyeletét, mert az IC-sek nem vették fel:
Szerény Személyem: - Jó estét kívánok, kérem kapcsolja az IC helyfoglalás irodáját!
Ügyeletes: - Sajnos nem tudok melléket hívni, nincs erre lehetőségünk!
Sz.Sz.: - És ha gond van, akkor hogyan szól oda?
Ü.: - Telefonon!
Sz.Sz.: - Akkor ezek szerint ha tud melléket hívni, akkor oda is tud kapcsolni.
Ü.: - Miért kapcsoljam oda?
Sz.Sz.: - Hogy felvegyék végre a kib****tt telefont és tudjak jegyet rendelni.
Ü.: - Hát ha nem vették fel, biztos, hogy most sem fogják!
Sz.Sz.: - Nézze uram, ismerem a vállalati telefonközpontokat, a belső hívások mindig másképp csörögnek, mint a városból érkezőek. Maga is felveszi a belső hívást mindig, igazam van?
Ü.: - Igen, de ilyen későn nem tudok már kapcsolni.
Sz.Sz.: - Akkor köszönöm segítségét, majd legközelebbi borozgatásunk alkalmával Kukely Úrnak megemlítem ezt a ma esti kalandot! (Ez hatott, úgy látszik a MÁV-nál a vezérigazgató szokásait jobban ismerik, mint a becsületességet)
Ü.: - Elnézést kérek URAM, teszek egy próbát!
Sz.Sz.: - Rendben. Öt perc múlva hívom az IC-seket, ha nem veszik fel, többet nem próbálkozom. (Itt már nyeregben éreztem magam) Jó éjszakát!
Természetesen rosszindulatú emberhez méltóan nem vártam meg az öt percet, kettő után tárcsáztam. Ekkor egy szexvonalba illő érzéki hang szólt a telefonba: - Jó estét kívánok! InterCity helyfoglalás! Miben segíthetek kedves utasunknak?
Fel kellett volna venni ezt az ömlengést, mert 100 évben egyszer hallani ilyet a MÁV részéről. Később folytatom és javaslom, hogy a BKV-ról is nyissunk vitát!
Egy időre búcsúzom!
Én kétszer mexívtam, hogy helyben vásárolva már csak első osztályra kaptam jegyet. Azóta mindig előző nap foglaltatok telefonon. Gyorsabb, és biztos, hogy van jegy.
Ma voltam Fehérváron Bp-ről. Nem panaszakodom mert csak 5 percet késett a vonat (kevesebb mint 10%) és az utazás 65 percéből legalább 40 percen keresztül elfogadható volt a hőmérséklet.
nem rossz.
Üdvözlet Mindenkinek
Tegnap Szeged-Rókusról Nagyszénásig és vissza tettem bátyámmal egy kirándulást. Akisebb-nagyobb bosszúságok ellenére mindketten imádunk vonatozni.
Szeretném a tapasztalataimat meegosztani.
Szeged-Rókus. Belépek a váróterembe. Orrfacsaró bűz, az egyik hajléktalan hurutosan köhög, krákognak. Nem haragszom rájuk, de... Ez így nem egészen jó. Megveszem a jegyet Nagyszénási, menekülök a friss levegőre. Többen kint vagyunk kénytelenek fagyoskodni. A hajléktalanok egész nap ott feküdnek a padokon.
A másodosztály egész jó volt. A Szegedről Békéscsabára közlekedő személy első osztályú kocsijai is másodosztályúként üzemelnek. Mi szeretjük a másodosztály. Jóval kevesebben vannak, sőt valahogy az ülések is kényelmesebbek... Bár nagyon gyakran előfordul, hogy büdös van, az ablakok retkesek, a kapaszkodók koszosak, az ülések morzsásak...
Már Szeged-Rókuson 10 perces késés, hiszen be kellett várni a Békéscsabáról érkező személyt. Székkutasnál újabb kereszt. 15 percet vártunk egy másik békéscsabai személyre.
Orosházaára 7 perces késéssel érkeztünk végül. A peron eleve vékony, de most csak egy vékony csíkban volt elhányva a hó. Futólépésben - okáig érő hóban - a IV. vágányhoz. A hangosbemondó kitűnő minőségű, az utastájékoztatás is jó. Leszállunk a vonatról, azonnal mondták, hogy hová kell átszállni.
A Bzx kényelmes. Tiszta. (A vécét leszámítva). Hátul tiszta a panorámaablak. Jó kilátás. A szerelvény három kocsiból állt, mi a leghátsóban utaztunk. Mellettünk csak egy fiatal nő utazott. Kedves, idős kalauz.
Nagyszénás: Bokáig érő hóba szállunk le. Feltűnő tisztaság, a váróterem is kényelmes volt. Fél órát vártunk a visszafele tartó vonatra. Már csak 5 perc volt a vonat érkezéséig, de menetjegykiadás sehol. Már türelmetlen volt a többi ember i. Átmentem a forgalmiba. Jó félórás késés...
A szegedi csatlakozást azért szerencsésen elértük. Szergej húzta vonatunkat :-)))
Teljhesen üres hely csak dohányzókocsiban volt. Szerencsére az ajtó mellett.
Ajánlom a 125-ös vonalat, akik szeretik a hangulatos, romantikus mellékvonalakat.
