Sok évnyi BX és Xantiázás után ültem a Xsarába. Nyilvánvalóan nem ad hidrós rugózási komfortot, de tekercsrugósok között szerintem kifejezetten kényelmes. Kell hozzá jó futómű (többnyire hátsó..) és jó gumi.
Az enyém egy 16éves kupé és semmi nem zörög benne. Tényleg semmi. A legszarabb úton sem, macskakövön sem.
Emlékszem mikor váltottál a Xsarára (PSA topic) :)
Őszintén szólva pont ezek miatt szerethető. Egyszerű de jól felszerelt, kényelmes (nekem.. :)) és megbízható, mindig elvisz Aból Bbe. Olcsó megvenni, olcsó hozzá az alkatrész, ezt a Citroent beviheted szinte bárhova, akármelyik szerelőhöz, nem küld el melegebb éghajlatra.
A hidrós Citroen sokkal inkább a szívem csücske tudott lenni és a Xantia után a Xsara sok minden visszalépés, de költözés után sem idő, sem hely, lehetőség nem volt a bütykölésre. Így nyugodtabb az élet.
A spűr németek pont a 4-es golfon azért tervezték olyan kicsire a jobbos visszapillantót a bal oldalihoz képest, mert egy felmérés szerint 50%-al kevesebbet használják az emberek, mint a vezető oldalit... no comment.
Csak halkan jegyzem meg! A bontóban vásárolt motorvezérlő ECU vezérlő egységet csak BSI-vel együtt szabad a saját kulcsaival megvásárolni,Az alvázszám figyelembevételével. Bontott motorvezérlő programozásához még a márkaképviselet sem fér hozzá, Vagy nem akar (két helyet kérdeztem meg) Debrecenben. Marad az ECU doktor!!
Azt ajánlom mindenkinek, nézzen bele a motorvezérlő csatlakozóiban (szárazak e ?) idővel a csatlakozók vízzáró képessége megszűnik és a csatlakozó teteje felől bejut a víz!
Saját káromon okulva mondom mindezt. A három csatlakozó egymás mellet található kettő csatlakozó teljesen száraz volt! a harmadikban állt a víz, csodálkozom hogy még eddig is működött az autóm! Pedig a motor nem volt mosva vastagon áll rajta a por!
Gondolom a bontókban lévő ECU-k és BSI-k nagy része 10-15 év raktározás után a kukában végzik. Ha mondjuk 10e-ért adnák akkor talán vennék az emberek, mert azt az összeget még megkockáztatnák.
Ha két ECU-nak azonos a rendelési száma, akkor a csatlakozások és a belseje is azonos, csak a benne tárolt adatok különbözhetnek. Azt meg természetesen programozni kell.
Régebben volt itt valaki a fórumon aki cserélte az ECU-t bontottra és ha jól emlékszem neki szerencséje volt és csak az immo-t kellett tanítani. Az meg nem nagy szám.
A motorvezérlő ára magáért beszél,(egy fél autó ára). Egyébként a probléma az hogy a motorvezérlő Hardver kialakítása miatt (hiába az autón egyforma érzékelő,szabályozó elemek vannak) a motorvezérlő kivezetése lábkiosztása nem egyforma.tehát a motorvezérlő vonalkódok jó ha megegyeznek ha egy másik autóból amelyikben ugyanaz a motor található érzékelők stb... a vezérlő lábkiosztása miatt működésképtelen maradhat.
Most a vezérlő programozásáról BSI-ből az índításgátló kódokat át kell írni az ECU-ba,Soros átvitel a kódnak minkét egységben meg kell egyeznie az ECU programozása online módban lehetséges (tudomásom szerint)
Talán célravezetőbb lenne a te alvázszámod, és a bontott autó alvázszáma alapján megnézni hogy azonos e? Tudom hogy sokszor már a polcról adják az ilyen cuccokat, a kasztnit meg már elvitték ócskavasnak, de sok bontó van.
Sziasztok, valakinek van e-tapasztalata motorvezérlő cserét illetően az enyémben sajnos beázott az egyik csatlakozó és tönkre met azECU-m.Bontóban keresgélek de ugyan olyat mit ami az én autómban van sajnos még nem találtam, tudja e valaki esetleg mit takarnak a csatlakozó alatti vonalkód számok ( hardver,szoftver verzió?) kérem aki tud segítsen teljesen tanácstalan vagyok. A citroen márkaszervíz csak OM,és cikkszámot tud,de nekem ez az információ bontóban semmit sem ér.
Pénteken, hogy hazaértem, leállítottam a motort és becsuktam az ajtót elfolyt az autóm (1998 Xsara 1.4) "magzatvize". Megnéztem hogy honnan folyt el hirtelen több deci barnás, olajos víz, 2 csövet is találtam ami nem csatlakozott a helyére. Az egyik egy vastagabb ami a motortól jön és egészen felül az ablaktörlő lapátok alatt csatlakozik, vezet be az utastérbe. Ennek a csőnek a vége ketté ágazik és 2 csonk várja az utastér felől. A másik egészen lent az anyós ülés előtt vezet ki egy kb 30 centis ~1,5cm-es gumicső, ennek nem találtam meg hová kell csatlakoznia. Emellett felfedeztem, hogy a műszerfal alatt is orrán száján csöpög a radiátor (ugye az?). Nektek volt már hasonló problémátok? Mire készítsem magam, hátsó híd csere már volt.
Elnézést a teljesen nem szakmai megfogalmazásért, ennek az az oka, hogy lány vagyok és mivel nem rég költöztem pestre ezért nem igazán vannak olyan ismerőseim akikhez ilyen ügyben segítségért fordulhatnék. Most hétfőn megy műszakira az autó, akkor megcsinálják rajta ezt is, de valaki nem tud ajánlani egy spec Xsara-hoz értő szerelőt aki pénztárca barát is?
Tudnátok segíteni abban, hogy mit érdemes cserélni a futóműben, ahol már régóta nem történt felújítás? Most vettem l.csillapítókat és a hátsóhíd is fel lett újítva. Ezenkívül milyen alkatrész szükséges még? Jó pár éve nem lett ráköltve.
Több mint 3 éve cseréltem le a hátsó dobot egy POLMO(04.285) gyártmányra.
Ezt ajánlották a boltban, ahol akkoriban vásároltam. Kicsit tartottam tőle, mert túl olcsó volt, meg kinézetre sem olyan mint a gyári. De mint kiderült jó választás volt, semmi probléma nincs vele.
Aztán egy évvel később lecseréltem a középdobot is, egy BOSAL-ra. Na ez már nem olyan tuti. Egy évvel a csere után előjött egy olyan probléma, hogy ha nagyon meleg van, akkor időnként zörög benne valami. És a csővégek kialakítása sem a legigényesebb.
A bilincset mindenképp érdemes cserélni, de azt pl. a POLMO dobhoz adták is.
Legutolsó rendelésemnél a Xenixtől (pénteken rendeltem hétfőn kaptam meg) mivel nem tudtam személyesen átvenni a futár leadta a postán és ott utánvéttel megtehettem. Ez egy elég járható út. Talán, ha még ma megrendeled holnap meg is kapod. A Kovácstól még nem volt rendelésem, de ott a kipufogóra alacsonyabb árat kaptam, mint a Xenixtől kb. 3-4ezerrel. (Xenix 18e Kovács 14e, igaz középső dob).
"antipollution fault" - a hátsó dob belsejébe valami zörög (kb.2 hónapja), gázadásnál a kipufogógáz nem mindig elég intenzív. Olyan mintha valamitől néha eldugulna. Remélem a csere megoldja a hibát.
Motorvezérlő ügyben kérnék tanácsot az új 272000 forint, a citroen nem segít ők csak OM szám alapján azonosítják az alkatrészeket. bontott vezérlőt keresnék viszont nem tudom milyen számokat kell figyelembe venni a vezérlő azonosítását el tudtam végezni Sagem S2000-2C viszont a vonalkód számsoraival nem tudok mit kezdeni ugyanis nem egyformák, Kérem aki jártas ECU ügyben segítsen! köszönöm. Xsara II 1,4 8 szelepes.
Fel kellene hívni a márka kereskedőt, és elmondja az adott típushoz milyen felni-abroncs méret a megfelelő. El fogják mondani, nem kell tőlük félni. A csavar menet emelkedésének a szögét és hosszát is elmondják. Mindezt nagyon szívesen. Csak kérdezni kell.
Igen én írtam rosszul, bocs! Tehát kerékátmérőben, ha a gyári méreteket vesszük alapul nincs különbség Xsara1 és Xsara2 között. Egyik 185/65r14 másik 195/55r15 gumimérettel jött ki a gyárból. Jól tudom?
Lehet, hogy I-es xsara-n volt, de nem váltómérete, a II-esnek viszont igen. Télre azt mondom, ok, de elég ballonos lesz. Téli váltóméretet 185/60 r15 ajánlott a 195/55 r15 helyett xsara II-n!
Sajnos mi már tulvagyunk egy bsi bsm ecu cserén is de semmi eredménye a motorvezérlőt sem látjuk laptopról csak a bsi-t de az meg szine mindent átmeneti hibaként látja
Valamelyik nap ugyan így jártam. Reggel beültem, kulcs fordít és semmi. Tartalékkulcsal ugyan ez. Aksi fél éves. Délután beültem és pöcc röff. Kimértem a gombelemet, 3V helyett 2.8V csak, de ez szerintem nem befolyásolja. Nézesd meg a töltésedet, vagy tanitsd újra a kulcsodat. Egy hete írtam erről az esetről, és egy másik szaki is írt, a kulcs programozásáról bővebben. Ahogy akkor írtam, a francia autók nagyon érzékenyek a feszültség ingadozásra.
