Rég jártam erre, igen elfoglalt vagyok mostanában. A hidegen tángató jelenséggel én is találkozatam már a régi varnyúmnál, én is vagy ötször szétszedtem a karbit, de nem válltozott. Egyszer véletlenül említettem egy warnyú szerelő mesternek, aki azt mondta, hogy ez az AC pumpa membran szakadása vagy a mellette lévő szelep elkoszolodása miatt van. Hamarjában szét is kaptam az ac-t és valóban a membrán ki volt szakadva. Akkor kicseréltem a membránt és a szelepeket is újra és utána megszünt a rángatás hidegen. 2-3 hónapra. Mert utána kezdte előlről.
A magyarázat az, hogy amíg levegős az ac addig levegőt is fúj a karbiba amitöl az köpködve adja a naftát. Mire bemelegszik a motor addigra a levegő bubrékok kimennek az ac-ból és így megszünik a rángatás. Ha rövid állás után amikor már hideg a motor újra kezdi a rángatást, akkor az ac már nagyon kivan.
Szia ! érdemes figyelni, hogy mennyire vannak megszaggatva a fuvókák menetei, a fúvóka réséből mennyire ugrott ki a csavarhúzó meghúzáskor, pillangó tengelyek mennyire kopottak, gyorsító membrán mennyire rongyos, szivató forgótányér mennyire kopott,... nos, ha nem túl vészes a helyzet én ötezret adnék érte, de max..ennyi.üdv
Ennél a típusnál szerintem nincs orvosság a rángatás ellen. Az enyém már évek óta csinálja. Egyszer ezért adok túl rajta. Már 45-ször szétszedtem a porlasztót, olyan tiszta, hogy enni lehetne belőle, de semmi előre lépés. Hidegen gázadásra majdnem lefullad. Melegen is van egy tartomány ahol nem húz semmit. Próbáltam már nagyobb főfúvókával is játszani, nem sok javulás történt. Te mire jutottál ez ügyben?
A neten hol találtál cuccokat?
Jó hogy rátaláltam erre a topicra mert egy kérdést szeretnék intézni a jelenlevő Wartburg szakikhoz. Szerintetek egy bontott kéttorkú Jikovért mennyi lét érdemes maximum adni? Egyébként egy Skodára kellene!:-)
Közben hétvégén aktivizáltam magam, s megleltem a szervízkönyvet, melyben komplett (magyar nyelvű!) kapcs. rajzra bukkantam.
Az ezek után történtek, kronológikus sorendben:
táblácskák kicibálása és lemérése, majd Word-ben (textbox-ként) való újra-alkotása, végül kinyomtatása, legvégül pedig beszerelése...
:))
Mégegyszer köszönettel:
Xpolgártárs
PS-1
Az előző hozzászólás megírása és fenti cselekvéssor közötti időintervallumban az interneten ráleltem a kapcs. rajzra. Apró szépséghibája, hogy eredeti német nyelvű (Wisch-wasch Anlage és társai...), illetve hogy négy darab, egyenként A4-es méretű (és "természetesen" elforgatandó) PDF-file-ból áll, de azért kis kreativitással összeilleszthető, kinyomtatható..
:-))
PS-2
Az előző hozzászólásokat elolvasva rájöttem: én is szívesen megfújkálnám a megfelelő porlasztó fúvókákat, mert hidegen rettenetesen rángat a gép, s szerintem eltömődhetett a porlasztó valamelyik fúvókája (vagy mégsem..? :-))
Mindenesetre az említett szervízskönyvet átolvasva nem lettem okosabb ezügyben, mert NEM azt írja, hogy ha ilyen-és-ilyen hiba-tüneted van, akkor csináld ezt-meg-ezt, hanem a porlasztó működése-szerkezete van benne rettenetes bikkfanyelven leírva..
Kedves Márkatársak !
az alábbi cuccok eladók, elvihetők:W 1,1-ből bontott
1 db hátsó -fűthető szélvédő
2 db hátsó sárvédő(jobb-bal)
2 db hátsó ajtó (jobb-bal)
1 db csomagtartó fedél
sok felni, inkább csak tartaléknak, mert kicsit ütnek. üdv.
Mert az olajos nafta a melegtől kicsapódik és a benzin elpárolog, az olaj meg nem tud. A négy üteműnél is van ilyen kicsapódás, párolgás, de az sokkal később koszolódik be.
(megszüntetni -szerintem - nem lehet)
A feliratok nemcsak a biztosítéktáblán vannak meg, hanem a verdához adott kék színű könyvecske 66. oldalán is szerepel. A végén pedig ott egy komplett kapcsolási rajz is. Ha nincs meg ez a könyved, akkor szólj leírom.
az idő vasfoga - no meg az akkumulátor light kénsavas kigőzölgése - "elette" a biztosítékokhoz tartozó kis papírtáblácskák feliratait.
Tudna valaki segíteni, hogy a Wartburg 1,3-ban lévő, összesen 2x6 db olvadóbiztosíték rendre melyik fogyasztóhoz van bekötve?
(Még jobb lenne persze egy kapcsolási rajz, ha akadna esetleg..)
Elfelejtettem szólni, hogy pár héttel ezelőtt elhunyt a lentebb emlegetett budaörsi autószerelő szaki, Urbán László, úgy hogy mostantól ne nagyon keresgéljétek. :o((((
Emlékét őrizze sokáig a Wartburg-os társadalom.
Köszi a jótanácsokat, nekiálltam porlasztót pucolni, de hiányzik a gyakorlat. Megtaláltam az úszóházat, megtaláltam a fúvókákat is. De mi az a porlasztócsúcs? Arra gondoltam, hogy talán a gyorsítófúvókában lehet a piszok, mert gyorsításkor kezd csörögni. (85 fölött már ott tart, hogy ha nem akarom, hogy csörögjön, akkor nem gyorsul :-((( ) De a gyorsítófúvókát nem tudom kivenni. Jikov kéttorkú karbi, nem is kell szétszedni, alul oldalt ki tudom csavarni a csavart, és a fúvókát is kicsavarom, csak bent ül, és nem tudom megfogni se, hogy kihúzzam onnan a lukából.
Tudom, kezdő vagyok, de mondjátok már el, ti hogy csináljátok!!!!
Lenne egy pár első lámpám kétütemű Wartburghoz. Ez már az ívelt lámpatestű(eddig azt hittem 4ü-é).
Szóval teljesen új(nem bontott, csak itt áll egy ideje)
A párt adnám 5000 pénzért.
Ha valakit érdekel írjon e-mailt! Vagy sms-t a 06 (20) 337 44 83-ra. 13.00-ig tanfolyamon vagyok.
Minden álmom egy "bogárhátú Wartburg" A hatvanas években gyártották őket, s nekünk is áll egy az udvarban, de nagyon el lett hanyagolva. Nem tudna valaki egy- egy eladó példányt. Roncs, lepukkant, alkatrésznek való is érdekel!!!!!!
Minél olcsóbban :-))
Ha igen, kérlek írd meg a dn1@freemail.hu netcímemre. Köszönöm mindenkinek!