Akit érdekelnek apályaszámok, az írjon:
papdihome@freemail.hu
nem írtam a panaszkönyvbe, csak a kalauznak morogtam, aki azzal "vigasztalt", hogy lehet panaszt tenni, csak nem nála - persze, de marha dühös voltam, tudva, hogy három és fél órás utazás áll előttem(egyébként vele nem volt semmi baj, szerinte is olyan volt a vonat, akár egy "marhavagon"(idézet tőle).
péntek délután 17.20, gyorsvonat bp. déli és Celldömölk között. a vonat négy kocsiból állt, ülőhely ötkor már nem volt, így a peronon álltunk (négy másik utassal, plusz a kutyánk), a hóban, mert szelelt az ajtó - később ki is nyílt, a párom a hátizsákjával torlaszolta el. akkor már különben nem fújt a szél, csak nyilván a máv nem foglalkoztat hómunkásokat. a kalauz zseblámpával ellenőrizte a jegyeket, mert csak egy sor lámpa világított, az sem túlságosan (b.kenesénél aztán azok is fel mondták a szolgálatot, úgyhogy töksötét lett). kenesénél már le tudtunk ülni, átmentünk az első osztályra. ott is kabátban ültem, mert bár volt fűtés, de az ablakszél erősebbnek bizonyult...
sokkal dühösebb voltam akkor, mint most, ahogy leírtam... tele van a hócipőm a mávval (nem csak ez az egy történetem van :))
Erről eszembe jutott, mikor kb. 3 hete utaztam Bp-Miskolc távot.
(amit hetente kb. kétszer megteszek, pláne vizsgaidőszakban)
Az IC ÖSSZES ablakán több cm vastagon állt a jég.
Eleinte furcsálltam, hogy mintha kicsit hideg lenne, fél óra elteltével fáztam, majd később nagyon fáztam, aztán vettem észre, hogy valami permetezve hullik rám. Az ablak nem jól záródott, és felül jött be a nyílásánál a hópermet, ami végül akkora tócsát alkotott az ablak alatti kisasztalon, hogy arról már folyt le a víz. Szerencsére nem voltak sokan, így át tudtam ülni a menetiránynak háttal, elkerülvén, hogy csuromvizes legyek, mire leérek. Nade, mi lett volna, ha tömve van a vonat?
Így is az utazóközönség 60%-a kabátban ült, tán esernyőt is nyitottunk volna?
Ma reggel ismét alakított a máv. Üllőn egy órán át állt a személyvonat. Ezalatt sem a kaller sem a hangos nem közölte, hogy mi a f@sz van. Bent állt egy másik gyorsabbnak látszó vonat is, az emberek meg szaladgáltak a kettő között mint pók a falon. Űjabb fejezet a máv "Hogyan csináljunk hülyét az utasból" című művében.
ma jottem Bekescsabarol Budapestre a Traianus IC-vel, es a WC-ben nalam fogyott el a viz, pedig ahogy elindult a vonat, mindjart bementem a WC-be, mert nagyon kellett.... jaaaaa, es pont akkor fogyott el a viz, amikor pont beszappanoztam a kezem
Igazad lehet, de valami kurva ideges voltam és egy szuszra írtam meg a levelet és kopiztam ide, ahogy beestem az irodába...
Milyen minőségben olvasgattad a leveleket?
Venezia ngy-nak ma több mint 1/2 óra kellett, h a Keletiből eljusson Kelenföldre. :) Kb 25 percet állt a fergetes hóviharban egy helyben a város közepén. Igazán mókás volt.
"Tisztelt máv! Szándékosan írtam ám a cégnevüket kisbetűvel,.." -> és pontosan ennél a pontál nem érdekeltek tovább az ilyen levelek.
Teljesen feleslegesen eröltetted magad, az a 2-3 ember aki ezekre válaszol, úgysem tud mit csinálni, nem is érdekli, te meg úgysem tudsz mással utazni :)
Egyébként csak fel kellene rakniuk egy számlálót erre a topicra. Ha felpörög akkor valami nem f@sza. Vagy minden egyes hozzászólással 1V-al lehetne növelni a feszültséget a MÁV vezér székében. Én mnagam írnék vagy 230 választ...
Bcsaba Pest 2 hete:
A fagyasztó vagonból áttettek a gatyarohasztóba. Mikor mondtam hogy túl meleg van, erre válasz:
"Magának nem igaz hogy semmi sem jó, ha hideg van az a baj, ha meleg, akkor meg az"
S ha már panaszkodunk: az információ nem tud semmit. Szoktam így télvíz idején felhívni a három állomással korábbi információt. Soha még meg nem tudta mondani, hogy az akár 5 perc múlva induló vonat mennyit késik. Csak azt lehetett kicsikarni belőle, hogy a korábbi vonatok mennyit késtek. Bakkeer akkor minek ülsz ott? Ezt a peronon várakozó utas is meg tudja mondani. Engem az érdekel, hogy mennyivel menjek később az állomásra, hogy ne várjak hosszú perceket fölöslegesen.
Túl igényesek vagytok!:)
Nekem az is elég lenne, hogy ne elpazarolt idő legyen a vonaton töltött, azaz: legyen világítás, hogy olvashassak, és legyen korrekt infó arról, ha már késik akkor mennyit. Mert a vasutasoknak feltett kérdéseim 70%-ára a válasz: honnan tudjam? 15%: nem tudom. 10%:meg sem hallja. maradék ad valami értékelhető infót. De a frankót még csak egyszer mondta meg kökin a forgalmista.
Fűtés kérdése: olyan drága lenne egy hőfokkapcsoló a régi vagonokba? Szerintem biztos ki lehetne hozni 500 forintból. Mert a vagonok egy része deres, a kisebbik része meg nyitott ablakkal megy, mert sülnek a tojások.