2002 1.4 xara 2esem olyan hibát generál,hogy gyujtás ráadásakor a töltésjelző lámpája nem világít és az oszes többi viszajelző is pár másodperc után kialszik a üzemanyag szivatyu sem zug a gyujtás ráadásakor és mondanom sem kell hogy az autó nem indul.
Az imo lámpálya néha kigyulad néha nem. Esetleg van valakinek valami ötlete ?
Centírozás,lehet kormányösszekötő rúd,vagy a "kutyacsot" is a hibás. A korm.összekötőt és a kutyacsontot meg tudod te is nézni. Ha megfogod és tudod kézzel mozgatni, és a csuklók mozognak,akkor kuka.
Hali! Egy Simota direk betét (nem véletlen) szűrőm lesz eladó, használt mondjuk de az állapota tökéletes. Valamennyi tisztítót és olajat is adok mellé. Akit érdekel, írjon. Mailem publikus!
Szia! Nekem ugyanezt csinálja egy ideje. Komplett kipufogórendszer csere előtt és után is, úgyhogy én azt kizárom. Ha előre jutsz a megoldáshoz vezető rögös úton, kérlek szólj :) Köszi
Az 1,6 os 2003-as xsarám kuplung kinyomásakor rettenet zajt ad, szerintem csere lesz. Tud valaki megbízható szerelőt ajánlani Budapesten? Mai-lem publikus. Előre is köszönöm.
még jo a kapcsolom.
ezért is szeretném most megccsinálni, mert olvastam hogy elkophat arézkarika és macera.
és nappal is szoktam világitani mert a szürke kocsi igy jobban látszik.
de ugye ahhoz meg kapcsolgatni kell.
ezért lenne jo olyan megoldás hogy mindig világitok, nem kell kapcsolgatni.
Nekem is volt hasonló problémám. Csepelen az Ady E. úton megnézettem. Nálam a hiba az volt, hogy az injektor tömítéseit kellett cserélni, mert szinte nem is voltak ott. Az enyém 2003-as 1.4B. Kicseréltem,probléma megszünt. A szakszervízben lehet tömítést venni kompletten, mind a négy befecskendezőhöz 12e Ft-ért (darabonként nincs). Az ellenőrzéshez csak egy kis fék tisztító szükséges, amit rá fújsz az inj.szelepeire, és egyből megváltozik a motor járása. De ha kézzel megnyomod az inj.házat akkor is hallható a külömbség a motor járásában(levegőt szív). Nincs 1 órás munka, nem kell hozzá gurunak lenni. A szervízben 1.5-2 órára taksálták az időt 11.500 Ft óraköltséggel. Egy próbát meg ér.
Mosd át a rendszert Brigeciollal. Motorlemosó nem károsítja a gumi alkatrészeket, és megtisztul az egész hűtőrendszer. Az összes szutykot kihozza. Én pár éve csináltam, azóta tiszta a hűtővíz,mint amikor beleöntöttem. Egy próbát meg ér.
Szerintem a töltéseddel lesz probléma. A francia autók nagyon érzékenyek a feszültség ingadozásra. Aksi csere elött nekem pl.negyedig jelzett a tank, csere után majd nem félig volt.
Ha jó a kapcsolód akkor aut. működnie kellene(benne van a nevében). De ha nem jó mint nekem, akkor a legváratlanabb helyzetekbe kapcsol be. Szerintem sok értelme nincs. Legalább spórolsz egy kicsit az akkunak.
Egy 1.4-es 2002-es Xsarának az a gondja (már évek óta), hogy nem megy a 4-es henger. A szerelőknek fogalmuk sincs, hogy mi baja lehet az autónak. Van 1 ismerősöm, akinek ugyanilyen gondja volt, és azt mondja, hogy valami injektor vezérlőszelep, de nem találtam neten ilyesmit, nem tudjátok mi ez? Vagy ha nem ez akkor mi okozhatja a hibát?
Ha nem hőgomba hiba, akkor lehet hogy nem megy a közepes fokozat a hűtőventin.
És amikor ezen a fordulaton kéne mennie, akkor ahelyett hogy lassan visszahülne, inkább éppen emelkedik a hőfok. Ezért gondolja hogy valami gond van, kivillantja a vészjelzőt és maxra pörgeti a ventit.
Megvan az a lamella, 3 egyforma hiányzik...majd szétnézek jobban, de nem találtam eddig. Vigyem magammal BP-re? Az ülést 6.500 Ft-ért adom légzsák nélkül.
Én első körben végig rángatnám/ütögetném a kipufogó csövet a katalizátortól a hátsó dobig, esetleg a hővédő lemezeket is. Nekem a hátsó dob előtt van egy bilincses csatlakozás. Mikor ott meglazult, annak pont ilyen hangja volt, igaz nem csak hidegen és indításkor.
Ha az a lamella megvan amelyikkel állítgatni lehet, akkor kell a rács.
Lambda szonda?
Komplett anyósüléssel nemsok mindent tudnék kezdeni, mert az enyém is tökéletes.
Viszont a sofőrülés ülőlapját kiültem, amiből újszerű bontott nem nagyon létezik. Mivel az ülőlap egyforma mindkét oldalon, ezért inkább egy jobb oldalit raknék bele.
Más. Lehetséges az, hogy a vészvillogóban lévő immo led villogásának az intenzitása összefüggésben van az akksi állapotával? Nemrég kellett akkut cserélnem és azóta kb másodpercenként villog, előtte kb csak minden második másodpercben.
Vízhőfokcproblémához további info, hogy megfigyelésem szerint csak akkor csinálja, amikor a mutató ~95ºra ér, és amíg világít a hőfokjelző lámpája, addig maximumon forog a ventillátor is.
lenne egy másik kérdésem is.
2001es, automata fényértékelös fényszoros az auto.
azt szeretném elérnj, hogy a tompitott mindig világitson, tehát nappal is beinditás után bekapcsoljon, mint éjjel.
ezt a bsiben lehet állitani?
ugy olvastam érzékenységet lehet.
lehet hogy be lehet állitani azt is hogy mindig kapcsoljon?
köszönöm
nekem valahogy szétment a két réteg.
a motor "rálog" az also réteg.
talén valami állat szedte szét, mászott be...
az a szigetelöanyag kis is volt belöle morzsolodva a motortérbe.
ezért szeretném egy kulturáltabbra cserélni.
gondolom ha nincs benne több zaj jön ki.
Szellőzőnek hiányzik 3 lamellája, nem tudom hol lehet, de nincs semmi sérülés rajta. Nem tudom, hogy mennyire sérült a tied, de talán 2-búl lehet 1-et csinálni...1.000 Ft-ért oda adom, esetleg szerelésben tudok segíteni. Dobbetét már nincs meg sajnos...
Homok színű. Első lökösnek csak az egyik fele van meg és a króm díszek róla, bal hátsó ajtó törött, dobbetét már nincs, fűtőradiátor van, teleszkóp rossz.
Urak! Megint fél tank alá csökkent az üzemanyagszint, tegnap a már sokat emlegetett autópályafelhajtón le is fulladtam annak rendje és módja szerint. Reggelente is dadogva indul, ma le is fulladt 2mp után kb. Úgyhogy a levegőszűrő cserével, folytószelep tisztítással és a gyertyák szemrevételezésével kezdem a napokban a vizsgálódást, ezek gyorsabban mennek.
Ha semmi, akkor hétvégén kiveszem a szivattyút, nincs más lehetőség.
"Szellőzőt meg kell nézzem, hogy megvan-e; üléslapot külön nem adok, csak üléssel kompletten; szonda megvan; dobbetétet meglesem, hogy nem-e törött meg; szigetelés nem is volt. Holnap este tudok képeket is küldeni ha érdekel..."
Szellőzőt meg kell nézzem, hogy megvan-e; üléslapot külön nem adok, csak üléssel kompletten; szonda megvan; dobbetétet meglesem, hogy nem-e törött meg; szigetelés nem is volt. Holnap este tudok képeket is küldeni ha érdekel...
Ilyesmi tünetem nem volt. Nekem lassú tempónál és terheletlen állapotban kattogott. Bilincs fogja a gumi porvédőt, mely a csuklót védi, ennyit tudok csak.
A kopogáson kívül nem volt véletlenül olyan jelenség gázadáskor, gázelvételkor mintha valaminek nagy holtjátéka lenne a hajtásláncban(mint pl. mikor szakadt egy motortartóbak)?
A csukló szétszedése bonyolult művelet, vagy kell hozzá valami spéci eszköz?
A fojtószelepnek az alapjárati részét kellene megnézni. Lehet hogy elkokszosodott.
A venti által behozott benzinszag pedig lehet még attól is ha repedt a kipufogócsonk, vagy valami tömítetlenség van azon a környéken. De ezt inkább csak álló helyben lehet érezni, mert menet közben elviszi a menetszél.
Van még egy jelenség, amit lefelejtettem a listáról.
Hosszabb pihenés után (pár nap) az első inditásnál beindul a motor, majd azonnal le is fullad. Illetve előfordult néhányszor, hogy klima használat közben visszaváltáskor is lefulladt.
Sziasztok!
Citroen Xsara II-m (1.6 16V SX) problémás kissé mostanában:
1. Néha menet közben felvillan az akkutöltés hiba jelző lámpa, majd nagyobb gázadás hatására elalszik.
2. Bármikor ráadom a gyújtást, bekapcsol az elakadásjelző. Ha kikapcsolom, nem kapcsol vissza, szóval menet közben nem zavar.
3. Mostanában egyre gyakrabban menet közben elkezd villogni a STOP felirat, világít a vízhőfok jelző melletti piros lámpa, hangot is ad és a vízhőfok mutató visszaesik alaphelyzetbe. Majd 5-10 mp múlva normalizálódik minden.
Valakinek lenne ötlete vmelyikhez, hogy mi okozhatja / mit lehet tenni ellene?
Köszi, a gyors választ, ezek alapján nem tűnnek olyan rémségesnek a problémák. Az első futóművet mindenképp meg kell nézetnem, néha húz az autó az egyik irányba. Gumik ugyanolyan nyomásra vannak fújva. Nemsokára úgyis felrakatom a téli gumikat, utána útbaejtek egy futóművest is.
2 Attól függ :-) Nekem csak a II-es jelez ~ fixen, az I-es fel alá szaladgál terheléstől, hőtől függően (és ez a reális, nem a cövekelő)
3 passz, a szintjelző a szivattyúval van egyben.
4 kormányrázás: hullámos féktárcsák, futómű helytelen beállítása, egyenetlen abroncsnyomás, kopott futómű- és vagy kormánymű alkatrészek (összekötők pl.)
5 ereszt az egyik benzincső / injektor / tömítés a motortérben (nehéz megmondani, mert csak járó motor mellett lehet látni, ugyanis máskülönben elillan)
nemreg vettem egy 2000-es 1.4i Xsarat és lenne néhány kérdésem hibákkal kapcsolatban. Nem azt várom, hogy javitsátok meg a kocsim neten keresztül, csak néhány tipp kellene, hogy ne vegyen le nagyon a szerelő. :)
1. Alapjárat kb. 800 fordulat/percre áll be, ez nem alacsony?
2. A hűtővizhőmérséklet mutatója ingadozik 75 és kb. 95 fok között. A hűtőventillátort időnként hallom beindulni, de lehet, hogy összevissza kapcsolgat.
3. Az üzemanyagszint jelző nem a pontos értéket mutatja, kb. negyed tanknál felfelé indul el, felmegy majdnem fél tankig, majd hirtelen jelezni kezd, hogy kevés az üzemanyag.
4. 60km/h óra felett fékezéskor ráz a kormány. (Olaj és szűrőcserék megvotlak, ekkor átnézte egy szerelő és szerinte a fékek/fékbetétek jók)
5. A klima bekapcsolás után néha enyhén benzinszagú levegőt fúj be.
6. Szűk jobb kanyaroknál néha hallok kattogást a jobb első futómű felől. Ez a féltengely halál első jele?
Sziasztok! Keresnék 3 ajtós II-es xsarahoz légzsákos vezető oldali ülést. Ha véletlen van valakinek, vagy esetleg tudtok fellelhetőséget, akkor megköszönném az információkat! Előre is köszönöm!
Szia:Köszönöm hogy észrevettél.Nincs Különösebb problémám,csak szeretném ha átnézné egy szerelő.Az autó 2003-as 1.6 16v sx.Meg kellene nézni,hogy mi az amit már cserélni kellene.A kuplung elégé fent fog,esetleg szilenteket kellene-e cserélni,meg lengéscsillapítót.
Ha a távirányító elfelejti a kódját be kell rakni a kulcsot a slusszba, asszem a nyitó gombot nyomva tartva ráadni a gyújtást nyomva folyamatosan a gombot 10 mp-ig és a bsi felprogramozza a kulcsot, mert azt is kérdezte valaki, ilyenkor asszem csippan egyet a kocsi ha kész van, vagy valamivel jelzi.
A bsi az egy ÚN. 4x-es redundáns komputer, azaz azt jelenti hogy a ráakasztott berendezések közül, max. 4 berendezés hibás akkor még képes működni. Azaz 4x-es hibatűrő képessége van, ilyenkor nem döglik meg a bsi csak belassul.
Úgy működik hogy ha jól emlékszem mp-ként 2x lekérdezi az egységektől az állapotukat. Ha egy egység meghibásodik, és adott idő alatt nem válaszol, akkor tovább lép a következő egységre, és addig hibásként kezeli az előzőt kizárja a rendszerből. A következő körben az egység válaszol és akkor vissza emeli a rendszerbe. Ezért van hogy az immo, főleg amit utólag építenek be (nem gyári) nem éled fel olyan gyorsan mint a bsi, ezért első körben nem válaszol.
Ugyanígy működnek a többi egységek is mint rádió, riasztó stb. ha valami meghibásodik akkor többször próbálja lekérdezni ha nem sikerül x próba után sem kiveszi a rendszerből és tovább működik, de ehhez idő kell neki, a többszöri próbák miatt, ezért van néha késés.
Nekem is néha az immó nem megy, ilyenkor elsőre nem indul,, kulcs vissza fordít, kivesz (mert azt is figyeli hogy benne van-e a slusszban), visszatesz gyújtás ráad, várni kell 5 mp-et és már éled is a gép.
Sokszor megfigyeltem már ha berakom a kulcsot és azonnal indítom nem indul és felvillan az immó lámpája, kulcs ki vissza, gyújtás immo lámpa világít vársz 1-5 mp-et immo lámpa elalszik és indul.
Kell az immo lekérdezéséhez 1-2 mp, ezért ha ráadom a gyújtást megvárom amíg a benzin szivattyú feltölt és megáll, ennyi elég a bsi-immo kommunikációhoz.
Akksisaruk állapota esetleg ? Hűvös, párás az idő reggel ugye. (feltételezem az akksi jó)
Egy barátomnál volt olyan, hogy immo' hibával nem indult, majd az akksisarut megmozgatva (nem volt nálunk semmilyen eszköz, hogy megtisztítsuk) és visszahúzva pöccre indult.
Engem hétvégén a változatosság kedvéért egy "ENGINE IMMOBILISER FAULT" fogadott. Rögtön kihúztam a kulcsot, majd 5 mp múlva újra próbálkoztam és pöcc-röff, azóta se semmi. Na ez mi lehetett? :)
Sziasztok!! segitséget szeretnék kérni!! vettem egy 95 évjáratu xantián 2.0 benzin 8 szelep autómata és bekopogott a motorom volna egy 2.0 benzines motor csak az 16 szelepes azt bele tudom e rakni kell e másik motor vezérlő ? vagy mi a külömbség közöttük? előre is köszönöm!!!!
Szia. Köszönöm! Kettes és hármas fokozaton működik, csak egyesen nem, eddig azt olvastam, hogy tranzisztor hiba esetén csak négyesen egy. Bocs az értetlenkedésért, csak tisztában akarok lenni a hibával, mielőtt szétszedem a kocsit.
Xsara II 2002 - a fűtőventilátor nem működik az első fokozaton. Van valahol egy előtét ellenállás a ventilátor előtt? Vagy ez elektronikus? Eddig nem találtam erről infót.
Az elektronika lehet a hibás. Ahogy írtam, reggel nem reagált egyik kulcsra sem. Délután beültem, első pöcre beindult. Azt hozzá tenném hogy a kulcs gombeleme 3 Volt helyett, csak 2.8 V volt, de tökéletesen működött. Azóta kicseréltem. De annak semmi köze hozzá. Aksi új,önindító rendben. 121e km van benne,szinte minden létező érzékelő ki van cserélve+vezérmű,kuplung,féktárcsák,betétek. Hosszú távra terveztem. Az autó 2003-as 1.4 benzines.
Ugyanez a hiba jelentkezik nálam is fél éve. Annyira sikerült rájönnöm, hogy a 3 kulcs közül 2-vel 10-ből kb. csak 2-szer csinálja a hibát. A bicska kulccsal a legrosszabb ez az arány.
Help! Debrecenben van valakinek Lexia,vagy diagboxa? Xsara II, ANTIPOLLUTION DEFAULT, hiba után, ma reggel nem akart indúlni, egyszer beindúlt,mondom felmegyek pénzért irány a szervíz,de sajna a következő indításra, már a kulcsot sem ismerte föl, a pótkulcsot sem, a gépjármű indíthatatatlanná vált (közben följött az immohiba) (BSI). Kódkártya két kulcs megvan. Sajnos az akkumulátor sarú levétel ill, visszarakása sem segített.
Reggel beültem az autóba,elfordítottam a kulcsot és nem történt semmi. Még egy kattanás sem. Műszerfal világít,aksi új. Próbáltam a másik kulcsot is,semmi. Járt már így valaki? Köszönöm ha valaki tudna segíteni.
Utánajártam, de semmi értelmes választ se találtam és sajnos van nagyobb baja is, mint mondjuk az, hogy folyamatosan szivárog a hűtővíz, így rendszeresen ellenőrizni és utána kell tölteni. Egy kis csődarab adta fel és sajnos csak egész darabot lehetne cserélni, ami megint nem lenne olcsó mulatság. Ezenfelül van még elég baja, szóval ezek után ez a legkisebb, hogy jelzi - szerintem -.
6-os körüli átlagfogyasztás van és nem is füstöl, 11 éves autóhoz képest nagyon is egyenletesen megy, gyorsulni is rendesen gyorsul (1.6), de mint írtam is, rendszeresen karban van tartva és többszörös ellenőrzésen esett át, a szerelő nem találta a problémát, így következtetett a szonda hibájára, ami nem lenne olcsó mulatság és az ember egy 11 éves autóra nem igen költene több 10E Ft-nyit, ha az nem muszáj. Nem rég volt generátoros, az is 60E-ba került. Googleba is kerestem már, de semmi értelmes válasz. Egyszer egy nagyobb kátyú kis ideig megjavította - de nem koppant -, ami ugyancsak valószínűsíti, hogy a szonda érintkezésével lehet probléma.
Az egy dolog, hogy jobban szennyezi-e a környezetet vagy sem, de a motor működése ilyenkor közel nem optimális, több lehet a fogyasztás is, a teljesítmény sem feltétlenül az ideális, stb. stb.
Az meg, hog mik mennek át vizsgán itthon, annak egy külön fórumot lehetne nyitni. :-O
Ezek az érzékelők általában jelet továbbítanak az ECU felé. Tehát vagy rossz jelet kap, vagy vészüzemmódra állt, így nem tökéletes mondjuk a keverékképzésed. Én utánajárnék.
Szerelőm szerint az érzékelő romlott el, mert - mint írtam is - kicserélte már az alkatrészeket, csak az érzékelőt nem. Műszaki vizsgán átment, szóval nem szennyezi jobban a levegőt :)
Nekem már több éve írja folyamatosan indításkor az Antipollution fault hibaüzenetet és folyamatosan ég a környezetkímélő berendezés meghibásodás jel. Többször volt már szerelőnél, kicserélt mindent, szóval nem törődök vele. Gurulni gurul és semmi más problémám nem lett belőle, azóta már meg is szoktam, hogy jelez. :)
Meg már keresgéltem több helyen is, de mindenhol azt írták semmi gond, szóval szerintem te se törődj vele :D
Úgynézki megoldódott a nehezen indulásos / kulcs cserélgetős problémakör. Elfelejtettük a bicskakulcsot, csak a másik két sima kulcsot használjuk. Azóta mindig beindul rendesen az autó. Gondolom akkor ezeken a valaki által már említett szénkeféken volt valami elállítódva a bicskakulcs hatására. Hogy miért, azt nem tudom:) a lényeg, hogy van két kulcs amivel mindig működik.
Hosszú jobbos kanyarokban, ha kevés benzin van a kocsiban, akkor nekem is hajlamos leállni a gépezet. Nekem azóta produkálja a hibát mióta egyszer kivettem a szivattyút, mert erős rezonanciát hallottam onnan. Engem is érdekelne mi okozhatja....
Hivatásos kormányzati gk vezető vagyok. Csak a Mol-nál tankolhatunk, az autó egy VW Passat 1.8 Turbo 2001-es. Csak 470e km van benne, még mindíg vígan megy 240-nel 11L fogyasztással. Nem akarom részletezni a mutyikat,de a legjobb ha ismert, nagy kutaknál tankolunk.
Üzemanyag témában FEZ-zel értek egyet. Érdemes időnként ugyanannak a cégnek másik kútjánál is tankolni, összehasonlítás végett. Jártam már úgy, hogy csak a jól bejáratott közeli MOL kútnál tankoltam, aztán egyszer csak eszembe jutott, hogy mi van ha nem a lábam és nem is az autó okozza, hogy a tél beálltával két literrel többet fogyaszt az autó százon, mint kéne. Átmentem másik kúthoz, rögtön normalizálódott a helyzet. Nem szeretném leírni, hogy melyik kút volt, nem tegnapi a történet, azóta talán rendeződött is a helyzet.
E-mail-ben elküldtem. Egyébként ügyes a srác. Nekem is ugyanaz volt a kormánykapcsolóval a baj, mint Tűzmester-nek, de én nem mertem forrasztgatni az érintkezőket, inkább elmentem hozzá, ő meg kicserélte a szalagkábeles nyákot, amin az érintkezők vannak, egy utángyártott újra. Talán 12 volt az alkatrész + 4 a munkadíj, de erre nem esküszöm meg.
Nekem ne mondja senki, hogy az 5-8 forinttal olcsóbb benzin jelentős megtakarítást eredményez havi szinten.
(nálam a napi 200 km mellett 10 Ft havi ~2000 forintot jelentene. Éves szinten ad ki egy tele tankolást - tehát minden 53. tankolásom "ingyen" lenne. Köszönöm, de ennyit nem ér.)
Egyik "jónevű" kúthálózat töltöállomásainál szoktam tankolni, szinte mindig ugyanazon a benzinkúton. A prémium benzint választom, ami nagyjából 10 Forint felár szokott lenni. A nyáron, nyaralás miatt olyan részén kellett tankolnom az országnak, ahol örültem, hogy bármilyen kutat találok, ami konkrétan az egyik ismert "olcsó" hálózat kútja volt. Nagyon sokkal (talán 40 Forinttal) olcsóbb volt a benzin literenkénti ára, mint a másik hálózatnál abban az időszakban.
Fogyasztást minden egyes tankolásnál szoktam számolni, van egy kis excelem hozzá. Mikor ez a benzin is kifogyott, a következő tankoláskor össze tudtam hasonlítani a kétféle benzinnel a költségeimet.
Nos: a prémium benzinnel (ez még nem a "szuperprémium", 100-as oktánú, stb. benzin) a kilométerenkénti költségem 2 Ft-tal alacsonyabbnak bizonyult, mint az olcsó benzinnel, ráadásul kellemesebben is gyorsul ezzel a benzinnel az autóm. (1.4 KFW)
Az a szomorú helyzet a kutakkal ma itthon, hogy az, hogy milyen kúthoz mész (Mol, Shell, stb.) semmit sem jelent, mert mindegyikből tudok sz*r kutat és jót is. A lényeg, hogy konkrétan melyik kúthoz mész és, hogy ott kik dolgoznak. (vagy ki a tulaj)
Szerintem kár ajánlgatni cégeket, inkább a konkrét bevált kutakat kéne ajánlani, ahol eddig csak jót tankoltál.
Szerintem onnan víz nem szivároghat be. Nem így tervezték az autót. Maga a pótkerék megakadályozza. Ha használod a hátsó ablaktörlő mosót, annak a csöve van megrepedve, fennt a tetőnél. Onnan ázik a csomagtartó. A héten írta valaki a legjobb megoldást. Valaki buljon be a csomiba és használd a hátsó ablak mosás funkciót,akkor kiderül az igazság.
A tank gyári kiképzése olyan hogy bármilyen helyzetben felvegye az üzemanyagot. Lejtőn,kanyarban,emelkedőn,teljesen mindegy. Szerintem összekevertétek a csöveket. Mondjuk a csöveken is van jelölés, a ki-be iránynak,ugyan úgy a szivattyú kivezető csonkján.
Az olcsó tankolásról csak annyit szeretnék mondani,amit apám mondott. Ehhez tudni kell hogy ő is az olcsó kutakat szereti. Nem szoktam az autót kölcsön kérni tőle. Egy hete még is kellett az autó, és a Mol-nál tankoltam tele. Utánna beleült és kérdezte mit csináltam az autóval, mert sokkal jobban gyorsul. Nem a Molt szeretném ezzel futtatni, ha nem hogy minőségi benzint tankoljunk. Az AGIP-nál két télen jártam úgy hogy a benzin belefagyott a rendszerbe. Xsara(2003)
Eddig ilyet nem csinált nekem egyik sem, pedig 50-52 litereket szoktam tankolni (tehát olyan sok nincs a tankban a végére - és nekem hetente kell tankolnom).
Milyen kúton tankolsz? Én Lukoil, AGIP (forensises kedvezménnyel), vagy Maxiline, attól függ, melyik esik útba. A maxi a legolcsóbb, de nem olyan jó a minőség... az átlagfogyi megugrott tőle 5.6-ra apercen, ahogy tankoltam :)
Szerintem is ez lehet a baj, hogy nem tudja benn tartani a benzint... de nem akarom megint kiszenvedni :(
Azt jól gondolom, hogy a visszafolyó ágból töltődne tele a "pohár"?
Teli tanknál nem csinálta de így ugye a szint is sokkal magasabb a "pohárban"... ha viszont a szelep nem zár rendesen, akkor annak van értelme, hogy ott elengedi a dőlés miatt, nem tud a szivattyú benzint felvenni egy másodpercig, elektronika megszakít és halk gurulás :)
Szia! A kettőt nem igazán lehet felcserélni, mert látod, hogy keresztbe húzod a kettőt.. nem vagyok meggyőződve arról, hogy a hosszuk is engedné, hogy felcserélje őket bárki. Érdekes, most teli tanknál nem csinálta...
Benzinszivattyú csere óta ha jobbos kanyarban megyek tempósabban (50km/h, mondjuk autópályafelhajtó) akkor mire kiérnék a kanyarból elfogy a kraft és megáll a motor. Nem járkálok teli tankkal, eddig 2x produkálta a hibát, akkor olyan 1/3-ad tanknyi benzin volt benne. A nyomásszabályzó szelepet is nemrég tisztítottam, azóta legalább nem búg a gépezet.
Kipróbáltam, hogy lassabban megyek (30-al) ugyanezen a felhajtón és akkor nem állt le alattam a szerkezet. Most nem tudom, hogy az alacsony üzemanyagszint miatt a kanyarban fellépő oldalirányú erők ennyire elmozgatnák az üzemanyagot, hogy ne tudjon felvenni benzint a szivattyú?
Rég írtam már ide, de most átolvasván az elmaradásomat láttam, hogy van akinek rossz a kormánykapcsolója. Én kicsit több, mint egy éve újíttattam fel, azóta nem villog, kifogástalanul működik, tizenpárezerbe került. Akit érdekel a szerelő elérhetősége, annak szívesen megadom, publikus az e-mail címem.
Előjött viszont egy olyan probléma, amivel nem tudok mit kezdeni, időnként nagyon nehezen, csak hosszas köszörülés után indul az autó (2.0 VTS 136). Volt cserélve benzinpumpa (más hibából kifolyólag), a környékén minden ki lett tisztítva, de nem lett jobb a helyzet. Olyan mintha csak sokára jutna el az üzemanyag a motorba. Ha valakinek van ötlete, megköszönném.
Xsara fűtőmotor ki lett szerelve, a tranzisztorokat cserélték az elektronikán. Mivel nem én szedtem ki, nem tudom, hogyan álltak a csatlakozók. Egy piros, egy fekete és egy szögletes hosszúkás fekete van. Valaki tudja melyiket melyikbe kell visszanyomni? Ha felcserélem félek gond lesz. Neten kerestem róla képet, de sajna nem találtam.
Az én kulcsomat budafokon javították; a záró gombja volt letörve a nyákról és az lett visszaforrasztva. Nem volt túl drága, vmi párezer (3-4) volt úgy, hogy a gumit is cserélték benne.
Egyébként megnéztem, egyik kulccsal sem világít a srága kulcs a műszerfalon, ami az indításgátló meghibásodását jelezné, illetve 1 pillanatra felvillan, de aztán rögtön el is alszik (3 kulcs van, 1 bicska, és két sima (szervi?) kulcs). Úgyhogy akkor lehet tényleg ez a szénkefés verzió lesz. Majd a szervizben megmondják... :S Egyébként ha már kulcsnál tartunk. Az I-es Xsara bicskakulcsában lévő kis elektronikus egységet kilehet valahogyan cserélni? Mert gyanítom az is megadta magát, cseréltem már benne elemet, de így sem működik.
A csomagtartó beázás nekem is megvan egyébként, most is tiszta nedves a csomagtartó szőnyeg alatt a lemez sajnos. Mi már spriccoltunk rá vizet mindenhonnan, de sehol nem láttunk folyást. Úgyhogy jobb híján ilyenkor 2-3 napig felhajtjuk a csomagtartó szőnyeget, amíg megnem szárad minden.
Sziasztok:Segítséget kérnék,hátha tudtok valamit arról,miért nem kapcsol be a szélvédő párátlanító.A klíma lámpa világít,de a ventilátor nem megy.A ventilátor másik állásban működik,és a klíma is.
Szia! Nekem a jobb oldalon az egyik ilyen dugónál jött be valahogy a víz, azt körbehúztam szilikonnal, azóta nem vizes az alja. Mikor észrevettem, az egész szivacsot ki kellett vennem és egy napig szárítani, annyira elázott a minden.
Valószínűnek tartom az indításgátló hibáját. De hogy konkrétan mi? Hm...
Egyébként nálam is volt ilyen egy-két alkalommal. Olyankor kulcs ki, távolítani a gyújtáskapcsolótól, pár másodperc múlva vissza. Ha villog, vagy világít a sárga kulcs ikon a műszerfalon, akkor nem is érdemes próbálkozni az indítózással.
Sajnos nem ilyen egyszerű a történet, mert mindegyik kulccsal ezt csinálja. De ha próbálkozok az egyikkel mondjuk ötször sikertelenül, akkor berakok egy másikat, és legtöbbször azzal egyből megy. Tehát teljesen random módon csinálja.
A bal első keréknél kiszeded a műanyag dobbetétet és látni fogod rendese na váltót. Ott lesz 2 egyforma csavar, kerek fejjel, belül 4 szög alakkal. Az egyik felül van balra, a másik alul jobbra. Értelemszerűen az elsőn engeded le, a másikon betöltöd. Szintmérő tudomásom szerint nincs. A beöntő résznél kitekered a csavar és a menttel szintbe kell legyen az olaj... Bízom benne, hogy jól írtam le :)
Az immo-val lesz valami. Amikor nem indul, indítózás előtt gyújtáson nem villog a műszerfalon a kulcs ikon?
kajla 56902: Ellenőrizted a szőnyeg alatti gomikupakokat is? Esetleg még a lámpa műanyag fülénél felül nem tud elfolyni a víz és beszivárog a rosszul rögzített kédernél?
Igazad van:) Bár ha városban valaki évi 30 ezret is megy összesen, akkor az lehet, hogy nagy távokat tesz meg városon belül, tehát ami alatt kellően bemelegszik.
Mennék én szivesen, de 450km re lakom tőled, Szerbiában.
Közben az történt hogy ''meggyógyult'', szétszedtem a csatlakozókat, az érintkezési pontokat szorosabra nyomtam úgy hogy alig birtam összepattintani őket, de így is a sokadik ujraindításra hagyta abba a villogást.
Egy hengeres kireteszelő célszerszám kell hozzá, vagy ha találsz igen vékony falú csövet, ami pontosan befér a csatiba úgy, hogy az érintkezőt ne deformálja el, az is jó. Az ülést nem kell kiszerelni a művelethez. Bármelyik ülés alatti csati lehet kontakthibás. Ha netán jársz valamikor Szombathelyen, szívesen megcsinálom neked ingyen, pár perces történet.
Öcsém Xsaráján érdekes módon a légzsáklámpa villogását nem az egyik ülés alatti csati kontakthibája okozta, hanem egy ugyanolyan, de a légzsákvezérlő melletti csatlakozó hibája. Pedig az mozogni sem tud...
Szerintem meg pont városba, rövid utakra nem jó a dízel... Pl télen be sem melegszik, városban kellemetlen a nyomatékkarakterisztikája, stb. Én inkább az 1.6 8 szelepes benzinest javaslom, feltéve hogy nem vagy sietős sofőr. (ha igen, akkor 16V) :-)
Már posztoltam párat, de egyetlen választ se kaptam kérdéseimre, így remélem ez most máshogy lesz.
Van egy 2003-as Xsaram, mely csomagtartójának az alja esős időben vizes lesz, de néztem a tömítéseket és kerestem befolyás nyomokat, de semmit se találtam. Esetleg valakinek nincs valami ötlete, hogy honnan kerülhet oda víz?
Mostanában egy újabb probléma ütötte fel a fejét a Xsarában. Indításnál nem mindig indul a motor. Konkrétan gyujtás az van, odáig minden ok, lehet hallani a (nemrég cserélt) benzinpumpa hangját. Aztán továbbfordítom a kulcsot, és semmi nem történik. Aztán várok 10 máésodpercet.... semmi. Néha első beindul, néha viszont ötödjére. Létezik, hogy a kulccsal van valami baja? Mert néha ha kulcsot cserélünk, akkor egyből beindul.
Ötletek?
Xsara 1.4 '97
ui.: egyébként nemrég írta valaki mennyibe kerül a benzinmpumpa leszorítógyűrűje. Én most rendeltem, 2.200 Ft volt kb., eredeti citroen alkatrész(gyűrű + gumitömítés).
Valami állat teljesen szétrágta a motortér szigetelő takaróját az autómban.
Valaki pótolta már más anyaggal ezt a takarót?
Én azt tervezem hogy a kazánokhoz használatos,hőálló,alumíniummal borított polifoam-ot rakok a helyére,plusz még aluminium hőtükrőt egy nagyobb részre a motor fölé.
Ez megfelelő megoldás a pótlásra?Mert az új takaró 28.000 ft lenne,bontottat meg nem találtam.
Segeítséget szeretnék kérni. Van egy Xsaram coupem 1.6i 8V amit szeretnék lecserélni Picassora.
Picassoból csak benzines érdekelne. Melyiket ajánlanátok? 1.8 vagy 1.6 abból 16V vagy 8V legyen? Városban mászkálok vele nagyrészben évente 20-30e kilómétert megyek.
Az este csak kutyafuttából pillantottam az ülések alá, van ott több csatlakozó is, melyik a bűnös, vagy mind beavatkozásra szorul? Ki kell szedni hozzá az üléseket?
Alvázszám alapján meg lehet mondani melyik radiátor kell bele. A gyári cikkszámot minden boltban be tudnak váltani más cikkszámra.
A lényeges azonban a csőcsatlakozásnál van ! Jártam már úgy utángyártott radiátorral, hogy a fűtéscső műanyag vége nem ment bele méretpontatlanság miatt. Persze már csak akkor derült ki, amikor be volt szerelve a műszarfal. :-O
Azóta úgy megyek radiátor venni, hogy viszek egy ilyen kis csőcsonkot és belepróbálom.
Persze ez nem mindenkinek van kéznél, de azért leírtam. :-)
Az sem biztosíték ma már, hogy márkás terméket veszel, mert pl. a legutóbbi Valeo amit vettem, szintén kínai volt és a csövet csiszolni kellett hozzá kicsit. :-(
Tegnap porszívóztam az autót, az üléseket tologattam előre hátra hogy alattuk is ki tujam porszívózni a szőnyeget. Este melóba induláskor arra lettem figyelmes hogy az AIR BAG lámpa indítás után pár másodpercre elkezd folyamatosan villogni.
Olvastam már itt róla hogy az ülések alatti csatlakozók okozhatják a hibát, nálam is ez az eset állhat fenn?
Köszönöm a segítséget szerencsére az olaj az szép tiszta!! :-) Akkor valószínűleg fűtő radiátor lesz a probléma ahhoz gondolom a műszerfalat komplett ki kell vennem!!Azzal el lehet játszani! :-) kérdeztem az autósboltban,hogy mennyire számítsak de nem tudta behatárolni melyik fajta van benne ebben még esetleg tudtok segíteni jobb lenne ha egyből kéznél lenne az alkatrész mert rakhatnám is össze mert a munkába járáshoz kellene az autó citroen xsara 1999 1,4 benzin!! Még egyszer köszönök mindent!!
Attól függ, hol csináltatod és miket rakatsz be. És, hogy mennyi kedvezmény van az adott tételre. Utcáról betérve egy szerviz olyan 75e körül fog első és hátsó betéteket, tárcsákat cserélni.
Ez jó eséllyel pára + olaj keveréke, nem aggasztó. Olaj azért nem ilyen? :-)
Fulladás lehet sok mindentől.
Pl. azoktól, amiket írtál. Ha van kéznél cseredarab (mondjuk hűtőfolyadék hőmérséklet szenzor) akkor azt egyszerű kipróbálni. Alapjárati léptető nem tudom hol van 1.4-ben.
A műanyag keretet kipattintod és utána 2 torx fejű csavar lesz ott. Kiszeded és jön is a kijelző. Hátul lesz 3 izzó foglalat amiből ki lehet húzni a rízsszem izzókat...
A légtelenítés biztos rendben megcsináltam egyedül is utána pedig gondoltam valamit elrontottam és szerelővel is megcsináltuk!!De azt hozzáteszem,h tényleg rövidtávokon használom az autót ritkán megyek vele hosszú távon!!Úgy látszik most előjön minden tegnap is meg ma is reggel 2 szer is leállt alapjáraton utánna indítom és pöcc röff indul amíg el nem indul a vízhőfok felfelé utána nem csinálja!!Vízhőfokmérő,alapjárati szabájzó vagy esetleg ezzel egybefüggő probléma??Küldöm a képet!Köszönöm a segítséget!!Szép napot!
Sziasztok! Műszaki vizsga előtt állok és az lenne a kérdésem kb. menyiből lehet megúszni.Fékbetéteket cseréltetni akarom,amúgy semmi különös.Illetve milyen betéteket javasoltok és kb. menyibe kerül az alkatrész és a munkadíj.Köszi.
4. Xsaránál nem vagyok biztos, de Xantiánál magasabb felszereltségekhez járt lábtér világítás. Xsaránál is utána kellene járni és ha volt, a gyári megoldást alkalmazni.
5. szerintem a Xsarának elég jó lámpája van, ha jó a foncsor és nem teljesen sárgult/opál a burkolat, akkor jónak kell lenni akármilyen normál izzóval is.
Sziasztok
2002-es 1.6 16v xsara váltójából hol kell az olajat leengedni? Hol kell betölteni és holvan az olajszint ellenörzönyilás? A válaszokat elöreis köszönöm.
Elvileg lehet kapni gyári javítóköteget vagy kimondottan azt, ami az ajtóban van kompletten, de egyik sem olcsó. :-( Ezen kívül azért írtam, hogy elvileg, mert pl. a gyári köteget alvázszám alapján meg kell nézni, hogy rendelhető-e még.
5. Léteznek emelt fényű izzók, amik nem nagyobb teljesítményűek, mint a normál. Van pl. +120%-os, azzal talán már látnál is valamit. :-)
6. az ajtóhatárólóban elkopott/eltört egy kis tengely, amin a görgőcske van, amin a határoló "ugrál". Ki kell szedni, lehet, hogy meg lehet javítani/hegeszteni. Ha nem, akkor ajtóhatároló csere.
Rég jártam már itt, s újra tele vagyok kérdésekkel, kérésekkel. :))
Autómról: Citroen Xsara 1.6 16v , 01' ferdehátú.
1.: Még mindig keresek olyan sportdobot, amit babrálás nélkül fel lehet rakni ( Azaz, ha vizsga van, pár perces munkával lecserélhető gyárira)
2.: Érdeklődnék, mennyire lehet megoldani, hogy az ajtóba menő vezetékek cseréjét ? a bal oldali, egyik kedves ismerősöm segítségével megvolt csinálva, csak hetente megadta magát... ( érv: sokat nyitogatom az ajtót... háááát ok.)
Jelenleg megoldottam, most még bírja, de már az anyós oldali is kezdi megadni magát, mert a nyitás érzékelője teljesen kinyitott állapotban nem jó. azaz azt hiszi zárva van. de ezt orvosolom.
A lényeg, mennyire bonyolult ha van ilyenre lehetőség, hogy ezt cseréljem újra ? esetleg árajánlat ?:D
3.: középső könyök támaszom, ami ügye kinyitható, ügyesen letört, nagyon szépen megbarkácsoltam, akár véglegesen is jó lenne, de nem tudom milyen árban lehet csak a fedél ?! Ahogy néztem külön levehető, hisz ami maradt az kivehető volt , azaz kipattintható.
4.: A következő kérdésem az lenne, szeretnék valami hangulatvilágítást a kocsiba, ezt úgy értem, ajtó nyitására ne csak fent, hanem a lábnál is világítson egy ledecske. Ezt hova, honnan lenne jó bekötni ? hátha nem kellene fentről levezetnem lentig...
5.: Milyen izzót ajánlanátok tompított foglalatban, amivel legalább látnék is valamit ? Jelenleg még az van, amivel vettem, volt már benne egy, de az megadta magát, így kénytelen voltam visszarakni a régit.
6.: Mit lehet azzal tenni, hogy: első ajtó "nem akad meg" kitört valami szerkezet, ami ügye megakasztja az ajtót bizonyos helyeken. a rúddal nincs baj, valami kis mütyür tört le amit az ajtó belsejében sikeresen meg is találtam. Ezt ki lehet cserélni? vagy az egész ajtót kéne ? ( párszor már megjárták az újaim. )
7.: Mivel tervezek egy audio felújítást, nézelődök, ügye előre 165mm kell. hátulra 135mm.(??). Nem sok helyen találok 135mm -es hangszórót, így valaki próbálta már a 130-ast berakni oda? vagy keret kellene? vagy mindenképp nézzek 135mm-eset?
8. Keresek bal hátsó lámpabúrát ( ahogy érdeklődtem, csak üveget nem lehet cserélni, kompletten kell hurrá. )
Ha valakinek lenne valami, kipuf,lámpa, stb. emailem: handesen@index.hu
További dolgok:
Olvastam visszafelé, és láttam a hátsó híddal kapcsolatban írásokat.
Én Veresegyházán csináltattam, 60E ft volt. pontosan már nem tudom, de szerintem nem műanyaggal.
Azóta semmi gond vele, ennek lassan már 1.5 éve. 1 év garanciát vállalt rá a szaki.
Mióta benne van, 5 fővel , 1000Km-ert mentem ( mármint egy hét alatt, egyszerre.) amiből 250-250 egy "seggel" :)
bírja a híd, megvagyok elégedve vele, s nagyon reménykedem nem csak 2 évre van kitalálva...
Érdeklődnék, hogy pl a pendriveon lévő összes zene fájlt (minden mappában) felismeri, vagy van valami kis trükk, hogy hogyan kell rámásolni a fájlokat? Több össze-vissza infót hallottam már erről és most vásárláson gondolkodok.
melegedni nem melegszik bugyborékolás nincs magas fordulaton hallok olyat mintha légbuborék lenne benne de tudtommal 3 helyen kell légteleníteni hűtő mellett,termosztátnál és a bemenő fűtés csövön ezeket megcsináltam nem is egyszer de hallom magas fordulatnál akkor is normálisan le van légtelenítve de mégis hallom!!Annyi,h az olajsapka habos kicsit!!
Ha hf-es lenne, melegedne a hűtőfolyadék, buborékolna a kiegyenlítő és a motorolaj is kávésodna. Ha mindez nincs, akkor vagy fűtőradiátor, mint ahogy Te magad is gondoltad, vagy légbuborék a hűtőkörben.
Sziasztok! Én csak olvasgatni szoktam azokat amiket írkáltok egymásnak de most a segítségeteket szeretném kérni!Van egy 1999-es 1.4-es xsarám és elment a fűtésem van de csak langyosat fúj és néha leáll az autó elképzelhető,h hengerfejes??Vagy ez egy két különböző probléma lehet??Ki akartam cserélni a fűtőradiátort de a szerelő haverom mondta,h szerinte ezekkel a tünetekkel hengerfejes!!tudnátok segíteni a véleményetekkel??Hengerfejre utaló jele nagyon nincsen víz nem igazán fogy hűtöbe nem dolgozik vissza....!Előre is köszönöm!!
Még egy autótípuson sem láttam, hogy szebb lenne bármely tuning lámpa a gyárinál. Ez nekem nagy dioptriás lámpa, de nem nekem kell hogy tetszen :) Szubjektív.
1.6 16v az enyém és 2 szenzor van. 2001. novemberi a gép. A másikban is 2 szenzor van és 2004. szeptemberi 1.6 16v, de abban már 2 eres, az enyémben meg 3 eres a vezeték...azt nem tudtam kipróbálni ami a termosztát házra megy rá.
Valamikor fel megy 90-ig is. Én is gondoltam a leszedésre, de elméletileg ezek folyamatosan kalibrálják magukat. Ha leveszed a gyújtást, belövik magukat...
Lehet, hogy hülyeség, de mi van akkor ha a mutató valamikor le lett szedve, és rosszul rakták vissza? Vagy esetleg valamiért megakad a mutató, és nem tud tovább fordulni?
Foglalkoztam egy kicsit többet a témával... Rádugtam a laptopot és 10-12 fokkal mutat többet a laptop mint a vízhőfok mérő az autóban. 75 fölé nem is nagyon megy az autóban lévő mérő. Úgy tudom 2 vízhőfok mérő van a motortérben. Az egyik közvetlenül a vízpumpa ház hátulján, a másik a hengerfejnél. Szerencsére a hengerfejnél lévőt tudtam cserélni, és azzal is ugyan ez a hiba, tehát nem az a gond, viszont a másikat nem tudtam, mivel amit be tudtam volna szerelni az 2 vezetékes az enyém pedig 3. Most azon agyalok, hogy veszek egy újat, szerintem az lehet a gond. Esetleg valakinek tipp?
Kell az :) Plusz védvonal a lassan fékezőknek, jobb mint a "ha el tudod olvasni, akkor túl közel jöttél" tábla :D De valójában sajnálom, hogy nem az a levehető fajta :(
És még a lehetőségek tárháza hatalmas a rádió beépítés terén :) Az első képen a gyári kerethez lett fabrikálva egy szabványos 1 din-es keret, a másodikon meg simán beszerelve a rádió, és a kerete lett annyira megcsiszolva, hogy a gyári keret mögé férjen.
Tetszik a te megoldásod, és amint látom a computer nincs összefüggésben a magnóval. A karbon mintás elem pedig naon feldobja! Le tudnád írni részletesen hogyan csináltad? :) Egy mélyládát, hangszórókat, és egy erősítőt is beszereztem közben, úgyhogy muszály lesz kicserélni azt a magnót :D
Sziasztok! Reggel meglepett a csomagtér nyitóm, úgy döntött innentől nem hajlandó kinyitni nekem a csomitartót.... Valaki tud segíteni, hogy hol lehet kapni, vagy esetleg ha valamilyen módon lehet orvosolni a dolgot és megosztaná velem, akkor azt megköszönném!
Sziasztok! Végre kicserélődött az üzemanyagszivattyú egy WRC-sre, amit itt ajánlottatok. Eddig egész jó, már közel egy hetet és 200 km-t ment különösebb hiba nélkül. Viszont ami kicsit idegesít, hogy néha néha búg egy hangosabbat, valami mintha be is rezonálna ... A tömítőgyűrű és a "kupak" is kicserélve, a jelölésig meghúzva. Tudtok valami tippet adni, miért csinálja?
Köszi, néztem már őket neten, de ha felújítást is vállalnak akkor mindenképp rájuk kérdezek, úgyis lesz arra utam mostanság. Még egyenlőre van időm is még teljesen nem kergült meg, de a tél előtt mindenképpen le akarom ezt tudni valamilyen módon.
Pár napja lettem egy Xsara 2 Break 1.6 boldog tulaja. Egy bajuszkapcsoló csere után, egyenlőre kifogástalan a gép :) Azonban a gyári cd-s magnó, nem olvas cd-t, és a rádió minősége is gyenge. Szeretném kicserélni egy pioneer fejegységre.
Olyan kérdésem lenne, hogy a computer összeköttetésben van-e a magnóval, vagy a csere nem befolyásolja a hőfok, idő és a fogyasztás stb. kijelzést? Továbbá olvastam, hogy nincs hozzá szűkítő keret, valaki tud valami alternatívát, amivel eltüntethető a fentmaradó lyuk? Például egy Xsara Picasso keret átalakítás vagy ilyesmi?
A benne lévő kapcsoló számát megnéztük a gyári programban (6242G5 ha jól emlékszem, de nem biztos mert nem itthon van felírva) de nem tudom hogy az mennyire pontos, kiszerelve még nem volt, mert most elég sűrűek a napok. A Parajdi csapatra mindenképp rákérdezek de tartok tőle ez a fajta elég húzós áron lesz újba.
DviDee nem tudom a tiéd jó lenne e nekem, az enyém nem auto fényszórós és nem is tempomatos. Ha szerinted passzolna az enyémhez egy irányárat mondhatnál nekem, meg akár 1-2 fotót is megköszönnék.
Csatoltam 4 képet. Az ajtó felőli oldalán van 2 kis pöcök. Ugye az egész tükörlap hátulján 1 rugós rögzítő van körbe. A 2 végét lehet kiakasztani leszereléskor, célszerűbb a felsőt lenyomni. Ha az kiakad, akkor már lent is van.
Szevasz DviDee .Nekem szükségem lenne arra az előtét ellenállásra,ha még megvan.A bontott, ami tökéletesen működik. Az autóm 2003-as 1.6 16v.Telefonom:309276043.SOS.
Kicseréltem a km órámat a szürke színűre. A régi jó volt, és a bontott is. Azonban amióta bent van az enyémben az új, a vízhőfokomat tévesen mutatja, kb 10 fokkal kevesebbet, néha többel. A kompjuterben néztem a vízhőfokot ott jó. Mi lehet a probléma?
Xsara 2-es 1,6 16V SX-emben a fűtőmotor nem megy.A
Tranzisztorokat cseréltem pár hónapja akkor a tipikus hibajelenség volt maxon ment,cserével jó lett.
Most úgy halt be,hogy nem megy.Megint szétszedtem (és így dugtam rá a csatikat,motor beindít) és ha a panelon a relét zárom akkor maxon pörög.Tehát tápot kap,vszínüleg a vezérlő panel vagy valamelyik vezeték sérülhetett mert a biztik rendben vannak.Két hete cseréltem fűtőradiátort akkor ki volt szedve az egész műszerfal esetleg akkor sérülhetett valami de amikor összeraktam működött minden ez is.Tegnapig.Valaki találkotott ilyen hibával?Ötlet?
Nem mindegy milyet veszel. Egyeznie kell a kapcsoló gyári számának, de azt csak a kiszereléskor látod. Motor és alváz számmal a bontóban (ha ott vennél)nem tudnak segíteni. Net-en találsz angliából postázottat 18e Ft-ért. De szerintem hívd fel a Parajdi Kft-üzletét. Ott 44e Ft-körül van, de az tuti.
Az ilyen dolgokat több típuson, modellváltáson át megtartják az autógyártók. Pl opel lámpakapcsoló a fastra óta ugyanaz. A VAG tervezte, hogy csak 2010-ig gyártja a már 4-es golfokba is szerelt bajuszkapcsolót. Még mindig gyártják.
Típushiba a Xsarákban. Keress rá a "tranzisztor" illetve "előtét ellenállás" kulcsszavakra! Házilag javítható, ha van kedved szerelni, egyébként párezer Ft-os tétel egy szervizben.
2004.-es 1.4-es citroenem (manuális) klímája teljes erővel megy bárhová tekerem, mi lehet a baja? Ki kellett vennem a biztosítékot, hogy leálljon. Tudja valaki mi baja lehet?
2004.-es 1.4-es citroenem klímája teljes erővel megy bárhová tekerem, mi lehet a baja? Ki kellett vennem a biztosítékot, hogy leálljon. Tudja valaki mi baja lehet?
Sajnos tényleg ennyibe kerül... :( Épp 2 napja jártam egy Citroen szalonban, beültem a C-Elyséebe, és (nem annyira) meglepődve tapasztaltam: koppra ugyanaz a kormánykapcsoló van benne, mint a Xsarában. Ugyanolyan minden kapcsoló, de még a tempomat- és rádióvezérlő karok is! :D Ezek után átültem egy Peugeot 301-be, és mit látok? Ott is ugyanaz. :)
Biztosan van valami szerepe azért tompításban. Megnézem jobban az ajtókat, ha ezek szerint van más ütköző az elsőknél. Viszont a csomagtérajtó (kombi) ugyanúgy szörnyen csúnya hanggal csukódik.
Egy vékony réz karika van benne eltörve, javítása szinte lehetetlen. Bontottat kapsz 18e ft-tól felfele. A Parajdi Kft-nél az "útángyártott" 44e Ft-tól. A szakszervízben 144.600 Ft.
Úgy néz ki elkezdett gyengélkedni a com 2000-es kormánykapcsolóm, egyre gyakrabban villog a tompított visszajelzője a műszerfalon indexelés után. Nincs valakinek véletlenül egy hibátlan bontott vagy netán új kapcsolója méltányos áron 2003-as 1,6-os kettes xsarába? De lehet a meglévő felújítása még jobban érdekelne, ha lenne itt valaki aki foglalkozik ilyennel. Előre is köszönet a segítőknek.
Megvenném ,ha átestem volna az épeszűség határán és lenne pár darab gumira 5*16300 Ft-om. Gondoltam létezik valami más beszerzési lehetőség a bontó és márkaszervízen kívül.
Utóbbi időben gyatrán leromlott a gyári rádió minősége, alig talál pár rádió állomást, sőt néha egyet se. Szétszedtem és antennát megnéztem kihúzódott-e, de nem, gondoltam kábelszakadásra, de ha lecsavarom a külső antennát, akkor még azt az állomást is elveszíti, amit megtalált, szóval kizártam. Ebből gondoltam az egységgel lehet valami, de nem tudom mi a gond. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Vagy esetleg valaki tudna rá megoldást? Ez egy benzines, 2003-as Xsara II, ha kell küldök képet az egységről.
Falken HS 439 M+S 195/55/15-ös téligumi garnitúra acélfelnire szerelve eladó (Xsara II).98%-os,DOT szám nincs rajta,6 éves. Két szezont volt használva. Javítva nem volt,nincs megkeményedve,mintha új lenne. 50e Ft az ára.
Jön a tél, eladó 2 garnitúra Xsara II és Xsara Picasso GYÁRI méretű lemezfelni! Az egyik garnitúra gyári Michelin. Paramétereiben egyezőek: 6jx15 4x108x65 et18
Ilyennel vettem sajnos az enyémet, és télen volt gond a a hóban. Szerintem dobd el :) 15"-hoz vagy a gyárit vagy a 185/60-at javaslom. Használtam mind a kettőt is. Télen az utóbbi van és jelenleg nyáron 205/45 R16.
2002-es Citroen Xsarám mostanában azt csinálja, hogy folyamatosan kinyitja a csomagtartót, de csak is akkor ha gyújtáson van, vagy ha be van indítva az autó. Mitől lehet ez? Valaki találkozott már ezzel a problémával?
Szia. Nekem is hasonló gondom volt,csak maxin ment a ventilátor,alsó fokozatok egyik se. A ventilátor előtét ellenállás ment meg,a cseréje (ha nem automata klímás) , akkor Bárdiba újba 5.000 körül van,ha automata klímád van akkor szívás,mert akkor 25.000-be fáj ugyanez. Remélem segíthettem :-)
Én a FELL-SER Kft.-nél bőröztettem a kormányt. Mint a gyári, csak ajánlani tudom! 15e volt és a váltószoknyát ők is 3-ért csinálják. Láttam már elég sok rossz bőrözést, én csak hozzájuk fogok menni, ha máskor is kell bőrözni...
Nemreg vettem egy 2002-s Citroen Xsara 1.4 benzinest legkondival. Sajnos a belso utasteri ventilator allandoan maxin megy. Hiaba tekergetem a kapcsolot, semmi. Olvasgattam es java reszt mindenki a ventilatoron levo resistor kicsereleserol beszel. Ebay-rol megrendeltem (11.99 font) kicsereltem de semmi. Mind kabel att lett nezve esetleges meghibasodas miatt de sajnos semmi.
A váltószoknyámat kerettel együtt elküldtem a kisbéri bőröző szakemberhez, és pontosan lemásolta a méretét és a varrásképét a gyári műbőrnek. 3.000 Ft-ba került. Nagyon szépen dolgozik (de amúgy bőrkormány, és váltógombbőrözés-ügyben is szintén csak dicsérni tudom a munkáját).
Tudom, rohadt sokat vásárolok külföldön, nem csak Kínában. Gondoltam nem zavar, azt nem is gondoltam, hogy csúnyább lesz. Mindegy, ennél nagyobb baj ne legyen :)
Köszi a válaszokat! Ha esetleg szeretne valaki rendelni ebay ről váltó gombot az szoljon létszives mert akkor gondolom eggy postai ár lenne meg én nem tudok ebay ról rendelni.:))
Az Antipollution fault megszűnt, a távirányító továbbra sem működik... :( Szinte pontosan 2 éve vittem emiatt már egyszer Citroen márkaszervizbe (4.055 Ft), gondolom nem csinálják meg még egyszer garanciálisan.
Ilyenkor amúgy.. le kell fotózni és írni az eladónak, hogy sértült. ha nem küld egy hibátlant akkor az ebay-nek nyitsz egy case-t, amiben megvizsgáltatod velük is, hogy sérült a termék.
szó nélkül küld majd még egyet, vagy visszautalja a pénzt.
Mivel Sanghai-ból jön a cucc, szerintem nagyon kínai. Bekell rendelni belőle vagy 5-öt, és akkor jó sokáig elég lesz:)
Én is most szereztem be egy váltógombot bontóból, de még nem álltam neki kicserélni. Valaki tudja pontosan hogyan kell levarázsolni? Azt már tudom, hogy tekerni nem szabad.
Nekem ilyen van pár éve. Sajnos már úgy jött, hogy 1 helyen kicsit karcos volt és sérült, de gondoltam nem számít. Nos ott tovább "sérült" picit és már kicsit arany színű 1 nagyon pici foltban. Agyalok épp egy ilyenen meg 1-2 másikon. A gyári Citroen Sport nem tetszik... :(
Én is nemrégiben szedtem szét a pillangószelepet, nekem kicsit volt csak koszosabb 150e km-nél, viszont érezhetően javított a gázreakción a pucoválás, mert eltűnt a torpanás.
Amúgy írtam neked emailt a 407-es fórumban feltett kérdésre, de nem válaszoltál...
Xsara II-nél engedélyezni kell a cd-tárat a fejegység beállításainál és a kijelző beállításainál is. Nekem nincs meg a kódkártya és ment anélkül is. Xsara I-nél nem tudom, hogy kell-e, mert azokban nincs BSI.
Kérdésem lenne a következő, van egy 2002 es xsarám, nem rég ültem egy 2004 esbe es nagyon megtetszett a fém váltógombja, esetleg nincs valakinek eladó? Vagy hogy honnan tudnék szerezni? Eggyáltalàn kompatibilisek egymással?
Mennyi km után szedted le? Abszolút nincs elszennyeződve, ha már pár 10ezer óta nem lett takarítva. A csövek a kartergáz csövek, melyeken távozik a motorban keletkező olajgőz/kartergáz. Ezt környezetvédelmi okokból vezetik vissza szívócsőbe, hogy a motor elégesse. Tisztítsd meg a pill szelepet a zöld tömítéssel együtt plusza map szenzort és kész.
Üdv! Na, 1 hét sem telt el, mióta tanácsot adtam a témában, ismét utolért engem is az Antipollution Fault... :( Van valakinek jó állapotú bontott trafója netán, 1.6 16V-hez?
Ami pluszban szomorú, hogy lehúztam az akkusarut, hátha ennyi elég lesz neki (nem volt), és azóta nem megy a távirányítós kp-i zár...! Pedig sokszor volt már lehúzva a saru, de sose felejtette el. Azt meg csak márkaszerviz javítja meg, 5000-ért.
I-esnél nem tudom, hogyan megy, de II-esnél a BSI-ben engedélyeztetni kell a CD tárat (kódkártya kell hozzá meg valaki, akinek van Lexiája, pl. bármelyik Pug / Cit szakszerviz)
Köszi! Ez jónak tűnik :) Egyre jobban hajlok erre a megoldásra, de valamiért pont az én rádiómmal ( PU-2471A(J) ) nem kompatibilis egyik Yatour cucc sem :( Valamiert RD3 helyett RD3-01 csatija van...
Közben találtam egy ugyanilyen problémával küzdő kolegát itt a fprumon. Tehát pontosan egy ilyen keret kellene nekem is. Ha valakinek van esetleg, szóljon, ne tartsa magában :)
Nekem 1.6 16v-ben mindig Eyquem RFN58HZ volt(gyárilag is) és most is az van benne. Eddig nem volt semmi rossz tapasztalatom. 60e-s az előírt csereperiódus. Én 50e-enként cserélem és eddig mindig szinte úgy nézett ki mint az új. Aránylag kevés helyen árulják, viszont nem drága.
Nekem a Yatour virtuális cdtár nagyon bevált. Minőségre jobb mint az fm transmitterek, mp3-hoz szerintem ennél jobb lejátszó nem kell. A gyári kijelzővel és kormánykapcsolóval nagyon jól működik. Én nem vettem meg hozzá a bt kiegészítőt de azzal telefonról is tudsz zenét lejátszani
Vettem a bátorságot, és egy hete berendeltem egy bontóstól műanyag alkatrészeket, úgymint: szellőzők, váltógomb, autohifi feletti kis rádió-ablakemelő keret, középső szellőző. Ennek oka, hogy iszonyatosan csálán állt minden elem. Ma délután szétbontottuk... bár ne tettük volna. Olyan mértékű kókányolás volt benne, amilyet én még nem láttam. A középső szellőző, illetve az autohifi közötti keret teljesen szétvolt barmolva, sarkokon lemezcsavarral betekerve, belül sziloplaszttal kinyomva, és még hasonló megoldások. Az egység mögött konkrétan nincsen semmi (illetve van, egy ilyen fehér, odagányolt vasszerkezet, képen látszik), így nem tudjuk hogyan odailleszteni a bontóból beszerzett, majdnem jó állapotú műanyag alkatrészt.
Kérdésem, hogy ti néztetek-e már oda be, minek kéne ott egyáltalán lennie. Valami műyanyag keret féleségnek, amivel odalehet fogatni a szellőzőt és keretet... gondolom én. Addig is töltöt fel róla képet, milyen helyzet uralkodik ott.
Másik kérdésem, hogy van egyáltalán esély erre, hogy ezt valahol egy szerelő rendbetudja rakni?
Gyertya csere előtt állok, módomban álnak olcsón hozzájutni a következő tipusokhoz, csak nem tudok, vmeyik megfelel-e, ezért kérném hozzáértő segítségét! Előre is köszönöm!
NGK -N1 BKR6EK (ezt a típust egyszer ajánlották fórumon, csak az utolsó K karakter nélkül BKR6E)